قلعه آغشت کجاست

قلعه آغشت کجاست

قلعه آغشت کجاست

در نزدیکی های کردان و در روستایی به نام آغشت، قلعه عجیب و سحرانگیز وجود دارد که شما را به یاد لوکیشن سریال مشهور گیم آو ترونز می اندازد. این قلعه یک دژ باشکوه است و معماری آن به سبک قرون وسطایی و دوران رنسانس می باشد. اما این قلعه متعلق به چه کسی است؟ توسط چه کسی ساخته شده؟ آیا داخل این قلعه کسی زندگی می کند؟ مطمئنا با دیدن تصاویر قلعه آغشت تمام این سوال ها برایتان پیش آمده. برای یافتن پاسخ آنها در دامه متن با مجله لیدوماتریپ همراه باشید.

مسیر دسترسی به روستای آغشت

در پاسخ به این سوال که قلعه آغشت کجاست، این قلعه در روستایی به نام آغشت قرار گرفته است. این روستا در استان البرز و شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفته است که به روستای معروف کردان هم بسیار نزدیک است.

آغشت یک منطقه ییلاقی محسوب می شود و در فصل های گرم سال هم آب وهوایی خنک و مطبوع دارد. این روستا بسیار آباد است و جالب است بدانید که آغشت در لغت به معنای جایی است که آب فراوان دارد. «آو» به معنای آب و «غشت» به معنای انباشه شده است. یعنی منطقه ای که در آن آب فراوانی انباشته شده است.

چشمه های فراوان، رودخانه های پر آب  و بارندگی زیاد ازمشخصه های آغشت است.

مالکیت قلعه آغشت متعلق به چه کسی است؟

قلعه آغشت کجاست

قلعه آغشت کجاست

از آنجایی که این قلعه در این روستا ساخته شده، به قلعه آغشت مشهور شده است. این ساختمان بزرگ  و زیبا متعلق به فردی به نام اسدی لاری است که در حال حاضر ساکن تهران می باشد.

آقای اسدی لاری فردی جزو نیکوکاران ایرانی است که به ایده های عجیب و خلاقانه در معماری علاقه دارد. او این ساختمان را با الهام سبک های رنسانس و اروپایی بنا کرده که نسبت به سایر اقامتگاه های شخصی و ویلایی بسیار خاص ومنحصر به فرد است. تا جایی که بسیاری را ترغیب می کند تا دوربین عکاسی به دست بگیرند تا  از این دژ عکس بگیرند و می توان گفت که اطراف این ساختمان به یک لوکیشن عکاسی تبدیل شده است.

سبک معماری دوران رنسانس و قلعه آغشت

سبک معماری رنسانس از معماری یونان و روم باستان الهام گرفته شده است.  معماران این سبک ساختمان ها را به شکل مجموعه از سنگ و آجر نمی دیدند. آنها تلاش داشتند معماری را با هنر و احساسات و عواطف انسانی تلفیق کنند  تا احساسات انسان ها را برانگیزد و عواطف را در آنها بیدار کند.

معماران این دوره براین باور بودند که  معماری ساختمان ها و فضاها باید به گونه ای باشد که حس وحدت و یکپارچگی میان انسان و روح جهان هستی ایجاد کند.

در معماری رنسانس از پنجره ها و درها با تعداد بالا و به صورت متقارن استفاده می شد. ستون های کلاسیک و چسبیده به دیوار از مشخصه های اصلی ساختمان های رنسانسی بود.

این ساختمان ها معمولا چند طبقه بودند و الگوهایی تکراری در تمام بخش های آن ب کار می رفت. طاق ها معمولا به شکل نیم دایره ساخته می شدند و از جزئیات دکوری فراوانی  و مجسمه در طراحی نمای ساختمان های استفاده می شد.  پرداختن به جزئیات در گچبری ها و طراحی ها، جزو مشخصه های اصلی این نوع معماری بود.

داخل قلعه آغشت

حالا که می دانیم قلعه آغشت کجاست، در مورد جزییات این ساختمان به  شما می گوییم. فضای داخلی قلعه آغشت در حال حاضر  به طور کامل تکمیل نشده است. اما نمای آن در حدود ۱۰ سال، با هنر و معماری خلاقانه و منحصر به فردش، تکمیل شده است. این ساختمان پنج طبقه است و در طبقه همکف آن یک استخر وجود دارد.  در اطراف ساختمان درختان بلند که گاها ارتفاع آن تا بالای این قلعه می رود وجود دارد که ظاهر و حس و حالی زیبا و گاها ترسناک به آن می دهد.

قسمت های داخلی این قلعه در حال ساخته شدن است اما هیچ عکسی از آن در دسترس عموم نیست. این واحد برای بازدید عموم آزاد نیست چراکه مالکیت آن شخصی است و امکان عکاسی از داخل وجود ندارد.

دیدنی های آغشت کردان

روستای آغشت هوای پاکیزه و دلپذیری دارد که قدم زدن در اطراف باغات و اتراق در اطراف رودخانه های پرخروش و فضاهای سرسبز و طبیعت زیبای آن، یکی از تفریحات مردمی است که به این منطقه می آیند.

نزدیکی آن به پایتخت باعث شده که مردم تهران برای فرار از آلودگی های هوا به اینجا پناه بیاورند و شش هایشان از تنفس هوایی تمیز و پراکسیژن ، سرشار از لذت کنند.

روستای آغشت

از دیدنی های این روستا می توان به آبشار شرشربند اشاره کرد. این آبشار در میان یک منطقه کوهستانی قرار گرفته وقبل از رفتن با کفش و لباس مناسب خود را تجهیز کنید تا  بتوانید مسیر آبشار را که نسبتا پرشیب است بپیمایید. در مسیر این آبشار نیز چشمانتان از تماشای زیبایی ها، طبیعت اطراف و صدای آواز پرندگان سیراب خواهد شد.

از دیگر جاذبه های طبیعی روستای آغشت می توان به گرمابه روستا اشاره کرد. این گرمابه در حال حاضر فعال نیست و تنها به یک جاذبه ی گردشگری برای بازدید تبدیل عموم تبدیل شده است. این گرمابه حدود ۷۰ سال پیش ساخته شده است و داخل آن هم اکنون ترمیم و بازسازی شده است که می توانید از این گرمابه قدیمی بازدید کنید.

در آغشت می توانید محصولاتی مانند آلو، توت، گردو و آلبالو تهیه کنید که محصولات روستایی هاست که ارگانیک و درجه یک است.

در خود این روستا واحد های اقامتی زیادی برای اسکان وجود ندارد به همین علت اگر قصد دارید چند روزی را در محیط خارج از شهر سپری کنید می توانید شب را برای اقامت به کردان بروید که در همان نزدیکی هاست و روزها برای گشت و گذار راه روستای آغشت را در پیش بگیرید.

اما اگر قصد سفر یک روزه را دارید به گونه ای زمانبندی کنید که پیش از تاریکی بتوانید روستا و قلعه را ببینید و بتوانید از طبیعت زیبا و سرسبز آن لذت ببرید.

بهترین فصل سفر به آغشت

آغشت منطقه ای ییلاقی است و حتی در تابستان نیز آب و هوای آن خنک و دلچسب است. زمستان های آن نسبتا سرد است اما طبیعت دوستان و علاقمندان به بازدید از این قلعه عجیب می توانند در هر فصلی از سال به این منطقه سفر کنند و به قول معروف یک سیاحت و زیارت هیجان انگیز را تجربه کنند!

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)
5 نظر برای "قلعه آغشت کجاست" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    منو یاد یه کارتونی به اسم قلعه هزار اردک می ندازه خیلی اون کارتون دوست داشتنی بود

  2. Mahdieh گفت:

    چرا منو یاد کارتون هتل ترانسیلوانیا میندازه

  3. محمد گفت:

    کنابخونه امام علی (ع)

  4. مهدی گفت:

    قلعه هزار اردک ،

  5. علی قاسم خانی گفت:

    این قلعه منو یاد یکی از کارتونای کودکی میندازه.. خیلی دوسش داشتم ولی یادم نمیاد اسمش چی بود. هرکی یادش بود خیلی خیلی ممنون میشم کامنت بذاره ایجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *