بازارهای بوشهر

بازارهای-بوشهر

بوشهر از جمله بنادر ایران است که علاوه بر داشتن جاذبه‌های گردشگری، دارای مراکز خرید مدرن و قدیمی فراوانی می‌باشد. بازار‌های بوشهر و مراکز خرید این بندر، به‌گونه‌ای دیدنی و زیبا هستند که با دیدن آن‌ها مات و مبهوت خواهید ماند و به احتمال زیاد، ساعت‌ها وقت خود را صرف پرسه زدن و تماشای این صحنه‌های دلنشین خواهید کرد. با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این بندر زیبا کسب کرده و سفری به بازارهای بوشهر و دیگر مناطق آن داشته باشیم.

معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای بوشهر

معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای بوشهر

این بندرگاه به‌دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب، دارای نیروگاه اتمی و منابع نفت و گاز فراوانی است و به همین دلیل پایتخت انرژی ایران نام گرفته است. اقلیم این منطقه جلگه‌ای، گرم و مرطوب است و میانگین بارش سالانه‎ منطقه ۲۲۰ میلی‌متر تعیین شده است.

بدون شک، بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری، تجربه لذت‌بخشی از سفر برای شما رقم خواهند زد. البته، خرید کردن و بازدید از مراکز تجاری نیز در طول سفر خالی از لطف نخواهد بود. سفر، حس خرید را زنده می‌کند و افراد تمایل دارند برای خود، بستگان و آشنایان کالا‌های متنوع و سوغاتی خریداری کنند. خرید و بازدید از بازار‌های بوشهر در هر فصلی به همه افراد توصیه می‌شود. در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از بازارهای بوشهر و مراکز خرید این شهر دریایی بیشتر آشنا شوید.

بازار قدیم بوشهر؛ از پرطرفدارترین بازارهای بوشهر

بازار قدیم بوشهر؛ از پرطرفدارترین بازارهای بوشهر

بازار قدیمی بوشهر، مشهور به قلب تپنده اقتصاد و تجارت مردم بوشهر، با بافت قدیمی و مجموعه‌ای از صنایع دستی، حال و هوای متفاوتی نسبت به دیگر بازار‌های بوشهر دارد. این بازار، به جا مانده از دوران قاجار می‌باشد و با پرسه زدن در این بازار، با فرهنگ بومی منطقه، آشنا خواهید شد.

سازه بازار قدیمی بوشهر با ۲۴۰ حجره، به‌عنوان مرکز ارتباطات تجاری و فرهنگی به‌شمار می‌آید و راسته‌های مختلفی همچون طلافروشان، مرغ‌فروشان، قصاب‌ها، ماهی‌فروشان، آهنگران و غیره در این بازار مشغول به کار هستند.

در این بازار می‌توانید شاهد فروش بسیاری از محصولات بومی باشید که مناسب خرید به‌عنوان سوغاتی هستند و بستگانتان با دیدن آن‌ها، متحیر خواهند شد. البته این بازار قدیمی که در روند اقتصادی این بندر نیز بی‌تاثیر نبوده، در زمان افشاریان تاسیس شده و بنای امروزی آن از دوره قاجار به‌جا مانده است.

بازار سنتی صفا؛ به‌جا مانده از حکومت قاجار

بازار-سنتی-صفا؛-به‌جا-مانده-از-حکومت-قاجار

بازار سنتی صفا، از جمله بازار‌های قدیمی شهر بوشهر می‌باشد که در سال ۱۳۸۵، به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران، به ثبت ملی رسیده ‌است. این بازار، قدمتی به طول یک قرن داشته و به همین جهت، بسیار مورد توجه شهرداری و سازمان میراث فرهنگی کشور قرار گرفته است.

در دوره‌های مختلف، می‌توانیم شاهد بازسازی‌ها و مرمت این بازار زیبا و قدیمی باشیم. زمان ساخت بازار سنتی صفا، به زمان حکومت قاجار برمی‌گردد و هنر این دوره در هر گوشه‌ای از این بازار به چشم می‌خورَد.

بازار صفا به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بوشهر، از معماری بی‌نظیری برخوردار است. برای مثال می‌توان به سردر‌ها و دیوار‌های آن اشاره کرد که جلوه زیبایی به این شهر می‌بخشد.

طراحی جالب سقف بازار صفا، بدین‌گونه است که در فصل‌های گرما مانع تابش خورشید و در فصل‌های سرد سال مانع ورود برف و باران به داخل بازار می‌شود. در این بازار، هرگونه کالایی از جمله پوشاک، غذا، لوازم برقی، صنایع دستی، سوغاتی و غیره یافت می‌شود.

بازار ماهی فروشان بوشهر؛ بازارچه قدیمی عرضه ماهی و میگو

بازار-ماهی-فروشان-بوشهر،-بازارچه-قدیمی-عرضه-ماهی-و-میگو

بوشهر به‌عنوان یک شهر بندری، دارای بازارهای دریایی متنوع و بسیار زیادی می‌باشد که هرکدام به‌ نوبه خود، جذاب و تماشایی هستند. قدمت بازار ماهی فروشان بوشهر به ۵۰ سال پیش می‌رسد و می‌تواند یکی از گزینه‌های خوب برای کسب تجربه خوردن غذای دریایی لذیذ، در کنار سواحل بوشهر باشد.

این بازارچه فضایی کوچک دارد، ولی با این حال مشتریان بازار ماهی فروشان، بسیار زیاد بوده و به همین سبب، از این بازار به‌عنوان یکی از شلوغ‌ترین بازارهای بوشهر یاد می‌شود. در تابستان، مقدار خرید میگو و در زمستان، مقدار خرید ماهی‌های متنوعی همچون شوریده و حلوا قابل توجه می‌باشد.

بازار ساحلی بوشهر؛ بازار معروف بندر دیلم

بازار ساحلی بوشهر؛ بازار معروف بندر دیلم

بندر دیلم از جمله شهر‌های استان بوشهر است که در ۲۰۰ کیلومتری بندر بوشهر قرار گرفته و همجوار با کشورهای حوزه خلیج فارس، از جمله امارات و کویت می‌باشد. نزدیکی به این کشور‌ها، تاثیر فوق‌العاده‌ای بر افزایش رونق کسب‌وکار ساکنان و بازاریان این بندر داشته و سالانه افراد بسیار زیادی، جهت خرید کالا‌های متنوع به این بندر سفر می‌کنند.

بازار ساحلی بوشهر واقع در بندر دیلم، از معروف‌ترین بازار‌های بوشهر است که مسافران، بسیاری از کالا‌های مورد نیاز خود را از این بازار تهیه می‌کنند. برای اینکه بتوانید در سفرتان به بندر بوشهر به خوبی از همه جاهای دیدنی دیلم دیدن کنید، می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در دیلم از وب‌سایت لیدوماتریپ در خانه‌ای با امکانات خوب اقامت کنید و بدون دغدغه‌، چند روزی را فقط به خوش‌گذرانی در سفرتان بپردازید.

مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس؛ مرکز خرید لباس‌های ورزشی

مجتمع-تجاری-هوم-کورت-آدیداس،-مرکز-خرید-لباس‌های-ورزشی

این مجتمع زیبا و بزرگ، مورد پسند تمامی ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش است. اگر قصد خرید لوازم یا پوشاک ورزشی اصل و اورجینال را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس بزنید. مساحت این مجموعه حدود ۷۰۰ متر مربع بوده و از نظر امکانات و وسعت، به‌‌عنوان دومین مجتمع هوم کورت آدیداس کشور شناخته می‌شود.

دو محصول پرفروش این مجتمع، آدیداس و ریباک است که سالانه گردشگران و شهروندان زیادی از این محصولات خریداری می‌کنند. مجتمع تجاری هوم کورت آدیداس، واقع در خیابان چمران بوشهر، پذیرای شما میهمانان عزیز و گرامی می‌باشد.

پاساژ توحید؛ یکی از مدرن‌ترین بازارهای بوشهر

پاساژ-توحید،-یکی-از-مدرن‌ترین-بازارهای-بوشهر

اگر جزو افرادی هستید که علاقه بسیار زیادی به لوازم الکترونیکی دارید، بهتر است از بازار توحید دیدن کنید. پاساژ توحید، واقع در میدان انقلاب بوشهر، در زمینه خدمات تکنولوژی و کامپیوتری از شهرت بسیار زیادی برخوردار است. دسترسی به این پاساژ بسیار آسان بوده و امکانات خوب و مدرن آن، کارها را راحت‌تر می‌کند. در صورتی که تمایل به خرید لوازم الکترونیکی، همچون گوشی و کامپیوتر، با قیمت مناسب و کمتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به این پاساژ بزنید.

بازار گناوه؛ بازار فروش کالا‌های برند

بازار-گناوه؛-بازار-فروش-کالا‌های-برند

بازار گناوه از جمله مراکز خریدی است که علاوه بر بوشهر، در کل ایران شناخته شده‌ است. انگیزه سفر بسیاری از مسافران به این شهر دریایی، خرید از بازارهای بوشهر می‌باشد.

البته پیشنهاد می‌کنیم در فصول سرد و بهمن ماه از این منطقه دیدن کنید تا آب‌وهوای گرم آن شما را آزار ندهد. اگر مسافر شهر بوشهر هستید، فاصله زیادی با بندر گناوه نخواهید داشت. فاصله بندر گناوه تا بوشهر، حدود ۱۲۰ کیلومتر بوده و با طی یک ساعت و نیم راه، به مقصد خواهید رسید.

طی کردن این مسافت از هر جنبه‌ای، ارزشمند است؛ چراکه می‌توانید خریدهایتان را با ۳۰ درصد تخفیف انجام دهید. تنوع محصولات این بازار بسیار بالا بوده و می‌توانید هر نوع کالایی را در آن پیدا کنید.

مجتمع تجاری آزادگان؛ متنوع‌ترین مرکز خرید بوشهر

مجتمع-تجاری-آزادگان؛-متنوع‌ترین-مرکز-خرید-بوشهر

همان‌ طور که می‌دانید، سلیقه‌های افراد متفاوت است و برای انجام یک خرید دسته‌جمعی، باید نظر همه افراد را در نظر گرفت. مجتمع تجاری آزادگان بوشهر، از جمله مراکز خریدی می‌باشد که تنوع کالای زیادی دارد و همه می‌توانند خریدهای خود را انجام دهند.

مسافران می‌توانند، هم به قصد خرید سوغات و هم به قصد خرید پوشاک و جهیزیه به این بازار سری بزنند. این مجتمع تجاری، واقع در خیابان شهدا بوده و همه اقلام مورد نیاز روزانه در آن یافت می‌شود.

کالا‌ها و اجناسی که در این بازار به‌فروش می‌رسند، مناسب کودکان، جوانان و بزرگسالان هستند و همین ویژگی باعث می‌شود که کسی دست خالی از این بازار به خانه بازنگردد.

همچنین، امکانات و خدمات رفاهی موجود در این مرکز خرید، به شما این فرصت را می‌دهد که در کنار خرید، از فضا و محیط نیز لذت کافی را ببرید.

مجتمع تجاری زیتون بوشهر؛ از مشهورترین بازارهای بوشهر 

مجتمع تجاری زیتون بوشهر؛ از مشهورترین بازارهای بوشهر 

مجتمع تجاری زیتون، یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های بوشهر است که می‌توانید بسیاری از نیاز‌های خود را در طبقات مختلف این مجتمع تامین سازید. البته از القاب دیگر این مجتمع می‌توان به دومین فروشگاه هوم کورت در کشور و همچنین چهارمین هوم کورت در خاورمیانه اشاره کرد. مجتمع تجاری زیتون به‌عنوان یکی از اولین مراکز خرید مدرن در بین بازار‌های بوشهر شناخته شده و در خیابان مطهری این شهر واقع شده است.

بازار ارزان بوشهر؛ مرکز خرید اجناس وارداتی

بازار ارزان بوشهر؛ مرکز خرید اجناس وارداتی

احتمالا اسم بازار ارزان بوشهر به گوش شما نیز خورده است. سالانه بسیاری از افراد به قصد خرید کالا‌هایی همچون لوازم خانگی، پوشاک، خوراکی و غیره به بازار‌های بوشهر مراجعه می‌کنند، ولی تنها درصد کمی از این افراد می‌دانند که محل مناسب خرید این کالا‌ها کجاست و چگونه می‌توان کالا‌های مشابه را به قیمت کمتر خریداری کرد. بازار ارزان بوشهر، مقصد تمامی مسافرانی است که به قصد خرید به این بندر سفر کرده‌اند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت، بازار ارزان بوشهر از بازارهای مرزی جنوب ایران محسوب می‌شود.

از اجناس مهم وارداتی در این بازار می‌توان به لوازم خانگی اعم از یخچال و فریزر، تلویزیون، لباسشویی و غیره، پوشاک اعم از پوشاک زنانه، مردانه، بچه‌گانه (ورزشی، مجلسی و رسمی)، پارچه (انواع پارچه‌های نخی، کناف، کتان و ابریشمی) و جهیزیه اشاره کرد.

بوم گردی در بوشهر؛ تجربه اقامتی دلنشین در این شهر دریایی

بوم گردی در بوشهر؛ تجربه اقامتی دلنشین در این شهر دریایی

با توجه به تنوع اقلیم و فرهنگ کشور ایران، طرح‌های بوم گردی قابلیت اجرایی بالایی دارند. امروزه بسیاری از استان‌های ایران همچون اصفهان، شیراز، یزد، استان‌های شمالی، استان‌های کویری و غیره اقامتگاه‌های بوم گردی را در نقطه‌ای از شهر برپا کرده‌اند و گردشگران را به سکونت در این اقامتگاه‌ها، به‌عنوان جایگزینی برای هتل‌های مدرن، ترغیب می‌کنند. با این حال شما می توانید با نگاهی به بهترین هتل های بوشهر خودتان اقامتگاهتان را انتخاب کنبد.

اگر شما نیز قصد سفر به بوشهر و اقامت در این اقامتگاه‌های بوم گردی را دارید، می‌توانید با مراجعه به رزرو بوم گردی در بوشهر در سایت لیدوماتریپ و رزرو بهترین اقامتگاه‌ها با مناسب‌ترین قیمت، تجربه خوبی را برای خود و خانواده رقم بزنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *