قلات شیراز کجاست

روستای قلات کجاست

اگر سوالتان این است که قلات شیراز کجاست و چه طبیعت و جاذبه هایی دارد این مقاله رو از دست ندین. روستای گردشگری قلات مابین شیراز و سپیدان واقع شده که البته به شیراز نزدیک تر است و مکانی برای غرق شدن در زیبایی های طبیعت و نشستن و لذت بردن از تماشای تک به تک منظره هایی است که در تمام این روستا نقاشی شده اند.

قلات روستایی است که چشمه های آب فراوان به همراه آبشارهای دیدنی در کنار درختان، تصویری مشابه بهشت را برای شما به نمایش می گذارد و یقینا اگر به قلب روستا بروید، جایی که فقط صدای جریان آب رودخانه ها به گوش می رسد، ازحس آرامش و زیبایی های روستا، متعجب خواهید شد.

صخره ها و دره های این روستا که با آب های جاری شده از رودخانه ها و چشمه ها خیس شده اند سوژه عکاسی خوبی هستند و مورد توجه عکاسان و توریست ها قرار می گیرند.

قلات شیراز کجاست

قلات ِ زیبا خانه هایی عموما سنگی دارد که جلوه قشنگی به روستا می دهند و حالت پله ای بودن خانه ها به مانند روستای گردشگری ماسوله در شمال ایران است که خانه ها پله به پله در دل جنگل فرومی روند و پنهان می شوند و منظره آنها در لا به لای انبوه درختان عالی به چشم می آید.

اکثر خانه های سنگی و خشتی این روستا هنوز هم ساکنین بومی دارند که در آنها زندگی می کنند و نتوانسته اند از این طبیعت زیبا دل کنده و در پی زندگی شهری بروند.

حالا که فهمیدیم قلات شیراز کجاست و طبیعتش چه دلی می بَرَد کمی هم درباره آب و هوایش صحبت کنیم.

آب و هوای قلات شیراز در تابستان و زمستان

لازم است که بدانید قلات شیراز در تابستان دیدنی تر است ولی در هر چهار فصل سال آب و هوایی فوق العاده و دلپذیر برای گردش دارد چرا که، نه آنچنان در زمستان سرد است که طبیعتش بی روح شود و دیدنی نباشد و نه آنچنان در تابستان گرم که قدم زدن و تماشای طبیعتش لذت بخش نباشد. همیشه درهمه فصول سال نسیم ملایم و خنک هوا در این روستا شما را ترغیب می کند تا خود را مهمان طبیعتش کنید و زندگی را برای چند ساعتی هم که شده زندگی کنید.

جاذبه ها و رستوران های قلات شیراز

غذاهای رستوران های قلات شیراز به گفته خیلی از گردشگران از رستوران های شیراز هم خوشمزه تر است و مزه آنها زیردندان می ماند. کلی رستوران در کنار رودخانه پذیرای شما می باشند که منوی صبحانه شان با منوی ناهار و شام رقابت می کند.

در قلات کلیسایی قدیمی وجود دارد که بنایی تاریخی است و از آن به عنوان یک سازه قدیمی به خوبی نگهداری شده است. از این رو، قلات روستایی تاریخی نیز به حساب می آید.

قلات شیراز

قدم زدن در کوچه های تنگ و باریک و سنگفرش شده قلات را از دست ندهید، کوچه هایش همان جایی است که دوست دارید زیر باران با صدای ملایم موزیک ساعت ها بالا و پایین بروید و خیس شوید.

منبع درآمد بومییان روستای قلات شیراز

منبع در آمد اکثر مردم این روستا از دامداری و صنایع دستی است که هر دو از دست رنج مردمانش حاصل می شود. همچنین بخشی از درآمد مردم این روستا از طرف گردشگران تامین می گردد که مصرف خورد و خوراک خود را از رستوران ها و کافه های محلی تامین می کنند.

۳.۵/۵ - (۲ امتیاز)
3 نظر برای "قلات شیراز کجاست" ارسال شده.
  1. محمد امین گفت:

    چه فصلایی برای رفتن ب قلات مناسبه؟

    1. رعنا گفت:

      قلات تو همه فصل ها زیبایی های خاص خودشو داره و عالیه

  2. علی قاسم خانی گفت:

    قلات جون میده برا مهمونی و تولد. نزدیکه شیرازه و آب و هوای عاالی داره
    فقط یادتون باشه آخر هفته ها خیلی شلوغه همه شیرازیا آخر هفته میرن اطراف شیراز و خیلیاشون مقصدشون قلات هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *