زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

خالی از لطف است که طبیعت اردبیل را توصیف کنیم اما زیبایی مناظر و طبیعت روستاهای گردشگری این شهر را از یاد ببریم. ما در ادامه این مقاله می خواهیم شمارا با زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل آشنا کنیم.

به هر جای اردبیل که بروید، قسمتی  از بهشت را درطبیعت آن می بینید. هم مناظر و هم طبییعت اطراف اردبیل و هم طبیعت روستاهای اطراف اردبیل بسیار زیبا و دیدنیست.

طبیعت اردبیل آن قدر منحصر به فرد و با صفاست که یکی از بهترین مقصد های طبیعت گردان و طبیعت دوستان می باشد.

اگر طبیعت گردی در روستا را دوست دارید و یا مسافرت به یک روستای خوش آب و هوا همراه با چشم انداز طبیعی زیبا علاقه دارید، می توانید از زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل دیدن کنید.

یکی از کارها و تفریحات خوبی که در سفر به اردبیل می توانید انجام دهید، طبیعت گردی در کوه ها،دشت ها، آبشار ها و جنگل های اردبیل است.

از طبیعت خود اربیل که بگذریم، روستاهای اردبیل به تنهایی زیبایی طبیعت این دیار سبز را اثبات می کند.

روستا های گردشگری اردبیل

اگر شما می خواهید سفری رویایی به دل طییعت داشته باشید روستا گردی کنید، روستاهای گردشگری اردبیل می تواند گزینه خوبی برای سفر باشد.

احتمالا  شما جنگل و طبیعت زیبای جنگلی و سرسبز را فقط در شهرهای شمالی ایران دیده اید و وقتی نام شمال به گوشتان می خورد اولین چیزی که به ذهنتان می آید، جنگل های شمالی است.

زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

اما با کمی تحقیق و مطالعه در مورد طبیعت شهر های مختلف می بینید که فقط شهر های شمالی نیستند که جنگل و مناظر سرسبزی دارند و سایر شهر های ایران از جمله اردبیل هم مناطق طبیعی و گردشگری خوبی دارند.

اگر شما جز کسانی هستید که اردبیل و روستاهای اطراف ان را برای گردش و روستا گردی انتخاب کرده اید با ما همراه باشید تا زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل را بشناسید.

روستای آلوارس

شاید این نکته برایتان جالب باشد که روستای آلوارس، علاوه بر طبیعت زیبایش امکانات تفریحی رفاهی خوبی دارد. این روستا از روستاهای مجاور سرعین است و در کنار ارتفاعات سبلان قرارگرفته است.

اگرگذرتان به سرعین افتاد حتما برای طبیعت گردی به این روستا بروید از منطره های چشم نواز این روستا لذت ببرید.

آلوارس یک روستای ییلاقی به حساب می آید که بعد از گذر از جاده کوهستانی به روستای آلوارس می رسید. طبیعت روستای آلوارس بکر باقی مانده است و خبری از دخالت های انسانی در طبیعت این روستا نیست.

اگر دلتان می خواهد به جایی بروید که در آن خبری از تکلونوژی و شلوغی شهر نیست، طبیعت دست نخورده و زیبای روستای آلوارس را از دست ندهید.

روستای آلوارس زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

طبیعت برفی این روستا در فصل زمستان واقعا زیبا و حیرت آور است. تصور کنید طبیعتی که هم چنان زیبایی اش را حفظ کرده، در فصل زمستان پوشیده از برف است، منظره ای منحصر به فرد از زمستان را جلوه می دهد.

اگر در فصل زمستان راهی روستا آلوارس شده اید، می توانید در پیست اسکی این روستا تفریح کنید. البته این پست اسکی فقط مخصوص فصل زمستان نیست و در تابستان هم می توانید در اسکی روی چمن، اسکی سواری کنید.

روستای خان کندی

وقتی صحبت از دیار اردبیل می شود سرعین ورد زبان ایران و ایرانی می شود. ما در ادامه معرفی زیباترین روستاهای گردشگری اردبیل می خواهیم شما را فراتر از  اربیل و سرعین و چشمه های آبگرم ببریم.

وقتی تصمیم می گیرید به اردبیل بروید، خود را برای روستاگردی و طبیعت گردی در طبیعت مثال زدنی روستاهای اردبیل، آماده کنید.

این روستا برخلاف سرعین که چشمه های آبگرم دارد،چشمه هایی با آب سرد و خنک دارد. آب این چشمه آنقدر سرد که شما حتی نمی توانید دست خود را برای چند لحظه در ان نگه دارید.

روستای خان کندی زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

تا وقتی به روستای خان کندی نرفتید، طبیعت زیبای این روستا برای شما در حد تصور خواهد ماند.پی بار و بندیل راببنید و راهی خان کندی شوید.

اگر گذرتان به روستای خان کندی افتاد، حتما از دریاچه زیبای قانغانلو دیدن کنید و ساعاتی را در کنار این دریاچه بنشینید و محو تماشای طبیعت، مراتع سرسبز و دشت های بی نظیر اطراف دریاچه شوید.

روستای سو ها

روستای سوها یکی دیگر از زیباترین روستاهای گردشگری اردبیل است که جاذبه های طبیعی و گردشگری بی مثالی دارد. این روستا در نزدیکی جنگل فندقلو قرار گرفته و از این نظر هم قابلتوجه گردشگران است.

دریاچه سو ها از زیبا ترین جاذبه های دیدنی اردبیل است و گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به این دریاچه می آیند.

به روستای سوها بروید و از دریاچه این روستا و هوای پاک و تمیز مراتع اطراف ان لذت ببرید. اسب هایی که برای چرا به مراتع و فضای اطراف دریاچه می آیند، زیبایی طبیعت این روستا را چندبرار می کند.

دریاچه سو ها زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

روستای سوها به دلیل داشتن دریاچه ای  که در این روستا قرار گرفته است، جز روستاهای گردشگری به جساب می آیدکه در فصل تابستان آب و هوای خنکی دارد و همین علت باعث جذب گردشکران زیادی به این روستا شده است.

در اطراف روستا غرفه های کوچکی وجود دارد که شما می توانید از آنجا خوراکی های سفرتان را تهیه کنید و از غرفه چای فروشی چای بخرید و همراه خانواده و دوستانتان در کنار دریاچه سوها اتراق کنید و چای بنوشید.

روستای ننه کران

روستای ننه کران، از بزرگترین روستاهای اردبیل است که به شهر نمین اردبیل نزدیک است. طبیعت این روستا هم بسیارزیبا و دیدنیست.

جالب است بدانید این روستا قدمت تاریخی دارد و تپه ننه کران نیز از زمان های قدیم وجود داشته است و سرگذشت تاریخی دارد.

روستای ننه کران زیباترین روستاهای گردشگری اردبیل

برای  گردش در هوای پاک و تمیز می توانید به روستای ننه کران بروید و بوی خاک نمناک و هوای مه آلود سحرگاهی روستای ننه کران را استشمام کنید.

روستای ننه کران با جنگل فندقلو فاصله کمی دارد و اگر مسیر این روستا را ادامه دهید به آبشار لاتون آستارا می رسید.

روستای ویلا دره

اگر جایی دنج برای استراحت و آرامش اعصاب می گردید روستا گردی بهترین گزینه است. چرا که در روستا ها نه خبری از سر و صدای ماشین است و نه خبری از هوای آلوده و پر از دود!

اغلب شهرنشینان همیشه برای خلاصی از این این شرایط به دنبال جایی میگردند که نفسیتازه کنند و فضایی متفاوت تر از شهر ار تجربه کنند.

روستای ویلا دره یکی از روستاهای خوش آب وهوای اردبیل می باشد. در هوای گرم سال ویلا دره یکی از بهترین مکان ها برای مسافرت است چون آب و هوای خنکی دارد.

روستای ویلا دره زیباترین روستاهای گردشگری اردبیل

این روستا در دره قرار گرفته است که عمق آن ۱۰۰ متر است.ویلا دره چشمه های آب معدنی زیادی دارد که بعضی از این چشمه ها در کف دره قرار دارند.

طبیعت این روستا هم مانند سایر روستای گردشگری اردبیل کم نظیر است و می توانید برای روستا گردی همراه با طبیعت گردی روی ویلا دره حساب کنید و از گشت و گذار در آن و مراتع و دشت های سرسبز لذت ببرید.

قدیمی ترین روستای اردبیل

روستای گنزق را می توان از روستاهای قدیمی اردبیل نام برد. تا این جای کار تعریف طبیعت و هوای بسیار خنک روستاها خصوصا در فصل تابستان را کردیم از اینجا به بعد می خواهیم شما را با یکی از قدیمی ترین روستاهای اردبیل به نام گنزق آشنا کنیم.

روستای گنزق به شهر سرعین نزدیک است و از روستاهای توریستی می باشد که گردشگران زیادی برای بازدید به این روستا می آیند.

در این روستا آثار و بناهای تاریخی متعددی وجود دارد.غارهای تاریخی، تپه ها و دخمه هایی که قدمت آن ها به  چندین سال قبل میرسد، قبرستان تاریخی که طبق گفته باستان شناسان به دوره پیش از اسلام باز می گردند.

روستای گنزق زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

همه این ها آثاری هستند که به عنوان میراث فرهنگی کشور ثبت شده اند که بااین حساب روستای گنزق رامی توان یکی از قدیمی ترین روستاهای اردبیل دانست.

در سفرتان به شهر سرعین حتما از بناهای تاریخی و غارهای این روستاری تاریخی دیدن کنید و زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل را بشناسید.

در اردبیل اقامت کنید و دیدنی های طبیعی این شهر را از دست ندهید! 

احتمالا با این همه توضیح و توصیف از طبیعت و روستاهای گردشگری اردبیل بعید می دانم فکر اقامت در اردبیل را در سر نداشته باشید.

شما می توانید چند روزی را در اردبیل اقامت داشته باشید و صبح خود را با تماشای هوای مه آلود و آرامش طبیعت شروع کنید.

زیباترین روستاهای گردشگری اطراف اردبیل

یک نکته درباره اقامت در نظر داشته باشید همیشه پیش از اقدام به سفر، اقامتگاه خود را از قبل رزرو کنید و با خیال راحت دل به جاده بزنید.

شما می توانید کار های رزرو خود و اجاره ویلا و سوئیت در اردبیل را از وبسایت «لیدوماتریپ» انجام دهید. «لیدوماتریپ» سامانه کاملی از رزرواسیون آنلاین است که در  حوزه رزرو اقامتگاه در سراسر ایران فعالیت می کند.

 

 

 

 

 

۳.۷/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *