شش پیر سپیدان کجاست

شش-پیر-سپیدان-کجاست

چشمه شش پیر سپیدان یکی از پرآب‌ترین چشمه‌های استان فارس است و از جاذبه‌های دیدنی منطقه سپیدان به حساب می‌آید. در راهنمای سفر به سپیدان هم گفتیم که سپیدان شهرستانی در نزدیکی شیراز و از توابع این شهر است. رودی بسیار زیبا و بزرگ در این منطقه جریان دارد که موجب آبادانی طبیعت بکر آن شده و سپیدان را میان گردشگران طبیعت دوست محبوب کرده است. آب‌های برف زاگرس به رودخانه سپیدان ریخته و کمی جلوتر، دریاچه کوچک و زیبایی پدیده آورده‌اند که با حصاری از درختان پوشیده شده است.

توجه داشته باشید که شنا در آب دریاچه به علت وجود ریشه‌های درختان بسیار خطرناک بوده و توصیه نمی‌شود. البته مردم منطقه بر این باورند که آب در زمین فرو می‌رود و شناگران را غرق می‌کند که البته این باور درست نیست. این دریاچه زیبا و مقدس به علت چشم‌نوازی و زیبایی خود به عروس دریا‌ها شهرت یافته است. همچنین این منطقه قدمتی بالا داشته و طبق تحقیقات باستان شناسی عمری در حدود هزاره چهارم پیش از میلاد دارد. توصیه می‌کنیم برای تماشای زیبایی‌های شش پیر و اقامتی دلچسب در آلاچیق‌های سنتی آن، چشمه بزرگ و دیدنی شش پیر را در لیست شیراز گردی خود بگنجانید.

چشمه شش پیر در کجا واقع شده است؟

چشمه-شش-پیر-در-کجا-واقع-شده-است؟

این چشمه در ۱۵ کیلومتری شهر اردکان و در ۸ کیلومتری روستای برشنه واقع شده است. درباره اینکه چشمه شش پیر در کجا واقع شده است باید گفت که چشمه در دل کوه‌های بلند و منطقه کوهستانی شش پیر قرار دارد. به همین علت فضایی خنک و دلپذیر را در اطراف این چشمه پر آب می‌توان تجربه کرد. علاوه بر جذابیت طبیعی و دیدنی‌های این منطقه وجود فضایی عرفانی و تاریخی از ویژگی‌های منحصر به فرد چشمه است. نزدیک چشمه که بروید صدای آرامش بخش عبور آرام آب از میان سنگ‌های رودخانه را خواهید شنید.

امامزاده شش پیر

امامزاده-شش-پیر

روایتی در بین مردم وجود دارد که شش عارف در زمان قدیم وارد غاری در دل کوه‌های سپیدان شده و دیگر خارج نشده‌اند. پس از آن زمان چشمه ای از کوه جوشیده و باعث سرسبزی و آبادانی منطقه شده است. بر همین اساس شش پیر سپیدان به منطقه‌ای مقدس و دارای احترام در نزد مردم تبدیل شده و به امامزاده شش پیر شهرت دارد. زمانی که به کناره‌های چشمه بروید، شمع‌هایی که مردم برای برآورده کردن حاجت روشن کرده‌اند را خواهید دید. البته آب چشمه و قسمتی از آب های شش پیر بعد از گذر از بند انحرافی شهید طالبی کارخانه توربین برقی منطقه را به کار می اندازد. همچنین حدود ۵۰۰ متری سرچشمه ۲ واحد پرورش ماهی وجود دارد که ماهی قزل آلا تولید می‌کنند.

نقشه شش پیر


این منطقه دیدنی در فاصله ۱۰۹ کیلومتری شیراز قرار گرفته و از نزدیکترین روستا ۴ کیلومتر فاصله دارد. در مسیر خود و پس از طی ۷۵ کیلومتر از شیراز به شهرستان سپیدان خواهید رسید. سپس از سمت مرکز شهرستان ینی اردکان، ۶ کیلومتر با شش پیر فاصله خواهید داشت.

اقامت در شش پیر

اقامت-در-شش-پیر

برای اقامتی خاطره‌انگیز در یکی از کهن‌ترین مناطق شیراز اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارند. صدای آب و موسیقی طبیعت دلچسب این منطقه تجربه خوابی لذت‌بخش را به شما خواهد داد. با اجاره اقامتگاه بوم گردی در سپیدان  اقامت در شش پیر را با حسی دلپذیر و متفاوت خواهید چشید.

۴.۷/۵ - (۴۴ امتیاز)
یک نظر برای "شش پیر سپیدان کجاست" ارسال شده.
  1. دانیال گفت:

    سلام جای با صفا و دیدنی هست اما هزینه های اقامت زیاده و باید نظارت بشه روی هزینه الاچیق ها از ۵۰۰ به بالا هزینه میگیرن البته بستگی به زمان ماندن و تعداد ماشین داره ولی بازم زیاده مردم میرن ببینن لذت ببرن از جاهای دیدنی واقعا این هزینه ها زیاده و اینکه برنامه نشان از ابگرم میبره که اشتباه هست شما از برشنه برید ما رو ۴۰ دقیقه اشتباه رفتیم با این برنامه پس شما مراقب باشید ودعا گوی منم باشید که در جریانتون گذاشتم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *