زیباترین جنگل های شمال را بشناسید

شمال

کمپ کردن در میان زیباترین جنگل شمال، قدم زدن در میان درختان تنومند و بلند، گوش سپردن به صدای آواز پرنده‌ها و غرق شدن در آرامشی که در دل طبیعت وجود دارد چنان حس خوبی را در ما ایجاد می‌کند که چندان هم عجیب نیست که هر زمانی صحبت از انتخاب مقصد سفر پیش می‌آید سفر به شمال و جنگل‌های آن در صدر لیست قرار گرفته‌اند.

اما سرزمین سرسبز شمال به قدری دارای جنگل‌های متنوع و زیبایی است که انتخاب اینکه به کدام جنگل سفر کنیم کار راحتی به نظر نمی‌آید. اگر شما هم نمی‌دانید که در سفرتان به شمال کشور از کدام جنگل دیدن کنید.

در ادامه با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا با ۵ تا از زیباترین جنگل‌های شمال آشنا شویم.

-جنگل دالخانی کجاست

زیباترین جنگل شمال

هر کسی که اهل سفر باشد حداقل اسم جنگل دالخانی را شنیده و یا به آن سفر کرده است. با اطمینان می‌توان جنگل دالخانی را یکی از زیباترین جنگل شمال دانست. سفر به دالان بهشت رامسر، نفس کشیدن در هوای دلچسب و تماشای مناظر همیشه غرق در مه غلیظ فضایی رویایی و دلنشین به وجود آورده که سفر به آن چشم هر بیننده‌ای را مسحور خود می‌کند.

آدرس جنگل دالخانی

برای رسیدن به این بهشت زمینی کافیست آدرس زیر را دنبال کنید تا وارد دنیای زیبا این جنگل شوید. از مبدأ خود به سمت رامسر حرکت کنید و در مسیر جاده رامسر به تنکابن به سمت جاده ییلاق جنت رودبار حرکت کرده تا بعد از نیم ساعت رانندگی به این دالان بهشتی برسید.

-سفر به الیمستان

الیمستان

منظره زیبای درختان سر به فلک کشیده که از پس آن کوه دماوند به چشم می‌خورد تصویری است که در سفر به الیمستان با آن روبرو خواهید شد. الیمستان که نام آن از گیاه الیما گرفته شده که در اردیبهشت ماه در کنار رودخانه‌ها می‌روید چنان در پاییز زیبا و دیدنی می‌شود که می‌توان نام آن را به عنوان زیباترین جنگل شمال برای سفر در پاییز نوشت. منظره درختان هزار رنگ پاییزی سفر به الیمستان را بیشتر از قبل برایمان دلنشین و جذاب خواهد کرد.

آدرس و مسیر دسترسی به الیمستان

برای رسیدن به جنگل الیسمتان باید به سمت روستای الیمستان که در فاصله ۵۲ کیلومتری از شهرستان آمل قرار گرفته حرکت کنید.

-جنگل هیرکانی میراثی جهانی ایرانی

جنگل هیرکانی

جنگل هیرکانی از قدیمی‌ترین جنگل‌های ایران می‌باشد که حتی نام این جنگل به عنوان میراث جهانی در یونسکو نیز به ثبت رسیده است. سفر به جنگل‌هایی سرسبز و زیبایی که قدمت آن به ۶۶۰ میلیون سال پیش می‌رسد بسیار هیجان‌انگیز است. این جنگل که نه فقط در ایران بلکه بخشی از آن نیز به کشور آذربایجان کشیده شده است بی شک از زیباترین جنگل شمال می‌باشد.

دسترسی جنگل هیرکانی

جنگل هیرکانی جنگل وسیع و بزرگی است که بخش‌هایی از آن در ۵ استان قرار گرفته و از حوالی آستارا تا گرگان واقع شده و حتی امتداد آن به کشور آذربایجان رسیده است.

-جنگل النگدره

جنگل الگندره

در میان زیباترین جنگل شمال نام النگدره به چشم می خورد. النگدره پارک جنگلی زیبا و آرامی می باشد که در نزدیکی گرگان قرار گرفته و یکی از هفت منطقه نمونه کشوری می باشد. جنگلی سرسبز که در داخل آن چشمه، رودخانه و آبشارهای زیادی در جریان است و همین زیبایی این جنگل را صد برابر کرده است. النگدره جنگلی چهار فصل است، در هر فصلی که به آن سفر کنید از زیبایی تصویری که در مقابل چشمتان می‌بینید حیرت‌زده خواهید شد. اگر قصد دارید تا به این جنگل سفری داشته باشید تا از نزدیک زیباترین جنگل شمال را ببینید سفر در فصل پاییز از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین انتخاب‌هاست. جنگلی که در دنیای هزار رنگ پاییزی غرق شده و چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

آدرس و مسیر دسترسی به جنگل النگدره

جنگل النگدره در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان قرار گرفته و در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است.

-جنگل گیسوم

جنگل گیسوم

زیبایی‌های جنگل گیسوم بر هیچ کسی پوشیده نیست آن‌هایی که به آن سفرکرده‌اند این هجم از زیبایی را از نزدیک دیده‌اند و کسانی که به آن سفر نکرده‌اند مطمئناً تعریف آن را بسیار شنیده‌اند و از تماشای تصاویر آن به وجد آمده‌اند.

زیبایی‌های این منطقه فقط در جنگل زیبایش خلاصه نشده بلکه منطقه بکر ساحلی آن نیز باعث شده تا گیسوم بیشتر از قبل مورد توجه مسافرین باشد. امکانات رفاهی و تفریحی زیادی که در گیسوم برای مسافران فراهم شده گیسوم را به یکی از پرطرف‌دارترین جنگل‌های شمالی تبدیل کرده است.

مسیر دسترسی به گیسوم

برای سفر به این منطقه می‌بایست از مسیر جاده رشت به آستارا حرکت کرده و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم خلخال به سمت جاده گیسوم بروید تا وارد جاده رویایی و دلنشین گیسوم شوید.

سخن آخر

خطه سرسبز شمال کشورمان به قدری جاذبه‌ها و دیدنی‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است که هر بار که به آن سفر کنیم با تصویر جدید و زیبایی روبرو خواهیم شد که هر بار ما را شگفت زده و مبهوت خود خواهد کرد.

در این مقاله سعی کردیم تا به معرفی ۵ جنگل از زیباترین جنگل‌های شمال بپردازیم اما جنگل های شمال فقط به این جنگل‌ها خلاصه نمی‌شود. جنگل‌های دو هزار و سه هزار، جنگل لاجیم، جنگل راش، جنگل پلنگ دره، جنگل لفور، جنگل ناهارخوران، جنگل ارفع ده و… از دیگر جنگل‌های شمال هستند که هر یک به نوبه خود زیباترین جنگل شمال به حساب می‌آیند و همین کار ما را برای انتخاب سفر به شهری جنگلی را سخت کرده است.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
5 نظر برای "زیباترین جنگل های شمال را بشناسید" ارسال شده.
  1. فاطمه گفت:

    دسترسی به جنگل گیسو چجوریه؟

    1. رعنا گفت:

      برای سفر به این منطقه می‌بایست از مسیر جاده رشت به آستارا حرکت کرده و ۱۰ کیلومتر مانده به جاده اسالم خلخال به سمت جاده گیسوم بروید تا وارد جاده رویایی و دلنشین گیسوم شوید

  2. مهناز گفت:

    جنگل النگدره چقد تا گرگان فاصله داره؟

    1. رعنا گفت:

      ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر گرگان قرار گرفته است

  3. محمد اورنگ گفت:

    خیلی عالیه علی الخصوص هیراکانی شمال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *