۱۰ فیلم و سریال برتر درباره سفر که قبل از مرگ حتما باید دید

سریال دارک

۱۰ فیلم برتر درباره سفر که قبل از مرگ حتما باید دید

سفر کردن از جمله فعالیت هایی است که پس از یک دوره کار و تلاش بی وقفه، برای رسیدن به آرامش روحی و رهایی از تنش ها جزو اولین انتخاب ها می باشد. برای برخی از انسان ها سفر جزء جدایی ناپذیر زندگی است.

سفر ممکن است تفریحی باشد و با هدف طبیعت گردی و در دل کوه و طبیعت و برای مدت کوتاهی انجام شود، یا سفری ماجراجویانه و طولانی برای یافتن پاسخی درباره موضوعی خاص و یا شناخت خود واقعی فرد و قابلیت هایش باشد.

سفر کردن با هر دلیلی که باشد جذابیت های زیادی را در افراد پدید می آورد. بطوری که سفر یکی از تفریح های محبوب در میان افراد با هر رده سنی می باشد. به دلیل جذابیت های بالای سفر این موضوع دست مایه هنرمندان و نویسندگان بسیاری شده تا درباره آن دست به خلق آثار  ارزشمند و ماندگاری بزنند. بطوری که پس از خلق داستان ها و سفرنامه های بسیار با رشد صنعت فیلمسازی شاهد بوجود آمدن آثاری فاخر و ماندگار در این زمینه هستیم.

تماشای فیلم یکی از مفیدترین کارهایی است که برای پر کردن اوقات فراغت می توان انجام داد. البته نوع فیلمی که انتخاب می کنیم بسیار مهم است؛ چون علاوه بر پر کردن اوقات فراغت تماشای هر فیلمی تاثیر متفاوتی در فرد می گذارد. چنانکه برخی فیلم ها می تواند انگیزه انجام کارهایی بزرگ شود یا تجربیات و اطلاعات بسیاری را در قالب یک داستان به بیننده منتقل کند. در این میان برخی فیلم ها درباره سفر و گردشگری ساخته می شوند و اطلاعات بسیار مفیدی درباره نقاط مختلف گردشگری و معرفی آنها ارائه می دهند و به این ترتیب حس ماجراجویی و آغاز یک سفر را در افراد برمی انگیزند. فیلم هایی که در این زمینه ساخته می شود ممکن است موضوع سفر یک خانواده را در طول یک جاده به نمایش بگذارند که هریک از اعضا تلاش می کنند در طول سفر روابط میانشان را محکم تر کنند. در فیلم دیگری شاهد سفر شخصیتی هستیم که خود را به مشکلات و چالش های سفر می سپارد تا خود حقیقی شان را بیابند. بعضی فیلم ها با موضوع اصلی سفر ساخته نمی شوند اما بیشتر سکانس های فیلم در طول یک سفر اتفاق می افتند.

در این مقاله سعی داریم فیلم هایی را معرفی کنیم که موضوع اصلی آن ها سفر بوده یا بخشی از داستان فیلم در طول سفر اتافاق افتاده است. با مجله گردشگری لیدوماتریپ باشید.

۱-وحشی (wild)

وحشی

این فیلم درام بر اساس زندگی نامه شرل استرید و با اقتباس از رمانی به نام و حشی؛ از گمشده تا پیدا شده در مسیر پاسفیک کرست در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. کارگردانی این فیلم را ژان-مارک ولی بر عهده داشته و فیلمنامه آن توسط نیک هورنبی نوشته شده است. ریس ویترسپون، لورا درن، گبی هافمن، برایان وان هالت، کوین رانکین، دبلیو ارل براون و میخیل هایشمان از بازیگران این فیلم هستند.

داستان فیل شرح حال شرل استرید می باشد که مدتی پس از اینکه مادر خود را از دست داده تصمیم می گیرد سفری را در مسیر پاسیفیک کرست آغاز کند تا به این ترتیب با پیاده روی در مسیر یاد شده به مواجهه با شیطان درونش برود. شرل با یک کوله پشتی سفر ماجراجویانه خود را آغاز می کند و از کالیفرنیا تا واشنگتن به مدت ۹۴ روز پیاده روی می کند تا خود را از دنیایی که در آن گرفتار شده نجات دهد. شروع سفر شرل از بیابان موهاوی در جنوب کالیفرنیا می باشد و در نهایت به کوه هود در شمال اورگن و نیز پل خدایان می رسد.  فیلم برداری این در بیابان های زیبای کالیفرنیا باعث بوجود آمدن صحنه های جذاب و نماهای متفاوتی از طبیعت زیبای این منطقه شده است.

ریس ویترسپون در نقش شرل استرید و لورا درن در نقش باربارا گری در نقش مادر شرل به دلیل بازی تحسین برانگیز از نگاه منتقدان و تماشاگران نامزد دریافت جایزه اسکار شدند.

۲- به سوی طبیعت وحشی

به سوی طبیعت وحشی به کارگردانی شان پن در سال ۲۰۷ و در آمریکا ساخته شده و زندگی کریستوفر مک کندلنس را در طبیعت وحشی آلاسکا به تصویر کشیده است. این فیلم برگرفته از کتابی به همین نام با نویسندگی جان کاراکائر می باشد.

در این فیلم ویلیام هرت، مارسیا گی هاردن، امیل هرش، هال هالبروک، جنا مالون، هیلی رم و کاترین کینر نقش آفرینی کرده اند.

مک کندلنس پس از فارغ التحصیلی تصمیم گرفت از زندگی مادی فاصله بگیرد. بنابراین تمام دارایی و اموال خود را به خیریه واگذار کرد و با امکانات و تجهیزات بسیار کم سفری به شمال آمریکا و طبیعت وحشی آلاسکا آغاز کرد تا به این ترتیب اسیر زندگی روزمره نشود و نیز خودش را بشناسد و معنای واقعی زندگی را درک کند.

فیلم در مکان هایی فیلم برداری شده که کریستوفر در آن جا حضور داشته است و طبیعت زیبای آلاسکا، دریاچه تاهو و رودخانه کلرادو به زیبایی به تصویر کشیده شده است. این فیلم الهام بخش بسیاری از سفردوستان برای کوله گردی شده است.

۳- دارک

سریال دارک

در این میان سریال تاریک نیز در ژانر علمی-تخیلی و فراطبیعی نوعی از سفر را روایت می کند و آن هم سفر در زمان است. فصل اول این فیلم در سال ۲۰۱۷ توسط نتفلیکس ساخته و منتشر شد. موضوع اصلی فیلم درباره گم شدن دو کودک می باشد که به مرور شخصیت های دیگری را وارد داستان می کند. کارگردانی این سریال بر عهده باران بو اودار بوده است. این سریال روایت داستانی علمی تخیلی در فضایی رمزآلود و تاریک در شهر ویندن و در کنار یک نیروگاه هسته ای می باشد.

فصل دوم این سریال در ۸ قسمت و در سال ۲۰۱۹ متشر شد. فصل سوم نیز منتشر شده و ادامه داستان را روایت می کند. اگر علاقمند به فیلم های علمی- تخیلی با چاشنی هیجان و گاها ترس هستید، تماشای دارک را از دست ندهید.

این سریال اولین فیلم آلمانی زبان شرکت نتفلیکس می باشد.

۴-ردپاها

ردپاها اقتباسی از خاطرات و زندگی رابین دیویدسن به کارگردانی جان کوران می باشد که در سال ۲۰۱۳ ساخته است. این فیلم درام استرالیایی روایتگر ماجراجویی های زنی به نام رابین دیویدسن است که تنها با سگ و چهار شتر خود از استرالیا عازم اقیانوس هند می شود.

بازیگران این فیلم میا واشیکوفسکا و آدام درایور هستند. میا که در سریال آلیس در سرزمین عجایب در نقش آلیس ظاهر شده بود، در این فیلم نقش اصلی فیلم یعنی رابین دیویدسن را بازی می کند. آدام درایور نیز در نقش عکاس نشنال جئوگرافیک با دوربین خود در سکانس هایی از فیلم رابین را همراهی می کند.

در این فیلم به تماشای سفر ۹ ماهه رابین در میان خطرناک ترین صحنه ها خواهیم نشست که از آلیس اسپرینگز تا سواحل اقیانوس هند می باشد. این فیلم نیز به دلیل به تصویر کشیدن مناطق زیبای مختلف و چالش های متفاوت الهام بخش بسیاری از عاشقان سفر شده است.

۵- دارجلینگ محدود

دارجلینگ محدود از فیلم هایی است برای عاشقان سفر به هندوستان پر از جذابیت است. وس اندرسن فیلم دارجیلینگ محدود را در سال ۲۰۰۷ ساخته است.

این فیلم داستان سه برادر را روایت می کند که حدود یک سال است با هم صحبت نمی کنند و پس از فوت پدرشان تصمیم می گیرند برای پایان اختلاف ها سفری ماجراجویانه را با قطار به طرف هند آغاز کنند. در طول فیلم شاهد درگیری ها و اتفاقات بسیاری در میان سه برادر خواهیم بود.

در این فیلم آنجلیکا هیوستون، جیسون شوارتزمن، عرفان خان، اوون ویلسون، آدرین برودی، ناتالی پورتمن و بیل مری نقش آفرینی کرده اند.

قسمت هایی از این فیلم در هیمالیا فیلم برداری شده و بخشی از اتفاقات داستان در راجستان رخ می دهد. بنابراین صحنه های جالب و زیبایی از مناطق مختلف به تصویر کشیده شده است.

۶- زندگی رازگونه والتر میتی

این فیلم کمدی-درام آمریکایی است که داستان والتر میتی کارمند مجله longtime را روایت می کند. کارگردان فیلم بن استیلر می باشد که نقش اول فیلم یعنی والتر میتی را هم خود ایفا کرده است. این فیلم در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است.

والتر در مجله مسئول آرشیو عکس های مجله می باشد و مسئولان مجله تصمیم گرفته اند تا تولید نسخه چاپی را متوقف و نسخه دیجیتالی را جایگزین کنند. برای همین عکاس مجله برای اخرین نسخه چاپی یک عکس می فرستد اما نگاتیو آن خالی است. بنابراین والتر سفری را به هیمالیا، ایسلند و گرینلند آغاز می کند تا عکاس مجله را پیدا کند. ماجراجویی های والتر در نقاط مختلف صحنه های جالب و جذابی را بوجود آورده است.

۷- قبل از طلوع آفتاب

این فیلم داستان سفر دو نفر به شهر وین می باشد که در قطار با هم آشنا می شوند . داستان در خلال قرار ملاقات های این دو نفر در شب های وین زیبایی شهر را در گوشه گوشه آن به نمایش می گذارد. همچنین وجود صحنه های زیبا در کنار دیالوگ های تامل برانگیز شخصیت های فیلم جذابیت آن را دوچندان می کند. کارگردان فیلم از ابزار دوربین استفاده کرده تا زیبایی های شهر وین را هرچه تمام تر به تصویر بکشد.

این فیلم به کارگردانی ریچارد لینکلیتر در سال ۱۹۹۵ ساخته شده است. نقش آفرینان این فیلم ایثن هاک و ژولی دلپی هستند. قسمت های بعدی این فیلم “پیش از غروب” و “پیش از نیمه شب” هستند که دیدن هر سه قسمت توصیه می شود.

۸- راه

ین فیلم محصول سال ۲۰۱۰ می باشد و داستان پدری را روایت می کند که پس از از دست دادن پسر جوانش تصمیم می گیرد سفری را با هدف خودشناسی و برای یادبود پسرش به طرف زادگاهش آغاز کند. او در طول سفر با مردمان و فرهنگ های متفاوتی آشنا می شود. در این فیلم صحنه های جالب و حیرت انگیزی از مکان های زیبایی از شهر سانتیاگو به نمایش درآمده است.

کارگردان این فیلم درام امیلیو استوس می باشد که در نقش پسر فوت شده شخصیت اصلی فیلم به ایفای نقش می پردازد. مارتین شین نقش پدر را بازی می کند. این دو در واقعیت نیز پدر و پسر هستند. سایر نقش آفرینان فیلم جیمز نسبیت، دبورا کارا آنگر، چکی کاریو و یوریک ون واگنینگن هستند که در طول سفر مارتین شین با او همراه می شوند و ماجراهای تماشایی در فیلم بوجود می آید.

۹- لورنس عربستان

لورنس عربستان فیلمی حماسی می باشد که بر اساس زندگی توماس ادوارد لورنس در سال ۱۹۶۲ ساخته شده است. این برنده ۷ جایزه اسکار شده است.

داستان این فیلم درباره یک سرباز انگلیسی می باشد و در زمان جنگ جهانی اول اتفاق افتاده است. پیتر اوتول در نقش تی ای لورنس قبایل عرب را به جنگ علیه نیروهای عثمانی که متحد ترک ها هستند ترغیب می کند و ماجراهایی که در ادامه داستان پیش می آید و تصاویری که از صحرا به نمایش گذاشته شده در کنار هم جذابیت های فیلم را سبب می شود. صحنه های جذابی که از صحرا در این فیلم وجود دارد بسیاری را به سفر به این منطقه تشویق کرده است.

این فیلم به کارگردانی دیوید لین و بر اساس فیلمنامه مایکل ویلسون و رابرت بولت ساخته شده است. بازیگران فیلم پیتر اوتول، شریف علی، آنتونی کوئین، آرتور کندی، ضیاء محی الدین، خوزه فرر، الک گینس، جک هاوکینز، کلود رینس و رافائل ارناندس هستند.

۱۰- ساحل

این فیلم با بازی لئوناردو دی کاپریو اقتباسی آزاد از رمانی نوشته الکس گارلند می باشد که سازنده فیلم پایان فیلم و نیز برخی ماجراها را در خلال داستان تغییر داده است.

لئوناردو دی کاپریو، ویرجینی لدوین، تیلدا سوئینتن از دیگر نقش آفرینان این فیلم هستند.

فیلم ساحل درامی ماجراجویانه است که دنی بویل در سال ۲۰۰۰ آن را ساخته است. در این فیلم دی کاپریو در نقش ریچارد یک جوان نخبه به سفر بسیار علاقه دارد. او با هدف ماجراجویی به تایلند سفر می کند و از روی یک نقشه عجیب و غریب که دافی مرد اسکاتلندی معتاد به او می دهد سعی در پیدا کردن جزیره ای زیبا دارد. مرد اسکاتلندی پس از دادن نقشه به ریچارد خودکشی می کند. ریچارد با یک زن و شوهر فرانسوی برای یافتن این جزیره همراه می شود.

در زمینه فر و گردشگری فیلم های بسیاری ساخته شده اند که ما دراین مقاله به معرفی تعدادی از آنها پرداختیم. این فیلم ها با بهتثویر کشیدن صحنه های زیبا و جذاب از مناطق مختلف دنیا انگیزه سفر را در بیننده بوجود می آورد. همچنین با نشان دادن چالش ها و مسائل گوناگون اطلاعات و تجربیات متفاوتی را به بیننده منتقل می کنند.  به علاوه تماشای برخی از فیلم ها شجاعت آغاز سفر را در فرد بر می انگیزند.

 

 

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *