ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

چند سالی است که در بهمن ماه هر کجای شهر را که نگاه می کنیم اثری از بادکنک های قرمز، دسته های بزرگ گل رز و عروسک های خرسی به چشم می آید و همه جا اسم ولنتاین به گوش می خورد. اما ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

جوانان در تب و تاب جشن گرفتن ولنتاین هستند اما تنها با اختلاف چند روز، روز عشق ایرانی که با نام سپندارمذگان شناخته می شود نیز در تقویم به چشم می خورد که کمتر از سمت جوانان مورد توجه است.

اما چرا روز سپندارمذگان یا روز عشق ایرانی که از لحاظ قدمت دارای پیشینه تاریخی بیشتری است جشن گرفته نمی شود؟ شما چقدر درباره این روزها اطلاعات دارید؟

ولنتاین برای چه کسانی است

با شنیدن اسم ولنتاین یاد زوج های جوانی می افتیم که به دنبال این هستند تا در این روز خاص برنامه مناسبی تدارک دیده و روزی عاشقانه داشته باشند. اما این روز فقط به زوج های جوان خلاصه نمی شود. ولنتاین بهترین روز است تا عشق و محبت خود را نسبت به هر فردی که از صمیم قلب به او عشق می ورزیم ابراز کنیم؛ چه با یک شاخه گل و چه با یک جمله عاشقانه. در ادامه با ما باشید تا با روز ولنتاین و روز عشق در ایران باستان بیشتر آشنا شویم.

معنی کلمه ولنتاین چیست

رای خیلی از ما سوال است که ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟ اصلا معنی کلمه ولنتاین چیست؟ تفاسیر و داستان های زیادی درباره نام گذاری و داستان این روز است که نمی توان صحت هر کدام را صد درصد درست دانست.

اما یک افسانه معروف درباره ولنتاین وجود دارد. در این افسانه گفته می شود که امپراتور روم برای اینکه افراد مجرد جنگجوهای بهتری بودند ازدواج را ممنوع اعلام کرده بود و کسی حق ازدواج کردن را نداشت. اما یک کشیش به نام ولنتین با این موضوع مخالفت کرده و به صورت پنهانی عاشقان را به عقد یکدیگر در می آورد. وقتی امپراتور از این موضوع خبردار می شود کشیش را به زندان انداخته و در ۱۴ فوریه او را اعدام می کند. بعد از آن ۱۴ فوریه به عنوان روز ولنتاین و روز عشق جشن گرفته می شود.

روز ولنتاین ایرانی

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

دیگر کمتر کسی است که اسم روز ولنتاین را نشنیده باشد و با این روز آشنا نباشد. اما چقدر با روز ولنتاین ایرانی آشنا هستیم؟ چرا به جای روز ولنتاین روز عشق ایرانی سپندارمذگان را جشن نمی گیریم.؟ روز سپندارمذگان از نظر برخی مصادف با ۵ اسفند و از نظر برخی دیگر ۲۹ بهمن است. البته که برای نشان دادن عشق و محبت خود به دیگران نباید منتظر روز خاصی شد و بهتر است همیشه عشق و محبت خود را نسبت به عزیزان خود ابراز کنیم. اما این روز به بهانه خوبی برای ابراز علاقه عشق و محبتمان به یکدیگر تبدیل شده است. سپندارمذگان روز جشن زمین و گرامیداشت عشاق از سالهای دور سینه به سینه اکنون به ما رسیده و بهتر است کمی بیشتر و بهتر قدر سنت های تاریخی خود را بدانیم.

روز ولنتاین چه کنیم

اگر در سال های پیش برنامه خاصی برای روز ولنتاین نداشته اید بهتر است امسال کمی زودتر به فکر باشید که روز ولنتاین چه کنیم. یک برنامه جذاب و خاص برای روز ولنتاین می تواند خاطره فراموش نشدنی را برایتان به وجود آورد. اگر چند روز مانده به روز ولنتاین سری به فروشگاه ها بزنید محصولات متنوعی را خواهید دید که مناسب روز ولنتاین هستند. با این حال ما چند پیشنهاد ساده را برای روز ولنتاین داریم.

ولنتاین چی بخرم

تهیه یک کادو هر چند کوچک می تواند برای هر کسی خوشحال کننده باشد. مخصوصا اگر این هدیه را از کسی دریافت کنید که صمیمانه او را دوست دارید. برای تهیه یک هدیه مناسب می توانید سری به فروشگاه های اینترنتی زده و به صورت آنلاین هدیه مناسبی تهیه کنید.

گل رز

اولین و بهترین گزینه برای کادوی روز ولنتاین گل رز قرمز است. گل رز معمولا برای بیان عشق و محبت بین افراد رد و بدل می شود و چه هدیه ای بهتر از شاخه ای از گل های رز قرمز. گل رزهای جاودان نیز به تازگی محبوب شده اند و جایگزین خوبی برای گل هایی معمولی است که به سرعت پژمرده و از بین می روند. گل های جاودان تا مدت ها بدون نیاز به آب و رسیدگی سالم و تازه می مانند.

شکلات

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

شکلات نیز یکی از اصلی ترین مواردیست که در روز ولنتاین هدیه داده می شود. مخصوصا شکلات های به شکل قلب که در جعبه زیبایی تزیین شده است. البته می توانید به جز شکلات از خوراکی های دیگری مثل لواشک، پاستیل و اسمارتیز را هم در داخل جعبه قرار دهید.

سفری دونفره

اگر خرید گل رز و شکلات بنظرتان تکراری شده است و به دنبال کار جدیدی هستید پیشنهاد ویژه ای برای شما داریم. یک سفر کوتاه مدت به مکانی جذاب و عاشقانه می تواند بسیار جذاب باشد. شما می توانید از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام به رزرو ویلا در رامسر یا کلبه جنگلی در هر شهری کنید و از یک سفر عاشقانه دونفره نهایت لذت را ببرید. یک تعطیلات کوتاه مدت به مناسبت روز عشق می تواند یکی از خاطره انگیز ترین خاطرات را برایتان رقم بزند.

صرف یک شام رویایی

دعوت کردن برای صرف شام در یک رستوران رویایی نیز می تواند یک شب به یادماندنی برایتان به ارمغان بیاورد. این روز برای ابراز عشق و محبت به یکدیگر است نیازی نیز به دنبال انجام کاری عجیب و غریب و یا هدایایی گران قیمت باشید.

کادو ولنتاین دست ساز

ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟

کادوهای دست ساز نیز ایده مناسب و خلاقانه ای برای یک هدیه ماندگار است. ساختن یک هدیه با دستان خودتان به خوبی نشان می دهد که چقدر برای طرف مقابلتان ارزش قائل بوده اید و برق خوشی را در چشمان او خواهید دید. ایده های کوچک و راحتی مانند قاب کردن عکستان، ساخت یک کارت پستال عاشقانه و…

شما چه ایده ای برای یک کادو ولنتاین دست ساز دارید؟ ایده های جدید خود را با کاربران مجله لیدوماتریپ در میان بگذارید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
یک نظر برای "ولنتاین چیست و معادل ایرانی آن کدام است؟" ارسال شده.
  1. saba گفت:

    نکات خوبی ذکر شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *