رودخانه کردان ، محلی برای تفریح و آرامش

همه ما بارها و بارها نام کردان را شنیده ایم. حتی اگر به آنجا نرفته باشیم، این منطقه به قدری سرو صدا به پا کرده است که ممکن است حتی برخی از ما برای رفتن به آنجا برنامه بچینیم.

اما این روزها کردان برای تهرانی ها و اهالی کرج، یک مزه دیگری دارد. نزدیکی به شهر و در عین حال ساکت و دنج بودن، تمیزی هوای آن و خنک بودنش، به تنهایی کافیست تا یک مقصد عالی برای اواخر هفته باشد.

حال رودخانه کردان و ویلاهای زیبا و لوکس آن را هم در نظر بگیرید این زیبایی و گردشگرخیز بودن آن، تکمیل می شود.

در ادامه با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا با رودخانه کردان و یه طور کلی کردان، بیشتر آشنا شوید.

کردان تهران کجاست؟ آیا کردان در تهران است؟

خیلی ها کردان را به نام تهران می شناسند! اما اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم، کردان در استان البرز و در غرب کرج قرار گرفته است.

برای رسیدن به کردان از سمت کرج، ابتدا باید وارد آزاد را کرج شوید، زمانی که به ابتدای آزاد راه کرج-قزوین رسیدید ۲۰ کیلومتر دیگر به جلو رانندگی کنید. در این محدود شما تابلوی جاده کردان را خواهید دید که باید به این جاده بپیچید. به طور کلی برای رسیدن به کردان از کرج ۲۵ کیلومتر و از تهران به کردان باید ۶۰ کیلومتر بپیمایید.

برای آشنایی بیشتر با کردان مقاله کردان تهران کجاست را در مجله لیدوماتریپ مطالعه کنید.

با رودخانه کردان بیشتر آشنا شویم

kordan river

رودخانه کردان از قله هایی به نام «قله کهارم» سرچشمه می گیرد. یعنی اگر رود کردان را دنبال کنید نهایتا به قله های کهار می رسید که در روستای کلون در جاده چالوس قرار دارد و برای رسیدن به کردان فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. ارتفاع کوه کهار ۴۰۴۰ متر است.

اما چگونه می توانید رودخانه کردان را ببینید. زمانی که وارد روستای کردان شدید در ابتدا اثری از رود نخواهید دید و برای تماشای آن باید چند کیلومتری به پیش بروید.

طبیعت زیبا و روح نواز این منطقه شما را مجبور می کند تا برای تماشای این رود حرکت کنید و پس از چند کیلومتر با شنیدن صدای رود، به وجد خواهید آمد. در این مسیر روستاهای دیگری نیز وجود دارد که علاوه بر تماشای رودخانه، می توانید در آن روستاها نیز قدری بگردید و آرامش روحی خود را بازیابید.

این روستاها به علت اینکه در نزدیکی رودخانه کردان قرار دارند بسیار آباد و سر سبز و دارای مناطق جنگلی هستند. از جمله آنها می توان به روستای سنج، ورده و سیاهکران اشاره کرد.

چرا جوانان عاشق کردان هستند؟

کردان کرج

کردان به عنوان یکی از مناطق تفریحی و داشتن اقامتگاه های لاکچری، به یک مقصد آخر هفته ای جذاب برای خانواده ها و جوانان تبدیل شده است.

این منطقه به دلیل دوری از شهر و داشتن آب و هوای پاکیزه، به محلی برای خوشگذرانی و برگزاری میهمانی تبدیل شده است. به طوریکه بسیاری از خانواده ها و جمع های دوستانه، عروسی، جشن تولد و میهمانی های خود را در این روستا برگزار می کنند.

جوان پسند بودن، طبیعت زیبا و ساخته شدن ویلاهای لوکس و زیبا در این منطقه باعث شده که کردان به یکی از مناطق پرگردشگر البرز تبدیل شود.

کردان در گذشته چگونه جایی بود؟

بررسی و و اشیایی که در این منطقه کشف شده است نشان می دهد که قدمت کردان به قرن ۶ هجری قمری باز می گردد.

اما تا همین چند سال پیش و در جنگ ایران و عراق، کردان تبدیل به یک پناهگاهی امن برای مردم شده بود و مردم برای حفظ جان خود از بمباران، به روستا پناه می آوردند و حتی مهاجرت می کردند.

در نتیجه این مهاجرت ها، در کردان شغل ها و صنایع جدیدی رونق پیدا کرد. شغل هایی مانند آلومینیوم سازی، کارتون سازی، مرغداری و… و این شغل ها به تدریج موجب مهاجرت مردم از شهر به این روستا شد.تا جایی  که هم اکنون جمعیت کردان بیش از ۳ هزار و پانصد نفر است.

چه کسی فکرش را می کرد روستایی که زمانی یک پناهگاه برای مردم بود، هم اکنون تبدیل به یک منطقه لوکس شود که ویلاها و ساخت و سازهای عجیب و غریبی در آن انجام بشود و قیمت زمین در آن به شدت بالا برود.

اجاره ویلا در کردان بهتر است یا کمپینگ؟

villa in kordan iran

بستگی به سلیقه شخصی خود شما و هدفتان از سفر دارد! کردان چه برای کسانی که می خواهند با اجاره ویلا شب را در آنجا اقامت کنند و چه برای کسانی قصد کمپینگ دارند مناسب است.

شما در طبیعت اطراف و روستاهای کردان می توانید کمپ کنید. البته اگر کوتاه مدت سفر می کنید و قصد دارید یک شب را در آنجا بمانید. در غیر اینصورت شاید برایتان کلافه کننده باشد.

اما اگر اقامت طولانی مدت تر و راحت تری می خواهید می توانید ویلا و یا سوئیت اجاره کنید. دی وبسایت لیدوماتریپ می توانیدی انواع مختلفی از ویلا و سوئیت در کردان را مشاهده و رزرو کنید. این اقامتگاه ها قیمت های متفاوتی دارند و از ارزان تا لوکس دسته بندی شده اند. برای مشاهده این اقامتگاه ها روی اجاره ویلا و سوئیت در کردان کلیک کنید.

 

 

 

۴.۶/۵ - (۱۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *