پارک های معروف شیراز

پارک-های-معروف-شیراز-را-به-صورت-کامل-بشناسید-مجله-گردشگری-لیدوماتریپ

شهر شیراز با وجود گردشگر پذیری چهار فصله و میزان بالای مسافران یکی از پر اقامتگاه‌‌ترین شهرهای کشور به حساب می‌آید. پارک های شهری یکی از انواع این اقامتگاه‌ها هستند که علاوه بر مکان‌های اقامتی و پارکینگ از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی نیز به حساب می‌آیند و می‌توان کمپینگ‌های مفرحی در آن‌ها تجربه کرد. در شهر شیراز بیش از ۱۰۰ پارک و بوستان وجود دارد که وجود پارک‌های کوهستانی، باغات سرسبز و حوضچه‌های قدیمی این پارک‌ها را در میان پارک‌های دیگر شهرها متمایز کرده است. در واقع در سفر به شیراز تفاوتی لذت‌بخش را در تمامی جاذبه‌های گردشگری آن احساس خواهید کرد. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ شما را با پارک های معروف شیراز آشنا خواهیم کرد تا در سفر به شهر نارنج‌ها مکانی برای استراحت داشته باشید.

پارک های معروف شیراز

پارک-های-معروف-شیراز

از محبوب‌ترین پارک های شیراز می‌توان پارک حدیث شیراز، لوناپارک شیراز، پارک سایه شیراز، پارک بعثت شیراز، پارک بزن شیراز، پارک کوهستانی دراک، پارک کوهستانی بوستان سعدی و پارک کوهستانی نور شیراز را نام برد. نکته جالب در مورد پارک های معروف شیراز تنوع اقلیمی، کاربردی و پوشش گیاهی در آن‌هاست. به طوری که می‌توان به پارک های کوهستانی شیراز رفته و همراه با ورزش و کوهنوردی مناظر خیره کننده را تماشا کرد یا می‌توان به پارک‌های بوستانی شیراز رفته و در میان درختان انبوه و قنات‌های خنک قدم زد و یا با رفتن به لونا پارک شیراز هیجانی به یادماندنی را تجربه کرد.

پارک حدیث شیراز

پارک-حدیث-شیراز

پارک حدیث شیراز برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند یکی از بهترین انتخاب‌ها است و در آن می‌توان از پارک کودکان، وسایل بازی، دستگاه بادی، ماشین شارژی و امکانات تفریحی دیگر برای تفریح بچه‌ها استفاده کرد. در این پارک ۱۶ هزار متری فضای سبزی دلنشین و امکانات رفاهی برای اقامت وجود دارند. برای دسترسی به پارک حدیث شیراز باید به بلوار مطهری جنوبی شیراز و خیابان گلشن بروید. همچنین در نزدیکی این پارک اقامتگاه سنتی خانه شیرازی واقع شده است که می‌توانید برای غذا خوردن و اقامت به آنجا بروید. مطمئن باشید فضای سنتی این اقامتگاه حسی خوب را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

لونا پارک شیراز

لونا-پارک-شیراز

لونا پارک شیراز ترکیبی از بوستان‌های سرسبز و شهربازی مدرن در طبیعتی کوهستانی است‌. همین ویژگی باعث ایجاد هیجان بیشتر و مناظر خیره‌کننده از فراز دستگاه‌های تفریحی این پارک شده است. لونا پارک شیراز یکی از محبوب‌ترین پارک های شیراز محسوب می‌شود و از محوطه آن می‌توان تمام شیراز زیبا را دید. دستگاه‌های تفریحی و هیجان‌انگیز مختلفی چون چرخ و فلک، ترن هوایی، قطار، سفینه، کشتی و دستگاه‌های بازی کودکان در لونا پارک شیراز وجود دارد که با کیفیت و امنیت بالا پذیرای گردشگران هیجان دوست شیراز هستند. این پارک کوهستانی با قدمتی سی ساله در شمال شهر شیراز و نزدیک دروازه قرآن معروف قرار دارد.

پارک سایه شیراز

پارک-سایه-شیراز

این پارک که با نام پارک نماز نیز شناخته می‌شود، یکی از پارک‌های کوهستانی و بسیار زیبا در شیراز است که به تازگی در سه فاز به بهره‌برداری رسیده است. البته بخش‌هایی از پارک همچنان در حال ساخت و زیباسازی هستند. این پارک در حاشیه کوه‌های شرقی شیراز و در بلوار رسول اعظم ساخته شده است. مسیر ۱۲ کیلومتری پیاده‌روی، آبشارهای سنگی، حوضچه، فواره‌های آب، پوشش درختی و استپی منحصر به فرد و آب و هوای پاک کوهستانی از جاذبه‌های گردشگری در این پارک هستند.

پارک های کوهستانی شیراز

تعداد قابل توجهی از پارک های شیراز کوهستانی و نیمه طبیعی هستند. به علت همین ساختار زیبا و خاص، طبیعت این پارک‌ها بسیار دلنشین و لذت‌بخش است. معمولا در پارک های کوهستانی شیراز تنوعی از چشمه‌ها و آبشار‌های دیدنی به چشم می‌خورد. تصور کنید که وجود پارکی با امکانات در دل جنگل و کوهستان، تا چه حد برای گردشگران آرامش‌بخش و جذاب است.

همچنین در پارک‌های کوهستانی وجود مسیر کوهنوردی، پیاده‌روی، تماشای مناظر شهر و طبیعت از قله و امکان وجود تفریحاتی مثل زیپ لاین و پل معلق، مانند آنچه در پارک کوهستانی دراک وجود دارد، از جمله ویژگی‌های جذاب هستند.

پارک بعثت شیراز

پارک-بعثت-شیراز

پارک بعثت شیراز یکی از پارک‌های سرسبز در شیراز است که با جوی‌های آب و صف‌های منظم درختان سرو تزئین شده است. غرفه‌های صنایع دستی و چشم‌انداز فوق‌العاده زیبای این پارک، آن را به یکی از پارک های معروف شیراز بدل کرده است. در واقعا این پارک ۱.۶ هکتاری ورودی باغ عفیف آباد شیراز محسوب می‌شود. می‌توانید تصور کنید که هوا و فضای اطراف این باغ چقدر مطبوع و متراکم از فضای سبز است. از امکانات تفریحی پارک بعثت شیراز می‌توان به محوطه‌های ورزشی و آثار تاریخی مثل کوشک اشاره کرد.

شما می‌توانید با اجاره ویلا در شیراز از این جاهای دیدنی نهایت لذت را برده و برای خود خاطره خوبی در شیراز زیبا رقم بزنید.

پارک بزن شیراز

پارک بزن شیراز که با پارک بازی خود مشهور است در شهرک بزن شیراز و محوطه کنار گذر دکتر حسابی واقع شده است. وجود باغ‌هایی مثل باغ تالار ونک و باغ رستوران خوشاشیراز بر زیبایی و سرسبزی این پارک افزوده‌اند. برای مسافرانی که از شیراز به شهرک‌های دیگری مثل شهرک گلستان، شهرک بزن و یا مناطق گردشگری اطراف شیراز می‌روند پارک بزن با وجود امکانات رفاهی یکی از انتخاب‌های مناسب برای تجربه استراحت و تفریحی میان راهی است.

اقامت در پارک های شیراز

اقامت-در-پارک-های-شیراز

وجود پارک‌ها همواره از امکانات ضروری برای شهر‌ها محسوب می‌شده است. این فضاهای سبز شهری برای فرار از تراکم و دود و تجربه تفریحی کوتاه در مسیر نزدیک مورد نیاز هستند. به خصوص در کلانشهر گردشگر پذیری مانند شیراز، پارک‌ها از اصلی ترین جاذبه‌های گردشگری هستند. حال که با تعدادی از پارک‌های بزرگ و محبوب در شیراز آشنا شدیم می‌توانیم در سفر به این شهر دیدنی از لحاظ کمپینگ راحت باشیم. همچنین با اجاره اقامتگاه بوم گردی در شیراز می‌توانید خیالتان را از بابت اقامت آسوده و آسان در این شهر راحت کنید.

۴/۵ - (۴ امتیاز)
10 نظر برای "پارک های معروف شیراز" ارسال شده.
  1. حسین گفت:

    سلام کدوم پارک شیراز مناسب برای چادر زدن هست؟

  2. فاطی گفت:

    مگه لونا پارک جایی برای نشستن داره ؟مثلا چمن و …

  3. آناشید گفت:

    از نظر من لونا پارک خیلی بهتره💕🦄🌈

  4. ناشناس گفت:

    کدوم پارک شیراز بار بیکیو دارد

  5. محسن گفت:

    ایا پارک حدیث برای خانواده مناسبه؟

    1. رعنا گفت:

      بله پارک حدیث برای خانواده هایی که فرزند کوچک دارن مناسبه و در این پارک میتوانند از وسیله های بازی مخصوص کودکان استفاده کنن

  6. رضا گفت:

    محبوب ترین پارک های شیراز کدومان؟

    1. رعنا گفت:

      پارک آزادی، پارک حدیث شیراز، لوناپارک شیراز، پارک سایه شیراز، پارک بعثت شیراز، پارک بزن شیراز، پارک کوهستانی دراک، پارک کوهستانی بوستان سعدی و پارک کوهستانی نور شیراز را نام برد

  7. کتایون گفت:

    بلوار چمران شیراز پارک نیست ولی مقصد خیلی خوبیه برا مسافرایی که دنبال پارک میگردن. اونجا قدم زدنی داره که حسی فراتر از پارک میده
    اونم تو تایم خودش
    بیارین تو لیست خیلی خوبه

  8. میلاد گفت:

    بنظرم پارک آزای معروف ترینه بعدش بعثت
    ترتیب جای اصلاح داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *