ییلاق کردان، جایی برای آرامش و تمدد اعصاب

ییلاق کردان

حتما بارها و بارها نام کردان به گوشتان خورده است  و شاید این نام آشنایی شما را ترغیب کند که حتی اگر از سر کنجکاوی هم که شده به ییلاق کردان سفر کنید. کردان یکی از روستاهای خوش آب و هواست که فاصله آن تا تهران ۶۵ کیلومتر و تا کرج ۲۵ کیلومتر است و در واقع از تهران تا کردان حدود یک ساعت و از کرج کمتر از نیم ساعت باید رانندگی کنید. این فاصله کم باعث شده مردمان پایتخت نشین و اهالی کرج اواخر هفته را به گشت و کذار در این منطقه سرسبز و باصفا اختصاص دهند. اگر ساکن یکی از این دو شهر و یا شهرهای نزدیک تر باشید، می ارزد که گهگداری آخرهفته ها این زمان کم را تا کردان رانندگی کنید و برای چند هفته انرژی خود را شارژ کنید.  به خصوص که در سال های اخیر و با افزایش آلودگی های شهر تهران، مردم بیشتر از پیش خروج از  شهر را و آرام گرفتن در دامان طبیعت را احساس می کنند. در این مقاله ما سفری مجازی به ییلاق کردان خواهیم داشت. در این سفر مجازی به کردان بهجاهایی که باید برویم و کارهایی که باید بکنیم را با شما در میان خواهیم گذاشت.در ادامه متن با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

آشنایی کلی با ییلاق کردان

زمانی که به بالاترین نقطه کردان بروید، زمینی پر از درخت و فضای سبز، خانه ها و ویلاهایی که گویی در میان این درختان روییده اند و آب و هوایی پاکیزه و خنک را خواهید دید. قدم زدن و گشت زنی در میان درختان و کوچه باغ هایی کردان، حسی دلپذیر و لذتبخش دارد، به خصوص در سکوت بی نظیر ییلاق کردان!

در این منطقه همچنین ویلاهای متعددی وجود دارد. کسانی که وضع مالی بهتری دارند ویلا می خرند و یا می سازند و آخر هفته ها را در ویلاهای خود می گذرانند. اما سایر افرادی به کردان سفر کرده اند و قصد اقامت شبانه را دارند با اجاره ویلا در کردان، شب را در آنجا سپری می کنند. این ویلا ها قیمت ها و امکانات متعدد با قیمت هایی متغیر دارند. هم اقامتگاه های لوکس گران و هم  سوئیت های ارزان تر می توانید پیدا کنید.

در کردان چه کنیم؟

ییلاق کردان یکی از آن جاهاییست که در آن می توانید مهیج ترین تفریح ها را تجربه کنید. یکی از مهیج ترین تفریحاتی که می توانید در کردان تجربه کنید پاراگلایدر سواری است. اگر عشق ارتفاع دارید به منطقه پرواز آزاد کردان بروید و پرواز با پاراگلایدر را امتحان کنید.

از دیگر تفریحات معمول در کردان، اسب سواری است. برای اسب سواری باید به باشگاه های اسب سواری بروید که در این منطقه وجود دارد. اگر نگران این هستید بلد نیستید چگونه اسب سواری کنید، این نگرانی بی مورد است! افرادی متخصص در این باشگاه ها به شما آموزش می دهند و مواظب شما هستند.

اما به نظر من بهترین تفریح در کردان، تفریحات رایگانی است که طبیعت به ما هدیه کرده است. شما می توانید در کنار رودخانه کردان بنشینید و از صدای عبور آب از روی سنگ ها لذت ببرید و در کنار طبیعت روح خود را سیراب از آرامش و لطافت کنید. جنگل های کردان نیز یکی دیگر از موهبت های این منطقه است. این پوشش گیاهی و جنگلی باعث شده است هوای کردان پاکیزه و خنک و برای طبیعت گردان بسیار مناسب باشد.

قلعه آغشت در نزدیکی کردان

ییلاق کردان قلعه آغشت

ییلاق کردان قلعه آغشت

یکی از مکان های جالبی که در اطراف کردان وجود دارد قلعه آغشت است. این قلعه به سبک قرون وسطایی ها ساخته شده است و فضای بسیار وهم انگیز و مهیج دارد. اگر می خواهید از این قلعه دیدن کنید دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید. مالک این قلعه شخصی حقیقی و یکی از خیرین ساکن در تهران است. اما به دلیل معماری خاص آن، بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. شما اجاره بازدید از فضای داخلی قلعه آغشت را ندارید ولی می توانید در اطراف آن بچرخید و عکاسی کنید و از این معماری جالب لذت ببرید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *