همه چیز درباره جاهای دیدنی گرگان تا رامسر

مسیری به سمت ساری

شمال کشور و استان‌های موجود در آن به علت وجود دریا و جنگل‌های انبوه، همچنین آب و هوای خوش همواره میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور هستند. با سفر در مسیر این شهرها بویژه رامسر به گرگان، از دیدن جاهای دیدنی گرگان تا رامسر به وجد آمده و زیباترین و دلنوازترین جاده طول عمرتان را خواهید پیمود.

مسیر گرگان تا رامسر یک مسیر ۳۸۵ کیلومتری است که در حالت عادی می‌توانید در ۴ ساعت به مقصد خود برسید ولی اگر اهل سفر، گردش و غرق شدن در دل یک جاده دنج هستید احتمالا چند روزی را در مسیر گرگان به رامسر خواهید ماند. پس هر آنچه که در طول این ماجراجویی لازم دارید را بهمراه داشته باشید.

پیشنهاد ما به شما این است در این ماجراجویی جاده‌ای، اتفاقات مختلفی را تجربه کنید، مثلا شبی را در یک کلبه چوبی بگذاریند در حالیکه فردای آن روز را در یک ویلای لوکس و استخردار به پایان برسانید. هر سلیقه‌ای که دارید و به دنبال هر اقامتگاهی که هستید میتوانید از طریق رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ، محل اقامت خود را پیش از سفر ببینید، انتخاب کرده و رزرو کنید.

جاهای دیدنی گرگان تا رامسر؛ شهرهای موجود در مسیر

در قسمت اول این مقاله به شهرهای موجود در مسیر گرگان تا رامسر میپردازیم، چرا که هر یک از این شهرها نقش بسزایی در جذابیت مسیر دارند. مهم‌ترین شهرهای مابین گرگان و رامسر شامل: کردگوی، بندرگز، گلوگاه، بهشهر، رستمکلا، نکا، ساری، قایمشهر، بابل، آمل، نور، رویان، چالوس، تنکابن و سادات شهر است.

به راستی برای سیر در این شهرها و بهره بردن از جاذبه‌ها و طبیعت آن‌ها، به هفته‌ها زمان نیاز دارید، اما ما در این مقاله از مجله لیدوماتریپ سعی می‌کنیم تا گزیده‌ای از محبوب‌ترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی گرگان تا رامسر را به شما معرفی کنیم تا در کنار بازدید و لذت بردن از این مسیر، به زمان زیادی هم نیاز نداشته باشید.

یکی از بکرترین جاهای دیدنی گرگان تا رامسر؛ آبشار شادان کردکوی

این آبشار هفت طبقه در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان گرگان قرار دارد. بله درست شنیدید هفت طبقه!

ارتفاع آبشار در حدود ۴۰ متر بوده و در هفت جا شکستگی زیبایی در مسیر آن ایجاد شده است که به همین علت به آبشار هفت طبقه شهرت دارد. برای بازدید از این آبشار چشم نواز باید در مسیر خود وارد شهرستان کردکوی شده و ۷ کیلومتر به سمت جنوب آن بروید.

آبشار شادان کردکوی

این آبشارزیبا تا چند سال قبل ناشناخته بود تا اینکه گروهی از کوهنوردان بالا بلوک آنرا کشف کردند. همین مسئله موجب شده تا این جاذبه گردشگری جز بکرترین مناطق شمالی باشد.

برای رسیدن به آبشار به یک پیاده روی دوساعته نیاز دارید که تابلوهای نصب شده در مسیر کمک حال شما خواهند بود. در مسیر خود به آبشارهای زیبای بسیاری از جمله چشمه‌ توسکا، مسیر طرح جنگل و تیل سر خواهید رسید. اگر به دنبال ادامه ماجراجویی در شهرستان کردکوی هستید میتوانید به پارک جنگلی کردکوی بروید.

تذکر: دستیابی به آبشار شادان کردکوی برای تمام افراد در تمام سنین راحت نخواهد بود، چرا که برای رسیدن به این آبشار می‌بایستی حداقل از عرض ۳ رودخانه عبور کرد که گذر از رودخانه دوم کار آسانی هم نیست! پس در صورتی که از آمادگی بدنی نسبتا خوبی برخوردار هستید از این آبشار بعنوان یکی از بکرترین جاهای دیدنی گرگان تا رامسر دیدن کنید.

 

یکی از بهترین جاهای دیدنی گرگان تا رامسر؛ تالاب میانکاله گلوگاه

با رسیدن به شهر کردکوی و بازدید از آبشار شادان، می‌توانید مسیر خود را به سمت بندر ترکمن تغییر داده و از بازار‌های محلی دیدن کنید. سپس با ادامه مسیر و رسیدن به شهر گلوگاه، این تالاب طبیعی و زیبا را در ۴۵ کیلومتری بهشهر و در سمت جنوب شرقی استان مازندران ببینید و لذت ببرید.

در این تالاب انواع ماهی‌های پرورشی مانند کپور، کفال، سفید، سوف و ماهی‌های خاویاری وجود دارند که برای امرار معاش مردم منطقه به فروش می‌رسند.

تالاب میانکاله گلوگاه

با دیدن تالاب میانکاله در گلوگاه متوجه خواهید شد که جاهای دیدنی گرگان تا رامسر تا چه حد متفاوت بوده و تجربیات گوناگونی را برای شما رقم می‌زنند. در این تالاب زیبا، بسیاری از پرندگان را که به عمر خود ندیده‌اید، خواهید دید البته اگر در فصل مهاجرت پرندگان که پاییز می‌باشد در این تالاب باشید علاوه بر پرندگان محلی، پرندگان مهاجر زیبایی از روسیه و سیبری مانند فلامینگو، عقاب دریایی دم سفید، پلیکان، انواع قو و انواع مرغابی را نیز به تماشا خواهید نشست.

با سفربه این تالاب زیبا می‌توانید تصاویر چشم نوازی مانند ترکیب زیبای غروب به همراه پرواز پرندگان مشاهده کنید.

 

جاهای دیدنی گرگان تا رامسر؛ مسیری به سمت ساری

در مسیر گرگان تا رامسر از طریق جاده ۲۲ سفر خواهید کرد. اگر به پمپ بنزین یا امکانات دیگر نیاز نداشتید از کمربندی بهشهر عبور کرده و به سمت ساری پیش بروید. در این مسیر رستمکلا را خواهید دید که بسیاری باغ مرکبات و هتل‌های طبیعی در آن وجود دارد. با گذر از رستمکلا در مسیر گرگان تا رامسر به شهر نکا خواهید رسید. در مسیر کمربندی این شهر انواع امکانات بین جاده‌ای وجود دارد.

مسیری به سمت ساری

پس از رسیدن به شهر زیبا و تاریخی ساری بهتر است به داخل شهر سر زده و اگر به تاریخ علاقه مند هستید از خانه تاریخی فاضلی و عمارت منوچهر خان کلبادی، بعنوان یکی از جاهای دیدنی گرگان تا رامسر، دیدن کنید. همچنین انواع امکانات و اماکن برای سکونت در این شهر زیبا وجود دارد. برای رزرو اقامتگاه در ساری از طریق سایت لیدوما تریپ اقدام کنید.

جاهای دیدنی ساری

  • میدان ساعت ساری
  • باغ وحش ساری
  • برج رسکت
  • حمام وزیری ساری
  • خانه فاضلی ساری
  • پارک ملل تجن ساری
  • پارک قائم تجن ساری
  • بازار روز ساری
  • بازار مجدالدین ساری
  • و…

ساری فقط به این چند جاذبه گردشگری خلاصه نمی‌شود، برای آشنایی کامل با شهر زیبای ساری با مجله لیدوماتریپ همراه باشید.

در ادامه با جاهای دیدنی گرگان تا رامسر، همراه شما هستیم.

جاهای دیدنی گرگان تا رامسر؛ جاده ساری به رامسر

پس از گذشتن از ساری، در ادامه مسیر ۲۷۷ کیلومتر دارید تا به رامسر برسید. در این مسیر از شهر‌های قائمشهر، بابل، بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد، نوشهر، چالوس، کلارآباد، سلمانشهر، عباس آباد، نشتارود و تنکابن عبور خواهید کرد.

پارک جنگلی سیسنگان- جاهای دیدنی گرگان تا رامسر

جاذبه‌ها و زیبایی‌های بسیار زیادی در این مسیر وجود دارد که به معرفی محبوب‌ترین آنها می‌پردازیم تا بیش از پیش با جاهای دیدنی گرگان تا رامسر آشنا شوید.

جاهای دیدنی از ساری تا رامسر:

  • پارک جنگلی شهید زارع
  • سد سلیمان تنگه
  • روستای تاکام
  • ساحل خزرآباد ساری
  • تالاب حمیدآباد ساری
  • پارک و اسکله قایقرانی بابلسر
  • کاخ سلطنتی بابل
  • پارک لاله فریدونکنار
  • پارک جنگلی نور
  • پارک جنگلی سیسنگان
  • ساحل سیسنگان
  • پیست کارتینگ نوشهر
  • ویلاهای جنگلبانی چالوس
  • پل فلزی چالوس
  • ساحل سلمانشهر
  • جنگل دوهزار تنکابن
  • و…

حال که با گوشه‌ای از جاهای دیدنی گرگان تا رامسر آشنا شده‌اید، بنظر شما چه مدتی را باید به این مسافرت جاده‌ای اختصاص دهید؟

رامسر عروس شهرهای شمال ایران

پارک جنگلی نور-جاهای دیدنی گرگان تا رامسر

در ادامه بررسی جاهای دیدنی گرگان تا رامسر به شهر محبوب و زیبای رامسر می‌رسیم. شهری پر از شگفتی و منظره‌های چشم نواز که برای داشتن یک سفر خاطره انگیز انتخاب بسیار مناسبی است. لیست دیدنی‌های این شهر زیبا که در قدیم سخت سر نام داشته است را بصورت مختصر می‌بینید:

کاخ موزه رامسر، کلوب تفریحات دریایی رامسر، موزه عاج، هتل قدیم رامسر، مرکز خرید آرامش، مجموعه تله کابین رامسر(تله کابین رامسر؛ لذت سفر به بام شمال)، آبگرم مادر شاه، روستای صفارود، روستای جواهر ده، پلاژ شهرداری رامسر، پارک ملی رامسر، مرکز خرید نگین، سد میجران، روستای جنت رودبار، جنگل دالخانی، امازاده سید ابراهیم و…

در انتهای مسیر و پس از تماشای جاهای دیدنی گرگان تا رامسر، با گشت و گذار و اقامت در این شهر دل انگیز و زیبا سفر خود را به یاد ماندنی کنید. برای رزرو ویلا و داشتن اقامتی دلچسب در این شهر اقامتگاه خود را از طریق بخش اجاره ویلا در رامسر به آسانی رزرو کنید.

۳.۵/۵ - (۴ امتیاز)
3 نظر برای "همه چیز درباره جاهای دیدنی گرگان تا رامسر" ارسال شده.
  1. مهتاب گفت:

    از ساری تا رامسر چند کیلو متره؟

    ۲۷۷ کیلو متر است

  2. نفس گفت:

    ساری از شهرهای اطراف رامسره؟

    بله همچون
    ردگوی، بندرگز، گلوگاه، بهشهر، رستمکلا، نکا، ساری، قایمشهر، بابل، آمل، نور، رویان، چالوس، تنکابن و سادات شهر است از شهر های اطراف رامسر و گرگان است

  3. طاهره مجد گفت:

    مسیر گرگان رامسر فوق العادس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *