جاهای دیدنی کلاردشت

جاهای دیدنی کلاردشت

کلاردشت مازندران، ‌عنوان بهشت گمشده ایران را از آن خود کرده است. این عنوان چندان هم بی مناسبت نیست؛ چراکه کلاردشت جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در هر فصلی از سال برای شما یک شگفتی جدید دارند. این بهشت زیبا با آب ‌و هوایی ییلاقی بهترین انتخاب برای سفر در فصل تابستان خواهد بود. کلاردشت در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد، بنابراین اگر به‌ دنبال رقص زیبای رنگ‌ها میان برگ‌های درختان هستید، فصل پاییز به این منطقه سفر کنید تا زیبایی واقعی را در جاهای دیدنی کلاردشت ببینید.

ییلاق کلاردشت با مناطق زیبا و طبیعت چشم نواز خود شما را مجذوب خواهد کرد.نفس کشیدن در ارتفاعات مازندران را با تمام وجود احساس کنید. ما می‌خواهیم این بار در مورد جاهای دیدنی کلاردشت، این بهشت زیبای ایران صحبت کنیم. از جاده‌ی زیبا و پرپیچ و خم آن تا جنگل‌های سرسبز و دریاچه‌های زیبا. با ما در ادامه این مطلب از لیدوما همراه باشید تا کامل ترین اطلاعات درباره دیدنی های کلاردشت را با هم مرور کنیم.

جاهای دیدنی کلاردشت

جاهای دیدنی کلاردشت

در‌ صورتی که انتظار دیدن دریا دارید، بهتر است بدانید کلاردشت ساحل ندارد اما آن‌قدر نقاط دیدنی در آن موجود است که احتمالا دیگر دلتنگ دریا نخواهید شد. جاهای دیدنی کلاردشت به شدت جذاب و دل‌انگیز هستند. بحث اغراق در کار نیست. حتی با دیدن عکس‌ها و تصاویر جنگل‌ها و دریاچه‌های کلاردشت می‌توانید متوجه شوید که با یک بخش خاص از شمال و مجموعه‌ای از زیبایی‌های ویژه رو به رو هستید. در ادامه برخی از این زیبایی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

جاذبه های طبیعی کلاردشت

جاده کلاردشت به عباس آباد

جاده عباس آباد به کلاردشت

بیایید از همان ابتدا شروع کنیم. جاهای دیدنی کلاردشت قبل از رسیدن به مقصد شروع می شوند. جاده کوهستانی کلاردشت به عباس آباد به طول حدود ۳۵ کیلومتر،‌ به‌حدی جذابیت دارد که در فصول مختلف سال محل تردد هزاران گردشگر و مردم محلی است. این جاده جنگلی پیش از انقلاب اسلامی ساخته شد و اغلب مسافران و گردشگرانی که قصد سفر به شهرستان‌های غرب مازندران از جمله تنکابن، رامسر و حتی گیلان را داشته باشند، از این مسیر استفاده می‌کنند؛ زیرا کوتاه است و طبیعت بکری دارد. در حقیقت جاده کلاردشت به عباس ‌آباد از میان جنگل عبور می‌کند و به همین دلیل حتی در فصل زمستان هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند.

این جاده جنگلی آنقدر زیباست که عبور از آن می‌تواند یکی از جذاب ‌ترین بخش‌های سفر شما باشد. بنابراین فقط به فکر رسیدن به مقصد نباشید و از مسیر جاده کلاردشت عباس آباد لذت ببرید. در مسیر می‌توانید توقف کرده و از میوه‌های جنگلی شامل ازگیل، انار، تمشک، ولیک، عشقه و آلوچه بچینید و نوش جان کنید.

آدرس: مازندران، عباس آباد به سمت کلاردشت

سیاه بیشه

سیاه بیشه کلاردشت

سیاه بیشه یک منطقه شکار ممنوع با وسعتی حدود ۹ هزار هکتار است که یکی از بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی کلاردشت برای یک گردش خارق ‌العاده خواهد بود. سیاه بیشه جاهای دیدنی و تماشایی بسیاری دارد که می‌توانید در ایام تعطیلات از سفر به این منطقه لذت ببرید. از جمله جاهای دیدنی سیاه بیشه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جنگل‌های هیرکانی، چهار باغ، دره کمجل، ارتفاعات نقره‌سر، آبشار هریجان

بهترین زمان سفر به سیاه بیشه بهار و تابستان است که هوا بسیار مطبوع خواهد بود. اما اگر از دیدن بازی رنگ‌ها در میان درختان انبوه لذت می‌برید، پاییز بهترین زمان سفر خواهد بود.

سیاه بیشه ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی‌های طبیعت است. زمانی که در این منطقه حضور داشته باشید، انگار پروردگار هر آنچه که باید را در اختیار شما قرار داده است. سیاه بیشه در دل مناطق بکر کوهستانی قرار دارد.

در این منطقه برکه‌ای کوچک به چشم می‌خورد. در اکثر مواقع بر روی این برکه خزه و جلبک وجود دارد. به همین خاطر اکثرا سبزرنگ است. دور تا دور برکه شاهد تکاپوی پرندگان کوچک خواهیم بود. ابر تا کمترین ارتفاع ممکن پایین می‌آید. انگار که می‌خواهید نوک پنجه خود بایستید و تکه‌ای ابر را برای خودتان بردارید. در کنار برکه، چند خانه روستایی وجود دارد. خانه‌هایی با سقف شیربانی و رنگ‌های شاد که معمولا بر روی سقف آن‌ها شبنم نشسته است. هوا منطقه صبح‌ها بسیار خنک است. در ابتدای صبح کمی تنتان مور مور می‌شود! این منطقه واقعا تکه‌ای گم‌شده از بهشت است.

آدرس: جاده چالوس، کلاردشت

باغ چمن

باغ چمن

باغ چمن در شهر کلاردشت با امکانات خاص خود مانند هتل، کافی‌شاپ، دریاچه ماهی گیری، پارکینگ، اسب‌ سواری، دوچرخه‌ سواری، امکان بازدید از مجموعه شیلات و پرورش ماهی، محوطه ی پیاده‌ روی بر مسیری متصل به جنگل، محوطه ی بازی و آلاچیق یکی از جاهای دیدنی کلاردشت است که آماده ی پذیرایی از گردشگران عزیز است. این باغ در کنار رودخانه ی خروشان سردآبرود و در دل طبیعت زیبای آن بنا شده و یک مجموعه ی تفریحی رفاهی مناسب برای گردشگران است.

آدرس: کلاردشت، رودبارک، جنب پارک شهرداری

علم کوه

علم کوه

علم کوه قله ای در ۲۰ کیلومتری جنوب غرب کلاردشت تحت عنوان«آلپ ایران» نیز شناخته می شود. این کوه که در منطقه ی «تخت سلیمان» قرار دارد بعد از دماوند دومین کوه مرتفع ایران است. بلندی و زیبایی آن موجب شده مقصد بسیاری از کوهنوردان و صخره نوردان حرفه ای باشد و دامنه ی آن تا حد زیادی مورد توجه و استقبال طبیعت گردان قرار گیرد. البته لازم به ذکر است علم کوه محل زندگی حیواناتی مانند بز کوهی، گرگ، خرس، پلنگ، شغال و روباه نیز است.

بیشتر شهرت علم کوه به دلیل وجود دیواره ای سخت گذر در دامنه ی شمالی آن است که هر صخره نوردی را به سمت خود می کشاند تا از آن بالا رود و افتخار و لذت صعود به آن را کسب کند. علاوه بر این در مسیر صعود به علم کوه سنگی بسیار جالب به نام سنگ سماور قرار دارد که به طور عجیبی به صورت عمودی واقع شده و بر زیبایی و جذابیت علم کوه می افزاید.

آدرس: کلاردشت، منطقه تخت سلیمان.

مرداب دریوک

مرداب دیورک

مرداب دریوک را می‌توان یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت دانست. این مرداب وهم ‌انگیز در استان مازندران قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از مسیر جنگلی و میان درخت‌های پر ‌شاخ ‌و برگ عبور کنید. با کمی پیاده ‌روی از میان جنگل‌های مه‌گرفته، به مردابی عجیب و ترسناک خواهید رسید. مردابی که به گفته مردم محلی، صداهای ترسناک و عجیبی از آن به گوش می‌رسد. البته نگران نباشد. در طول روز خبری از این صداها نیست و صدایی جز آواز زیبای پرندگان به گوش نمی‌رسد. این مرداب ظاهری بسیار خاص و منحصر‌ به ‌فرد دارد.

در میان مرداب، درختانی شکسته وجود دارند. همین مسئله ظاهر آن را ترسناک‌تر می‌کند. روی آب نیز پوشیده از خزه و گیاهان خاص است که آن را به رنگ سبز در می‌آورد. این مرداب بسیار زیباست و در فصل بهار به بهشتی گمشده در میان طبیعت بکر کلاردشت تبدیل می‌شود.

آدرس: مازندران، شهرستان کلاردشت، نزدیکی روستای پیمبور.

سنگ سماور

سنگ سماور

سنگ سماور یکی از بامزه‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت است. البته این سنگ فقط نام بامزه و خنده‌داری دارد؛ اما صعود به آن بیشتر ترسناک است! این سنگ در حقیقت یک تخته سنگ بزرگ با ظاهری عجیب است که به‌صورت عمودی در ارتفاع ۴،۵۰۰ متری سطح زمین قرار دارد. از روی ظواهر امر کاملاً مشخص است که این سنگ بخشی از کوهستان بود و جدا شده است. بسیاری از افرادی که توان فیزیکی بالایی دارند، مهارت خود را در بالا‌رفتن از این تخته سنگ به چالش می‌کشند. این تخته سنگ محلی مناسب برای عکاسی است. البته در صعود به آن باید بسیار احتیاط کنید و مراقب خودتان باشید.

آدرس: ۵ کیلومتری شمال کلاردشت، علم کوه.

جنگل های کلاردشت

جنگل مجل

جنگل مجل

روستای مجل در کلاردشت، جنگلی دارد که بی‌تردید از زیباترین‌های شمال ایران است. مجل در نزدیکی روستای رودبارک است. اگر قصد رفتن به شمال و دیدن جاهای دیدنی کلاردشت را دارید باید دو نوع برنامه ‌ریزی برای خود داشته باشید؛ یا تصمیم بگیرید که مدت سفرتان به اندازه کافی باشد تا تمام دیدنی‌ها را در طول گشت ‌و گذار در این شهر بازدید کنید یا در سفرهایی جداگانه به چند منطقه از آن سر بزنید.

جنگل آزو

جنگل آزو

برخی از جنگل‌های کلاردشت دارای امکانات رفاهی و خدماتی هستند. در این مواقع آدم اصلاً احساس نمی‌کند که در جنگل حضور دارد. انگار که بیشتر در یک پارک جنگلی بزرگ هستید و قرار نیست حس جنگل را به خود بگیرید. جنگل آزو یکی از بکرترین جنگل‌های کلاردشت به حساب می‌آید.

این جنگل یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت محسوب می‌شود که در نزدیکی کوه گرگ قرار دارد. جالب است بدانید که این جنگل پناهگاه حیواناتی همانند خوک، گرگ، خرس و پلنگ است. پس اگر قصد بازدید از این جنگل و مخصوصاً کمپ شبانه در آن را دارید، باید بسیار احتیاط کنید. به یاد داشته باشید که به‌صورت گروهی سفر کنید و وسایل لازم را همراه داشتید. با وجود تمام خطرات، بازدید از این جنگل به یک خاطره فراموش نشدنی در زندگی شما تبدیل خواهد شد.

آدرس: مازندران، کلاردشت، کوه گرگ.

جاذبه های تاریخی کلاردشت

کاخ اجابیت

کاخ اجابیت

کاخ اجابیت یکی از جاذبه های تاریخی کلاردشت است که در میان طبیعت سرسبز شمال پنهان شده است. این کاخ در روستای اجابیت واقع شده است که تنها ۲ کیلومتر تا کلاردشت فاصله دارد. قدمت بنای کاخ اجابیت به سال ۱۳۱۸ برمی‌گردد که با معماری اروپایی ساخته شده و امروزه، نهاد ریاست جمهوری مالکیت آن را بر عهده دارد.

معماری بی نظیر، گچ بری های ظریف و زیبا، تزئینات شکیل و آثار و اشیاء جذاب در داخل کاخ از جمله دلایلی هستند که پیشنهاد م‌کنیم در سفر به کلاردشت و گشت و گذار در این شهر و مناطق اطراف، از کاخ اجابیت نیز بازدید کنید.

آدرس: مازندران، کلاردشت، روستای اجابت.

تپه کلار

تپه کلار

تپه کلار از دیگر جاذبه های گردشگری مازندران و جاهای دیدنی کلاردشت می باشد که جاذبه‌ای است تاریخی. این قسمت، نقش بسیار مهمی در باستان شناسی منطقه جنوب دریای خزر داشته و بسیاری از باستان شناسان توانسته اند، پاسخ سوالات خود را در اینجا پیدا کنند. همچنین آثار باستانی بسیاری را نیز در خود جای داده است، از جمله جام طلایی دو شیر یا جام کلاردشت که قدمت آن به حدود ۸۰۰ سال پیش از میلاد می رسد که امروزه این جام در موزه باستان شناسی تهران قرار دارد. جاده بسیار زیبایی نیز در این منطقه وجود دارد. همجواری جاده با رودخانه و در سمت دیگر، جنگلی انبوه با درختانی تنومند و بلند و کشیده، زیبایی آن را چند برابر کرده است.

در بخش جنوب غربی تپه کلار به‌عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کلاردشت، تپه کوچکی قرار دارد که به نظر می‌رسد بقایای یک قصر قدیمی است. مساحت این قصر ۱۰۰ متر مربع بوده و گنبد گلی یا گل گمبه نامیده می‌شود. روی این تپه زیبا حفاری‌‌هایی صورت گرفته که وجود آثاری از شهری قدیمی را تأیید می‌کند.

آدرس: مازندران، شهرستان کلاردشت، بخش کلاردشت، روستای لاهو

روستاهای کلاردشت

رودبارک کلاردشت

رودبارک کلاردشت

یکی از معروف ترین و محبوب ترین روستاهای کلاردشت روستای رودبارک است که در فاصله ی ۴ کیلومتری از غرب روستای حسن کیف مرکز شهر کلاردشت قرار گرفته است. دو منظره ی زیبا شامل رودخانه سرآبرود و قله تخت سلیمان در این منطقه موجب ایجاد چشم اندازهایی فوق العاده در روستا شده و این روستا را به یکی از جاهای دیدنی کلاردشت تبدیل کرده است. علاوه بر این وجود ماهی‌های قزل آلای خال قرمز در چشمه ی آب سرد موجب جذب گردشگران در تمام طول سال در این منطقه می شود. پناهگاه کوهنوردی، ویلاهای زیبا و باغ های مشجر از دیگر دلایل جذب گردشگر در روستای رودبارک هستند.

پارک جنگلی رودبارک

پارک جنگلی رودبارک

پارک جنگلی رودبارک (تفرجگاه جنگلی چمن رودبارک) یکی از مکان‌های فوق‌العاده برای کمپینگ کنار رودخانه، به‌خصوص در فصل تابستان است. در این پارک جنگلی نه‌تنها می‌توانید از سکوها و آلاچیق‌ها برای چادرزدن استفاده کنید، بلکه امکان اجاره اتاقک نیز وجود دارد.

سرویس بهداشتی، وسایل بازی، سوپرمارکت، رستوران، کافی‌شاپ، محیط سرسبز، آب‌وهوای مطبوع و… همگی از گذران لحظه‌ای فارغ از دغدغه‌های روزمره زندگی حکایت دارند. تنها موردی که اکثر گردشگران از آن ناراضی بودند، هزینه ورودی نسبتا بالای این پارک جنگلی است که اگر قصد داشته باشید شب را در این محل بمانید، باید هزینه مضاعفی بپردازید.

روستای دلیر

روستای دلیر

روستای زیبای دیگری از منطقه ی کلاردشت که علاوه بر طبیعت سرسبز و بکر و زیبا دارای چشمه آب گرم، قله زرین کوه، آبشار، و امام زاده است. این روستا نیز محل زندگی حیواناتی مانند خوک، بز کوهی، گرگ، خرس و پلنگ است که به دلیل پوشش گیاهی انبوه در آن مأمن گزیده اند.

دهکده مازیچال

مازیچال

روستاهای ییلاقی در بین جاهای دیدنی کلاردشت سرآمد هستند. زیباترین دهکده‌های توریستی در این منطقه را باید مازیچال دانست. روستای مازیچال سرزمینی است که فرش آن را سرسبزی طبیعت و سقفش را ابرهای خامه‌ای می‌سازد. پرتوهای نور خورشید، با سماجت، روزنه‌ای را میان ابرها پیدا می‌کنند و خودشان را به سرزمین سبز مازیچال می‌رسانند تا رویایی ‌ترین تصویر این دهکده توریستی را به همگان نشان دهند. جنگل‌هایی که درختان خوش ‌قد و قامتش در ابرها گره خورده‌اند، این دهکده ییلاقی را دیدنی کرده‌اند.

۲۶۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا، از ویژگی‌های این روستای مرتفع است. در این منطقه می‌توانید دورنمایی خارق ‌العاده از طبیعت رامسر و دریای خزر را ببینید. ابرها در این روستا غوغا می‌کنند: تماشای اقیانوس ابری یکی از لذت‌های سفر به مازیچال است. چند روزی از تابستان را در کلبه‌های کوچک و دنج این منطقۀ ییلاقی سپری کردن، تجربه‌ای فراموش ‌نشدنی خواهد شد. خنکای هوای مه ‌گرفته و آرامش زندگی روستایی شما را از هیاهوی شهر و آب‌ و هوای داغ تابستانی‌اش دور می‌کند. طویدره و مکارود از دیگر روستاهای ییلاقی و جاهای دیدنی کلاردشت هستند که پیش از رسیدن به مازیچال، تابلوی راهنمای آن‌ها را خواهید دید.

آدرس: کلاردشت، میدان بزرگ کلاردشت، جاده عباس‌آباد، بعد از کرد محله، جاده منتهی به مازیچال.

روستای هریجان

هریجان

روستای هریجان جزو سرسبزترین روستاهای شمال کشور است که طبیعت بی نظیرش باعث شده گردشگری یکی از قطب های مهم درآمد مردم روستا باشد. روستای هریجان از نام هریگان می آید که کلمه ای اوستایی بوده و در گذشته های دور، به معنای سرزمین آمیخته بوده است.

هنگامی که وارد روستای هریجان می شوید بخصوص در فصل تابستان و روزهای گرم، با هوای خنک و وزش بادها دلنشین روبرو می شوید. این روستا در میان آفرود بازان بسیار محبوب است چرا که دشت ها و مسیرهای طبیعت گردی بی نظیری دارد. روستای هریجان کمتر از ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و در این روستا، آبشارهای دیدنی، دشت های زیبا و مناطق بکری وجود دارد که کافیست تنها یکبار از روستا بازدید کنید تا همواره برای انتخاب منطقه ای بکر، روستای هریجان را انتخاب کنید.

روستای کردیچال

کردیچال

روستای کردیچال از توابع شهر کلاردشت است که همانند این شهر، از معدود مناطق مازندران است که آب و هوایی دلنشین و غیر شرجی دارد. روستای کردیچال تابستان های بسیار خنک و زیبا و زمستان های بسیار سردی دارد، بطوری که در گرم ترین روزهای تابستان، دمای هوا نهایت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای سفر و در روزهای زمستان، میانگین هوا به ۱۰ درجه زیر صفر می رسد. جالب است بدانید در هر فصلی به روستا مراجعه کنید، همواره مشاهده می کنید که بومی ها لباس های نسبتا گرم بر تن دارند.

اگر قصد بازدید از روستای کردیچال را دارید خوب است بدانید مسیر دسترسی به روستا، یک پیچ بسیار خطرناک دارد با نام کلنو و وقتی که این پیچ را رد می کنید، وارد روستا می شوید. خوب است بدانید روستای کردیچال مردمی مهمان نواز دارد، مناطق سرسبز و دیدنی روستا از جمله بهترین جاها برای اطراق، طبیعت گردی، پیاده روی و کوهنوردی است و همچنین در دشت های روستای کردیچال کلبه ها و سوئیت هایی وجود دارد که به گردشگران اجاره داده می شوند.

روستای لورچال

لورچال

روستایی مشرف بر دریاچه زیبا و دیدنی ولشت که اهالی آن از مردمان روستای سما بوده اند که سال ها پیش به این روستا مهاجرت کرده اند. آب و هوای این روستا بسیار مطبوع و روستا از لحاظ پوشش گیاهی بسیار غنی است.

روستای طویدره

طویدره

این نیز یکی از جاهای دیدنی کلاردشت است که زیبایی خود را از یک طرف مدیون درختان سر به فلک کشیده و از طرف دیگر مدیون رشته کوه های البرز و قله علم کوه است. از جمله مزایای این روستا دسترسی به روستای گردشگری مازیچال است. تعداد خانوارهای این روستا حدود ۱۰۰۰ است که بسیاری از زنان آن ها به قالی بافی، درست کردن کیف های چرمی، مجسمه سازی و … مشغول اند. یکی از تفریحات کلاردشت انجام رقص و پایکوپی در زمان دریافت خبرهای خوش و انجام بازی های محلی در روستای طویدره بسیار رواج دارد.

روستای مکارود

مکارود

مکارود، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کلاردشت است که بکر و دست ‌نخوره باقی مانده است و با سفر به این جاذبه دیدنی کلاردشت، می‌توانید زندگی روستایی را برای مدت کوتاهی تجربه کنید. بی‌شک تماشای چشم ‌انداز دشت و کوه‌های برفی، برخورداری از آب ‌و هوای عالی، محیط آرام روستا و دسترسی آسان به جنگل، مکارود را به محلی ایده آل برای گردش تبدیل کرده‌اند.

رودخانه، آبشار و دریاچه های کلاردشت

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از معروف ترین جاهای دیدنی کلاردشت است که در جنوب غربی چالوس و شمال شرقی کلاردشت واقع شده است. این دریاچه کوهستانی یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی کلاردشت به شمار می‌رود.

دریاچه ولشت در ارتفاع ۹۳۵ متری از سطح دریا قرار گرفته و یکی از ۱۰ دریاچه آب شیرین ایران است. این دریاچه محیطی مناسب برای زیست آبزیان و پرندگان با گونه‌های مختلف فراهم کرده‌ است. شنا، ماهیگیری، دوچرخه سواری، قایق سواری و پیاده‌روی از جمله تفریحات ولشت به‌عنوان یکی از زیباترین دیدنی های کلاردشت است.

این دریاچه در تمامی فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد اما به دلیل سردی هوا شاید بهتر باشد در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید. وسعت دریاچه ولشت ۱۵ هکتار است میزان آب آن نیز حدود ۲ میلیون مترمکعب تخمین زده‌ شده است.

آدرس: مازندران، جنوب غربی چالوس و شمال شرقی منطقه کلاردشت، نزدیک مرزن‌آباد.

دریاچه حصارچال

دریاچه حصارچال

دریاچه حصارچال یکی از عجیب‌ترین دریاچه‌های استان مازندران به حساب می‌آید. این دریاچه در ارتفاعات پربرف رشته‌کوه‌های البرز مرکزی و ضلع شرقی قله معروف علم‌کوه قرار دارد. درباره علم‌کوه چندی قبل صحبت کردیم. این قله حدود ۳۸۰۰ متر ارتفاع دارد. همان طور که اشاره کردیم، علم‌کوه یکی از قلل مورد علاقه ورزشکاران و کوه ‌نوردان محسوب می‌شود. بسیاری از ورزشکاران حین مسیر صعود خود، سری به دریاچه عجیب حصارچال می‌زنند. این دریاچه داخل یک چال و در ارتفاعات قرار دارد و همانند چشمی آبی و زیبا، به آسمان خداوند نگاه دوخته است. بازدید از این دریاچه فقط در فصل تابستان توصیه می‌شود. در فصل زمستان آب دریاچه کاملا یخ می‌بندد و بازدید از آن بسیار دشوار خواهد بود.

آدرس: مازندران، کلاردشت، علم کوه.

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل

آبشار اکاپل به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی کلاردشت در جنگل کوهستانی سردی‌چال واقع شده و چشم‌اندازی زیبا و مناظری غیرقابل وصف دارد. این آبشار در کلاردشت و در نزدیکی دریاچه ولشت قرار دارد بنابراین غیر از بازدید از اکاپل می‌توانید از دشت ولشت نیز بازدید کنید. بهترین فصل سفر بهار و تابستان خواهد بود و در نظر داشته باشید که برای رسیدن به آبشار باید حدود ۹۰۰ متر مسیر خاکی را پیاده‌روی کنید که از دامنه کوه و دره‌های اطراف می‌گذرد. در فصل زمستان که آبشار یخ می‌زند می‌تواند بهترین انتخاب برای یخ‌ نوردان باشد.

آدرس: کلاردشت، جنگل کوهستانی سردیچال.

رودخانه سرد آبرود

سردابرود

در منطقه زیبای کلاردشت می‌توانید شاهد چندین رود و چشمه باشید. رودخانه سردآبرود یکی از همین رودخانه‌های زیبا با آب زلال و جاری است که از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت محسوب می‌شود. این رودخانه از کوه‌های علم‌کوه و تخت‌ سلیمان سرچشمه می‌گیرد. در مسیر خود مراتع و زمین‌های مختلف را سیرآب می‌کند و نهایتا به دریای خزر می‌ریزد. در کنار این رودخانه هزاران درخت و درختچه آب را تا خود دریای خزر اسکورت می‌کنند! تقریبا در تمام طول روز، نسیمی خنک در کنار رودخانه صورت شما را نوازش می‌دهد. اگر همیشه پیک ‌نیک برای شما در کنار رودخانه و آب معنا دارد، بهتر است خودتان را به حاشیه رودخانه سردآبرود برسانید. از نام این رودخانه می‌توانید متوجه شوید که چه آب سردی دارد. آب این رودخانه قابل ‌شرب و بسیار گوارا است.

آدرس: ۵ کیلومتری شمال کلاردشت.

آبشار هریجان

آبشار هریجان

تمامی فرعی‌های جاده چالوس به مناطق دیدنی دست‌ نخورده و بکری ختم می‌شوند که یکی از آن‌ها روستای هریجان است. آبشار هریجان در این روستا واقع شده که از بالای کوهی زیبا به پایین می‌ریزد. آبشار هریجان با جاده چالوس حدود ۱۰ کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به آن می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید.

برای دسترسی به آبشار هریجان، وارد جاده چالوس شده و سپس به سمت سیاه‌ بیشه برانید. ۴ کیلومتر بعد از سیاه‌بیشه و در اولین پیچ سمت راست، می‌توانید تابلوی یک رستوران (جعفر میردار سلطانی) را ببینید. از فرعی رستوران تا روستای هریجان حدود ۵ کیلومتر دیگر باید برانید. خاطرتان باشد که این جاده خاکی، پُر از شیب است و باید در زمان رانندگی احتیاط کنید. پس از یک ربع رانندگی در این جاده خاکی به روستای هریجان می‌رسید. آبشار باریک و بلند هریجان در بخش غربی روستا قرار دارد و با راهنمایی محلی‌‌ها می‌توانید به آن برسید. از داخل روستا تا جوی آبی که به واسطه آبشار شکل گرفته تنها یک ربع فاصله دارید. این مسیر را باید پیاده بروید و در انتهای آن به آبشار می‌رسید.

آدرس: مازندران، شهرستان چالوس، بخش کلاردشت، روستای هریجان، آبشار هریجان.

جاهای دیدنی کلاردشت در بهار

کلاردشت

کلاردشت از آن شهرهایی است که شما در هر فصلی از سال که بخواهید می‌توانید به آن سفر کنید، اما اگر قصد سفر به کلاردشت در بهار را دارید بهتر است سری به دریاچه ولشت، مرداب دیوک، سیاه بیشه و روستای کردیچال بزنید.

جاهای دیدنی کلاردشت در تابستان

تابستان بهترین زمان سفر به کلاردشت است. در این فصل می‌توانید از جاهای دیدنی کلاردشت مثل دریاچه حصارچال، دریاچه ولشت، سیاه بیشه و روستای کردیچال دیدن کنید.

جاهای دیدنی کلاردشت در پاییز

کلاردشت

همانطور که می‌دانید هوای کلاردشت در پاییز رو به سردی می‌رود. به همین دلیل است که در این فصل از سال مسافران کمتری به کلاردشت می‌روند. با این حال این به آن خمعنا نیست که کلاردشت در پاییز دیدنی نیست. اگر می‌خواهید در پاییز به کلاردشت سفر کنید، یکی از جاهای دیدنی که می‌توانید از آن دیدن کنید، سیاه بیشه است.

جاهای دیدنی کلاردشت در زمستان

زمستان های کلاردشت سرد و پر بارش است، اما این شهر بیدی نیست که با این بادها بلرزد! کلاردشت در سوز و سرمای زمستان هم زیبایی های خاص خودش را دارد. اگر در زمستان به این بهشت زمینی سفر کردید می‌توانید سری به روستاهای لورچال و طویدره هم بزنید.

بهشت زیر پای کلاردشتی هاست!

کلاردشت آنقدر زیباست و آنقدر جاهای دیدنی دارد که واقعا می‌توان از آن به عنوان بهشت یاد کرد. شما می‌توانید هنگام سفر به این بهشت زمینی، از همان جاده‌ی زیبا شروع کنید و تا پایان آخرین روز سفرتان همچنان یکسره به تماشای جاهای دیدنی کلاردشت و زیبایی های بی نظیر آن بنشینید. از مازیچال رویایی گرفته تا تپه کلار و دریاچه ولشت و سردآبرود و… . حقیقتا کلاردشتی ها در بهشت زندگی می‌کنند. اگر شما هم دلتان می‌خواهد چند روزی را در این بهشت زیبا بگذرانید، دست دست نگنید، زودتر برنامه ریزی کنید و بار سفرتان ببندید. فقط یادتان باشد که پیش از سفر فکری هم برای اجاره اقامتگاه در کلاردشت کنید تا هنگامی که به مقصد رسیدید و در طول سفرتان دغدغه‌ای نداشته باشید.

Rate this post
8 نظر برای "جاهای دیدنی کلاردشت" ارسال شده.
  1. خدیجه گفت:

    جای گردشگری کلاردشت در تابستون ؟

    1. رعنا گفت:

      دریاچه حصارچال، دریاچه ولشت، سیاه بیشه و روستای کردیچال میتوانید در تابستان از این مکان های فوق العاده دیدن کنید

  2. بهراد گفت:

    کلار دشت دریا داره؟

    1. رعنا گفت:

      خیر کلارداشت دریا ندارد

  3. مهناز گفت:

    جای گدشگری روستای دلیر ؟

    1. رعنا گفت:

      چشمه آب گرم، قله زرین کوه، آبشار، و امام زاده

  4. مهرزاد گفت:

    زمان مناسب برای سفر به سیاه بیشه ؟

    1. رعنا گفت:

      بهار و تابستان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *