راهنمای پیدا کردن مناسب‌ترین شهرهای شمالی برای کار و زندگی

گیلان برای زندگی و کار

به دنبال مناسب‌ترین شهر شمالی برای کار و زندگی هستید؟ سؤالاتی از قبیل قیمت خرید مسکن، اجاره، رفت‌وآمد و آب‌وهوا دارید؟ این مقاله کاملاً می‌تواند به سؤالات شما جواب دهد.

اگر قصد سفر به شمال می‌توانید از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

چگونه باید به مسئله‌ی اقامت در یک شهر شمالی نگاه کنیم؟

خب در ابتدا بیایید از  نزدیک‌تر به این مسئله نگاه کنیم، از دیدگاه هر فردی کار و زندگی به‌گونه‌ای متفاوت تعبیر می‌شود. برخی فقط خرید ویلا را به‌عنوان جایی برای زندگی در شمال می‌بینند، برخی نیز دوراندیشانه تفریح و کار را یکی کرده و روی دو تا هدف تمرکز دارند. 

بیایید واضح‌تر این مسئله را ببینیم، آیا شما قصد سکونت دائم دارید؟ آیا فقط می‌خواهید چند ماهی از سال را در شهرهای شمالی ماندگار شوید؟ با توجه به برنامه‌ریزی شما جهت کار یا زندگی یا هر دو باهم می‌توان بهتر تصمیم‌گیری کرد. در هر صورت حتی اگر قصد خرید ویلا به عنوان جایی برای تفریحات خود در شمال داشته باشید باز سرمایه گذاری به حساب می آید.

از دست ندهید:

معرفی بهترین روستاهای شمال برای زندگی

چند عامل مهم در انتخاب مکان مناسب برای کار و زندگی در شمال

شهرهای شمالی استان گیلان، گلستان و مازندران به دلیل گردشگر پذیر بودن می‌توانند  مکان‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشند. موقعیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از دلایل عمده مهاجرپذیر بودن یک شهر محسوب می‌شود. در این میان استان‌های گیلان و مازندران از نظر مسافت با تهران بسیار مناسب هستند.

کجای شمال برای زندگی بهتر است

 

همه جوانب زندگی و سرمایه‌گذاری در شمال را بسنجید

خرید زمین در شمال، ویلای ساحلی، ویلای کوهستانی، ویلای جنگلی و ویلا شهرکی جزء محبوب‌ترین نوع سرمایه‌گذاری در شمال به شمار می‌روند.

درست است که زندگی در محیطی پر از سرسبزی و طبیعتی بکر همه‌پسند است. اما زمینه مهاجر پذیر یا مهاجر فرست بودن به عواملی همچون موقعیت جغرافیایی، رفاه اقتصادی و اجتماعی، بهره مندی از نیروی انسانی، فرهنگ و اشتغال بستگی دارد.  شروع یک زندگی جدید در شمال نیازمند بررسی همه جوانب است.

فرقی نمی‌کند که قرار است اقامت دائم داشته باشید یا فقط محلی برای تفریح و اقامتتان باشد. پس زمانی که تصمیم قطعی برای هزینه در هر کدام از شهرهای شمالی را داشتید در انتخاب‌هایتان عجله نکنید. تا مکانی که برای زندگی انتخاب می‌کنید نه تنها از هر لحاظ مناسب باشد  بلکه سرمایه‌گذاری پرسودی برایتان باشد. 

زندگی و سرمایه گذاری در شمال

بررسی بهترین شهرهای شمالی برای اقامت

شهرهای شمالی را از این نظرات مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱) بررسی موقعیت‌های جغرافیایی و آماری استان مازندران

استان مازندران با مساحتی برابر با بیست و چهار هزار کیلومتر مربع به مرکزیت ساری یکی از استان‌های پرجمعیت ایران و شمال کشور به شمار می‌رود. قله دماوند و بلندترین آتش‌فشان آسیا را می‌توان در شهرستان آمل در مازندران یافت.

این استان هم‌مرز با گیلان، گلستان، سمنان، البرز، تهران و قزوین است. از طرفی از دریا نیز با کشورهای روسیه، آذربایجان و ترکمنستان و قزاقستان هم‌جوار است. مازندران از بیست‌ودو شهرستان تشکیل شده است. آب‌وهوای این استان به دلیل داشتن کوه و جنگل و دریا دارای دو نوع آب‌وهوای معتدل مرطوب و کوهستانی است.

رشد شدید خدمات و زیرساخت‌ها از نظر ویلاسازی، مسافر پذیری و خدمات رفاهی تغییر و تحولات زیادی در این استان ایجاد کرده است. از این‌رو ارزش خدمات مسافر پذیری به سایر فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی در این استان رو به بالا گزارش شده است.

اقامت همیشگی در شمال برای کار و زندگی

 

بررسی شهرستان‌های مازندران بر اساس آمار و ارقام

 بر اساس آمار و ارقام سرشماری که هر پنج سال یک‌بار اتفاق برآورد می‌شود، استان مازندران دارای نوزده شهرستان است. در این میان شانزده شهرستان آن پذیرای مهاجر بوده و سه شهرستان آن مهاجر فرست هستند.

شهرستان‌های مهاجرپذیر برای کار و زندگی در مازندران

پس از آمل شهرستان‌های تنکابن، بابلسر، قائم‌شهر، محمودآباد، نور، فریدون‌کنار، چمستان، نوشهر شهرهای تازه نفسی هستند که بیشتر در این زمینه مورد توجه‌اند و آینده بهتری پیش رو خواهند داشت. این شهرستان‌ها به دلیل راه‌های ارتباطی و دسترسی منحصربه‌فردی که با اطراف خود دارند موجب بیشتر دیده شدن این مناطق شده است.

 شهرهای اشباع نشده برای سرمایه‌گذاری متناسب‌ترند و هزینه  خرید ویلا در این مناطق متحمل‌تر است. البته ناگفته نماند شهرهای توریستی پرازدحام مانند رامسر، متل قو، نمک‌آبرود و چالوس را  به دلیل اشباع شدن دیگر نمی‌توان برای خرید ویلا و ساخت‌وساز توصیه کرد.

ارزشیابی ملک برای کار و زندگی در شمال

این مقاله را از دست ندهید:

انواع غذاهای شمالی با عکس

بهترین شهرهای استان گیلان برای کار و زندگی

اگر گیلان را به‌عنوان محل زندگی انتخاب می‌کنید باید بدانید که به سه زبان تالشی، رودباری و گیلکی صحبت می‌کنند. مرکز آن رشت است که چهل‌وشش درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد. بعد از رشت به ترتیب شهرهای پرجمعیت آن بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود، رودسر، بندر آستارا و فومن هستند.

این استان مساحتی برابر با صد و هشتاد کیلومتر مربع را دارد و فاصله آن از تهران سیصد و بیست و هفت کیلومتر است.

شهرستان‌های مهاجرپذیر گیلان

گیلان دارای شانزده شهرستان است که بر اساس آمار و ارقام سیزده شهر آن مهاجرپذیر بوده و سه شهر آن مهاجر فرست هستند. که در این میان رشت مهاجرپذیرترین شهر گیلان بوده و رودبار جزو مهاجر فرست ترین شهر این استان به شمار می‌رود.

به ترتیب پنج شهر مهاجرپذیر این استان رشت، لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود و صومعه‌سرا هستند. و سه شهر مهاجر فرست گیلان به ترتیب رودبار، شفت و فومن هستند. علاقه مهاجران به زندگی در شهرهای ساحلی استان‌های شمالی نشانی از مهاجرپذیر بودن این شهرها است.

از نظر اقتصادی کشت برنج آن پر رونق است و تنها شهرستان رشت خود به‌تنهایی ده درصد برنج ایران را تولید می‌کند. همچنین به خاطر این شهرستان به‌عنوان پنجمین شهر صنعتی کشور از نظر تولید فولاد قرارگرفته است. گردشگر پذیر بودن آن نیز از دیگر رونق گسترده اقتصاد این استان است.

 

شهرستان های مهاجرپذیر در گلستان

استان گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با استان خراسان جنوبی و غرب با مازندران و دریای خزر هم‌جوار است. دارای هشت اقلیم آب‌وهوا از جمله: معتدل خشک، معتدل مرطوب، معتدل کوهستانی، معتدل مدیترانه‌ای، سرد و خشک، سرد کوهستانی و نیمه‌خشک و خشک است.

گلستان از چهارده شهرستان تشکیل شده است که ده شهر آن مهاجرپذیر بوده و چهار شهرستان آن مهاجر فرست هستند. از مهم‌ترین شهرهای پذیرای مهاجر به ترتیب گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، و مینودشت را می‌توان نام برد.

شهرهای مهاجر فرست نیز به ترتیب کلاله، آق‌قلا و مراوه‌تپه  هستند.

از نظر اقتصادی این استان به دلیل کشاورزی و دامداری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چرا که ده درصد گندم و پنجاه درصد پنبه کشور را این استان تولید می‌کند. به‌علاوه گردشگری نیز نقش گسترده‌ای در اقتصاد این استان دارد. 

سخن پایانی

انتخاب هر کدام از مناطق استان‌های گیلان، مازندران و گلستان براساس برنامه‌و بودجه شما پیش خواهد رفت. بهترین کار برای اقامت در شهرهای شمالی وسواسانه پرس و جو کردن است. از جنبه مسافت بخواهید بسنجید استان‌های گیلان و مازندران، نزدیک‌ترین مناطق به تهران و گردش پذیرتر هستند.

 

 

۴.۴/۵ - (۱۴ امتیاز)
20 نظر برای "راهنمای پیدا کردن مناسب‌ترین شهرهای شمالی برای کار و زندگی" ارسال شده.
  1. گل چهره گفت:

    سلام.من اهل جنوب هستم میخوام براادامه زندگی باخانواده برم شمال میخوام یه شهری برم که کارزیادباشه هم مردونه هم زنانه.کشاورزی زیادباشه.قیمت هاهم مناسب باشن.جای سرسبزوخوبی باشه.لطفااونایی که ساکن شمال هستن راهنماییم کنن ممنون

  2. محمد جواد گفت:

    سلام من برای کار فنی یعنی تعمیر خودرو میخوام به شهر شمال مهاجرت کنم کدوم شهر بهتر ومیخوام درآن شهر زندگی کنم

  3. محمد جواد گفت:

    سلام من برای کار فنی یعنی تعمیر خودرو میخوام به شهر شمال مهاجرت کنم کدوم شهر بهتر ومیخوام درآن شهر زندگی کنم

  4. بانو گفت:

    سلام بازنشسته هستم و دودانشجوویک محصل پسردرمقطع متوسطه دوم دارم کدوم شهر ازرشت خوبه؟هم واسه کاردانشجویی و هم قیمت ها
    ممنون از راهنمایی تون

  5. فاطمه گفت:

    شمال از همه لحاظ تکمیله
    حتی برای کار کردن هم یک زن میتونه با سبزی مرغ و خروس زندگی خودشو پیش ببره
    میشناسم کسایی که با همین کار ها علاوه بر زندگی خودشون حتی بچه هاشونو هم پیش میبرن ( هیچیش کم ننیست)از همه لحاظ عالیه

  6. امین گفت:

    من چند وقتی تو شمال بودم شهر های شمالی رونق اقتصادی چندانی ندارند، بیکاری و در مناطق دوردست تر فقر هم وجود دارد، شهرها زیاد توسعه یافته نیستند ،معضلاتی مانند اب اشامیدنی و فاضلاب ها در بیشتر نواحی وجود دارد، هیچ برنامه کلانی برای توسعه متوازن در این نواحی حاصلخیز و مستعد وجود ندارد

  7. امیر گفت:

    کدوم از شهرهای مازندران مردم خوش برخوردی داره؟

    1. رعنا گفت:

      تنکابن، بابلسر، قائم‌شهر، محمودآباد، نور، فریدون‌کنار، چمستان، نوشهر و میشه گفت کل مازندران خوش برخوردن

  8. مهرزاد گفت:

    کدوم شهرهای گیلان مهاجر پذیره؟

    1. رعنا گفت:

      لاهیجان، بندر انزلی، لنگرود و صومعه‌سرا

  9. رضا گفت:

    مردم خوب ومهربان شمال وروستاهاشون بینظیر ه ❤

  10. ناشناس گفت:

    برای بنده سوالی است که سالها فکر اینجانب را مشغول ساخته…چرا مردمان شمال به استانهای دیگر مهاجرت میکنند…حتی اگر تمام مزایای استانی که دران زندگی میکنند..ازقبیل کار ومسکن و امثالهم را درشهر خودشان دریافت کنند…باز هم حاضر نیستندبه شمال باز گردنند…اینجانب دوستان شمالی بسیاری چه گیلانی وچه مازندرانی دارم …ولی هیچکدام حاضر به بازگشت به شمال بصورت همیشگی نیستند…واز گفتن علت ان تفره میروند…واقعا چرا……

  11. بابک گفت:

    زیباترین شهر شمال چابکسر هم برای زندگی هم برای کار

  12. مسعود گفت:

    من شهر امل ‘بابلسر’قائم شهر رو انتخاب میکنم ‘برای سرمایه گزاری هم نوشهر’نور’محمود اباد ‘فریدون کنار

  13. سعید همت گفت:

    سلام دوستان کسی هست از گیلان یا مازندران یخورده اطلاع رسانی کن واسه کار و زندگی در این استان‌ها کجا و کدوم شهرش خوبه ممنون میشم از لطفتون

  14. صادق گفت:

    لطفا راهنمایی کنید ک کدوم شهر شمالی بین رشت و گرگان برای مهاجرت خوب هست ممنون

  15. ایرانی گفت:

    گرگان برای زندگی و کار خوبه زیرا شهر مهاجر پذیر و بسته نیست

  16. علی گفت:

    خیلیم اینجور که میگین نیست ولی خوبه

  17. غفار ایروان گفت:

    شمالو باید برا بازنشستگی رفت و زندگی کردد
    برا کار و زندگی کنار هم خوب نیست بنظرم باز درگیر کار

    1. رعنا گفت:

      البته بستگی داره کدوم شهر شمال رو برای زندگی انتخاب کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *