پارک کروکودیل قشم

پارک-کروکودیل-قشم

جزیره قشم یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین جزایر جنوبی ایران می‌باشد که در حاشیه خلیج همیشه فارس قرار دارد. وجود آثار طبیعی و گردشگری بسیار زیاد در این جزیره باعث شده تا مسافران و گردشگران زیادی در فصول مختلفی از سال به این جزیره زیبا سفر کنند. در کنار تمام جاذبه‌های گردشگری موجود در این جزیره، پارک کروکودیل قشم یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم است که هر ساله مسافران زیادی برای بازدید از این مجموعه به این منطقه سفر می‌کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ به معرفی و توضیح اطلاعاتی درباره پارک کروکودیل نوپک می‌پردازیم.

پارک کروکودیل جزیره قشم کجاست؟

پارک کروکودیل جزیره قشم کجاست؟

قشم یکی از جذاب‌ترین جزیره‌های جنوبی ایران است که مقصد سفر بسیاری از مسافران می‌باشد. پارک کروکودیل قشم نیز یکی از جاذبه‌های مهم و دیدنی جزیره قشم است که سالانه افراد زیادی برای بازدید از کروکودیل‌ها و انواع حیوانات و خزندگان دیگر به این پارک مراجعه می‌کنند.

دیدن حیواناتی مانند کروکودیل و دیگر خزندگان، همچنین عکاسی از این حیوانات عظیم‌الجثه برای بسیاری از افراد جالب و جذاب می‌باشد. پارک کروکودیل، یکی از اولین مراکز پرورش و نگهداری کروکودیل در خاورمیانه است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است. در واقع پارک کروکودیل در جزیره قشم به همت یک خانم کارآفرین و نوآور روستایی در سال ۱۳۸۹ شروع به فعالیت کرد. لازم به ذکر است که در ابتدا، در این پارک فقط ۸ کروکودیل که از مالزی به ایران آورده شده بود، وجود داشت.

با گذشت زمان و طی چند سال، امروزه تعداد کروکودیل‌های موجود در این مجموعه به بیش از ۲۰۰ عدد می‌رسد. بازدیدکنندگان از پارک کروکودیل قشم می‌توانند کروکودیل را در هر سایز و اندازه‌ای در این مجموعه ببینند.

اولین هدف از احداث چنین مجموعه‌ای، استفاده از پوست کروکودیل‌ها و فروش آن‌ها بود که با گذشت زمان و با پیگیری و تلاش دارنده این مجموعه، امروزه این پارک به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره قشم تبدیل شده است. در واقع صاحب این مجموعه با هدف احداث مجموعه‌ای برای پرورش و نگهداری از انواع کروکودیل و خزندگان و ایجاد محیطی برای بازدید گردشگران، این مجموعه را احداث کرده و آن را پارک کروکودیل نوپک نام‌گذاری کرد. واژه نوپک، کوتاه شده واژگان نوآوری، پویایی و کوشش است.

پرورش و تکثیر کروکودیل در پارک کروکودیل های قشم باعث شده تا بقیه مجموعه‌های موجود در شهرهای مختلف ایران از واردات انواع کروکودیل بی‌نیاز شده و کروکودیل مورد نیاز برای باغ وحش یا مجموعه تفریحی خود را از این پارک تهیه کنند.

اجاره روزانه خانه در قشم

نقشه پارک کروکودیل قشم

مسن‌ترین کروکودیل پارک کروکودیل نوپک قشم

مسن‌ترین کروکودیل پارک کروکودیل قشم

پارک کروکودیل قشم عکس های متعددی دارد که در بالا می بینید و این عکس متعلق به مسن ترین آنهاست. مسن‌ترین کروکودیل این مجموعه ۲۶ سال سن دارد و طول آن به ۴ متر می‌رسد. البته لازم به ذکر است که کروکودیل‌ها عمر بسیار طولانی نسبت به سایر حیوانات دارند. برخی از مسافران نیز برای دیدن این کروکودیل عظیم‌الجثه به پارک کروکودیل مراجعه می‌کنند و به عکاسی از این کروکودیل پیر می‌پردازند.

دیگر حیوانات پارک کروکودیل نوپک

دیگر حیوانات پارک کروکودیل نوپک

اگرچه این پارک مجموعه‌ای برای پرورش و نگهداری کروکودیل است، اما حیوانات دیگری نیز در این پارک زندگی می‌کنند و بازدیدکنندگان این مجموعه می‌توانند از این حیوانات نیز دیدن کنند.

از جمله حیوانات دیگری که در پارک کروکودیل در قشم زندگی می‌کنند، می‌توان ایگوآنا، انواع طاووس، شترمرغ‌ها و غیره را نام برد. البته حیوانات و بخش‌های جدیدی نیز به این مجموعه در آینده اضافه خواهد شد.

امکانات پارک کروکودیل در قشم

امکانات پارک کروکودیل در قشم

در این پارک برای رفاه حال مسافران و گردشگران، کافی‌شاپی بر روی یک حوضچه بزرگ همراه با آلاچیق‌هایی وجود دارد که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند. فروشگاه صنایع دستی و زمین بازی برای کودکان نیز از دیگر امکانات رفاهی این پارک می‌باشد. در این پارک دوره‌های کارورزی برای افرادی که قصد فراگیری مهارت‌های لازم برای پرورش و رشد کروکودیل‌ها را دارند، برگزار شده و در پایان هر دوره نیز گواهی معتبری به افراد شرکت کننده اعطا می‌شود.

آدرس پارک کروکودیل قشم

آدرس پارک کروکودیل قشم

برای دسترسی و رفتن به پارک کروکودیل جزیره قشم باید از طریق بزرگ‌راه خلیج فارس به ۱۲ کیلومتری جاده قشم – درگهان رفت. البته گفتنی است جزایر ناز قشم و دره ستارگان قشم دو آثار دیدنی جزیره قشم هستند که در نزدیکی پارک کروکودیل واقع شده‌اند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

زمان بازدید از تنها پارک کروکودیل در ایران

زمان بازدید از تنها پارک کروکودیل در ایران

پارک کروکودیل نوپک در تمام روزهای هفته از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ عصر و در ایام تعطیل سال تا ساعت ۱۰ شب به روی گردشگران باز است. اگر قصد بازدید از این مجموعه در ایام ماه مبارک رمضان را داشتید، حتماً قبل از رفتن به این پارک، از نحوه فعالیت و ساعات کاری این پارک اطلاعات کسب کنید.

هزینه ورودی پارک کروکودیل نوپک

هزینه ورودی پارک کروکودیل نوپک

قیمت بلیط ورودی به پارک کروکودیل های قشم برای هر فرد بزرگسال ۱۵۰۰۰ تومان و برای کودکان ۴ تا ۸ سال ۱۰۰۰۰ تومان می‌باشد. قیمت بلیط ورودی برای گردشگران خارجی نیز ۲ یورو است.

نکاتی برای بازدید از پارک کروکودیل

نکاتی برای بازدید از پارک کروکودیل

با توجه به اینکه کروکودیل‌ها حیواناتی خطرناک هستند، از پرتاب هرگونه شی‌ء یا خوراکی به سمت کروکودیل‌ها یا فنس کروکودیل‌ها جداً خودداری کنید. اگر احساس کردید یکی از کروکودیل‌ها بیمار است، به مسئول مربوطه حتماً اطلاع دهید. با وجود اینکه فضای پارک کروکودیل جزیره قشم روباز است، ولی از استعمال سیگار در این پارک جداً خودداری کنید.

با در نظر گرفتن تمام نکاتی که ذکر شد، شما نیز می‌توانید با اجاره سوئیت و ویلا در قشم به این جزیره زیبا سفر کرده و از پارک کروکودیل در قشم دیدن فرمایید و خاطرات خوبی برای خود در حین سفر رقم بزنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *