راهنمای کامل سفر به نمک آبرود

تفریحات نمک آبرود

اگر تا به حال تجربه رفتن به شهر توریستی نمک آبرود در استان زیبای مازندران را نداشته‌اید، پیشنهاد می‌کنم هرچه زودتر برنامه‌ای برنامه‌ای برای سفر به این شهر زیبا تدارک ببینید. شهرک گردشگری نمک آبرود تنها یک شهر سرسبز با طبیعت بکر و دست نخورده نیست. در اینجا هیجان و لذت بودن در شمال کشور به اوج خود می رسد. جاذبه های گردشگری و دیدنی های نمک آبرود، یک سمت و تفریح های بی نظیر داخل آن، سمت دیگر ماجرا است. ما در این راهنمای سفر به نمک آبرود از مجله گردشگری لیدوماتریپ همه آنچه که لازم است تا شما را برای سفری هیجان انگیز به نمک آبرود تحریک کند پیش رویتان قرار داده‌ایم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

نمک آبرود کجاست؟


شهر نمک آبرود در استان زیبا و دوست داشتنی مازندران واقع شده است. محل قرارگیری آن میان دو شهر چالوس و تنکابن است. برای همین مسیر گردشگری فوق العاده ای در سفر به نمک آبرود در انتظار شما خواهد بود. این شهر از چالوس حدود ۱۲ کیلومتر فاصله دارد و آن را یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک چالوس نیز به حساب می آورند. البته این را بدانید که نمک آبرود دو منطقه دارد. یک منطقه را بخش مسکونی به خود اختصاص داده است و بخش دیگر آن همان جاذبه های توریستی و بخش گردشگری می باشد.

چرا به نمک آبرود سفر کنیم؟

راهنمای سفر به نمک آبرود

تعداد گردشگران و مسافرانی که همه ساله به نمک آبرود سفر می‌کنند، بسیار زیاد است. خدمات، طبیعت و امکانات این شهر به خوبی توانسته نظر مسافران و گردشگران با سلیقه‌های متفاوت را به خود جذب کند. در این راهنمای سفر به نمک آبرود می‌خواهیم به شما بگوییم شما به چند دلیل می توانید از این شهر توریستی دیدن کنید:

  1. نمک آبرود یک پروژه تفریحی است که بازی‌ها و تفریحاتی در آن ارائه می شود که در دیگر شهرها وجود ندارد.
  2. لذت بودن در طبیعت زیبای شمال را به طور کامل در این شهر احساس خواهید کرد.
  3. اینجا گونه های گیاهی و جانوری خاص خود را دارد.
  4. لذت عکاسی و گردش در اینجا دو برابر است، چرا که چشم اندازها و امکانات خوبی را در اینجا خواهید داشت.
  5. امکان اقامتی فراموش نشدنی و بی نظیر در ویلاهای لوکس و زیبا برای شما فراهم شده است.
  6. در مقایسه با آنچه که شما در این شهر تجربه خواهید کرد، هزینه‌ی مناسبی را متحمل خواهید شد.
  7. به راحتی می‌توانید در کنار بازدید از شهر توریستی نمک آبرود از دیگر شهرهای زیبای اطراف نیز دیدن کنید.

تاریخچه نمک آبرود

نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود قدمت چندانی ندارد. این شهرک که در ۱۲ کیلومتری غرب چالوس واقع شده، ۶۵۰ هکتار از اراضی منطقه را به خود اختصاص داده است. این شهرک به علت افزایش جمعیت در چالوس و نوشهر و برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد ایجاد شد تا عده ای به این مکان مهاجرت کنند و کمی از تراکم جمعیت کاسته شود. هدف دیگر از احداث این منطقه هم ایجاد مکانی لذت بخش و متفاوت برای گردشگران ایرانی و خارجی و به یک معنا کسب درآمد از این طرق بود، که هر دو هدف اجرایی شدند. در سال ۱۳۶۶ هجری شمسی، اجازه ساخت این شهرک از سمت وزارت مسکن و شهرسازی صادر شد و شروع به ساختش کردند. با اینکه این شهرک امروزه طرفداران زیادی را جذب زیبایی خود کرده است، اما هنوز هم تلاش هایی در جهت مهیج تر کردن این مجموعه در حال انجام است.

آب و هوای نمک آبرود

اب و هوای نمک ابرود

یکی از مهم ترین نکاتی که در راهنمای سفر به نمک آبرود باید به آن پرداخت، مسئله آب و هواست. به طور کلی در این شهر شاهد سه نوع آب و هوای متفاوت خواهید بود. در این منطقه دو جریان اصلی برای بادها وجود دارد. یکی از سمت شمال و شمال شرق سیبری می وزد و به طرف استان می آید. این جریان هوایی با خود سرما می آورد و سبب سرد شدن این منطقه می شود که به دنبال آن انتظار بارش برف و باران نیز وجود دارد. جریان دیگر از سمت غرب و اقیانوس اطلس است. این باد به سمت استان مازندران جریان دارد و در نتیجه ورود آن، گرما و هوای شرجی به منطقه وارد می شود. در کنار این دو جریان اصلی، سایر بادهای محلی با پریودهای متفاوت نیز در نمک آبرود خواهند وزید.

بنابراین تحت تاثیر این توده‌ها و جریان‌های باد از جهت‌های متفاوت، سه مدل آب و هوای غالب در شهر توریستی نمک آبرود داریم. آب و هوای معتدل و سرد، آب و هوای کوهستانی و آب و هوای معتدل و جلگه‌ای. در نتیجه همین تنوع آب و هوایی، این شهر توریستی مناظر زیبا و تنوع زیست محیطی خاص خود را دارد. به همین دلیل است که در هر فصل و هر زمانی که به نمک آبرود سفر کنید، جذابیت ها و پیشامدهای متفاوتی را تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به نمک آبرود

نمک ابرود

همانطور که گفتیم این منطقه گردشگری در هر فصل و در هر زمان از سال زیبایی های خاص خود را دارد. برای همین در فصل های مختلف افراد سفر به نمک آبرود را انتخاب می کنند. اما اگر می خواهید همه جوره از زیبایی ها و تفریحات این مجموعه بهره ببرید به شما فصل بهار را پیشنهاد می کنیم. در اواسط اردیبهشت همه چیز در اوج زیبایی خود قرار دارد. به علاوه هوا مناسب و قابل تحمل است. از تفریح های مختلف نیز می توانید استفاده کنید. دیگر تصمیم نهایی با خود شما است.

طبیعت نمک آبرود

طبیعت نمک ابرود

علیرغم اینکه این شهر در استان مازندران قرار دارد و بخشی از زیبایی طبیعت این استان را به ارث برده، اما تفاوت هایی با دیگر بخش‌های استان دارد. دلیل این تفاوت این است که نمک آبرود دور از دریا بوده و رطوبت هوا کمتر از بخش‌های دیگر است. بر همین اساس طبیعت نمک آبرود نیز با دیگر بخش‌ها متفاوت است. اگر می‌خواهید این تفاوت ها را بدانید تا پایان این راهنمای سفر به نمک آبرود با ما همراه باشید.

شما در اینجا گل‌های بنفشه به همراه شمشادهای ۷۰۰ ساله را خواهید دید. در کنار این‌ها در جنگل های زیبای نمک آبرود، درختان توسکا، افرا و ملچ به چشم می‌خورند. انواع درختان بلند و زیبا در کنار گل‌ها و حیات طبیعی و البته جانوری باعث می‌شود نگاه متفاوتی به طبیعت این منطقه داشته باشید. این در حالی است که به دلیل وجود کوهستان البرز و البته نزدیک بودن به دریا، بخش های شمالی استان پوشیده از درختان پهن برگ می‌باشد.

مسیر رفتن به نمک آبرود

دسترسی به نمک آبرود

نمک آبرود میان شهرهای چالوس و تنکابن قرار دارد. چالوس را که رد کردید، در ۱۲ کیلومتری آن به نمک آبرود خواهید رسید. تابلوهای راهنمای موجود در سمت چپ خود را دنبال کنید تا به راحتی به مقصد برسید. اگر راه زمینی را انتخاب کردید، می توانید از طریق یکی از راه های زیر خود را به نمک آبرود برسانید:

  1. جاده چالوس یا همان کندوان که واصل نمک آبرود به کرج و تهران است.
  2. جاده کناره که انتهایش به گیلان ختم می‌شود.
  3. به کمک جاده فیروزکوه که از طریق پل ورسک واصل به استان تهران وصل شده است.
  4. از طریق جاده هراز هم می‌توانید به این بهشت دست یابید که مازندران را به تهران وصل می‌کند.

بد نیست در راهنمای سفر به نمک آبرود این را هم ذکر کنیم که چنانچه قصد دارید با قطار به نمک آبرود سفر کنید، قطار گرگان-تهران گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

جاهای دیدنی نمک آبرود

در داخل همین شهر در کنار هم، جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که باید از تک تک آنها دیدن کنید.  در این بخش از راهنمای سفر به نمک آبرود می‌خواهیم تعدادی از جاهای دیدنی نمک آبرود را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

ساحل نمک آبرود

ساحل نمک ابرود

سفر به شمال بدون قدم زدن در ساحل و آب بازی در دریا کامل نمی‌شود. تفرجگاه نمک آبرود ساحلی در حاشیه شمالی دارد که چشم ‌اندازی زیبا به دریای خزر داشته و برای حضور گردشگران محلی مناسب خواهد بود. شما می توانید به این ساحل زیبا بروید و از تفریحاتی مثل قایق ‌سواری، جت اسکی، شاتل، شنا، هاورکرافت، ماهیگیری و … استفاده کنید.

پارک جنگلی نمک آبرود

پارک جنگلی نمک ابرود

پارک جنگلی نمک آبرود یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جاذبه های نمک آبرود است که خط یک تله کابین از آن می‌گذرد و گوشه‌ای از زیبایی‌های آن را به رخ شما می‌کشد. در بخشی از این پارک، چندین رستوران و کافه، آب ‌نما و مسیرهای پیاده ‌روی وجود دارد، ضمن اینکه در جنوب پارک آلاچیق‌های متعددی برای پیک ‌نیک گردشگران در نظر گرفته شده است.

پل معلق نمک آبرود

پل معلق نمک ابرود

احتمالا عکس این پل را زیاد دیده اید. قدم زدن روی پلی معلق آن هم در میان جنگل های مازندران برای هر کسی شگفت انگیز است. نگران نباشید، امنیت این پل کاملا تضمین شده است. قدم زدن در ارتفاع بالا بر روی پل معلق را حتما امتحان کنید. محل قرارگیری این پل در ارتفاعات نمک آبرود است و اگر می خواهید به آنجا بروید، باید از تله کابین ها استفاده کنید.

مجموعه تفریحی نمک آبرود

تله کابین نمک ابرود

علاوه بر طبیعت بکر و زیبای این شهر که ترکیبی از ساحل و جنگل‌های انبوه است، امکانات تفریحی انسان ساز زیادی در این شهر وجود دارد که گردشگران را به سوی این شهر فرامی‌خواند. از معروف‌ ترین این امکانات می‌توان به تله کابین نمک آبرود، زیپ لاین، سورتمه نمک آبرود، کارتینگ، پیست دوچرخه و موتور چهارچرخ،پینت بال و… اشاره کرد.

قیمت تفریحات نمک آبرود

یکی دیگر از مهم ترین مسائلی که در راهنمای سفر به نمک آبرود باید به آن بپردازیم، هزینه های سفر است. همانطور که پیش از این گفتیم نمک آبرود یک شهرک توریستی برای تفریح و گردش است؛ پس بخش اعظم هزینه های سفر به نمک آبرود مربوط به تفریحات آن است. در ادامه‌ی این راهنمای سفر به نمک آبرود هزینه‌ی برخی از پرطرفدارترین تفریحات نمک آبرود را برای شما آورده‌ایم تا بتوانبد برنامه ریزی دقیق تری برای سفرتان داشته باشید.

قیمت بلیط تله کابین نمک آبرود: برای هر نفر بین ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان.

قیمت بلیط زیپ لاین نمک آبرود: برای هر نفر ۲۵ هزار تومان.

قیمت بلیط سورتمه نمک آبرود: برای هر نفر ۲۵ هزار تومان. (درصورتی که با کودکتان سوار شوید این هزینه به ۳۵ هزار تومان افزایش می‌یابد)

هزینه کارتینگ نمک آبرود: برای بزرگسالان به ازای هر نفر ۲۵ هزار تومان. برای نوجوانان به ازای هر نفر ۲۰ هزار تومان.

هزینه پیست دوچرخه سواری نمک آبرود: به ازای هر نیم ساعت، ۱۰ هزار تومان.

هزینه پینت بال نمک آبرود: به ازای هر نفر ۳۰ هزار تومان.

رستوران های نمک آبرود

رستوران نمک ابرود

امروزه به لطف جمعیت بالای مسافرانی که به نمک آبرود سفر می کنند، رستوران ها و مراکز خرید بسیاری در نقاط مختلف نمک آبرود افتتاح شده و از طرفی، رستوران گردی و بازارگردی هم به یکی از جذاب ترین تفریحات در این شهر تبدیل شده است. باغ رسوران ملورین، رستوران تیشین، رستوران آبادگران، باغ رستوران آیلار و… از جمله بهترین رستوران های نمک آبرود هستند که در این راهنمای سفر به نمک آبرود به شما معرفی می شوند.ب

باغ رستوران ملورین

باغ رستوران ملورین یکی از بزرگترین رستوران های نمک آبرود است و در سه محیط سرپوشیده، روباز و آلاچیق از مشتریان خود پذیرایی می کند. در منوی غذایی باغ رستوران ملورین، کباب های لذیذ، انواع خورشت ها و غذاهای محلی شمال کشور مشاهده می شود اما در کنار آن ها، رستوران دارای منوی فست فودی هم بوده و می توانید انواع برگرها، ساندویچ ها و پیتزاها را هم سفارش دهید.

آدرس: مازندران، چالوس، کلار آباد، نمک آبرود، خیابان اصلی.

رستوران تیشین

با اینکه قیمت غذاهای رستوران کمی بالاست، اما به خاطر کیفیت بالا و سرویس دهی مطلوب، ارزشش را دارد. به محض ورود به رستوران تیشین، با محیطی زیبا و دیدنی روبه رو خواهید شد. بعد از اینکه نشستید، گارسون ها رستوران انواع پیش غذاها شامل سالاد فصل، سالاد شیرازی، انواع ماست ها از جمله ماست موسیر، ماست برانی، ماست و خیار درکنار زیتون پرورده، سیر ترشی و… را برایتان سرو می‌کنند. با مشاهده منوی رستوران، تنوع مطلوبی از انواع غذاهای ایرانی، دریایی و محلی را مشاهده می کنید. به خاطر همین تنوع غذایی بالا، رستوران تیشین تا حدود زیادی پاسخگوی هر ذائقه ای می باشد. همچنین بعد از غذای اصلی هم می توانید دسرهای لذیذ رستوران را هم سفارش دهید.

آدرس: مازندران، جاده بین شهری چالوس به نمک آبرود.

رستوران آبادگران

کیفیت غذای رستوران آبادگران بسیار بالا بوده و از مواد مرغوبی استفاده می‌کند. به همین دلیل نباید انتظار این را داشته باشید که قیمت منوی این رستوران کم باشد. از نظر قیمتی، این رستوران زیبا جزو رستوران‌ های گران به حساب می‌آید. شاید همانند سایر رستوران‌ها تجملاتی نباشد، اما فضا و غذایی که در اختیار شما قرار می‌دهد بسیار خاطر‌انگیز است.

آدرس: مازندران، چالوس، نمک آبرود، جنب فروشگاه لایکو.

باغ رستوران آیلار

این رستوران فوق‌العاده، غذاهای خوشمزه و فضا و دکور خوبی  را فراهم کرده‎است تا اوقاتی به‌یادماندنی را در کنار همسفران خود داشته‌ باشید. این رستوران از جمله رستوران های مازندران است که به پرسنل مودب و کوشا معروف شده و سرویس‌دهی مناسبی دارد. همچنین جای پارک هم دارد. کاربران از کباب مخصوص آیلار و ماهى شکم پر، باقالی قاتق، میرزاقاسمى و حجم مناسب غذا تعریف می‌کنند.

آدرس: مازندران، چالوس، کلار آباد، یک کیلومتر بعد از نمک آبرود، جنب ایران کتان.

مراکز خرید نمک آبرود

مراکز خرید نمک ابرود

قبل از هرچیز لازم است بدانید اگر به قصد خرید به نمک آبرود سفر کرده‌اید کاملا اشتباه کرده‌اید. نمک آبرود یک شهرک توریستی تفریحی است اما با این وجود باز هم نگران نباشید در جاده چالوس به نمک آبرود که از جمله جاده‌های توریستی مازندران است و نوشهر را به نمک آبرود متصل می‌کند، می‌توان مجموعه‌ای جذاب از مراکز خرید مازندران را دید. جاده چالوس نمک آبرود، هر گردشگری را به خودش جذب می‌کند و مسافران برای دیدن و خرید از مراکز خرید جاده چالوس نمک آبرود مدتی را در این منطقه سپری کنند.

از جمله این مراکز خرید می‌توان به فروشگاه سله بن، فروشگاه خانه و کاشانه، فروشگاه دنیلی، فروشگاه بالنو، جین وست و… اشاره کرد. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با این فروشگاه ها و دیگر مراکز خرید نمک آبرود سری به مقاله‌ی لیدوماتریپ با همین نام بزنید که مراکز خرید را به طور کامل به همراه آدرس و مشخصات به شما معرفی کرده است.

اقامت در نمک آبرود

در این شهرک می توانید با توجه به بودجه یا محل مورد علاقه، یکی از هتل های نمک آبرود را انتخاب کرده و پس از پرسه زدن در میان بهترین تفریحات و دیدنی های نمک آبرود، به استراحتی آرامش بخش بپردازید. از هتل های منطقه می‌توان به هتل ونوس پلاس چالوس اشاره کرد که موقعیتش در شهرک نمک آبرود و روبه روی رستوران آبشار است. هتل پارسیان آزادی خزر هتلی ۵ ستاره بوده که ۸ دقیقه از شهرک فاصله دارد. در صورت کم بودن بودجه، می توانید از هتل های ۲ یا ۳ ستاره استفاده کنید که رنج قیمت کمتری را به خود اختصاص داده اند. از این هتل ها میتوان به هتل نارین چالوس اشاره کرد که در هچیرود واقع شده و ۱۱ دقیقه با شهرک فاصله دارد. هتل آپارتمان کلار چالوس هم ۲ ستاره بوده و حدود ۱۴ دقیقه با نمک آبرود فاصله زمانی دارد.

به جز این ها شما می توانید با اجاره ویلا و سوئیت در نمک آبرود اقامتی خاطره انگیز و جذاب در این شهر برای خود و همسفرانتان رقم بزنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *