جذاب‌ترین مکان‌ها در نقشه گردشگری ماسال

جذاب‌ترین-مکان‌ها-در-نقشه-گردشگری-ماسال

نقشه گردشگری ماسال یک مجموعه رنگارنگ و کامل از همه مکان‌هایی  که به دنبالش هستید، دارد. از کوه‌های بلند و چشمه‌های خروشان گرفته تا جنگل‌ها و ییلاقات سرسبز و خوش آب و هوا همگی از جاذبه‌هایی هستند که روح انسان را جلا می‌دهند. در کنار جاذبه‌های گردشگری، در این شهر امکانات کاملی برای اسکان و راحتی حال مسافران و گردشگران فراهم شده و در اختیار شما قرار داده می‌شود. تا تجربه خوبی را همراه با خاطرات شیرین در ماسال رقم بزنید. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ به بررسی مکان‌های جذاب و دیدنی در نقشه گردشگری ماسال خواهیم پرداخت.

ییلاق‌های نقشه گردشگری ماسال

ییلاق‌های-نقشه-گردشگری-ماسال

ییلاق‌های سرسبز ماسال یکی از بهترین مناطق برای لذت بردن از طبیعت این بهشت خدادادی است. مراتعی با پوشش گیاهی سبز و با طراوت، درختان جنگلی مسیر و آبشار بزرگی که در دل کوه می‌خروشد، جسم و جان را طراوتی دوباره می‌بخشد.

برای رفتن به ییلاق، تقریبا ۱۰ دقیقه به سمت شمال ماسال حرکت کنید و از مسیر جذاب و جنگلی آن لذت ببرید. اگر قصد استراحت داشتید، می‌توانید سری به رستوران‌های این منطقه بزنید و از خوردن غذاهای خوشمزه مردم محلی لذت ببرید. هرچه که در جاده به سمت بالا می‌روید، احساس خواهید کرد که در تکه‌ای از آسمان حرکت می‌کنید و اقیانوسی از ابرها، زیر پایتان خواهد بود.

ییلاق‌های-نقشه-گردشگری-ماسال

اگر از آن دست افرادی هستید که به طبیعت‌گردی علاقه دارند، کلبه‌هایی که در دل طبیعت ییلاق‌های ماسال مستقرند بهترین گزینه برای شما هستند. میتوانید یک شب بینظیر را در این قله‌ها به صبح رسانده و صبح با صدای طبیعت، لابه‌لای مه فراوان بیدار شوید. برای اجاره کلبه جنگلی در ماسال از اقامتگاه‌هایی که در وبسایت لیدوماتریپ برای شما بارگذاری کرده‌ایم دیدن کنید.

منطقه ییلاقی دشت النزه، یکی از مناطق محبوب در نقشه گردشگری ماسال

این دشت پهناور و سرسبز، با کوه‌ها و درختان جنگلی سبز و تنومند، بهشتی در نقشه گردشگری ماسال محسوب می‌شود. نسیم خنکی که در این ییلاق صورت شما را نوازش می‌کند، عطر سبزه‌ها و بوی خاک نم خورده حس تازگی و طراوت را در دل زنده می‌کند. دشت النزه در منطقه شاندرمن قرار دارد و برای رفتن به این منطقه، بعد از میدان شهدای شاندرمن باید به سمت چپ حرکت کنید تا وارد جاده شاندرمن النزه شوید. پس از ورود به این جاده باید از چند روستا نظیر سبل خوار، برزف، بوستون گاه، استه سر، گسکیجان و اولم و بیتم عبور کنید تا به روستای زیبای النزه برسید.

منطقه-ییلاقی-دشت-النزه،-یکی-از-مناطق-محبوب-در-نقشه-گردشگری-ماسال

ییلاق دشت النزه منطقه‌ای در دل کوه‌های سرسبز شمالی است و از درختان انبوه و انواع گیاهان پوشیده شده‌است. خانه‌هایی ییلاقی که با امکانات محلی نظیر سنگ و چوب ساخته شده‌اند و گله‌های حیواناتی نظیر اسب‌‌های وحشی، گوسفندان و گاوها و گاومیش‌ها، زندگی طبیعی و دیرینه انسان در طبیعت را یادآور می‌شود.  این ییلاق یک جاذبه مذهبی نیز دارد که برای رسیدن به آن باید حدود ۵ دقیقه پیاده‌روی کنید. بقعه‌ی امام زاده ابراهیم که در کنار درختی قدیمی قرار گرفته، برای مردم محلی، محل راز و نیاز با خدا و گرفتن حاجت است. در کنار این بقعه، یک چشمه روان می‌جوشد که با درختان میوه اطرافش نظیر ولیک سرخ و سیاه، گلابی وحشی، گردو و آلوچه وحشی گویی طبیعت را تزئین کرده‌ است.

در ۳ کیلومتری ییلاق النزه، آبشاری با نام واشیاره قرار دارد که راه دسترسی به آن دشوار است. النزه کوه‌های مرتفع بسیاری چون کوه پیلم، در شمال کوه شعله، دارد و گزینه‌ای بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی است.

روستای اولسبلنگاه ماسال

روستای-اولسبلنگاه-ماسال

روستاها جایگاه ویژه‌ای در نقشه گردشگری ماسال دارند. این روستای زیبا که در ۲۵ کیلومتری شهر ماسال قرار دارد، به معنای واقعی کلمه بهشتی گمشده است. کلبه‌های رنگارنگ چوبی در دل کوه‌هایی با پوشش انبوه سرسبز، جلوه‌ای بسیار زیبا به این طبیعت بخشیده‌ است. قدم زدن در این منطقه زیبا، در حالی که گله‌ای از اسب‌های رام نشده در نزدیکی‌ شما در حال گردش هستند، تجربه‌ای بسیار شیرین و خاطره‌انگیر خواهد بود. تماشای صحنه غوغای ستارگان در دل شب‌ با تلفیقی از بوی بخاری‌های هیزمی روشن در کلبه، آرامش را به روح انسان ترزیق می‌کند.

ما در لیدوماتریپ با در اختیار داشتن بیش از ۷۰۰۰ اقامتگاه در شهرها و روستاهای مختلف، در خدمت شما هستیم. از این رو اگر قصد اقامت در روستای اولسبلانگاه را داشتید میتوانید از طریق وبسایت لیدوماتریپ به اجاره سوئیت و کلبه در اولسبلنگاه اقدام کنید.

غارهای محصور در دل کوه، بخش پنهان نقشه گردشگری ماسال

غارهای-محصور-در-دل-کوه،-بخش-پنهان-نقشه-گردشگری-ماسال

از دیگر جذابیت‌های نقشه گردشگری ماسال، می‌توان به غار شگفت انگیزی به نام آویشلو اشاره کرد. این غار که در ۲۲ کیلومتری شهر ماسال قرار دارد، منظره‌ای بسیار دلربا در دل طبیعت است. غار آویشلو به طولانی‌ترین غار آبی جهان معروف است. رودخانه‌ای که در داخل این غار جریان دارد، همراه با قندیل‌های آهکی آویزان از سقف‌های غار بر جذابیت‌های آن افزوده است. در انتهای غار آویشلو، آبشاری وجود دارد که هیجان و شگفتی را در انسان برمی‌انگیزد. در این غار، مثل هر غار دیگری، جانوارانی چون خفاش و حلزون و آبدزدک حضور دارند. غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی و غار کلچال از دیگر جلوه‌های طبیعت است که برای شما شگفتی را به ارمغان می‌آورد.

آبشارهای ماسال، در طبیعتی بکر

آبشارهای-ماسال،-در-طبیعتی-بکر

همانطور که در متن هم اشاره کردیم، شهر ماسال به شهر آبشارها معروف است. یکی از جذاب‌ترین مکان‌های نقشه گردشگری ماسال، آبشار خروشان رامینه است. این آبشار در دل جنگل قرار داشته و ۱۰ دقیقه با جاده اصلی فاصله دارد. مسیر دسترسی به اینجا سربالایی و پر شیب است و هیجان دیدن این آبشار را بیش‌تر می‌کند. در حال حاضر بخش خصوصی بر آن است که مسیر دسترسی به این آبشار را هموارتر کند. این آبشار با شیبی تند از فراز کوه‌ها به پایین می‌ریزد و جلوه‌ای خاص به طبیعت سرسبز منطقه بخشیده است. از دیگر آبشارهای بکر و زیبا می‌توان به آبشار ویوز در نزدیکی ییلاق النزه اشاره کرد. آبشار خون و تولی نسا نیز از دیگر موهبت‌های خداوند در دل طبیعت زیبای ماسال هستند.

باغ پرندگان تمجیدی

باغ-پرندگان-تمجیدی

برای رفتن به این باغ زیبا در استان گیلان و در ییلاقات ماسال، بعد از هتل ییلاقی رامینه به یک سه راهی می‌رسید که باید به سمت چپ بپیچید و به سمت روستای ماسوله خانی بروید. این مکان، دسترسی خوبی به دیگر امکانات نظیر غذاخوری و پارک دارد.

در این باغ شما می‌توانید انواع پرندگان محلی با گونه‌های ناشناخته را مشاهده کنید و از صدای پرندگان و طبیعت این باغ لذت ببرید. باغ تمجیدی که در منطقه اسب ریسه قرار گرفته، اقامتگاهی نیز برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. در نتیجه شما می‌توانید مدتی را به دور از استرس و دغدغه با صدای آواز پرندگان خلوت کنید و به استراحت بپردازید.

پارک جنگلی ریزه مندان

پارک-جنگلی-ریزه-مندان

پارک جنگلی ریزه مندان مانند نگینی بر نقشه گردشگری ماسال است. پارک جنگلی ریزه مندان ماسال وسعتی حدود ۲۰۰ هکتار با درختان کهن سال و تنومند دارد. امکانات رفاهی برای گردشگران در این پارک جنگلی زیبا فراهم است. قدم زدن و استراحت در طبیعت زیبای این پارک در کنار صدای آواز پرندگان آزاد، بسیار لذت بخش است. 

چطور میتوانیم به ماسال برویم؟

چطور-میتوانیم-به-ماسال-برویم؟

اگر از تهران عازم این شهر شگفت انگیز هستید باید از سمت کرج وارد اتوبان تهران قزوین شده و در انتهای مسیر، با دیدن تابلوی شهر شهید پرور ماسال، به سمت آن بپیچید. اگر اتومبیل شخصی ندارید می‌توانید با قطار تهران رشت، به شهر رشت رفته و از آن جا با وسیله نقلیه عمومی به شهر ماسال بروید. برای اقامت در شهر ابرها و آبشارها، می‌توانید در سایت لیدوماتریپ از طریق اجاره ویلا و سوئیت در ماسال، محل اقامت خود را به راحتی انتخاب کنید و سفر خاطره‌انگیزی را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید.

بهترین زمان سفر به ماسال

بهترین-زمان-سفر-به-ماسال

با توجه به نقشه گردشگری ماسال، اغلب نقاط گردشگری در این شهر در ارتفاع بالایی قرار دارند. این منطقه کوهستانی در ماه‌های سرد سال مانند دی و بهمن و اسفند پوشیده از برف است و دسترسی به امکانات می‌تواند بسیار دشوار باشد. همچنین در ماه‌های گرم سال به دلیل رطوبت بالا و هوای شرجی، این شهر کمی آزاردهنده می‌شود، بنابراین در ماه‌های گرم به ییلاق‌ها و ارتفاعات آن بروید. اما بهترین زمان سفر می‌تواند بهار به خصوص ماه اریبهشت و خرداد باشد. همچنین در ماه‌های مهر و آبان، هوا خنکی مناسبی دارد و طبیعت پیراهن چند رنگ به تن می‌کند که این لباس قرمز و نارنجی جلوه‌ای بسیار دیدنی به این منطقه بهشتی می‌دهد.

سخن نهایی لیدوماتریپ

نقشه گردشگری ماسال پر از مناظر بکر و چشم‌نواز است. این منطقه که به تازگی مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته، همچون نگینی دست نخورده در شمال ایران می‌درخشد. اگر شما هم علاقه‌مند به طبیعت گردی و کوهنوردی هستید، نباید این مکان زیبا را از دست دهید و حتما ماسال را در الویت لیست سفر خود قرار دهید. امیدواریم این مطلب از مجله گردشگری سایت لیدوماتریپ برای شما مفید بوده باشد. اگر برای سفر به ماسال و تماشای طبیعت بکر و دست نخورده این شهر آمادگی دارید، همین حالا چمدان سفر ببندید و از طریق وبسایت لیدوماتریپ به اجاره ویلا در ماسال بپردازید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *