چگونه سفر ارزان به شیراز داشته باشیم

برای تمامی عاشقان سفر و گردشگری، مدیریت هزینه‌ها و پیدا کردن راه‌هایی برای سفر آسان بخصوص هزینه و سفر ارزان به شیراز که یکی از شهرهای پرمسافر است، از دغدغه‌های همیشگیست. اما قطعا سفر به این شهر رویایی و تجربه لحظات به یادماندنی ارزش سفری دور را دارد. حال اگر از هزینه سفر اطلاع داشته و برای مخارج برنامه ریزی کنیم هم از خرج‌های اضافی جلوگیری شده و هم می‌توان لذت گردش در جاهای دیدنی و گردشگری شیراز را تجربه کرد.

ما در این مقاله به بررسی هزینه و سفر ارزان به شیراز در پنج راه متفاوت سفر به شیراز با هواپیما، سفر به شیراز با تور، سفر به شیراز با اتوبوس، سفر به شیراز با خودروی شخصی و سفر به شیراز با قطار خواهیم پرداخت و روش‌های سفر ارزان به شیراز را با هزینه بازدید مناطق تاریخی و خورد و خوراک به همراه هزینه‌های اقامت در هر یک بیان خواهیم کرد.

سفر ارزان به شیراز با تور گردشگری

هزینه-سفر-ارزان-به-شیراز-با-تور-گردشگری

قیمت تور‌های شیراز بر اساس تقسیم بندی نوع سفر و وسیله نقلیه برای هزینه و سفر ارزان به شیراز متفاوت‌اند.

در تعیین هزینه تور عوامل بسیاری دخالت دارند. از این عوامل می‌توان به نوع تور، وسیله نقلیه تور اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس، امکانات ارائه شده مانند غذا و محل اقامت اشاره کرد. برای تجربه سفر ارزان می‌توان از تور‌های لحظه آخری و هتل‌های معمولی استفاده کرد. همچنین زمان سفر و شلوغی پایانه‌ها نیز در افزایش هزینه سفر به شیراز موثرند. گاهی چند نفر سفر خود را لغو کرده و تور را با قیمت مناسب تری به فروش می‌گذارند. در این زمان باید سریعا به فکر خرید و رزرو تور‌های لحظه آخری بود.

هزینه سفر به شیراز با هواپیما

هزینه-سفر-ارزان-به-شیراز-با-هواپیما

ایران گردی به همراه خانواده معمولا با سفر شخصی انجام می‌شود و اکثر گردشگران لذت سفر و ماجراجویی در سفر شخصی را ترجیح می‌دهند. برای شیراز گردی خاطره‌انگیز در سفر شخصی چهار روش سفر با هواپیما، سفر با اتوبوس، سفر با قطار و سفر با خودروی شخصی وجود دارند که البته در مورد چهارم نیازی به هزینه تاکسی‌ها و مسیر‌های درون شهری ندارید.

در سفر با هواپیما بهترین خط پروازی برای شیراز ایران ایر است که هزینه‌ای در حدود ۱ میلیون تومان برای کلاس متوسط پرواز دارد. این هزینه به نسبت خط پروازی و فاصله مبدا تا مقصد متفاوت است.

برای کنترل هزینه‌ها و سفر ارزان به شیراز سفر با هواپیما یک روش اقتصادی است. ار پایتخت تا شیراز در حدود ۹۳۸ کیلومتر راه است که با احتساب هزینه‌های خورد و خوراک و خودرو سفر با یک خط هوایی ارزان معقول به نظر می‎‌رسد. برای استفاده بیشتر از فرصت‌های کاهش هزینه می‌توانید در فصل‌های آخر سال که ازدحام گردشگران و قیمت بلیط انواع لاین‌های پروازی کمتر است سفر کنید.

هزینه سفر به شیراز با اتوبوس

هزینه-سفر-ارزان-به-شیراز-با-اتوبوس

بلیط اتوبوس در سفر‌های شیرازی از ۱۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود. بسته به نوع مسیر و اتوبوس این هزینه متفاوت تر خواهد بود. توجه داشته باشید که معمولا در سفر‌های اتوبوس هزینه غذا به عهده خودتان است. همچنین در سفر با اتوبوس از پایتخت در حدود ۱۲ ساعت مسیر خواهید داشت. برای سفر ارزان به شیراز با اتوبوس می‌توان از بلیط‌های آخر وقت استفاده کرد و از سفر در زمان‌های مسافر خیز خودداری کرد.

توجه داشته باشید که انتخاب تایم شبانه سفر و اتوبوس معمولی خطرات سفر جاده‌ای را افزایش می‌دهد. پس بهتر است از این روش برای کاهش هزینه استفاده نکنید.

هزینه سفر به شیراز با خودروی شخصی

هزینه-سفر-ارزان-به-شیراز-با-خودروی-شخصی

در سفر با خودروی شخصی اختیار کامل سفر دست خودتان است و کنترل هزینه‌ها آسان‌تر است. در سفر با خودرو از پایتخت با احتساب مسیر‌های احتمالی توقف و گشت و گذار در حدود ۴۰۰ هزار تومان برای بنزین خواهد بود. در این نوع سفر می‌توان هزینه‌های خورد و خوراک و اقامت را بهینه‌تر کرده و سفری ارزان‌تر تجربه کرد.

هزینه سفر به شیراز با قطار

هزینه-سفر-ارزان-به-شیراز-با-قطار

در سفر با قطار از مناظری متفاوت در مسیر لذت خواهید برد. هزینه سفر با قطار از پایتخت در حدود  ۲۲۰ هزار تومان است که بر حسب نوع قطار و خدمات ارائه شده متفاوت خواهد بود. قطار‌های سریر و فدک گران‌ترین و لوکس‌ترین نوع قطار‌ها در این مسیر هستند. در مورد قطار‌ها نیز بلیط‌های لحظه آخری می‌تواند گزینه مناسبی برای کاهش هزینه‌ها باشد.

هزینه اقامتگاه‌ها و هتل‌های شیراز

پس از رسیدن به شیراز هزینه‌های دوم یعنی هزینه اقامت در شیراز را خواهید داشت. اقامتگاه‌های موجود در شیراز بسیار و متنوع‌اند که به تبع هزینه‌های آن‌ها هم متفاوت خواهند بود. در این بخش به بیان مثالی از هریک می‌پردازیم.

اجاره اقامتگاه‌های بوم گردی در مناطق طبیعی شیراز:

اجاره-اقامتگاه‌های-بوم-گردی-در-مناطق-طبیعی-شیراز

اقامتگاه‌های بوم گردی شیراز و شهرستان‌های گردشگری اطراف از حدود ۴۰ هزار تومان آغاز شده و تا ۳۸۰ هزار تومان وجود دارند. در این اقامتگاه‌های سرسبز و طبیعی می‌توانید لحظات لذت بخشی سپری کرده و از هزینه‌های اقامت در هتل بکاهید.

ویلاهای شیراز:

ویلاهای-شیراز

اجاره ویلا در شیراز از حدود ۱۵۰ هزار تومان آغاز شده و تا ۷۰۰ هزار تومان وجود دارد. این منازل و ویلا‌ها از بهداشت عالی برخوردار بوده و تعدادی از آن‌ها مناظر زیبا و ایوان دارند. در وبسایت لیدوماتریپ می توانید ویلا و سوئیت های شیراز را ببینید.

هزینه اقامت در هتل‌های شیراز:

هزینه-اقامت-در-هتل‌های-شیراز

هتل‌های شیراز درجات و انواع مختلفی دارند که بر حسب کیفیت و هزینه متفاوت‌اند. در حالت میانگین هزینه اقامت یک روزه در هتل‌های شیراز در حدود ۳۰۰ هزار تومان می‌باشد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم اقامت در اقامتگاه‌های بوم گردی از لحاظ حس اقامت متفاوت در طبیعت و بهبود هزینه‌ها مناسب‌تر است.

هزینه خورد و خوراک در سفر به شیراز

هزینه-خورد-و-خوراک-در-سفر-به-شیراز

هزینه خوراکی‌های شیراز و غذاها از حدود ۲۰ هزارتومان برای غذاهای ساده آغاز شده و تا ۱۵۰ هزار تومان برای غذاهای محلی و مخصوص می‌رسد. برای کنترل هزینه‌های خورد و خوراک و کاهش هزینه‌ها می‌توان از پیکنیک‌های خانوادگی و غذاهای دست پز استفاده کرد.

هزینه بازدید از اماکن گردشگری در شیراز

هزینه-بازدید-از-اماکن-گردشگری-در-شیراز

اصلی‌ترین بخش سفر به شیراز بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی مشهور آن است. هزینه این بخش یکی از هزینه‌های غیر قابل تغییر برای گردشگران است اما راه‌هایی وجود دارد که بتوان به طور بهینه از مناطق گردشگری شیراز بازدید کرد.

در حالت کلی بلیط‌ها برای مناطق تاریخی مانند تخت جمشید و حافظیه در حدود ۵ هزار تومان و برای گردشگران خارجی ۲۰هزار تومان است. البته موزه‌ها و باغ‌ها مبلغ بلیط کمتری دارند و برخی مناطق نیز قیمت بلیط بالاتری در حدود ۵۰ هزار تومان برای گردشگران خارجی دارند. در گشت و گذار بین اماکن دیدنی شیراز و حومه از هزینه تاکسی‌ها نباید غافل شد. خوشبختانه بیشتر مناطق گردشگری شهر شیراز در نزدیکی هم و در خیابان‌های همسایه قرار گرفته‌اند و می‌توان یک پیاده روی تاریخی را در آن‌ها تجربه کرد.

نکته دیگر قابل توجه در خصوص انتخاب محل مناسب گردشگری است. شما می‌توانید لیستی از مناطق محبوب و مناسب سلیقه را انتخاب کرده و در سفر شیراز دچار سردرگمی و هزینه‌های اضافی نشوید.

تجربه سفر ارزان به شیراز

تجربه-سفر-ارزان-به-شیراز

به عنوان سخن آخر در نظر داشته باشید که برای کاهش هزینه‌ها از کیفیت سفر خود نکاهید و تنها راهکار‌های مفیدی مانند آنچه بیان کردیم را به کار ببرید تا در کنار تجربه یک شیرازگردی به یادماندنی، هزینه‌های خود را بهینه سازی کنید. برنامه ریزی سفر بر اساس هزینه‌ها و مناطق مقصد، سفری لذت بخش و آسوده برای شما رقم خواهد زد.

 اجاره اقامتگاه گردشگری قبل از سفر یکی از روش‌های برنامه ریزی برای سفری خاطره انگیز است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *