جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز

جاذبه-های-گردشگری-و-جاهای-دیدنی-سپیدان-شیراز

شهرستان سپیدان محلی در حوالی شیراز است که جاذبه‌های بی‌نظیر بسیاری در خود جای داده است. به طوری که جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز، در بین مردمان استان فارس، زبان زد است. وجود تنوع کاملی از آبشار‌ها، چشمه‌ها، زیارتگاه‌ها، مراتع، پیست اسکی و آثار تاریخی کهن، این شهرستان‌ را به یکی از مناطق محبوب گردشگری در استان فارس تبدیل کرده است. همچنین این شهرستان زیبا ۱۲ قله بلند با ارتفاع حدود ۳۰۰۰ متری از دریا دارد که مناطق کوهستانی بکر و تنگه‌های شگفت‌انگیزی به وجود آورده‌اند. دمای هوا در سپیدان شیراز معمولا کمتر از سایر نقاط استان فارس است و خنکای بیشتری در آن وجود دارد. برای آشنایی بیشتر با سپیدان در ادامه این مقاله از مجله گردشگری لیدومانریپ همراه باشید.

اکثر گردشگرانی که برای طبیعت گردی در طبیعت رویایی سپیدان به این شهر می‌روند، می‌توانند با اجاره اقامتگاه بومگردی در سپیدان اقامتی دلچسب را تجربه کنند. چرا که این شهر اقامتگاه‌های سنتی زیبایی دارد. در مقاله پیش رو به این شهرستان خنک و دلپذیر سفر کرده و با جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز آشنا خواهیم شد.

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز؛ سفر به دل طبیعت

جاذبه-های-گردشگری-و-جاهای-دیدنی-سپیدان-شیراز؛-سفر-به-دل-طبیعت

تنوع آب و هوایی، جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی در سپیدان آنقدر زیاد و چشم‌نواز هستند که در معرفی جذابیت‌های گردشگری سپیدان نیاز به یک تقسیم‌بندی داریم. بر اساس این تقسیم بندی جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز، به چند بخش اصلی شامل: کوه‌ها( کوه رنج، کوه برم فیروز، کوه اپتیموم)، آبشارها( آبشار مارگون، آبشار اپتیموم، آبشار چیکان، آبشار مورزیان)، تنگه‌ها( تنگ تیزاب، تنگ غوره‌ دان، تنگ آبسرد، تنگ بغدیون، تنگ چله‌گاه)، پیست‌های اسکی( پیست اسکی پولادکف، پیست اسکی تربیت‌بدنی)، دریاچه‌ها( برم فیروز، برم شش پیر) و چشمه‌ها(شش پیر) تقسیم می‌شوند.

از بین جاذبه‌های تاریخی سپیدان می‌توان به برج خلار، قلعه رنج، برج رکن‌ الدین، برج گلبهاری، آسیاب علی‌آباد، آسیاب فتح‌آباد، آسیاب قدیمی، آسیاب آبی ایاس جان، تل آسیاب بادی، تل آسیابی، تل بابا صادقی، تل چغا و تپه باستانی مل‌ یان اشاره کرد. البته شش پیر سپیدان، مقدس‌ترین مکان این شهرستان با تاریخی کهن را نباید از قلم انداخت.

جاذبه‌های مذهبی سپیدان نیز شامل بقعه امام ‌زاده سید نورالدین (ع) از نوادگان امام علی (ع)، گردشگاه امام‌زاده سلطان شهبازی (با چشم‌اندازی از چشمه، آبشار و پوشش جنگلی)، امام‌ زاده سید محمد، امام‌ زاده پیرمراد و امام ‌زاده شاه‌علمدار است که برای تجربه زیارت و سیاحت باهم انتخاب مناسبی هستند. بنابراین می‌توان به جرات گفت جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز به قدری متنوع هستند که میتوانند تمام مسافران خود را با هر سلیقه، جذب زیبایی‌هایشان کرده و در آرامش خود غرق کنند.

مجموعه گردشگری سپیدان

مجموعه-گردشگری-سپیدان

مجموعه‌های جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز برای لذت بردن هر چه بیشتر از سفر با امکاناتی کامل و مناظری زیبا وجود دارند. در واقع هر منطقه گردشگری نیاز به مجموعه تفریحی-رفاهی دارد که سپیدان با وجود جاذبه‌های منحصر به فرد خود، از این قضیه مستثنی نیست. از مجموعه‌های گردشگری طبیعی و دیدنی در سپیدان می‌توان به مجموعه گردشگری بام سپیدان، گردشگری خوشمکان سپیدان و مجتمع گردشگری بی بی گل اشاره کرد.

مسافرانی که به استان فارس و به شهرستان زیبای سپیدان سفر می‌کنند میتوانند به راحتی از امکانات مجموعه گردشگری سپیدان استفاده کرده و لذت سفر را برای خود و همسفرانشان چند برابر کنند.

باغ تفریحی سپیدان شیراز

باغ-تفریحی-سپیدان-شیراز-جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز

سپیدان به سبب آب و هوای خنک و بارش نسبتا خوب از باغات و مراتع سرسبزی پوشیده شده است. حس بی‌نظیر قدم‌زنی در یک باغ متراکم و خنک را به راحتی می‌توانید در جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز تجربه کنید. باغ تفریحی سپیدان شیراز شامل مجموعه‌ای از باغات سرسبز خوش آب و هواست، که قنات‌های آب و امکانات رفاهی محبوب‌ترشان کرده‌اند.

مناظر خیره‌کننده‌ای از ترکیب کوهستان‌های بلند و درختان سرسبز را در این باغ‌های بهشتی می‌توان تماشا کرد. همچنین ترکیب صدای آرامش بخش آب و پرندگان درختی را هم که اضافه کنیم، باغ‌های سپیدان از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان هستند. از انواع باغات گردشگری سپیدان می‌توان به باغ سرهنگ واقع در روستای بهغران و فاصله ۵ کیلومتری سپیدان، باغ خانوادگی برغان، باغ قلعه سنگی سپیدان، باغ بی بی گل سپیدان، باغ سربست سپیدان و باغ تفریحی برم خوشمکان اشاره کرد.

اگر به طبیعت علاقمند هستید یکی از انتخاب‌های جذاب برای شما، گردش در باغ تفریحی سپیدان شیراز است. در صورتی که برای مدت زمان محدودی در سپیدان حضور داشتید و مقصد اصلی سفر شما شهر شیراز است، فراموش نکنید که با اجاره ویلا و سوئیت در شیراز می‌توانید یک سفر امن و مطمئن برای خود رقم بزنید.

روستاهای سپیدان شیراز

روستای سپیدان

روستای-سپیدان-شیراز-جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز

روستای سپیدان شیراز در شهرستان سپیدان و در فاصله ۸۵ کیلومتری از شیراز واقع شده است. این روستای مشهور و دیدنی جاذبه‌های شگفت‌انگیز بسیاری مانند آبشار مرتفع مارگون را در خود جای داده است. با استفاده از راهنمای سفر به روستای سپیدان شیراز، به این روستای بهشتی سفر کنید و روح خود را با طبیعت بی‌نظیرش جلا دهید.

همایجان سپیدان فارس

همایجان-سپیدان-فارس-جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز

دهستان همایجان نام دهستانی در بخش همایجان شهرستان سپیدان است که خود شامل سه دهستان به نام‌های دهستان همایجان به مرکزیت دهپاگاه، دهستان سرناباد و دهستان شش پیر است. از بین این مناطق هماشهر جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد که باید حتم آن‌ها را ببینید. دشت هماشهر هم که مهد مراتع غلات و باغات میوه است، سرسبزی زیبایی به شهر بخشیده است.

از دیگر جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز، می‌توان به همایجان فارس و همچنین امامزاده شاه علمدار در دالین (ده علی )، امامزاده شاداب در سربست، رودخانه شش پیر، چشم انداز روستای زیبای سنگر، چشمه شاداب، رودخانه رودبال، تنگ آب در دهپاگاه، چمنزار زیبای چاه‌های ابنو، انگور دان در ابنو (گوره دون)، پل جوجه حق در اردشیری، برم شش پیر، چشمه شش پیر، چشمه بهرغان، روستای دلخان، چشمه دلخان، امامزاده فخر الدین محمد ابنو، امامزاده شاه رکن الدین روستای سنگر، چشمه روستای سنگرو دشت تنگ سپید راه در روستای سنگر را نام برد. با اجاره ویلا در همایجان فرصت بازدید از تمامی جاذبه‌های متنوع آن را خواهید داشت.

برم فیروز سپیدان

برم-فیروز-سپیدان-جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز

برم فیروز سپیدان منطقه‌ای طبیعی و دیدنی از ترکیب کوهستان‌های بلند و دریاچه است. در فاصله حدود ۹۰ کیلومتری از شمال غرب شیراز کوه برم فیروز، دومین قله بلند سپیدان، قرار گرفته و نمایی بی‌مانند از کوه‌های دنای فارس و طبیعت خیره‌کننده سپیدان دارد. این کوه انتخابی عالی برای کوهنوردی و تماشای طبیعت رویایی سپیدان است. نام برم فیروز از دریاچه برم سپیدان گرفته شده است که این نام در زبان محلی به معنای برکه‌های کوچک است.

منظره فوق‌العاده این دریاچه از ترکیب برف و کوه و چمنزار‌های پر گل شکل می‌گیرد. بهترین فصل سفر به برم فیروز سپیدان اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است که برف‌ها آب شده و دریاچه را پر آب کرده‌اند. چمن‌های رنگی شده با گل‌ها در آمده و هنوز قسمتی از خنکای زمستان و برف‌های آب نشده در طبیعت هستند. تنفس هوای پاک و مطبوع برم فیروز سپیدان با قدم زنی در چمن‌های سرسبز آن خاطره‌ای شاد برای شما خواهد ساخت.

هفت برم سپیدان

هفت-برم-سپیدان

همانطور که خواندیم برم به معنای برکه کوچک است. منطقه هفت برم سپیدان در فاصله ۵۰ کیلومتری شیراز و نزدیکی کازرون، از هفت برکه بزرگ و کوچک تشکیل شده که به دریاچه هفت برم می‌ریزند. دریاچه این منطقه از مکان‌های ییلاقی و محبوب گردشگران ایران گرد است که سالانه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

پوشش گیاهی متفاوت و پرندگان دریاچه زیبایی رویایی در اطراف ایجاد کرده‌اند. همچنین با سفر به این دریاچه دیدنی می‌توانید ماهیگیری لذت بخشی را تجربه کنید. توجه داشته باشید که آب و هوای هفت برم در فصل‌های آخر سال بسیار سرد و است و تنها برای اسکی سواران و کوهنوردان زمستانی مناسب است.

سفری خاطره انگیز به سپیدان شیراز

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز علارغم مساحت کم این شهرستان بسیار زبان زد است که در سفر به این شهرستان نباید از دست دهید. برای گشت و گذار کامل در این بهشت کوچک نیاز به زمان کافی و شناخت جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان دارید. بسیاری از مناطق دیدنی سپیدان مانند مجموعه گردشگری سپیدان و باغ تفریحی سپیدان شیراز، اقامتگاه‌های سنتی و دلنشینی برای اقامت و استراحت پس از سفر دارند. می‌توانید از امکانات بالا و زیبایی‌های اقامتگاه‌های بوم گردی برای تکمیل خاطره خوش این سفر متفاوت استفاده کنید. برای اجاره اقامتگاه در سپیدان می‌توانید به راحتی تنوع کاملی از مناطق اقامتی در دل طبیعت و جوار رودخانه‌ها را در وبسایت گردشگری لیدوماتریپ ببینید و انتخاب کنید.

۳.۳/۵ - (۳ امتیاز)
6 نظر برای "جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی سپیدان شیراز" ارسال شده.
  1. یعقوب گفت:

    فاصله شیراز تا سپیدان چقده؟

    1. رعنا گفت:

      ۸۵ کیلومتری شیراز واقع شده است

  2. محبوبه گفت:

    اسم مکان های گردشگری سپیدان چیه؟

    1. رعنا گفت:

      برج خلار، قلعه رنج، برج رکن‌ الدین، برج گلبهاری، آسیاب علی‌آباد، آسیاب فتح‌آباد، آسیاب قدیمی، آسیاب آبی ایاس جان، تل آسیاب بادی، تل آسیابی، تل بابا صادقی، تل چغا و تپه باستانی مل‌ یان میباشد

  3. مهیتاج گفت:

    اسم تنگه های سپیدان؟

    1. رعنا گفت:

      تنگ تیزاب، تنگ غوره‌ دان، تنگ آبسرد، تنگ بغدیون، تنگ چله‌گاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *