آشنایی با جاهای دیدنی همدان

دهکده تفریحی گردشگری گنجنامه؛ جذابیتی چشم نواز!  

شهری زیبا و قدیمی در غرب کشور، شهری در دامنه کوهستان الوند با مساحتی در حدود ۶۲ هکتار و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز، شهری که جایگاه نخستین پادشاهی ایران بوده و اکنون با کوله‌باری از تجربه، در انتظار مسافرانی است که هر ساله برای دیدن جاذبه‌های دیدنی آن، روانه غرب کشور می‌شوند.

احتمالا تاکنون حدس زده‌اید که این شهر جذاب و تاریخی، همدان است. این شهر به دلیل جاذبه‌های دیدنی و تاریخی خود، مقصدی زیبا و مهیج برای سفر بوده و همواره خاطرات خوشی را برای مسافران رقم می‌زند. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، قصد داریم شما را با جاهای دیدنی همدان آشنا کنیم. پس در این سفر همراه ما باشید تا با یکی از زیباترین شهرهای ایران آشنا شوید.

همدان؛ شهری با پیشینه تاریخی درخشان

همدان؛-شهری-با-پیشینه-تاریخی-درخشان

شهر همدان در استان همدان قرار گرفته و دارای تاریخی غنی و طولانی است. این شهر در هنگام مهاجرت مادها بنا شده و اولین پادشاهی ایران در این شهر بوده است. در ابتدا و در زمان مادها، همدان را با نام هگمتانه می‌شناختند. این شهر پایتخت فرهنگ و تمدن تاریخ ایران است و از همین رو اهمیت بسیار خاصی داشته و سالانه پذیرای گردشگران زیادی از سراسر دنیا است.

اگر شما هم اهل سفرهای هیجانی و جذاب بوده و به دنبال مکانی برای ثبت خاطراتی به‌یادماندنی هستید، سفر به همدان را از دست ندهید. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی همدان و مکان‌هایی جذاب از این شهر خواهیم پرداخت تا بتوانید با سفر به این مکان‌ها خاطرات خوشی برای خود رقم بزنید.

جاهای دیدنی همدان همراه با آدرس

همدان شهری پر از جاهای دیدنی زیبا و جذاب است که تماشای آن‌ها شما را حیرت‌زده کرده و به وجد خواهد آورد. در ادامه به معرفی جذاب‌ترین جاهای دیدنی همدان به همراه آدرس هریک خواهیم پرداخت تا در سفر به همدان به این مکان‌ها رفته و سفری خاطره‌انگیز داشته باشید.

· غار علیصدر؛ طولانی‌ترین غار آبی جهان

غار-علیصدر؛-طولانی‌ترین-غار-آبی-جهان

غار علیصدر، غاری نام آشنا و مقصدی شگفت انگیز در همدان است که بازدید از آن بر هر مسافری واجب است! این غار، طولانی‌ترین غار آبی جهان و مقصدی شگفت‌آور برای مسافران است. غار علیصدر در ارتفاعات “ساری قیه” و نزدیک روستای علیصدر در شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد.

ارتفاع این غار از سطح دریا ۲۱۰۰ متر بوده و داخل آن از دالان‌های پیچ در پیچ و متعددی تشکیل شده است. سوار شدن بر قایق و گشتن در درون غار علیصدر، تجربه‌ای متفاوت و بسیار شگفت‌انگیز برای شما خواهد بود. دمای درون غار علیصدر ثابت و همواره ۲۰ درجه سانتی‌گراد است. همچنین این غار به عنوان بیست‌وسومین اثر طبیعی ملی در سازمان میراث فرهنگی و در سال ۱۳۷۸ به ثبت رسیده است. ساعات بازدید از این غار در ۶ ماهه اول سال از ساعت ۸ تا ۱۷ و در ۶ ماه دوم سال از ساعت ۸ تا ۱۵ می‌باشد.

· دریاچه و سد اکباتان؛ از جاهای دیدنی همدان

دریاچه-و-سد-اکباتان؛-از-جاهای-دیدنی-همدان

اگر به ۱۱ کیلومتری شرق همدان بروید، می‌توانید یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران را مشاهده کنید. این دریاچه که یکی از جاهای دیدنی همدان است، دارای امکاناتی همچون فضای سبز و امکانات تفریحی و گردشگری می‌باشد که مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند. می‌توانید در کنار تماشای زیبایی‌های دریاچه از ورزش‌هایی مانند قایقرانی و اسکی روی آب نیز لذت ببرید.

همچنین برای راحتی گردشگران و مسافران، امکاناتی مانند رستوران و مهمانسرا نیز در این منطقه وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها به استراحت پرداخته و روزی پرماجرا و لذت‌بخش را تجربه کنید.

· دهکده تفریحی گردشگری گنجنامه؛ جذابیتی چشم‌نواز 

دهکده تفریحی گردشگری گنجنامه؛ جذابیتی چشم نواز!  

اگر به طرف میدان گنج‌نامه و پنج کیلومتری غرب همدان و کوه‌های الوند حرکت کنید، دهکده تفریحی و گردشگری گنجنامه را مشاهده خواهید کرد. ترکیب آب‌وهوای مطبوع کوهستان، دره فرح‌بخش الوند و چشم‌انداز زیبای دشت میشان، جذابیتی را به وجود آورده که چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

جاذبه‌های گردشگری و زیبایی‌های این دهکده به قدری زیبا و جذاب هستند که باید یک روز کامل را برای تماشای زیبایی‌های آن اختصاص دهید. تماشای سنگ نوشته‌های گنج‌نامه، آبشار زیبای گنج‌نامه، تله‌کابین، پیست اسکی تاریک دره، تیرول یا پرواز فردی روی کابلی به طول ۵۲۰ متر، ورزش تعادل هوایی در ضلع غربی مجتمع گنجنامه، پیاده‌روی روی پل معلق ۲۰۰ متری و بسیاری از تفریحات مهیج و جذاب دیگر که هرکدام می‌توانند یک تجربه متفاوت و بسیار جذاب برای شما رقم بزنند.

· مجسمه شیر سنگی؛ نمادی برای دروازه همدان

مجسمه-شیر-سنگی؛-نمادی-برای-دروازه-همدان

مجسه شیر سنگی در گذشته دو عدد بوده که یکی از آن‌ها در دروازه همدان قرار داشته و از همین رو دروازه همدان به باب‌الاسد یا دوازه شیر معروف شده است. گورستان وسیعی از دوران اشکانیان با تابوت‌های سفالی، تدفین‌های گور خمره‌ای و گودالی در این محوطه پیدا شده و مورخان قدمت آن را به دوره‌های مختلفی نسبت می‌دهند.

جالب است بدانید که این شیر سنگی در زمان اسکندر مقدونی و برای یادبود یکی از سرداران محبوب اسکندر به نام هفایستیون، ساخته شده است. این اثر باستانی و تاریخی نیز قبل از انقلاب و در سال ۱۳۱۰ هجری در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و بازدید از آن رایگان است.

· گنبد علویان؛ شاهکار معماری گذشته

گنبد-علویان؛-شاهکار-معماری-گذشته

یکی از آثار به‌جامانده از معماری قدیم ایرانی، گنبد علویان است. این گنبد در چهار باغ علویان و در نزدیکی میدان امامزاده عبدالله شهر همدان قرار گرفته است. گنبد علویان یکی از شاهکارهای معماری و گچ‌بری در همدان بوده و در تاریخ ۱۳۱۰ جزو آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

· برج قربان؛ سنگرگاهی برای دفاع از شورش

برج-قربان؛-سنگرگاهی-برای-دفاع-از-شورش

یکی از آثار تاریخی مربوط به قرن ۷ و یا ۸ هجری است که میان چهارباغ شهید مدنی و خیابان طالقانی جنب دبیرستان سینا قرار دارد. گفته می‌شود در جریان شورش افغان‌ها در دوره صفویه، این محل سنگرگاه فردی به نام قربان بوده است. قربان فردی بوده که در مقابل شورش ایستاده و برای دفع آن‌ها تلاش کرده و به همین دلیل این برج را برج قربان نام نهادند. در بیست‌وهشتمین روز از خرداد ماه سال ۱۳۵۴، این برج در فهرست آثار تاریخی و ملی ایران قرار گرفت.

می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این شهر زیبا و جذاب، مقاله سفر به همدان را مطالعه کرده و بعد کوله‌بار سفر خود را بسته و آماده یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب شوید.

آرامگاه‌های همدان

یکی از جاهای دیدنی همدان، آرامگاه‌های آن است. بی‌شک همدان مهد پرورش مردان و زنان باغیرت و پرآوازه بسیار زیادی است که هرکدام موفقیت‌ها و دستاوردهای بسیاری را برای کشور به دست آورده‌اند. آرامگاه این افراد بزرگ و مشهور یکی از جاهای دیدنی همدان محسوب می‌شود که می‌توانید با رفتن به آن‌ها، تجربه‌ای خوش برای خود به یادگار بگذارید. برخی از آرامگاه‌های این شهر عبارت‌اند از:

· آرامگاه باباطاهر عریان؛ شاعری پرآوازه در تاریخ ایران

آرامگاه-باباطاهر-عریان؛-شاعری-پرآوازه-در-تاریخ-ایران

یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان، آرامگاه باباطاهر عریان، شاعر پرآوازه و مشهور ایرانی است. این آرامگاه در میدانی به همین نام و در شمال همدان قرار گرفته است. این آرامگاه نیز در سال ۱۳۷۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و جزو معروف‌ترین جاهای دیدنی همدان به شمار می‌رود.

محوطه داخلی این آرامگاه، دارای کاشی‌کاری‌ها و تزیینات بسیار ظریف و زیبایی است که جلوه بسیار خاص و دلنشینی به این آرامگاه می‌دهد. همچنین در محوطه داخلی آرامگاه، ۲۴ دوبیتی بر روی ۲۴ قطعه سنگ زیبا حک و در اطراف محوطه داخلی نصب شده است.

در کنار آرامگاه باباطاهر، موزه صنایع دستی استان همدان نیز قرار دارد که می‌توانید در کنار بازدید از آرامگاه، از این موزه زیبا نیز بازدید کنید. بازدید از این مکان تاریخی و زیبا در بهار و تابستان از ساعت ۹ تا ۲۱ و در فصول پاییز و زمستان ۹ تا ۱۷ است.

· آرامگاه بوعلی سینا؛ شاعر، عارف و دانشمندی پرآوازه

آرامگاه-بوعلی-سینا؛-شاعر،-عارف-و-دانشمندی-پرآوازه

بوعلی سینا شاعر، عارف و طبیب ایرانی با شهرتی جهانی است. آرامگاه این انسان شریف و بزرگ در میدانی به همان نام قرار گرفته و هرساله افراد زیادی برای بازدید از این مکان، راهی همدان می‌شوند. میدانی که آرامگاه بوعلی سینا در آن قرار دارد، میدانی بیضوی شکل است که درختان کهنسال چنار در آن دیده می‌شوند و آب نماهایی برگرفته از باغ‌های ایرانی در آن وجود دارد که تفرجگاهی بسیار زیبا را برای مسافران به وجود می‌آورد.

در تالار جنوبی آرامگاه بوعلی سینا، سکه، سفال و اشیای کشف شده مربوط به هزاره‌های قبل از میلاد وجود دارد. همچنین در تالار شمالی آن، مجموعه‌ای نفیس از کتاب‌های خطی و نیز آثار بوعلی سینا قرار گرفته که می‌توانید از آن‌ها دیدن کرده و از تاریخ غنی کشور و آثار ارزشمند این دانشمند بزرگ لذت ببرید.

· آرامگاه عارف قزوینی؛ شاعر و تصنیف‌ساز مشروطه

ابوالقاسم عارف قزوینی یکی از شاعران معروف و تصنیف‌سازان زمان مشروطه در ایران بود. آرامگاه این شاعر بزرگ در خیابان بوعلی همدان و در آرامگاه بوعلی سینا قرار گرفته است.

· آرامگاه استر و مردخای؛ زیارتگاهی برای یهودیان

آرامگاه-استر-و-مردخای؛-زیارتگاهی-برای-یهودیان

یکی از جاهای دیدنی همدان، آرامگاه استر و مردخای است. این آرامگاه یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان در ایران و جهان بوده و دارای قدمتی در حدود ۸ قرن است. جالب است بدانید معماری صورت گرفته در این بنا مانند سبک بناهای اسلامی بوده و هر ساله مسافران زیادی از این بنا بازدید می‌‎کنند. برای بازدید از این بنا باید به کوچه استر در ابتدای خیابان شریعتی بروید.

می‌توانید قبل از سفر به همدان با اجاره ویلا و سوئیت در همدان، یک اقامتگاه خوب برای خود اجاره کرده و دیگر دغدغه اقامتگاه نداشته باشید.

بافت تاریخی شهر همدان

همدان قدیمی‌ترین شهر ایران و یکی از کهن‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود. قدیمی‌ترین آثار یافت شده در این شهر مربوط به دوران هخامنشیان است. این شهر در روزگاران و در دوره‌های حکومتی مختلف به عنوان پایتخت کشور انتخاب شده و از این جهت آثار تاریخی مربوط به دوره‌های گوناگون در این شهر به چشم می‌خورد. در ادامه به برخی از این آثار تاریخی و جذاب همدان اشاره خواهیم کرد.

· بازار سنتی؛ مکانی برای یک بازارگردی جذاب

بازار-سنتی؛-مکانی-برای-یک-بازارگردی-جذاب

بازار سنتی همدان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی همدان است که در محدوده خیابان‌های باباطاهر، اکباتان و شهدا قرار گرفته و عمده بناهای آن مربوط به دوره قاجاریه است. بازار سنتی همدان جزو بازارهای سرپوشیده بوده و دارای راسته‌های مختلفی است که هرکدام از آن‌ها مربوط به راسته خاصی است.

· تپه هگمتانه؛ شهری به‌جامانده از قلب تاریخ

تپه-هگمتانه؛-شهری-به‌جامانده-از-قلب-تاریخ

این شهر کهن و جذاب، در واقع نخستین پایتخت ایران بوده و جزو معدود شهرهای باستانی در جهان است که همچنان زنده و پابرجا باقی مانده است. هرودوت، نخستین تاریخ نگار یونانی، درباره هگمتانه گفته که این شهر توسط “دیاکو” ساخته شده و در قدیم هفت دیوار داشته که هرکدام به رنگ یکی از سیاره‌ها بوده‌اند. هگمتانه یکی از جذاب‌ترین شهرهای تاریخی به حساب می‌آید که در آن زمان دارای شبکه منظم و پیشرفته آبرسانی بوده است.

همان طور که تاکنون متوجه شده‌اید، همدان یکی از شهرهای تاریخی ایران است و همین امر باعث شده تا دارای خانه‌های تاریخی فراوانی باشد. وجود هرکدام از این خانه‌ها، تاریخی غنی و پرآوازه را روایت کرده که نشان دهنده تاریخی پربار این شهر است. البته متاسفانه برخی از این خانه‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته و تخریب شده‌اند. با این وجود هنوز خانه‌های تاریخی جذاب و زیبایی وجود دارند که می‌توانید در سفر به همدان از دیدن آن‌ها لذت ببرید. در ادامه به برخی دیگر از جاهای دیدنی همدان اشاره می‌کنیم:

· حمام تاریخی قلعه؛ مکانی برای صرف یک غذای خوشمزه

حمام-تاریخی-قلعه؛-مکانی-برای-صرف-یک-غذای-خوشمزه

این حمام، یک حمام سنتی است که در محله قاشق تراشان یا محله قلعه قرار، در خیابان شریعتی قرار گرفته است. این حمام با مساحتی در حدود ۱۵۰۰ مترمربع، از دو بخش سرد و گرم تشکیل می‌شود. ورودی این حمام به صورت هشتی شکل بوده و از دو بخش مردانه و زنانه تشکیل یافته است.

این حمام در سال ۱۳۸۷ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته و بعد از آن تغییر کاربری داده و هم اکنون به عنوان موزه مردم شناسی همدان پذیرای گردشگران و مسافران از سرتاسر دنیاست. همچنین در این حمام یک سفره‌خانه سنتی نیز راه‌اندازی شده و گروه‌های موسیقی در آن به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند. شما می‌توانید به این حمام تاریخی رفته و با خوردن یک وعده غذایی خوش‌طعم و لذیذ، از موسیقی زنده نیز لذت برده و یک شب خاطره‌انگیز برای خود رقم بزنید.

· میدان امام همدان؛ زیباترین آثار شهرسازی ایران

میدان-امام-همدان؛-زیباترین-آثار-شهرسازی-ایران

میدان مرکزی همدان میدان بسیار بزرگی است که امروزه با نام میدان امام همدان شناخته می‌شود. این میدان یکی از زیباترین آثار شهرسازی در ایران است که طرح و نقشه آن توسط مهندس کارل فریش، مهندس و معمار آلمانی، تهیه و اجرا شده بود.

موزه‌های همدان

همدان نیز همچون بسیاری از شهرهای ایران دارای موزه‌های تاریخی و دیدنی زیادی است. موزه تاریخ طبیعی، موزه هگمتانه، موزه بوعلی سینا، موزه سفال، موزه حمام قلعه، موزه صنایع دستی و برخی از موزه‌های دیگر همگی جزو جاهای دیدنی همدان هستند که می‌توانید از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در ادامه چند مورد از موزه‌های این شهر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

· موزه هگمتانه؛ موزه‌ای جذاب برای تماشای تاریخ

موزه-هگمتانه؛-موزه‌ای-جذاب-برای-تماشای-تاریخ

یکی از موزه‌های بسیار دیدنی و جذاب همدان، موزه هگمتانه است. جالب است بدانید که بنای این موزه در ابتدا مدرسه بوده و بعدها تغییر کاربری داده و به موزه تبدیل شده است. اشیای تاریخی و جالب مختلفی که از تپه هگمتانه به دست آمده‌اند در این موزه نگهداری می‌شوند. برای بازدید از این موزه باید به میدان هفت تیر، شرق تپه هگمتانه و نزدیک گودال معروف به فرانسوی‌ها بروید.

· موزه تاریخ طبیعی همدان؛ موزه‌ای در دانشکده کشاورزی همدان

موزه-تاریخ-طبیعی-همدان؛-موزه‌ای-در-دانشکده-کشاورزی-همدان

یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان، موزه تاریخی آن است. جالب است بدانید که این موزه به همت جعفر محمد علیزاده تاسیس شده و تمام نمونه‌های موجود در آن با تلاش دانشجویان جمع آوری شده و در موزه تاریخ طبیعی همدان با زیربنایی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع در داخل دانشکده کشاورزی قرار گرفته است. در داخل موزه نمونه‌هایی زنده، سنگواره و تاکسی درمی شده از گونه‌های مختلف جانداران نگهداری می‌شوند.

برای دیدن این موره جذاب و دیدنی می‌توانید به انتهای باغ آزادگان رفته و نمونه‌هایی کم نظیر از انواع گونه‌های جانوری، گیاهی و طبیعی را مشاهده کرده و لذت ببرید.

امامزاده‌ها و کلیساهای همدان

یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان، امامزاده‌ها و کلیساهای همدان است. بسیاری از مسافران برای زیارت و نیز تماشای این بناهای جذاب به امامزاده‌ها و کلیساهای همدان سفر می‌کنند. در ادامه چند مورد از کلیساها و جاذبه‌های مذهبی این استان را معرفی خواهیم کرد.

· امامزاده حسین؛ امامزاده‌ای با گنبدی زیبا و آجری

امامزاده-حسین؛-امامزاده‌ای-با-گنبدی-زیبا-و-آجری

این امامزاده در ابتدای خیابان شهدا قرار گرفته و جزو آثار ممتاز در معماری همدان به شمار می‌آید. گنبد زیبا و آجری این امامزاده در کنار ایوان کوچک و نمای ورودی دو طبقه، یک بنای جذاب را به وجود آورده که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید.

· مسجد جامع؛ مسجدی تاریخی با معماری خاص

مسجد-جامع؛-مسجدی-تاریخی-با-معماری-خاص

مسجد جامع همدان یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان محسوب می‌شود و قدمت آن به دوران فتحعلی شاه و محمدشاه از پادشاهان قاجار می‌رسد. البته امروزه معماری این مسجد اندکی تغییر کرده و به دلیل از بین رفتن گچ‌بری‌های ایوان جنوبی آن، از مصالح جدید در آن استفاده شده است.

· کلیسای گریگوری؛ کلیسایی با قدمتی بسیار بالا

کلیسای-گریگوری؛-کلیسایی-با-قدمتی-بسیار-بالا

کلیسای گریگوری یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی همدان محسوب می‌شود. این کلیسا مختص یکی از اقلیت‌های دینی استان همدان بوده و قدمت بسیار بالایی در این استان دارد. برای بازدید از این کلیسای دیدنی می‌توانید به قسمت شرقی تپه هگمتانه در محله قدیم ارامنه شهر همدان بروید.

جاهای دیدنی همدان در بهار؛ فصلی سرسبز با جلوه‌ای خاص!

جاهای-دیدنی-همدان-در-بهار؛-فصلی-سرسبز-با-جلوه‌ای-خاص!

بهار یکی از بهترین فصول برای داشتن سفری دلنشین و لذت بخش است. زیبایی‌های جاهای دیدنی همدان در فصل بهار صد چندان شده و شما را غرق در زیبایی خود خواهد کرد. هوای مطبوع و خنک در بهار، یکی از ویژگی‌هایی است که سفر در بهار را برای مخاطبان دلنشین می‌کند. فصل بهار جلوه‌ای زیبا به جاهای دیدنی همدان بخشیده و لذت تماشای آن‌ها را بیشتر خواهد کرد. بهار یکی از بهترین فصولی است که می‌توانید در آن به همدان سفر کرده و به بازدید جاهای دیدنی همدان بپردازید.

جاهای دیدنی همدان در تابستان؛ فصلی محبوب برای سفر!

جاهای-دیدنی-همدان-در-تابستان؛-فصلی-محبوب-برای-سفر!

همدان در فصل تابستان یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران است و همین امر باعث می‌شود تا گردشگران و مسافران بسیاری این فصل را برای گردش و سفر به همدان انتخاب کنند. قدم زدن در خیابان‌های همدان و تماشای جاهای دیدنی آن در هوای خنک تابستان بسیار لذت‌بخش و فراموش نشدنی است. می‌توان گفت ماه‌های تیر تا شهریور، شلوغ‌ترین ماه‌های سفر به همدان هستند.

جاهای دیدنی همدان در پاییز؛ فصلی هزاررنگ

جاهای دیدنی همدان در پاییز؛ فصلی هزاررنگ

پاییز؛ پادشاه فصل‌هاست و ترکیب آن با جاهای دیدنی همدان، به قدری زیبا و جذاب می‌شود که از تماشای آن سیر نخواهید شد. جاهای دیدنی همدان در این فصل هزار رنگ، زیباتر جلوه کرده و شما را به سمت خود جذب خواهد کرد. اگر دوست ندارید درگیر هوای سرد پاییز شوید، بهتر است در مهر ماه و یا نیمه اول آبان ماه به همدان سفر کنید.

جاهای دیدنی همدان در زمستان

جاهای-دیدنی-همدان-در-زمستان

یکی از فصول بسیار زیبا و جذاب برای داشتن سفری هیجان انگیز، فصل زمستان است. اگر شما هم به دنبال ورزش‌های هیجانی زمستانی بوده و یا عاشق برف هستید، سفر به همدان در زمستان را از دست ندهید. همدان در این فصل از سال، دارای بارش‌های نسبتا زیاد برف بوده و یکی از بهترین شهرها برای انجام ورزش‌های زمستانی و داشتن سفری متفاوت است.

به طور کلی، همدان در هر فصل از سال زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاصی دارد و جاذبه‌های دیدنی آن در تمام فصول سال زیباست. شما می‌توانید با توجه به شرایط و سلیقه خود بهترین فصل را برای سفر به همدان انتخاب کرده و از سفر خود لذت ببرید.

عکس‌های جاهای دیدنی همدان؛ تصاویری جذاب و زیبا از همدان

تماشای زیبایی‌های همدان بسیار لذت بخش و هیجان انگیز است، البته درست است که تماشای این زیبایی‌ها از نزدیک لذت بسیار بیشتری دارد، اما تماشای تصاویر آن نیز خالی از لطف نیست. در ادامه برخی از تصاویر جذاب جاهای دیدنی همدان را مشاهده خواهید کرد.

عکس‌های-جاهای-دیدنی-همدان؛-تصاویری-جذاب-و-زیبا-از-همدان

عکس‌های-جاهای-دیدنی-همدان؛-تصاویری-جذاب-و-زیبا-از-همدان

عکس‌های-جاهای-دیدنی-همدان؛-تصاویری-جذاب-و-زیبا-از-همدان

عکس‌های-جاهای-دیدنی-همدان؛-تصاویری-جذاب-و-زیبا-از-همدان

عکس‌های-جاهای-دیدنی-همدان؛-تصاویری-جذاب-و-زیبا-از-همدان

عکس‌های-جاهای-دیدنی-همدان؛-تصاویری-جذاب-و-زیبا-از-همدان

همدان؛ شهر زیبایی و جذابیت‌ها

مگر می‌شود به همدان سفر کرد و از تماشای زیبایی‌های آن لذت نبرد؟ جاهای دیدنی همدان به قدری جذاب و متنوع هستند که شما با هر سلیقه‌ای می‌توانید از مسافرت به این شهر لذت ببرید. گوشه گوشه این شهر پر از زیبایی و جذابیت است و همین امر گردشگران بسیاری را به شوق می‌آورد تا سفری به این شهر داشته و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

در این مقاله از لیدوماتریپ سعی کردیم تا بهترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی همدان را به شما معرفی کنیم تا لیستی از بهترین جاهای این شهر تهیه کرده و در هنگام مسافرت هیچ کدام را از قلم نیندازید.

۴.۹/۵ - (۱۰۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *