ییلاقات نوشهر

ییلاقات نوشهر

هر گوشه از مازندران زیباست و توصیف آن تمامی ندارد. شهرهای شمالی ایران یکی از محبوب‌ترین مقصد سفر ما ایرانی‌هاست. همه جای مازندران پر از دیدنی‌های جذاب است که نمی‌توان بی‌تفاوت از کنار آن‌ها رد شد.

وقتی صحبت از مازندران به میان می‌آید مگر می‌شود فکر سفر به شمال به سر نزند. بندر نوشهر هم یکی از شهرهای دیدنی شمال کشور است که پر از زیبایی و سرسبزی است و با یک‌بار رفتن سیر نمی‌شوید.

نوشهر از سمت شمال به دریای خزر و از سمت جنوب نزدیک یکی دیگر از جذاب‌ترین و معروف‌ترین شهرهای شمالی ایران یعنی چالوس می‌باشد. این‌طور می‌توان گفت که دو شهر بهشتی شمال ایران در همسایگی هم اند.

حال که نوشهر نزدیک چالوس است می‌توان در سفر به چالوس، با یک تیر دو نشان زد یعنی هم از جاده رؤیایی چالوس لذت برد و هم از بندر نوشهر دیدن کرد. اگر می‌خواهید در نوشهر حسابی بگردید و از دیدنی‌های این شهر لذت ببرید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا با زیبایی‌های نوشهر بیش‌ازپیش آشنا شوید.

در سفر به نوشهر کجا برویم؟

شاید وقتی‌که همیشه حرف از بندر و شهرهای بندری به میان می‌آید، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد دریاست. اما ازآنجایی‌که نوشهر در شمال کشور قرار گرفته، در میان جنگل‌های شمالی و آبشارها و تالاب‌های محاصره شده و علاوه بر دریا می‌توانید از درختان جنگلی و چشم‌انداز زیبای جنگل لذت ببرید.

شهرهای مازندران یکی از یکی جذاب‌تر است به همین دلیل وقتی می‌خواهید به شمال سفر کنید در انتخاب مقصد عاجز می‌مانید این بار کدام شهر را برای سفر انتخاب کنید.

گردشگری ترین ییلاقات نوشهر

بندر نوشهر یکی از سه بندر معروف شمال کشور است که هم از نظر گردشگری و هم از نظر اقتصادی موردتوجه قرار گرفته. باید بگوییم که نوشهر می‌تواند یکی از بهترین مقصدهای سفر شما باشد.

علاوه بر بندر نوشهر، در اطراف این شهر روستا و ییلاقات و مناطق گردشگری منحصربه‌فردی وجود دارد که در سفر به نوشهر اگر فرصت کردید حتماً به این مناطق سری بزنید. در ادامه می‌خواهیم شمارا با ییلاقات نوشهر و روستاهای زیبای آن آشنا کنیم.

تجربه‌ای خنک در ییلاقات نوشهر

روستاها و ییلاقات اطراف شهرها یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق بوده و همیشه بهترین جا برای دوری از هوای آلوده و شلوغی شهر است که اکثراً به این مناطق پناه می‌برید.

برای دانستن توضیحات و تعریف های بیشتر درباره معنی ییلاق، روی ییلاق کلیک کنید.

همیشه دوست دارید در ایام تعطیلات به خارج از شهر بروید جایی که دنج باشد و متفاوت! چه چیز بهتر از این‌که به شمال کشور بروید آن هم‌بند نوشهر باشد و طبیعت زیبایش. البته که شمال کشور همیشه مقصد ایرانی‌ها بوده و هست به‌ویژه نوشهر که دیگر جای خود دارد.

گردشگری ترین ییلاقات نوشهر

روستاها و ییلاقات نوشهر به‌قدری باصفا و منحصربه‌فرد هستند که حتماً باید به این مناطق رفت و از نزدیک آرامش را حس کرد و از طبیعت فوق‌العاده آن لذت برد.

نوشهر روستاهای سرسبز ییلاقی زیادی دارد که سفر به آن‌ها می‌تواند خاطره خوشی از سفر به شمال ایران برایتان رقم بزند.

لاشک روستایی سرسبز و ییلاقی در نوشهر

هرچقدر از جاها و جاذبه‌های گردشگری نوشهر بگوییم بازهم کم است. ییلاقات نوشهر معروف است می‌توانید در سفر به نوشهر حتماً به لاشک بروید و از چشم‌انداز هوای مه‌آلود این روستا لذت ببرید. تا اینجا که نوشهر آمدید، به روستایی ییلاقی لاشک هم بروید خصوصاً در فصل تابستان آب چشمه‌ها و آبشارهایش خنک است.

لاشک از توابع بخش کجور که در ۶۵ کیلومتری نوشهر قرار گرفته و طبیعت بکر و هوای مه‌آلود آن دل هر گردشگری را می‌برد. اگر به دنبال یکی از دلچسب‌ترین و خنک‌ترین هواهای شمالی هستید، روستای لاشک را از دست ندهید.

گردشگری ترین ییلاقات نوشهر

اگر در سفر به نوشهر بخواهید به ییلاقات و روستاهای خوش‌آب‌وهوای نوشهر سفر کنید با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید به لاشک بروید و از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید.

این روستا دشت وسیعی دارد و در میان‌کوه‌های مرتفع واقع شده است به همین دلیل از روستاهای ییلاقی نوشهر به شمارمی رود.

روستای نتیل نوشهر

نتیل روستایی ییلاقی واقع در نوشهر مازندران است. قطعاً طبیعت روستا و مناطق ییلاقی قابل‌مقایسه با طبیعت سایر مناطق نیست. شمال است و طبیعت زیبای آن که هیچ‌وقت تکراری نمی‌شود. گوشه‌گوشه مازندران پر است از بهشت‌های گمشده که شاید تابه‌حال اسم آن‌ها به گوشتان نخورده است.

به نظر من بهتر است قبل از اقدام به سفر کمی درمورد آن شهر یا منطقه‌ای که می‌خواهیم بروید، تحقیق کنید و جاذبه‌های گردشگری آن را بهتر بشناسید. نوشهر روستاهای ییلاقی بسیار زیبایی دارد که باید یک برنامه روستاگردی به طور جداگانه بریزید و به روستاهای خوش‌آب‌وهوای نوشهر سفر کنید.

گردشگری ترین ییلاقات نوشهر

اگر قصد دارید که به نتیل سفر کنید ابتدا باید به نوشهر بروید و بعد از طی مسافتی به بخش کجور از توابع نوشهر و در نهایت به روستای نتیل خواهید رسید

بدون شک نتیل یکی از عالی‌ترین انتخاب‌ها برای روستاگردی است چراکه در میان درختان جنگلی و کوه‌های سرسبز محاصره شده و هوای مه‌آلود آن چشم‌انداز بی‌نظیری به آن بخشیده است که با سفر به نتیل تجربه‌ای متفاوت از روستاگردی و سفر به نوشهر خواهید داشت.

کُدیر منطقه ییلاقی متفاوت در نوشهر

یکی از مناطقی که باب میل همه ایرانیان می‌باشد، مناطق ییلاقی و سرسبز است. کدیر روستایی خوش‌آب‌وهوا که در دل درختان جنگلی قرار گرفته و از توابع بخش کجور به شمار می‌رود.

آبشارها، چشمه‌ها و نهرهای روان کدیر، این روستا را به بهشت تبدیل کرده است. اگر اهل طبیعت و هوای پاک هستید و به دنبال جایی هستید که در کنار آن نشسته و یا به پیک‌نیک بروید، کدیر می‌توانید یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای شما به نوشهر باشد.

یک نکته جالب درمورد روستا این است که بافت خانه‌های آن متفاوت است و قدمت آن به‌پیش از اسلام بازمی‌گردد که مردم آن زرتشتی بودند.

گردشگری ترین ییلاقات نوشهر

در سفر به کدیر حتماً به آبشار نهرود بار، کوه‌های قلالو و چشمه‌های روان و خنک آن بروید و از طبیعت بی‌نظیر آن استفاده کنید و لحظات نابی را در این منطقه ییلاقی زیبا بگذرانید.

لذت سفر به شمال کشور این است که به مناطق ییلاقی و جنگل‌های انبوهش بروید؛ بنابراین بهتر است به‌جای اینکه هوش و حواستان را به‌جاهای دیدنی بدهید، از محیط اطراف خود و طبیعت منحصربه‌فرد کدیر نهایت استفاده را ببرید.

اقامتی به  یادماندنی در نوشهر

ماندن در خانه‌های روستایی حس و حال متفاوتی دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های سفر، اقامت است که اقامت در کنار خانواده و دوستانتان فضای جدید و متفاوتی تجربه می‌کنید.

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از سفر اقامتگاه خود را مشخص کنید و با خیال راحت راهی سفر شوید. اگر به مناطق ییلاقی نوشهر سفر کردید حتماً اقامت در اقامتگاه‌های روستایی را تجربه کنید و عصرهای خود را با نوشیدن چای و خوردن عصرانه در کنار طبیعت بکر، سپری کنید.

اقامت در خانه روستایی همان حس و حال راحتی در خانه خودتان را می‌دهد. سعی کنید در طول سفر حالا هرچند روز که می‌خواهید بمانید آرامش و آسودگی را تجربه کنید و این آرامش را با ماندن در خانه روستایی کامل کنید.

گردشگری ترین ییلاقات نوشهر

برای اجاره ویلا در نوشهر و ییلاقات نوشهر می‌توانید به وب‌سایت «لیدوماتریپ» مراجعه کنید. «لیدوماتریپ» مجموعه کامل و جامع رزرواسیون آنلاین است که در سطح کشور فعالیت دارد و شما در هر نقطه از کشور که بخواهید می‌توانید از این وب‌سایت اقامتگاه موردنظرتان را رزرو کنید.

برای رزرو اقامتگاه در نوشهر می‌توانید از همین وب‌سایت اقدام به رزرو کنید و چند روزی را میهمان این شهر ییلاقات آن باشید.

۴/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *