تله کابین رامسر؛ لذت سفر به بام شمال!

تجربه منظره‌ای فوق العاده از فراز عروس ایران (رامسر) با تله کابین بزرگ رامسر. با ما همراه باشید تا این تله کابین مشهور و هیجان انگیز را که یکی از جذابترین جاذبه‌های گردشگری رامسر است بیشتر بشناسید.

تله کابین رامسر تنها تله کابین در خاورمیانه است که ساحل دریا را به جنگل متصل می‌کند، وجود امکانات رفاهی- تفریحی، منظره زیبا و آب و هوای عالی این تله کابین را به یک جاذبه توریستی بدل کرده است. برای آشنایی بیشتر با این تله کابین در ادامه مجله لیدوماتریپ با ما همراه باشید.

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

این مجموعه جذاب در سال ۱۳۸۳ برای بهره‌مندی بیشتر و بهتر مسافران و گردشگران از طبیعت کوهستانی و زیبایی‌های این منطقه احداث گردید و در سال ۱۳۸۹ به بهره‌برداری رسید.

تله کابین رامسر از بین ۸ تله کابین موجود، بزرگترین تله کابین در کشورمان است که جذابیت و ویژگی‌های منحصر به فرد فراوانی دارد.

زمانی که سوار این تله کابین هستید می‌توانید از سمت شرق تمام شهر رامسر و از سمت غرب کمی از چابکسر را ببینید شمال دریاست و جنوب جنگل و به سمت ارتفاعات زیبای البرز در حرکت هستید.

تله-کابین

طول، ظرفیت و سرعت تله کابین رامسر

شروع تله‌ کابین از ساحل خزر است و تا بالای کوه ایلمیلی ادامه دارد. طول مسیر تله کابین ۲ کیلومتر است. ارتفاع این تله کابین ۷۰۰ متر بوده و با سرعت ۳ متر بر ثانیه از میان درختان انبوه عبور می‌کند و پیش می‌رود. تله کابین دارای ۴۰ کابین می‌باشد که ظرفیت هر کابین ۴ نفر است و در مجموع وزن مجاز برای هر کابین ۳۲۰ کیلوگرم می‌باشد.

موقع سفر با این تله کابین به هیچ عنوان نترسید و از مسیر لذت ببرید، چرا که این وسیله را شرکت اتریشی دوپل مایر، معتبرترین شرکت تله‌کابین‌سازی جهان ساخته است و روزانه مورد بازرسی مهندسین ایمنی قرار می‌گیرد.

امکانات رفاهی و تفریحی

در این مجموعه شور انگیز علاوه بر تله کابین امکانات دیگر تفریحی و رفاهی مانند جت اسکی، زیپ لاین تله کابین، کشتی مایا، رستوران و کافی شاپ، پینت باگی، پیست کارتینگ با کارت، کلوب ورزش‌های دریایی، آلاچیق‌های ساحلی، شهربازی سرزمین رویاها، و فضاهای چشم نواز مانند آب نمای موزیکال و آب نمای آب و آتش را می‌توانید ببینید.

همچنین هنگامی که به انتهای کابین برسید، کلبه‌ها و سوئیت‌های لوکس و زیبا در انتظار شما هستند، که می‌توانید برای یک اقامت لذتبخش در دل جنگل آنها را انتخاب کنید. برای اجاره بهترین اقامتگاه‌ها، از بخش اجاره ویلا در رامسر سایت لیدوماتریپ بهره‌مند شوید.

ایستگاه بام تله کابین رامسر

تله کابین رامسر یک ایستگاه دارد که به ایستگاه بام معروف است. این ایستگاه دارای امکاناتی چون پیاده رو، کافه، سوپر مارکت، فروشگاه صنایع دستی و… است. وجود این امکانات به شما امکان داشتن یک پیاده روی دل انگیز را می‌دهد. همچنین گروه‌های عکاسی و موسیقی را هم در اکثر مواقع می‌توانید در این ایستگاه ببینید.

اگر قصد اقامت در این شهر بکر و زیبای شمالی را دارید، رزرو اقامتگاه آنلاین لیدوماتریپ این امکان را به شما می‌دهد که تمام گزینه‌ها را بررسی کرده و مناسب‌ترین اقامتگاه را با خیال آسوده برای خود برگزینید.

ایستگاه بام تله کابین

آدرس تله کابین رامسر

استان مازندران، کیلومتر ۵ جاده رامسر به سمت غرب، رودسر

برای رفتن به این تله کابین باید ابتدا به استان مازندران و شهر رامسر بروید، سپس ۵ کیلومتر به سمت غرب از شهر خارج شوید و پس از طی این مسیر بام رامسر را خواهید دید.

هزینه بلیت‌های مجموعه تله کابین

تله کابین رامسر: قیمت بلیت برای هر نفر ۸۵۰۰۰ تومان می‌باشد و استفاده از تله کابین برای کودکان کمتر از ۴ سال رایگان است.

ورودی پارکینگ: هزینه ورود ماشین به پارکینگ  ۲۰۰۰۰ تومان

کشتی تفریحی مایا: ۷۰۰۰۰ تومان، یک ساعت گردش در دریا به همراه موسیقی و پذیرایی

اسکی روی آب:  ۲۰۰۰۰۰ تومان برای هر  ۳۰ دقیقه (آموزش برای هر شخص ۱۰۰۰۰۰ تومان)

جت اسکی: ۲۰۰۰۰۰ تومان برای هر ۱۵ دقیقه

زیپ لاین تله کابین: دور اول ۴۵۰۰۰ تومان، دورنیمه ۵۰۰۰۰ تومان، دورکامل ۷۰۰۰۰ تومان (برای استفاده از زیپ لاین، مناسب بودن شرایط هوا در نظر گرفته می‌شود.)

شاتل دریایی رامسر:  ۱۰۰۰۰۰ تومان برای هر ۱۵ دقیقه

ساعات کاری مجموعه تله کابین رامسر

تله کابین: از ساعت ۸ الی ۱۹ (از شنبه تا چهارشنبه ساعات ۱۲.۳۰ تا ۱۵ بعد از ظهر، ساعت خاموشی تله کابین است.)

ورزش‌های آبی: ۹ صبح تا ۲۱

کارتینگ راکارت: ۱۰ صبح تا ۲۲.۳۰

زیپ لاین: ۹.۳۰ صبح تا ۲۰.۳۰

شهر بازی: ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب

مجموعه تله کابین

تله کابین رامسر در کرونا

این تله کابین در روزهای کرونایی هم دایر است. توصیه می‌کنیم ماسک و لوازم ضد عفونی همراه خود داشته باشید. تا مجبور به خرید با هزینه بالاتر نشوید.

پرسش و پاسخ در خصوص تله کابین رامسر

در این قسمت از مقاله به پرتکرارترین سوالاتی که مسافرین رامسر داشته‌اند میپردازیم.

برای رسیدن به کلبه‌های جنگلی جاده هم وجود دارد؟

پاسخ: خیر، تنها راه رسیدن به کلبه‌ها استفاده از تله کابین می‌باشد.

در این مجموعه سورتمه هم وجود دارد؟

پاسخ: خیر، اما می‌توانید از ورزش‌های آبی لذت ببرید.

سافاری جنگل رامسر از کجا میگذرد؟

پاسخ: این مسیر به طول ۴۵۰ متر از کنار غار ایلمیلی و پارک هزار پله رامسر میگذرد. این مسیر در قسمت پایینی مجموعه تله کابین رامسر قرار دارد.

در سفر با تله کابین چه چیزهایی همراه داشته باشیم؟

پاسخ: داشتن خوراکی، آب، کرم ضد آفتاب، پتو و اقلامی از این قبیل توصیه می‌شود.

سخن آخر:

با وجود این امکانات و زیبایی‌ها حتما موقع سفر به رامسر، به تله کابین هم سر زده و لحظاتی شاد و به یاد ماندنی برای خود و خانواده رقم بزنید. در مجموعه لیدوما تریپ تلاش ما برای راحتی و آسایش شماست. برای یک اقامت راحت و به صرفه میتوانید روی ما حساب کنید. برای مشاهده مکان‌های اقامتی با تنوع بالا به سایت لیدوما تریپ سر بزنید. سفر خاطره انگیزی برای شما آرزومندیم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
3 نظر برای "تله کابین رامسر؛ لذت سفر به بام شمال!" ارسال شده.
  1. امیر گفت:

    وسایلی که باید با خود به تله کابین ببریم چیه؟

    رو انداز ، وسایل خوراکی ، اب و وسایل شخصی

  2. فخری گفت:

    ظرفیت تله کابین؟

    ظریفت تله کابین فقط و فقط ۴ نفر میباشد

  3. اکبر عیوضی گفت:

    مطمعن هست تله کابینش؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *