مزایا و مشکلات زندگی در قشم

مزایا و مشکلات زندگی در قشم

قشم به عنوان بزرگ ترین جزیره ایران یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که مسافران برای سفر خود همیشه آن را انتخاب می‌کنند. آرامشی که در جای‌جای این جزیره احساس می‌شود و زیبایی‌های تمام نشدنی این جزیره خیلی‌ها را برای زندگی در قشم وسوسه می‌کند. اما مزایا و مشکلات زندگی در قشم از مهم‌ترین سؤالاتی است که وقتی فکر مهاجرت به قشم به سرمان می‌زند از خودمان خواهیم پرسید. اینکه بهترین شغل در قشم کدام است یا اینکه با زندگی در این جزیره درگیر چه مشکلاتی خواهیم شد؟!

برای پاسخ به این سؤالات تا پایان مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

آب و هوای قشم چگونه است؟

آب و هوای قشم برای زندگی در قشم

بدون شک یکی از مواردی که باید قبل از زندگی در قشم بدانیم آب و هوای قشم است. شاید به نظرتان برسد که آب و هوای منطقه در میان دیگر مزایا و مشکلات زندگی در قشم آن قدرها هم مهم نیست. اما باید بدانید این شهر به نسبت دیگر شهرها آب و هوای گرم‌تری دارد و شاید تحمل آن برای خیلی‌ها ممکن نباشد و زندگی در قشم را برایشان بسیار سخت کند.

اجاره روزانه خانه در قشم

اگر بخواهیم میزان دمای کلی این منطقه را بگوییم باید گفت که در گرم‌ترین حالت تا ۴۶ درجه و سردترین هوای آن ۱۶ درجه خواهد بود. البته در فصول گرم سال میزان رطوبت هوا را نیز به این دما اضافه کنید. تحمل این میزان از گرما کار هر کسی نیست! می‌شود گفت که اگر در قشم زندگی کنید دیگر هیچ زمستانی را تجربه نخواهید کرد و بلکه فقط کمی هوا معتدل‌تر شده و از گرمای آزار دهنده آن خبری نیست. پس قبل از هر چیزی به این موضوع فکر کنید که گرمای زیاد هوا در تابستان و رطوبتی که بیشتر از هر چیزی آزاردهنده است را می‌توانید طاقت بیاورید یا خیر؟

اجاره خانه در قشم برای زندگی چقدر هزینه دارد؟

اجاره خانه برای زندگی در قشم

در قشم چه به دنبال خرید خانه باشید و چه به دنبال اجاره خانه قیمت‌ها بسیار مناسب‌تر از دیگر شهرهای همسایه‌اش مانند کیش است و اگر بخواهیم لیستی از مزایا و مشکلات زندگی در قشم تهیه کنیم قیمت پایین خانه یکی از مزایای زندگی در قشم است.

البته در سال‌های اخیر به دلیل اینکه افراد زیادی به قشم مهاجرت کرده‌اند کمی قیمت مسکن در این شهر به نسبت قبل بالاتر رفته است. به طور کلی در حال حاضر برای اجاره خانه در قشم پایین‌ترین قیمتی که می‌توان در نظر گرفت از ۱ میلیون و پانصد هزار تومان شروع و به نسبت دیگر امکانات رفاهی و موقعیت منطقه قیمت‌ها بالاتر می‌روند.

البته شما می‌توانید برای اینکه اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید با اجاره ویلا و سوئیت در قشم از طریق وب‌سایت لیدوماتریپ زندگی در قشم را چند روزی تجربه کرده و از نزدیک برای خرید و یا اجاره خانه در قشم اقدام کنید.

محله های قشم

اما اگر بخواهیم محله های قشم را بدون در نظر گرفتن قیمت خانه‌ها در آن اسم ببریم شامل:

  • شهرک سام
  • شهرک زال
  • شهرک نریمان
  • شهرک گلستان
  • دهکده ساحلی
  • شهرک دلگشا
  • شهرک بهارستان
  • شهرک تولا
  • شهرک بوستان

بهترین منطقه در قشم برای اقامت

بهترین منطقه قشم برای زندگی

اگر بخواهیم مناطق قشم را به دو قسمت کلی تقسیم کنیم می‌توان گفت که گران‌ترین آپارتمان‌ها در مناطق شهرک سام و زال و نریمان بوده و ارزان‌ترین منطقه در قشم در بین محله های قشم در سیستان و بوستان واقع شده‌اند.

اگر بخواهید در مناطق سام، زال و نریمان خانه تهیه کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که این مناطق کمی از مراکز خرید قشم دور هستند و برای رسیدن به مراکز خرید می‌بایست با تاکسی خود را برسانید. شهرک سیستان هم شهرکی نوساز بوده که در دورترین نقطه شهر واقع شده است.

درست است که امکاناتی مانند سوپر مارکت در این منطقه وجود دارد اما دیگر امکانات مانند رستوران مانند مناطق مرکزی شهر تنوع زیادی نداشته ولی قیمت پایین آن می‌تواند دلیل خوبی برای خرید و یا اجاره خانه در این منطقه باشد. شهرک بوستان هم مانند شهرک سیستان از مناطق تازه ساخت قشم بوده و کمی از مراکز شهر دور بوده اما باز هم می‌تواند از گزینه‌های خوب برای شما باشد.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

بهترین شغل در قشم

همان‌طوری که خودتان هم می‌دانید قشم از جمله مناطق گردشگرپذیر ایران بالخصوص در جنوب کشور به حساب می‌آید و سالیانه مسافران زیادی برای سفر خود جزیره قشم را انتخاب می‌کنند. پس هیچ عجیب نیست که بگوییم بخش عمده درآمد مردمان این منطقه از بخش توریست و گردشگری است.

همین موضوع باعث شده تا کارهای مربوط به حوزه گردشگری یکی از گزینه‌های شما به عنوان بهترین شغل در قشم باشد. علاوه بر این در قشم بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد که اگر جویای کار در قشم باشید می‌توانید بر روی این واحدهای صنعتی نیز حساب باز کنید. وجود چنین واحدهای صنعتی فعالی در قشم باعث شده تا برای کسانی که قصد زندگی در قشم را دارند این مورد نیز به لیست مزایا و مشکلات زندگی در قشم به عنوان یک مزیت دیگر اضافه شود.

حمل و نقل در قشم

حمل و نقل برای زندگی در قشم

برای حمل و نقل در قشم تاکسی و ماشین شخصی تنها گزینه‌های شما برای حمل و نقل در قشم هستند. در قشم خبری از مترو و اتوبوس و… نیست. اگر برای زندگی در قشم دارای ماشین شخصی باشید که دیگر هیچ مشکلی برای رفت آمدتان نخواهید داشت.

اما اگر دارای ماشین نیستید نگران این موضوع نباشید قصد رفتن به هر جایی را که داشته باشید تاکسی‌ها در دسترس شما خواهند بود. از تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ بگیر تا آژانس‌ها. البته تاکسی‌های خطی نیز در قشم وجود دارد که نسبت به دیگر تاکسی‌های دربستی گزینه ارزان‌تر و مناسب‌تری هستند و برای جا به جایی در قشم بهترین انتخاب هستند.

آب و برق در قشم

تأمین آب و برق در قشم خیلی هم بی مشکل پیش نمی‌رود. ممکن است در طول زندگی در قشم با مشکلات قطعی برق و یا تأمین آب آشامیدنی مواجه شوید. بهتر است برای به دست آوردن اطلاعات دقیق و جامع‌تری از مردم ساکن و بومی منطقه در مورد این قضیه بیشتر تحقیق کنید.

مراکز دانشگاهی در قشم

دانشگاه قشم برای زندگی در قشم

قشم دارای مراکز علمی و آموزشی مختلفی است که می‌توانید برای تحصیل در هر یک از آن ها مشغول شوید. از دانشگاه‌های دولتی و پیام نور تا مراکز خصوصی در منطقه قشم وجود دارد. از جمله دانشگاه‌های این منطقه می‌توان دانشگاه بین‌المللی هرمزگان، دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد قشم، دانشگاه بین‌المللی شهید بهشتی، دانشگاه صنعت آب و برق، مرکز بین‌المللی رشد قشم و مؤسس آموزش عالی قشم که با همکاری دانشگاه کارلتون کانادا مشغول به فعالیت است نام برد. البته مراکز تحقیقاتی دیگری از جمله باغ موزه گیاه شناسی، واحد تاکسیدرمی جزیره، پارک زیست فناوری خلیج فارس و… نام برد.

بازارهای قشم

بازارهای قشم از مزایای زندگی در قشم

یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در قشم وجود بازارهای متنوعی است که انواع و اقسام اجناس ایرانی و خارجی در آن به فروش می‌رسد. به دلیل اینکه این منطقه جزو مناطق آزاد می‌باشد تمامی اجناس وارداتی بدون گمرک بوده‌اند و قیمت آن ها به نسبت دیگر شهرها بسیار پایین می‌باشند و می‌توانید حسابی در آن جا خرید کنید. قشم دارای مراکز خرید مختلفی است که به طور مفصل در مقاله لیست مراکز خرید و بازارهای قشم به معرفی آن ها پرداخته‌ایم و می‌توانید با مطالعه آن اطلاعات کامل و مفصلی درباره این مراکز خرید پیدا کنید.

مزایای زندگی در قشم

  • ارزان بودن قیمت خرید و اجاره ملک به نسبت کیش
  • محیطی دنج و آرام و به دور از هیاهوی شهری
  • وجود واحدهای صنعتی فعال برای کار در قشم
  • امکان فعالیت در بخش گردشگری قشم
  • بازارهای متنوع با اجناس با کیفیت و قیمت مناسب
  • معافیت از پرداخت گمرک

مشکلات زندگی در قشم

  • آب و هوای گرم و مرطوب
  • کم بودن حمل و نقل عمومی در جزیره
  • وجود مشکلات در تأمین آب و برق
  • پایین بودن امکانات درمانی و بیمارستانی

زندگی در قشم، آری یا خیر؟

زندگی در قشم مثل هر شهر دیگری مزایا ئ مشکلات خود را دارد. حالا تصمیم با خود شماست. برای زندگی کردن با وجود تمامی این معایب و مزایا آیا زندگی در قشم را به شهری که حالا در آن زندگی می کنید ترجیح می دهید؟

۴.۲/۵ - (۱۷۷ امتیاز)
14 نظر برای "مزایا و مشکلات زندگی در قشم" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    سلام برای کار ام دی اف کاری در قشم کار هست‌؟ واینکه درامدش ماهی چقدر است؟

  2. محمد گفت:

    سلام کار ساخت و ساز چطوره اونجا برا حوزه برق کار هست

  3. ریحانه گفت:

    سلام سابقه کار در کافه به مدت دوسال دارم هم بار گرم ‌‌هم سالندار قشم برا شغل کافه اکی هس؟؟

  4. ناشناس گفت:

    سلام آیا با درآمد ۲۵ ملیون در ماه میشه در قشم زندگی کرد؟

    1. ناشناس گفت:

      سلام نخیر

  5. طاهره گفت:

    چرا قشم درمانگاه فرهنگیان نداره
    امکاناتش صفره

  6. حسین گفت:

    سلام اگر در تعمیر خودروهای آمریکایی حاذق باشید در آمدخوبی کسب میکنید

  7. علی گفت:

    سلام دوستان .آیا قشم برای شغل سنگ کاری و کاشی‌کاری ویا حتی کار گر ساده کاری هست .ممنون میشم اگه جواب بدید

  8. علیرضا گفت:

    ۲۰ ساله دبی زندگی میکنم و دوست دارم برگشتم ایران برم یه جایی شبیه دبی که حتما دریا داشته باشه. واقعا زندگی با دریا مخصوصا ابهای خلیج فارس مزه دیگه ای داره. درضمن اونجا منطقه ازاده و می تونی ماشین خوب ارزون بگیری

  9. ناشناس گفت:

    ولش کن بی خیال

  10. محمدرضا باقرزاده گفت:

    سلام کسی از دوستان که قشم زندگی میکنند
    میخوام برای شغل مکانیکی سواری خوبه۱۵سال سابقه کار دارم مشهدم

  11. حمیدرضا گفت:

    درود.بنده معلم هستم.بنظر شما مناسب برای انتقالی به قشم؟

  12. ناشناس گفت:

    همسره بنده جوشکاراست آیاکاری برای اوهست؟

    1. رعنا گفت:

      بله ولی باید تلاش کنن و پیگیر جاهایی که نیاز هست بهشون باشن، در اینصورت بله قطعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *