کردان تهران کجاست؟

کردان تهران کجاست

کردان روستایی خوش و آب وهوا در حوالی تهران است که جز مناطق گردشگری به شمار می رود. اما کردان تهران کجاست ؟

این روستا ی سرسبز ، با داشتن طبیعتی بکر  و زیبا ، مقصد گردشگران زیادی به خصوص پایتخت نشینان شده است. بسیاری از تهرانی ها آخر هفته های خاطره انگیزی را در کردان سپری می کنند، چرا که این روستا علاوه بر داشتن باغ ها و مناطق تفریحی، ویلا های اجاره ای زیبایی برای اقامت و اجاره ویلا در کردان دارد. به همین دلیل اکثر مردم تهران و حومه این روستای زیبا را برای مسافرت کوتاه انتخاب می کنند.

در ادامه متن با ما همراه باشید تا بیش از پیش با کردان تهران آشنا شوید.

کردان را بهتر بشناسیم!

روستای کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ  در استان البرز می باشد که در شمال غربی پایتخت واقع شده است. این روستا علاوه بر جاذبه های زیبا و طبیعتی ناب، ازقدمت تاریخی برخوردار است و صرفا یک منطقه گردشگری تفریحی نیست، زیرا باستان شناسان نشانه هایی از قبیل آثار باستانی و نقشه های بسیار قدیمی مربوط به قرن ۶ را دراین منطقه پیدا کرده اند که از این نظر مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

جالب است بدانید، کردان تا چند سال پیش، از مناطق حاشیه نشین اطراف تهران به شمار می رفت چرا که افراد زیادی در طول جنگ تحمیلی به این روستا مهاجرت کرده بودند، اما بعد ها  به مرور زمان و با ایجاد اماکن گردشگری و تفریحی پیشرفت چشم گیری داشته است. به همین سبب کردان یکی از مقصد های معروف گردشگری در میان تهرانی هاست، بسیاری از پایتخت نشینان برای فرار از شلوغی شهر و هوای آلوده تهران  در ایام تعطیلات به کردان سفر می کنند. در واقع ییلاق کردان، جایی برای آرامش و تمدد اعصاب است.

وجود تالار ها و ویلاهای مجلل در کردان باعث شده تا  این منطقه به یکی از مناطق محبوب ایرانی ها تبدیل گردد و تهرانی ها و ساکنان شهر کرج برای گذران اوقات فراغت خود چند روزی در این ویلا ها اقامت می کنند.

روستای کردان زمین های حاصلخیزی دارد و باغ های سرسبز آلبالو، گیلاس ،زردآلود و توت در این منطقه وجود دارد. دلیل طبیعت زیبا و حاصلخیزی این روستا این است که در نزدیکی کوه کهار قرارگرفته ودر اطراف این روستا رودخانه های کوچکی جاری هستند که  از این کوه سرچشمه می گیرند. این روستا در اغلب فصول خصوصا در فصل پاییز و زمستان چشم انداز بی نظیری از کوه ها و طبیعتدرختان روستا دارد.

اماکن دیدنی و تفریحی کردان

برج مقبره

برج مقبره کردان که به آن امام زاده حسین هم گفته می شود، بنایی تاریخی و مذهبی است که در لیست آثار ملی ایران ثبت شده است. معماری این بنای تاریخی به صورت سازه آجری و گنبدی شکل است. مقبره کردان به یکی از نوادگان امام سجاد (ع) تعلق دارد و به همین علت به یکی از آرامگاه های زیارتی تبدیل شده است. علاوه بر این فضای اطراف این امام زاده بسیار دلنشین است و حوض کوچکی همراه با درختان چنار در محوطه امام زاده وجود دارد که محیطی آرام و دل انگیزی را به ارمغان آورده است.

پل بانو صحرا

این پل در فاصله دو کیلومتری کردان قرار دارد که قدمت تاریخی دارد و جز جاذبه های تاریخی این روستا به حساب می آید. جالب است بدانید که قدمت این پل به عصرصفوی بازمیگردد و نام روستا از این پل گرفته شده است. اطراف پل بانو صحرا از طبیعت زیبایی برخوردار است و مکان خوبی برای گشت و گذار می باشد. مسافران و گردشگران می توانند از فضای دل انگیز اطراف این پل  برای گردش و استراحت استفاده کنند.

کوه های کردان

یکی از دلایل سفر به کردان ، کوه هایی است که در اطراف این منطقه وجود دارد و مکانی مناسب برای کوهنوردی می باشد. علاقمندان به کوهنوردی در تعطیلات آخر هفته ، کوه های کردان را برای کوهنوردی  انتخاب می کنند . ارتفاعات کردان چشم انداز بسیار زیبایی دارد و علاوه بر کوهنوردی میتوان از طبیعت آن استفاده کرد. در ارتفاعات این منطقه مراکز تفریحی احداث شده است شما می توانید با پرواز پالاگلایدر لذت سفرتان را در این روستا چند برابر کنید.

افرادی که اهل کمپ زدن در دل طبیعت هستند ، روستای کردان بهترین مکان برای کمپ زدن می باشد. شما می توانید در اطراف ارتفاعات کوه های کردان چادر خود را برپا کنید، حتی می توانید در میان درختان و فضای سر سبز کردان کمپ خود را برپا کنید و با اقامت در طبیعت از هوای تمیز و منظره زیبای طبیعت کردان لذت ببرید.

دهکده تفریحی و رزشی ایثار در کردان

در پاسخ به سوال کردان تهران کجاست ؟ باید بگوییم یکی از بزرگترین مراکز تفریح و گردشری کشور در روستای کردان واقع شده است که مسافران زیادی به خود جذب کرده است.  در کردان مشکل اقامت نخواهید زیرا این مجتمع بزرگ فرهنگی، ویلاهای و سوئیت های اقامتی بیشتری دارد و از تنوع زیادی برخودردار است  که در اختیار میهمانان گذاشته شده است. وجود سالن های ورزشی و زمین های ورزشی ، سالن اجتماعات ، استخر و سونا ، دریاچه مصنوعی و زمین فوتبال ساحلی از جمله امکانات  و خدمات موجود در این مجموعه گردشگری است که برای مسافرین تدارک دیده شده است.

مسیر دسترسی به روستای کردان

اگر جز افرادی هستید که روستای کردان تهران را مقصد سفر خود انتخاب کرده اید ، می توانید در ابتدا به سمت شال غرب پایتخت راهی شوید وسپس  با گذر کردن از بزرگراه تهران- کرج و همچنین گذر از شهر کرج به آزادراه کرج – قزوین بروید و با طی مسافتی حدود ۲۰ کیلومتر، در نهایت به روستای زیبای کردان دسترسی پیدا خواهید کرد.

اگر قصد اقامت در این منطقه دلنشین را داشتید، می تواید به وب سایت «لیدوماتریپ »یک سامانه رزرواسیون آنلاین می باشد، مراجعه کنید و در آنجا از انواع اقامتگاه های موجود در روستای کردان آشنا شوید و ویلا ها و سوئیت های کردان را همراه با شرایط میزبانان اقامتگاه مشاهده وبررسی کنید. هم چنین می توانید از تیم پشتیبانی وب سایت «لیدوماتریپ» که ۲۴ ساعته در خدمت مشتریان می باشند، جهت اطلاع دقیق از شرایط اقامتگاه ها ، پاسخگوی سوالات شما می باشند.

«لیدوماتریپ» به عنوان مجموعه کامل و جامع رزرواسیون آنلاین ، بیش از ۴۰۰ شهر و روستا و همچنین بیشاز ۷ هزار اقامتگاه را در سراسر ایران پوشش می دهد. برای این که با خدمات وب سایت «لیدوماتریپ» بیشتر  آشنا شوید می توانید به نشانی اینترنتی https://lidomatrip.com/مراجعه نمایید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *