دیدنی های کردان به طور کامل و مفصل!

دیدنی های کردان

 کردان یکی از روستاهای نزدیک به پایتخت است که خواستگاه زیادی در میان ساکنان شهر تهران دارد. اگر بخواهیم موقعیت جغرافیایی این روستای زیبا را دقیق‌تر بررسی کنیم، باید بگوییم که کردان از توابع شهرستان ساوجبلاغ است و در استان البرز واقع شده است.

در هر فصل از سال که به این روستا سفر کنید، شاهکار های طبیعی را خواهید دید. هیچ چیز به اندازه اقامت کردن در دل طبیعت دلچسب نیست و ویلاهای این منطقه برای استراحت کردن اقامتگاه خوبی می باشد. در ادامه مطلب قصد داریم شما را با دیدنی های کردان بیشتر آشنا کنیم.

آخرهفته ها در کردان

کردان به دلیل نزدیک بودن به تهران و کرج، در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها، میزبان تهرانی‌هاست. اگر به دنبال جایی هستید که نفسی تازه کنید، کردان یکی از بهترین مناطق دنج و خوش‌آب‌وهوا برای گذراندن اوقات فراغت می‌باشد.

کردان به دلیل داشتن فضای سبز درختان، طبیعت دلنشین، باغ‌های پربار و رودخانه‌های جاری مکان خوبی برای استراحت و گردش چندروزه می‌باشد.

جالب است بدانید در اطراف کردان مناطق گردشگری زیادی از جمله منطقه گردشگری تهراندشت که می‌توان گفت یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق ویلایی تهران است. اگر میخواهید تهراندشت را بهتر بشناسید ، پیشنهاد می کنیم مقاله تهراندشت کردان کجاست را مطالعه کنید و تهرانداشت را دقیق تر بشناسید.

کردان منطقه محبوب تهرانی ها

این روستا در دوران دفاع مقدس به دلیل مهاجرت، به یکی از روستا های پرجمعیت و هم چنین  به مرور زمان تبدیل به  محل زندگی دائمی و قطب اقتصادی شد و این عوامل منجر به پیشرفت این منطقه در حوزه گردشگری شده است.

موقعیت جغرافیایی مناسب ، اماکن و جاذبه های دیدنی و از همه مهم تر نزدیک بودن این روستا پایتخت ، کردان را به یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری ایران تبدیل کرده است.

طبیعت منحصربه فرد این منطقه ، باعث شده تا ویلاهای لوکس و مجلل زیادی ایجاد شود. این ویلا  ها هم برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده و هم مناسب  . اگر پایتخت نشین هستید و به دنبال جایی هستید که جشن و شادی های خود را در آنجا برگزار کنید، می توانید از این ویلاها  و تالار های عروسی مجلل ، برای برگزاری جشن ها و مراسمات عروسی خود استفاده کنند و لحظات خوشی را سپری نمایند. علی الخصوص اهالی شهر های تهران و کرج که به این روستا نزدیک اند، می توانند از ویلاهای کردان برای جشن و شادی های خود استفاده کنند.

دیدنی های کردان

هوای تمیز و طبیعت دلنشین کردان، در آخر هفته ها پایتخت نشینان را وادار به سفر به کردان می کند به همین دلیل کردان به یکی از مناطق محبوب تهرانی ها تبدیل شده است.

هوای خنک و کوهستانی کردان در تابستان شما را از گرمای این فصل از سال نجات می دهد. علاوه بر این ها درکردان و اطراف  آن ، جاذبه های دیدنی و اماکن گردشگری دیگری نیز وجود دارد که تفریح و گردش شما را کامل میکند. قصد داریم در ادامه مطلب شما را با دیدنی های کردان بیشتر آشنا کنیم و کردان را بهتر از قبل بشناسید.

 

جاذبه های گردشگری و تفریحی کردان

کردان فقط محبوب دل تهرانی ها نیست، بلکه هر ساله گردشگران زیادی از سراسر ایران به روستای زیبای کردان سفر می کنند. کردان علاوه بر طبیعت منحصر به فردش، جاذبه های دیدنی متنوع و زیادی هم دارد که منطقه خوبی برای گشت و گذار کوتاه می باشد. در ادامه میخواهیم شما را با دیدنی های کردان بیشتر آشنا کنیم.

رود کردان

رود کردان ازجمله دیدنی های  کردان است که وجود این آب زلال و روان در کردان باعث شده تا این روستا در ایام تعطیلات یکی از مناطق گردشگری به ویژه برای پایتخت نشینان باشد.

کردان زمین های حاصلخیز و باغات پرباری دارد و طبیعت آن بسیار سرسبز و مملو از انواع پوشش گیاهی است. دلیل این سرسبزی و حاصلخیزی این است که کردان در ارتفاعات کوه کهار واقع شده است. و رودخانه کردان از ارتفاعات کوه کهار سرچشمه می گیرد.

دیدنی های کردان

طبیعت اطراف رودخانه ، مکانی متفاوت برای گردش و تفریح است. خصوصا در فصل پایز که درختان اطراف رودخانه ،طبیعتی وصف ناپذیری را به وجود آورده است.

پل بانو صحرا

پل بانو صحرا هم یکی دیگر از دیدنی های کردان به حساب می آید که قدمت تاریخی  دارد. می توان گفت که این پل  جز جاذبه های تاریخی کردان است. شما میتوانید در سفر به کردان از پل تاریخی هم دیدن فرمایید.

دیدنی های کردان

قدمت پل بانو صحرا به دوران صفویان بازمی‌گردد و در آن زمان یکی از مناطق مهم به شمار می‌رفت. گفتنی است که امروزه فقط دوپایه از آن پل باقی‌مانده است و برای علاقه‌مندان به تاریخ دیدن این مکان تاریخی پیشنهاد می‌شود. این پل بر روی رودخانه قرار گرفته است و تنها دو کیلومتر با کردان فاصله دارد. مصالح ساختمان این پل هم از آجر و سنگ و ملات است و در سال ۱۳۸۳ در آثار ملی ایران ثبت شده است.

فضای اطراف پل بانو صحرا زیبایی خاصی دارد و شما می‌توانید علاوه بر بازدید از این پل، گشت و گذاری در طبیعت اطراف آن داشته باشید و از زیباهایی طبیعی لذت ببرید.

برج مقبره کردان

برج مقبره کردان هم از دیگر اماکن تاریخی مذهبی کردان به شمار می‌رود که نام دیگر آن امام زاده حسین است. قدمت تاریخی این مقبره به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد. این مقبره از لحاظ معماری و ظاهر بنا، گنبدی شکل است و حدود یک کیلومتر با کردان فاصله دارد و شما می‌توانید در عرض ۲۰ دقیقه به مقبره برسید.

دیدنی های کردان

همان‌طور که گفته شد این بنای تاریخی به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و به اعتقاد اهالی روستا، این امام زاده به نوادگان امام سجاد (ع) تعلق دارد. این مقبره در مسیر رودخانه قرار گرفته است و به‌راحتی قابل‌دسترس می‌باشد.

پرواز در آسمان کردان

شاید باورش برایتان سخت باشد که در یک روستای ییلاقی سایت پروازی وجود دارد. در سفر به کردان می‌توانید اولین تجربه پروازی خود را داشته باشید و لحظاتی بر فراز آسمان کردان پرواز کنید و از مناظر و چشم‌اندازهای زیبای کردان لذت ببرید.

اولین سایت پروازی کرج در کردان تأسیس شده است. این مجموعه، پیش از پرواز آموزش‌های لازم را برای علاقه‌مندان به پرواز می‌دهد. پاراگلایدر سواری برای آن دسته از افرادی که عاشق هیجان هستند و می‌خواهند تجربه متفاوتی در سفر داشته باشند، فرصت خوبی برای علاقه‌مندان به پرواز است که نمی‌خواهند از دست بدهند.

اگر قصد سفر به کردان را دارید و می‌خواهید پاراگلایدر سواری کنید باید در هوای آفتابی بروید در غیر این صورت پرواز اگر در هوای بارانی و برفی و وزش باد بروید اجازه پرواز نخواهید داشت.

دیدنی های کردان

دهکده های تفریحی کردان

کردان علاوه بر بر زیبایی‌های طبیعی و داشتن ویلا، مجموعه تفریحی گردشگری هم دارد که می‌تواند آخر هفته‌های شگفت انگیزی را برای شما بسازد. شاید برای شما جالب باشد که روستای ییلاقی دارای دهکده تفریحی است و امکانات ویژه‌ای دارد.

دیدنی های کردان

مجتمع تفریحی ایثار فضای مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مسافرین می‌باشد. این مجموعه قسمت‌های مختلفی از جمله سالن ورزشی که امکانات خوبی، استخر سرپوشیده، سالن کنفرانس برای برگزار جلسات، زمین فوتبال و شمار دیگری از امکانات و سرگرمی‌ها، دارد که برای استفاده‌های مختلف در نظر گرفته شده. شما علاوه بر سرگرمی و تفریح در مجتمع ایثار می‌توانید از سوئیت‌های این مجموعه برای اقامت خود استفاده کنید.

وقتی به کردان سفر کردید حتماً به این مجموعه تفریحی هم سری بزنید و از سرگرمی‌های این دهکده تفریحی استفاده کنید و برای خانواده و دوستان خود لحظات خوشی را رقم بزنید.

کوهنوردی

می‌توان گفت که کردان یکی از بهترین مناطق اطراف تهران برای کوهنوردی است. برای یک‌بار هم که شده کوهنوردی در کردان را تجربه کنید. قله کهار، یکی از قله‌های کشور است که بسیاری از کوهنوردان برای فتح آن، به کردان می‌آیند. هوای خنک و طبیعت زیبای اطراف این کوه در فصل زمستان که سرتاسر کوه‌ها پوشیده از برف است، چشم‌انداز بی‌نظیری دارد.

دیدنی های کردان

کردان در هر فصل از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد. به‌ویژه که صحبت از کوه‌های کردان می‌شود، ناخودآگاه یاد کوهنوردی می‌افتید و بیش‌ازپیش مشتاق می‌شوید برای کوهنوردی به کردان بروید. شما علاوه بر کوهنوردی می‌توانید در اطراف کوه‌های کردان کمپ بزنید در آنجا اقامت داشته باشید از فضا و آب‌وهوای دلنشین کردان لذت ببرید.

اقامت در کردان

حیف است به کردان سفر کنید و چند روزی در آن اقامت نداشته باشید. کردان ویلاها و سوئیت‌های زیادی دارد و خیالتان از بابت اقامتگاه راحت باشد. برای اینکه با اقامتگاه‌ها و سوئیت ویلایی کردان بیشتر آشنا شوید می‌توانید به وب‌سایت «لیدوماتریپ» بروید. هم چنین می توانید برای اجاره ویلا در کردان می توانید به وب سایت لیدوماتریپ بروید و در آنجانام شهر خود را وارد کرده و اقامتگاه های موجود در کردان را مشاهده کنید.

 

 

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *