هزینه سفر به اصفهان چقدر است؟

هزینه-سفر-به-اصفهان-چقدر-است؟-

اصفهان شهر زیبایی‌ها و جذابیت‌هاست. آثار تاریخی و گردشگری بی‌نظیر و زیادی که در این شهر وجود دارند باعث شده تا این شهر را نصف جهان بنامند. این شهر توریستی به قدری زیباست که افراد بسیار زیادی از سرتاسر دنیا برای تماشای این جذابیت‌ها به آن سفر می‌کنند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم، هزینه سفر به اصفهان برای داشتن یک سفر جذاب را مورد بررسی قرار دهیم.

هزینه سفر به اصفهان

هزینه سفر به اصفهان به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه هواپیما، قطار یا ماشین شخصی، اقامت، خورد و خوراک و حمل‌ونقل، خرید سوغاتی و غیره، همگی در هزینه سفر به اصفهان موثر هستند. بنابراین در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت:

· هزینه بلیط هواپیما

هزینه-بلیط-هواپیما

برای سفر کردن به اصفهان راه‌های مختلفی وجود دارد. اما در این میان هواپیما یکی از محبوب‌ترین وسیله‌ها برای سفر کردن محسوب می‌شود. سرعت زیاد هواپیما، دسترسی آسان به آن، خدمات رسانی و امکانات خوب آن، راحتی در سفر، امنیت بالا، عدم وجود ترافیک و تصادف، پرداخت هزینه کمتر برای کودکان، ایجاد یک تجربه متفاوت و جذاب، نظافت و تمیزی و بسیاری از ویژگی‌های خوب دیگر، همگی از عواملی هستند که سفر با هواپیما را به یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرده‌اند.

هزینه بلیط هواپیما با توجه به شهر مبدا، مسافت مبدا تا مقصد، نوع شرکت هواپیمایی، ساعت پرواز، تعداد نفرات و برخی از عوامل دیگر متفاوت خواهد بود. برای مثال: متوسط هزینه سفر با هواپیما از تهران به اصفهان، از حدود ۵۵۰ هزار تومان تا ۷۷۰ هزار تومان است. اگر قصد سفر به اصفهان با هواپیما را دارید، از قبل به یک شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و از هزینه بلیط هواپیما با توجه به شرایط خودتان مطلع شوید.

· هزینه سفر با قطار

هزینه-سفر-با-قطار

بسیاری از افراد برای داشتن یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز، قطار را انتخاب می‌کنند. در سفر به وسیله قطار می‌توانید از تماشای مناظر جذاب و تماشایی نهایت لذت را ببری.، همچنین راحتی و آرامش، جذابیت، دردسر کمتر، قابلیت همراه داشتن بار زیاد و ویژگی‌های جذاب دیگر، باعث شده تا بسیاری از مسافران برای سفر به اصفهان از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

هزینه سفر به اصفهان با قطار نیز بستگی به فاصله شما از شهر مقصد، شرکت فروش بلیط، تعداد نفرات و غیره دارد؛ اما می‌توان گفت هزینه بلیط قطار نسبت به هزینه هواپیما ارزان‌تر و به صرفه‌تر است. متوسط هزینه بلیط قطار برای هر فرد در حدود ۱۰۰ هزار تومان و بسیار به صرفه‌تر از هزینه بلیط هواپیماست.

· هزینه سفر با اتوبوس

هزینه-سفر-با-اتوبوس

اتوبوس نیز یکی دیگر از وسایل نقلیه‌ای است که می‌توانید برای سفر به اصفهان و داشتن یک مسافرت خوب استفاده کنید. احتمالا سفر با اتوبوس برای بسیاری از افراد خوشایند نباشد، اما جالب است بدانید طبق آمار سال‌های گذشته، سفرهای اتوبوسی، بیشترین بخش حمل و نقل کشور را به خود اختصاص می‌دهند. در هر صورت سفر با اتوبوس می‌تواند گزینه‌ای ارزان و خوب برای سفر به اصفهان باشد. هزینه بلیط برای هر مسافر از تهران به مقصد اصفهان، در حدود ۹۵ هزار تومان است.

· هزینه سفر با ماشین شخصی

هزینه-سفر-با-ماشین-شخصی

سفر با ماشین شخصی می‌تواند یک سفر بسیار جذاب و خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان بیاورد. گوش کردن به آهنگ‌های مورد علاقه خود، ایستادن کنار مناطق زیبا و استراحت کردن، لذت بردن از مسیر سفر و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، همگی از جذابیت‌های سفر با ماشین است.

به یاد داشته باشید که قبل از شروع سفر، حتما خودرو خود را از نظر سلامت و کارکرد صحیح بررسی کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. درست است که هزینه بنزین و قطعات مصرفی اتومبیل افزایش یافته است، اما با این وجود هنوز هم سفر با ماشین شخصی یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای سفر به اصفهان است.

· هزینه رفت و آمد در اصفهان

هزینه-رفت-و-آمد-در-اصفهان

بعد از این که به مقصد رسیدید و بعد از استراحتی کوتاه در اقامتگاه خود، به گشت و گذار در این شهر بی‌نظیر و تماشای جذابیت‌های آن خواهید پرداخت. اگر با ماشین شخصی به اصفهان سفر کرده باشید و یا علاقه‌مند به پیاده‌روی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشید، حمل و نقل در داخل شهر هزینه چندانی برای شما نخواهد داشت.

همچنین بیشتر جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری اصفهان در کنار هم هستند و فاصله زیادی با هم ندارند که می‌توانید این مسیرها را پیاده بروید.

· هزینه اقامت در اصفهان

هزینه-اقامت-در-اصفهان

برای این که یک سفر خوب و به یادماندنی داشته باشید، باید مکانی برای اقامت خود در اصفهان انتخاب کنید. از آن جایی که اصفهان یک شهر توریستی محسوب می‌شود، انواع اقامتگاه با هر نوع سلیقه‌ای در آن وجود دارد. شما می‌توانید برای اقامت در اصفهان، هتل، ویلا، مسافرخانه، سوئیت، خانه روزانه و غیره را انتخاب کنید. هزینه اقامت شما در سفر به اصفهان، بسته به محل اقامت شما متفاوت خواهد بود.

برای مثال هتل‌هایی با ستاره بیشتر، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. همچنین اقامت در هتل، به دلیل نداشن آشپزخانه باعث می‌شود تا شما غذاهای خود را از بیرون تهیه کرده و هزینه بیشتری پرداخت کنید. می‌توانید برای اقامت خود از ویلا، خانه‌های روزانه و یا سوئیت هم استفاده کنید که هزینه کمتری نسبت به هتل‌ها دارند تا هزینه سفر به اصفهان را کاهش دهید.

مسافرخانه‌ها نیز یکی دیگر از مکان‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به اصفهان در آن‌ها اقامت کنید، اما در نظر داشته باشید که امکانات بهداشتی موجود در مسافرخانه‌ها معمولا در بیرون از اتاق‌ها و به صورت عمومی قرار دارد. بنابراین اگر بهداشت و تمیزی برایتان مهم است و یا قرار است برای مدت طولانی‌تری در اصفهان اقامت کنید، پس اقامت در مسافرخانه را در اولویت آخر خود قرار دهید.

وبسایت لیدوماتریپ، پلتفرمی است که شما می‌توانید در آن ویلا، سوئیت، هتل و خانه روزانه را به صورت آنلاین رزرو کرده و از اقامت در این شهر زیبا لذت ببرید. می‌توانید برای اجاره سوئیت در اصفهان، از طریق لیدوماتریپ همین حالا کلیک کنید و اقامتگاه مورد نظر خود را با توجه به بودجه خود، انتخاب کنید. هزینه یک شب اقامت در اصفهان در پلتفرم لیدوماتریپ، از ۵۰ هزار تومان شروع شده و بسته به نوع محل اقامت انتخابی شما متفاوت خواهد بود.

· هزینه خورد و خوراک در اصفهان

هزینه-خورد-و-خوراک-در-اصفهان

خورد و خوراک در سفر به اصفهان، یکی دیگر از هزینه‌هاست. مقدار هزینه‌ای که برای خورد و خوراک خود خواهید پرداخت، به خودتان بستگی دارد. اگر اهل خوردن غذاهای بیرون و رستورانی نیستید، باید قبل از سفر به فکر آن باشید و برخی از موارد و وسایلی که برای پخت غذا در سفر لازم دارید را با خود به همراه داشته باشید؛ به این ترتیب هزینه سفر به اصفهان، برایتان مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. پخت غذا در سفر تا ۵۰ درصد از هزینه‌های سفر شما کم می‌کند.

اگر دوست دارید از تمام لحظات سفر خود استفاده کرده و به تماشای جاهای دیدنی و معروف بروید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید، می‌توانید غذاهای خود را از رستوران‌ها و غذاخوری‌ها تهیه کنید. در این موارد هم، این که شما غذای خود را از کدام رستوران بگیرید، هزینه‌های متفاوتی خواهد داشت. برای مثال رستوران‌های اطراف مراکز تاریخی هزینه بیشتری برای هر غذا دریافت می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به اصفهان، حتما غذاهای لذیذ و خوش طعم این دیار زیبا را امتحان کنید.

· هزینه سوغاتی‌های اصفهان

هزینه-سوغاتی‌های-اصفهان

 

یکی از هیجان‌انگیزترین و جذاب‌ترین بخش‌های هر سفر، خرید سوغاتی است. سوغاتی‌های اصفهان بسیار زیبا و متنوع هستند. اگر گشتی در بازارها و مراکز خرید اصفهان بزنید؛ می‌توانید از میان طیف بسیار گسترده‌ای از سوغاتی‌ها، سوغاتی‌های موردعلاقه خود را خریداری کنید. گز اصفهان، پولکی، نبات، برشتوک، عسل اصفهان، شیرینی برنجی، جوز قندی، سوهان عسلی، وسایل میناکاری شده، خاتم‌کاری، پارچه‌های قلم کار، پارچه‌های زرباف، ملیله کاری، ظروف زیبای مسی، فیروزه‌کوبی، قلم‌زنی و بسیاری از خوراکی‌ها و سایل جذاب دیگر که همگی از سوغاتی‌های جذاب این شهرِ پر از زیبایی هستند.

هزینه سوغاتی‌های اصفهان بسیار متنوع است، در ادامه سعی کردیم تا به طور حدودی، هزینه برخی از سوغاتی‌های این شهر زیبا را معرفی کنیم:

o گز اصفهان

گز-اصفهان

گز اصفهان یکی از سوغات معروف و بسیار خوشمزه این شهر است که قدمتی چند صد ساله دارد و یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‌های اصفهان به شمار می‌رود. گزها انواع مختلفی دارند و بر همین اساس فیمت‌های متفاوتی نیز خواهند داشت، برای مثال: قیمت گز از  ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و با توجه به مواد به کار رفته در آن و کیفیت مواد استفاده شده، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند.

o پولکی اصفهان

پولکی-اصفهان

یکی دیگر از سوغاتی‌های مهم و معروف اصفهان، پولکی است. گردشگرانی که به اصفهان سفر می‌کنند، به خوبی با این سوغاتی لذیذ آشنا هستند. این سوغاتی جذاب در طعم‌های مختلف نعنایی، نارگیلی، عسلی، زنجبیلی، لیموعمانی، کاکائویی و پسته‌ای تهیه می‌شود. قیت این سوغاتی نیز از حدود ۲۰ هزار تومان شروع می‌شود.

o برشتوک

برشتوک

این سوغاتی خوشمزه، با استفاده از پودر قند، برشتوک گندم، هل و برشتوک نخودچی درست می‌شود. قیمت این شیرینی خوش طعم و لذیذ، در حدود ۷۰ هزار تومان است.

o شیرینی برنجی

شیرینی-برنجی

شیرینی برنجی یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های سنتی اصفهان است. هزینه خرید این شیرینی نیز با توجه به مقدار خرید شما متفاوت خواهد بود، هر کیلو از این شیرینی در حدود ۵۰ هزار تومان است.

o خاتم کاری

خاتم-کاری

خاتم کاری از سوغاتی‌های بسیار زیبا و باارزش اصفهان است که قدمت آن به دوران صفویه می‌رسد. برای ساخت این سوغات اصفهان، از مواد مختلفی مانند: نقره، فلز، استخوان شتر، برنج، عناب و چوب‌های آبنوس استفاده می‌شود. حداقل قیمت خاتم کاری در اصفهان در حدود ۱۰۰ تومان است.

o مینا کاری

مینا-کاری

سوغاتی‌های مینا کاری اصفهان بسیار زیبا و چشم نواز هستند. این ظروف با رنگ‌های لاجوردی و نیلی، طرفداران بسیاری دارند. قیمت این سوغاتی‌های جذاب به ظرف انتخابی شما بستگی دارد، اما می‌توان گفت کمترین هزینه برای خرید سوغاتی مینا کاری اصفهان، ۱۰۰ هزار تومان است.

o پارچه‌های قلمکار

پارچه‌های-قلمکار

با گشت و گذار در بازار زیبای اصفهان، می‌توانید انواع این سوغات را در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون ببینید. این پارچه‌ها را می‌توان در مدل‌ها و طرح‌های مختلف و به قیمت‌های گوناگون خریداری کرد. قیمت این پارچه‌ها معمولا از ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و براساس طرح و مدل انتخابی شما ممکن است قیمت نیز بیشتر شود.

گشت‌وگذار در بازارها و مراکز خرید اصفهان بسیار لذت‌بخش و جذاب است و شما می‌توانید یک روز کامل را به گشت‌وگذار در این بازارها بپردازید و از تماشای زیبایی‌ها و رنگ‌های جذاب این بازارها لذت ببرید. هزینه هرکدام از این سوغاتی‌ها با هم متفاوت است و هزینه سفر به اصفهان ثابت نخواهد بود. پس شما می‌توانید با توجه به بودجه خود، نوع سوغاتی خود را انتخاب کنید.

سفر سه روزه به اصفهان

سفر-سه-روزه-به-اصفهان

اصفهان به قدری جذابیت و زیبایی دارد که نمی‌توان همه آن‌ها را در یک یا چند روز دید، اما در این قسمت سعی داریم تا یک سفر سه روزه به اصفهان را برای شما برنامه‌ریزی کنیم. این برنامه سفر به شما کمک خواهد کرد تا به راحتی از بین جاهای مختلف، بهترین‌ها انتخاب کنید و زمان کافی برای بازدید از آن‌ها را داشته و هزینه سفر به اصفهان را تخمین بزنید.

· روز اول

از آن جایی که در روز اول سفر، خستگی راه هنوز از تنتان در نیامده و درگیر جای‌گیری در اقامتگاه و چیدمان وسایل خود هستید، زمان کافی برای بازدید از مکان‌های معروف اصفهان را نخواهید داشت و اگر به آن مکان‌ها بروید ممکن است به در بسته بخورید. بنابراین برای روز اول می‌توانید به تماشای پارک جنگلی ناژوان، پل خاجو، آکواریوم اصفهان و باغ پرندگان بروید و از تماشای این مکان‌های جذاب لذت ببرید.

· روز دوم

روز-دوم

در روز دوم، زمان بیشتری برای گشت و گذار دارید و می‌توانید به سراغ جذابیت‌های بی‌بدیل و کم‌نظیر اصفهان بروید. می‌توانید گردش خود را از میدان نقش جهان اصفهان شروع کنید. این میدان نام‌آشنا و زیبا یکی از شاهکارهای معماری در اصفهان است که دور تا دورش را مکان‌های دیدنی و جذاب احاطه کرده‌اند. می‌توانید همزمان با بازدید از این میدان، به مسجد شیخ لطف الله اصفهان، مسجد امام، عمارت عالی قاپو و بازار قیصریه هم سری بزنید و یک روز زیبا را برای خود به ثبت برسانید.

همچنین می‌توانید در دومین روز از سفر خود از چهلستون، کاخ هشت بهشت و بازار اصفهان نیز دیدن کنید.

· روز سوم

برای روز آخر این سفر جذاب می‌توانید از منار جنبان، کلیسا و موزه وانک، موزه موسیقی و سی و سه پل دیدن کنید. همچنین می‌توانید خرید سوغاتی و وسایل خود را نیز به این روز موکول کنید و از یک خرید عالی در دل زیباترین بازارهای کشور، لذت ببرید.

جاهای دیدنی اصفهان همگی جذاب و زیبا هستند و هرکدام ویژگی‌ها و زیبایی‌های منحصر به فردی دارند. ما در این سفر سه روزه سعی کردیم تا مکان‌های معروف و زیبای اصفهان را قرار دهیم تا یک سفر دلنشین از اصفهان داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، زمان بازدید از این مکان‌ها را تغییر داده و یا مکان‌های دیگری را جایگزین آن‌ها کنید.

سفر مجازی به اصفهان

سفر-مجازی-به-اصفهان

یکی از راه‌های تماشای جذابیت‌ها و زیبایی‌های اصفهان، سفر مجازی به اصفهان است. در تور سفر مجازی به اصفهان، از مکان‌های گردشگری اصفهان مانند: مسجد شیخ لطف الله اصفهان، کلیسای وانک، میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو، سی و سه پل، کاخ هشت بهشت و بسیاری از جاهای دیگر اصفهان، بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دیدن کنید.

برای تجربه یک سفر آنلاین بدون دردسر و در خانه  می توانید روی لینک سفر مجازی به اصفهان  کلیک کنید.

سفر ارزان به اصفهان

سفر-ارزان-به-اصفهان

اصفهان را می‌توان یک تصویر بی‌نقص از ذوق و هنر ایرانی دانست که یکی از بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری در کشور است و هرساله توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به خود جلب می‌کند. شما می‌توانید با مدیریت هزینه‌ها یک سفر ارزان و خوب به اصفهان داشته باشید و از سفر کردن لذت ببرید. در این مقاله سعی کردیم تا شما را با هزینه‌های سفر به اصفهان آشنا کنیم تا بتوانید در این سفر، بیشترین لذت را ببرید و خاطرات خوشی برای خود ثبت کنید. اگر هنوز برای سفر به اصفهان مردد هستید پیشنهاد می‌کنیم خواندن مقاله سفر ارزان به اصفهان را از دست ندهید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *