جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

شیراز ار زیباترین شهر های جنوبی ایران است که مهد علم و ادب و تاریخ ایران می باشد.زمانی که برنامه ریزی های سفر را انجام می دهید، برای انتخاب مقصد سفر خود به نقشه مراجعه می کنید و یا از گوگل درمورد شهر های گردشگری ایران جستجو می کنید. ممکن است به دنبال شهری باشید که به قول معروف از همه نظر اوکی باشد.

شیراز از آن شهر هایی است که هم از لحاظ تاریخی،جاذبه های زیادی دارد و هم از نظر جاذبه های طبیعی،با دست پر به استقبال  مهمانانش آمده است. محبوبیت شیراز فقط به خاطر حافظیه و سعدیه نیست بلکه همه جای شهر شیراز مانند البوم عکاسی می ماند که بسیار دیدنی و جذاب است.

این شهر جدای از جاذبه های تاریخی و دیدنی که در خود شیراز قرار گرفته اند، مناطق دیدنی و گردشگری بسیار زیبا و تماشایی دارد که در اطراف شیراز واقع شده اند. شما می توانید در طول سفر خود به اطراف شیرازبروید و از جاهای دیدنی اطراف شیراز دیدن کنید.

جاهای دیدنی داخل شیراز آنقدر زیبا و بی نظیراند که گردشگران غرق در تماشای آن ها می شوند که فرصت نمی کنند به مناطق گردشگری اطراف شیراز بروند و از جاذبه های طبیعی و تاریخی اطراف شیراز استفاده کنند.

شاید بعضی از مسافران شناخت کافی از جاهای دیدنی طبیعت و باغ های اطراف شیراز نداشته باشند، ما در ادامه این مقاله بخشی از جاهای دیدنی طبیعت  اطرف شیراز را به شما معرفی می کنیم.

معرفی جاهای دیدنی اطراف شیراز 

شیراز شهر باغ های بهشتی و بهارنارنج است. فقط مازندران و گیلان و  جاده چالوس نیست که در فصل بهار طبیعتی خیره کننده  دیدنی و با صفا هستند، شیراز هم در فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه، به معنای واقعی بهشت تبدیل می شود.

باغ های سر سبز و تاریخی  انواع آبشار ها و تنگ های جذاب و خیره کننده شیراز،  همگی از جاذبه هایی هستند که می توانید در اطراف شیراز پیدا کنید. اگر محدوه  زمانی نداریدر،می توانید به روز های اقامت سفر در شیراز اضافه کنید و از جاهای دیدنی اطراف شیراز هم دیدن کنید و لذتت ببرید.

جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

جاهای دیدنی و اطراف شیراز آنقدر بی نظیر و جذاب اند اند که حیف است این مناطق را ندیده ترک کنید و لذت گشت و گذار در آبشار ها و مناطق گردشگری اطراف شیراز را نچشید.

زیبایی ها و جاذبه های دیدنی خود شیراز جای خود دارد و نیازی به تعریف نیست و همه چیز در شیراز آنقدر زیبا و دیدنی است که سفر شما را خاطره انگیز می کند اما در میان دیدنی های شیراز، می توانید به اطراف شیراز هم سفر کنید و تجربه ای متفاوت از جاهای دیدنی اطراف شیراز داشته باشید.

تخت جمشید

تخت جمشید یکی از بزرگترین و مهم ترین بناهای تاریخی ایران است که نماد شکوه و عظمت ایران باستان را نشان می دهد. مگر می شود سخن ار شیراز باشد و به تخت جمشید نرفت؟ اصل زیبایی و لذت سفر در شیراز رفتن به تخت جمشید و تماشای آثار تاریخی آن می باشد.

تخت جمشید در در نزدیکی مرودشت شیراز در یک منطقه خوش آب و هوا قرار گرفته است. روزهای تعطیل و ایام تعطیلات سال، شلوغ است و ازدحام جمعیت زیاد است. پس بهتر است در اواسط هفته به تخت جمشید بروید و بتوانید از نزدیک شاهد زیبایی های این آثار تاریخی شوید.

تخت جمشید جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

بهترین زمان سفر به تخت جمشید اواخر فروردین ماه است اگر در فصل تابستان بروید ممکن است تابش مستقیم آفتاب کسل کننده باشد و نتوانید به طور کامل از بناهای تخت جمشید بازدید کنید.

مهم ترین نشانه تخت جمشید ستون های بلند این مجموعه تاریخی است که گویی در زمان هخامنشیان، از ستون های کاخ بوده که امروزه فقط چند مورد از آن ها باقی مانده است.

نکته جالب درمورد تخت جمشید  این است که نام دیگر آن پرسپولیس می باشد.

موقعیت تخت جمشید در گوگل مپ

دریاچه مهارلو 

شاید خیلی ها بر این باور باشند که شیراز چون در جنوب ایران قرار گرفته است، دریاچه یا منطقه پرآبی نباشد. اما قضیه کاملا برعکس است. یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی اطراف شیراز است.

تا حالا دریاچه ای با رنگ صورتی دیده اید؟ دریاچه مهارلو برخلاف سایر تالاب ها و دریاچه های ایران که رنگشان آبی یا سبز است، صورتی رنگ است. دلیل صورتی بودن این دریاچه به خاطر رشد نوعی جلبک در دریاچه مهاراو می باشد. هم چنین این دریاچه محل زیست پرنگان مهاجر مانند فلامینگو است.

دریاچه مهارلو جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

به دریاچه مهارلو، دریاچه صورتی هم گفته می شود. ممکن  است با شنیدن نام دریاچه صورتی کنجکاو شوید که آیا واقعا این دریاچه به رنگ صورتی است یا نه؟! در واقعیت هم این گونه است و واقعا رنگ این دریاچه صورتی مایل به قرمز است.

دریاچه مهارلو به دلیل صورتی رنگ بودن در میان مسافران و گردشگران شهرت زیادی پیدا کرده است. این دریاچه در جنوب شرقی شیراز  در روستایی به نام مهارلو قرار گرفته است.

این دریاچه صورتی رنگ رامی توان یکی از جاذبه های طبیعی بسیار جالب و عجیب غریب دانست که مسافران را برای رفتن به انجا تحریک می کند. شما می توانید در سفر خودبه شیراز از دریاچه مهارلو دیدن کنید و از فضای خیره کننده ان لذت ببرید.

تنگ بستانک 

یکی دیگر ار جاهای دیدنی و طبیعت اطراف شیراز، تنگ بستانک می باشد. این منطه به بهشت گم شده معروف است. تنگه  بستانک طبیعت منحصر به فردی دارد و گردشگران زیادی برای لذت بردن از طبیعت بی نظیر این منطقه به تنگ بستانک می آیند.

اگر در شیراز به دنبال جایی هستید که آب فراوان داشته باشد، تنگ بستانک، قطعا یکی از بهترین انتخاب های شما در سفر به شیراز خواهد بود. طبیعت بی نظیر این تنگ، آن را به یکی از پر طرفدار ین جاذبه های طبیعی اطراف شیراز تبدیل کرده است.

تا الان تقریبا به طبیعت زیبا و خوش آب و هوای شیراز پی برده اید. تنگ بستانک بسیار سر سبز و منطقه خوش آب و هوایی  است به طوری که به شمال جنوبی ها معروف است.

تنگ بستانک جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

در تنگ بستانک چشمه های پرآب، رود های روان ، طبیعت سرسبزجنگلی و کوهستانی و پوشش گیاهی، اینجا را به بهشتی گمشده در دل شیراز تبدیل کرده است به طوری با مناطق و ییلاقات سر سبز شمال کشور مو نمی زند.

علاوه بر طبیعت زیبای تنگ بستانک، در مسیر دسترسی به این تنگ از کوچه باغ ها و روستاهای سر سبز و با صفای اطراف شیراز عبور می کنید که منظره ای دلنشین دارند. بهتر است خود را از رفتن به این بهشت گم شده دریغ نکنید و تجربه ای ناب از سفر به شیراز را  داشته باشید.

هم چنین کشتزار های روستایی در مسیر تنگ بستانک یکی از زیباترین مناظر و طبیعت اطراف شیراز است که زیبایی این جاذبه طبیعی را چند برار کرده است.

سفر به تنگ بستانک را از دست ندهید و حتما آن را در برنامه سفری خود قرار دهید تا خاطره ای به یادماندنی از شیراز را در کارنامه سفری خود ثبت کنید.

پاسارگاد

از  یادگاری های دوران هخامنشیان در شیراز آثار زیادی به جا مانده است. پاسارگاد یکی از مجموعه های باستانی  است که در اطراف شیراز واقع شده است. شیراز شهری تاریخی و فرهنگی است، پس شما با آمدن به این شهرعلاوه بر گردش و تفریح، یک سفر هیجانی به سرگذشت شگفت انگیز این شهر خواهید داشت.

بدون شک دیدن آثار و  بناهای تاریخی که قدمت چندین ساله دارند، روح حماسه ملی را در ایران و ایرانی زنده می کند. همانطور که می دانیدف ایران جز کشورهایی است که تاریخ قدیمی دارد. به همین دلیل است که شهر های تاریخی و آثار و بناهای تاریخی زیادی دارد.

پاسارگاد جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

قطعا همه شما به بازدید از موزه و بناهای قدیمی در شهر های تاریخی علاقه مندید و دوست دارید بازدید از اماکن تاریخی در برنامه سفر خود قرار دهید. چه چیز بهتر از این که به شیراز بروید و برنامه بازدید از جاذبه های تاریخی را در این شهر عملی کنید.

مجموعه تاریخی پاسارگاذ ، میراث دوران حکومت پادشاهان هخامنشی است که در اطراف  شیراز به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی شهر شیراز، یکی از پرطرفدار ترین ها در بین گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

آبشار کوهمره سرخی 

شهر شیراز هر آنچه که یک مسافر می خواهد را داراست. شما می توانید در کنار گشت و گذار و بازدید از آثار و بناهای تاریخی شیراز، سیری در طبیعت شیراز داشته باشید و از ماظر زیبا و تماشایی این مرز و بوم لذت ببرید.

همه جای شیراز واقعا بی نظیر و دیدنی است. شما می توانید برای طبیعت گردی روی شیراز حساب باز کنید چرا که طبیعت شیراز پتانسیل یک طبیعت گردی کامل را دارد از تنگ ها گرفته تا ابشارها و دریاچه های بی مثالش.

آبشار کوهمره سرخی جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

آبشار کوهمره سرخ، در۵۰ کیلومتری شیراز در جاده شیراز به کازرون قرار گرفته است. در مسیر آبشار کوهمره، روستاهای زیادی هستند که طبیعت چشم نوازی دارند و شالیراز ها و جنگل های بلوط در مسیر آبشار کوهمره به چشم می خورد. آبشار کوهمره سرخی در روستایی به نام رمقان قرار دارد که نام دیگر این آبشار رمقان است.

البته روستای رمقان آبشار های دیگری هم دارد که یکی از معروف ترین آن ها همین آبشار کوهمره سرخی است. فقط کافی است ۵۰ کیلومتر از شیراز دور شوید و به ظبیعت و چشم انداز بسیار زییای شیراز پی ببرید.

در کنار آبشار کوهمره، جنگل های کوهمره هم وجود دارد که طبیعت و بکر و منحصر به فردی دارد. جنگل کوهمره چندین چشمه و آبشار بسیار زیبا هم دارد که  اگر قصد دارید به جنگل بروید از چشم انداز هایطبیعت جنگلی لذت ببرید، جنگل و ابشار کوهمره سرخی، بهترین مکان برای گردش و تفریح در طبیعت اطراف شیراز است.

تنگ تیزاب

طبیعت زیبا و تنگ های جذاب شیراز تمام نشدنی است. در میان آبشار ها و جنگل های شیراز، تنگ تیزاب یکی از جذاب ترین و زیباترین جاهای دیدنی اطراف شیراز است.

تنگ دیزاب منطقه کوهپایه ای با پوشش گیاهی جنگلی است که رودخانه ای با آب زلال و از آن عبور می کند که دلیل اصلی سر سبزی و آبادی این تفرچگاه می باشد.

اگر در فصل گرم سال به شیراز سفر کردید، می توانید به تنگ تیزاب بروید و در چشمه ها و رودخانه های جاری تنگ تیزاب، آبتنی کنید و از آب و هوای خنک و کوهستانی این منطقه گردشگری، حسابی لذت ببرید.

تنگ تیزاب جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

داشتن امکانات رفاهی تفریحی در تنگ تیزاب، باعث شده تا این جاذبه گردشگری در میان جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز پر طرفدار شود و به یکی از تفرجگاه های گردشگری در شیراز تبدیل شده است.

وجود آلاچیق ها، نصب سکوهای مخصوص برپایی چادر و… همه از امکاناتی است که در اختیار مسافران و گردشگران قرار داده شده است. حتی می توانید در کنار رودخانه تنگ تیزاب کمپ بزنید و شب و روز خود را در آنجا سپری کنید.

یکی دیگر از تفریحات جالبی که در تنگ تیزاب می توانید انجام دهید، ماهی گیری از رودخانه تنگ تیزاب است. شما به راحتی می توانید با داشتن چوب ماهی گیری، از رودخانه ماهی صید کنید.

چگونه در شیراز اقامت داشته باشیم؟

وقتی صحبت از اقامت در شیراز می شود، هتل های گران قیمت و لوکس به ذهنتان می آید اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای اقامت در هتل باید جیب پر پول داشته باشید. برای این که، در شیراز هزینه های گزاف هتل را متقبل نشوید، می توانید از اقامتگاه های غیر هتل برای اقامت خود  انتخاب و یا رزرو کنید.

جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز

شیراز به دلیل مسافرپذیر بودن، اقامتگاه های زیادی دارد که متنوع اند، از اقامتگاه های ویلایی گرفته تا سوئیت ها و منزل های شخصی. شما می توانید در وبسایت «لیدوماتریپ» طبق سلیقه شخصی خود، انواع اقامتگاه هارا به همراه عکس و قیمت مشاهده و رزرو کنید و یکی را برای اجاره ویلا و سوئیت در شیراز و یا اطراف آن انتخاب کنید.

«لیدوماتریپ»جز سایت های معتبر رزرواسیون آنلاین است که اقامتگاه های تمام شهر های ایران را دربرمی گیرد. برای اجاره ویلا در شیراز می توانید به وبسایت «لیدوماتریپ» بروید و کار های رزرو خود را به راحتی و بدون درد سر انجام دهید.

 

 

 

Rate this post
2 نظر برای "جاهای دیدنی طبیعت اطراف شیراز" ارسال شده.
  1. یاسمن گفت:

    جاهای گردشگری اطراف شیراز؟

    1. رعنا گفت:

      تخت جمشید
      دریاچه مهارلو
      تنگ بستانک
      ابشار کوهمهره سرخی
      پاسارگاد
      بالای همین صفحه ما سرچ داریم بنویسید اطراف شیراز همه مقالاتشو میاره براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *