دریاچه برم فیروز کجاست؟

دریاچه-برم-فیروز-کجاست؟

شیراز شهر زیبایی‌ها و شگفتی‌هاست، شهری با عطر خوش بهارنارنج و آوازه نارنجستان‌های زیبایش که مهد فرهنگ و تمدن ایران و شهر شعر و ادب و فرهنگ است. بسیاری از افراد، شیراز را با همین آثار تاریخی و تخت جمشید و کورش می‌شناسند، اما جاذبه‌های شیراز بسیار بیشتر از این‌هاست و دریاچه برم فیروز یکی از این مناطق بی‌نظیر است.

جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بسیاری در شیراز وجود دارند که ممکن است نامشان کمتر به گوشتان خورده باشد، اما همین جاذبه‌ها باعث جلب گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می‌شوند. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم شما را به یک گردش جذاب در دل زیبایی‌های این دریاچه تماشایی ببریم و شما را غرق در لذت و زیبایی‌های این دریاچه جذاب کنیم.

برم فیروز کجاست؟

برم-فیروز-کجاست؟

برم در لغت به معنای محل جمع شدن آب است. دریاچه برم فیروز دریاچه‌ای بسیار زیبا و تماشایی است که در قسمت جنوب غربی قله برم فیروز و در ارتفاع ۳۳۵۰ متری از سطح دریا وجود دارد. این دریاچه تماشایی در فاصله ۱۹ کیلومتری شمال اردکان فارس واقع شده است.

دریاچه برم فیروز در میان کوه ریز بلند (Riz boland) قرار گرفته است. کوهنوردان و گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند، این کوه را با نام قله برم فیروز می‌شناسند. در کنار این دریاچه کوه دیگری به نام کوه قلاگرد (Ghalagerd)، نیز قرار گرفته که ارتفاع آن ۳۶۵۰ متر بوده و کمی از دریاچه فاصله دارد.

بارش سالانه در کوه برم فیروز زیاد و اغلب به صورت برف است. همین بارش زیاد برف باعث می‌شود تا منبع طبیعی آب برخی از چشمه‌های شهرستان سپیدان شیراز، از ذوب شدن برف‌های این کوه باشد. برای مثال یکی از منابع اصلی چشمه پر آب شش پیر سپیدان، چشمه کوه برم فیروز است. برای آشنایی بیشتر با شش پیر سپیدان می‌توانید به مقاله شش پیر سپیدان کجاست، مراجعه کنید.

دریاچه برم فیروز سپیدان

دریاچه-برم-فیروز-سپیدان

دریاچه برم فیروز، یکی از مکان‌های طبیعی دیدنی و گردشگری شهرستان سپیدان در استان فارس است. این دریاچه در فاصله ۹۰ کیلومتری شمال غرب شیراز و ۱۸ کیلومتری شمال غرب شهر اردکان قرار گرفته است. دریاچه برم فیروز در فصل‌های گرم سال و با آب شدن برف‌ها تشکیل می‌شود.

در فصول سرد سال، این منظره نامشخص و یخ زده است، البته زمستان دریاچه برم فیروز نیز زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد و گردشگران بسیاری سفر به برم فیروز در زمستان را بیشتر دوست دارند. در فصول بهار و تابستان در مجاورت این دریاچه سبزه‌زاری زیبا همراه با گل‌های وحشی می‌رویند که از دیدن آن‌ها غرق در زیبایی آفرینش خواهید شد. ترکیب سفیدی برف‌های باقی مانده روی کوه به همراه سرسبزی چمن‌ها و رنگ‌های زیبای گل‌ها منظره‌ای را به وجود می‌آورد که در کمتر جایی می‌توان مشابه آن را پیدا کرد.

مسیر و نقشه دریاچه برم فیروز سپیدان

صعود به کوه برم فیروز

کوه برم فیروز یکی از کوه‌های رشته کوه زاگرس است که ارتفاع ان ۳۷۲۰ متر است. این کوه دومین قله مرتفع استان فارس و اولین قله مرتفع شهرستان سپیدان محسوب می‌شود. صعود به این قله بسیار مورد توجه کوهنوردان و حتی گردشگران قرار گرفته است.

وجود دریاچه برم فیروز در قله این کوه باعث می‌شود تا افراد بسیاری خواستار صعود به این قله باشند. در مسیر صعود به قله چشمه‌های آب خنکی وجود دارند که خستگی را از تن شما بیرون کرده و جانی دوباره برای ادامه مسیر به شما خواهند بخشید.

اگر دوستدار کوهنوردی و طبیعت گردی هستید، می‌توانید بعد از حدود ۲ ساعت کوهنوردی به دریاچه جذاب برم فیروز برسید و از مناظر بی‌نظیر و چشم نواز آن نهایت لذت را ببرید. وجود زمین سرسبز به همراه گل‌های رنگارنگی که اطراف دریاچه را مزین کرده‌اند، زیبایی دریاچه را صد چندان می‌کند و آرامشی وصف ناپذیر برای شما به ارمغان می‌آورد.

در سفر به برم فیروز حتما دوربین عکاسی خود را به همراه داشته باشید، تا بتوانید زیبایی‌ها و جذابیت‌های این دریاچه را ثبت کرده و یادگار داشته باشید.

پوشش گیاهی و جانوری برم فیروز

پوشش-گیاهی-و-جانوری-برم-فیروز

این منطقه پوشش گیاهی و جانوری متنوعی دارد. برخی از گونه‌های گیاهی که در این منطقه رشد می‌کنند عبارتند از: گل لاله، پونه، گیاهان بوته‌ای، جاشیر، پیاز، بن سرخ و گونه‌هایی از فرفیون، وجود این پوشش‌های گیاهی جذابیت و زیبایی منطقه را چندین برابر می‌کنند.

همچنین در این منطقه گونه‌های جانوری متفاوتی هم وجود دارند؛ پستانداران کوچکی مانند خرگوش و پستانداران بزرگی مانند روباه، کفتار، شغال و خرس، از جمله گونه‌های جانوری هستند که در این منطقه وجود دارند.

آدرس برم فیروز سپیدان

آدرس-برم-فیروز-سپیدان

سفر به برم فیروز، سفری بسیار جذاب و هیجان انگیز است. تجربه کوهنوردی در قله‌های رشته کوه زاگرس و بعد از آن رسیدن به یک دریاچه فوق العاده زیبا و رویایی باعث می‌شود که این سفر بسیار به یادماندنی و با خاطراتی خوش باشد. برای رسیدن به این مکان جذاب باید در حدود ۱۹ کیلومتر به سمت شمال اردکان فارس حرکت کنید.

برای تماشای تمام این جذابیت‌ها می‌توانید ابتدا به شیراز سفر کنید و با اجاره سوئیت در شیراز یک اقامت آسوده و راحت را تجربه کنید، سپس وسایل خود را آماده کرده و به سمت دریاچه برم فیروز راه بیفتید. بعد از رسیدن به محل مورد نظر و بعد از حدود دو ساعت کوهپیمایی سبک، به دریاچه برم فیروز خواهید رسید. می‌توانید با زدن چادر در این منطقه اقامتی جذاب را تجربه کنید.

سفر به برم فیروز

سفر-به-برم-فیروز

 

سفر به برم فیروز یک سفر بسیار جذاب، هیجان انگیر و رویایی است. اگر شما هم به دنبال تجربه سفری متفاوت و لذت بخش در کنار خانواده و دوستان خود هستید، پس حتما سفر به برم فیروز را در برنامه خود قرار دهید و در سفر خود به شیراز حتما سری به این مکان زیبا بزنید.

علاوه بر ورزش کوهنوردی و لذت بردن از مناطق، می‌توانید با قایق بادی در دریاچه حرکت کنید و از قایق سواری در این دریاچه لذت برده و تجربه‌ای به یادماندنی برای خود خلق کنید. می‌توانید با اجاره اقامتگاه بوم‌گردی در شیراز، از سفر خود لذت بیشتری ببرید و دغدغه مکان اقامت را نداشته باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *