دیدنی های نوشهر

شمال کشور از آنجاهایی است که شما علاوه بر قدم‌زدن در دریای خزر، می‌توانید از طبیعت بکر و جنگلی آن بهره‌مند شوید. همین می‌شود که نمی‌توان گزینه سفر به شمال را به‌راحتی کنارگذاشت.

همه شهرهای شمالی ایران به نوعی از زیبایی خاصی برخوردارند اما مازندران به قطب طبیعت گردی ایران معروف است. هر چه از طبیعت بی نظیر شهرهای مازندران بگوییم بازهم کم است.

نوشهر مازندران یکی از همین شهرهای منحصر به فرد بندری ایران است که می‌تواند یکی از بهترین و خاص‌ترین انتخاب‌های ما برای سفر به شمال کشور باشد.

دل سپردن به گشت و گذار در سفر به نوشهر، بارها و بارها تازگی به همراه دارد و می‌توان گفت تکرارنشدنی است. بندر نوشهر جاهای دیدنی و جذابی دارد که در ادامه می‌خواهیم شما را بیشتر با بندر نوشهر آشنا کنیم.

 نوشهر بهشت گردشگران

با وجود این همه زیبایی، دوست دارید به تمام شهرهای مازندران سفر کنید اما فرصتتان محدود است نمی‌توانید به همه جای مازندران سفر کنید. توصیه ما بازدید از دیدنی های نوشهر است.

سفر به نوشهر بندر سبز ایران

 

اگر اهل رود و آبشار هستید، می‌توانم بگویم که نوشهر سرزمین آبشارها و چشمه‌های شمال ایران است. شاید بسیاری از افرادی که تابه‌حال به نوشهر سفر نکرده‌اند، تصورشان از بندر نوشهر یک بندر ساده باشد که در منار دریاست. اتفاقاً برعکس آن چیزی است که شما فکر می‌کنید.

بندر نوشهر برخلاف سایر بندرها، علاوه بر این‌که از دریا برخوردار است، در میان انبوهی از درختان جنگلی و طبیعت سرسبز محاصره شده که جذابیت این بندر زیبا را چند برابر کرده است.

شاید یکی از دلایلی که باعث شده بندر نوشهر در بین شهرهای مازندران محبوب گردد، این است که به شهر زیبای چالوس نزدیک است. اکثر گردشگران که به چالوس سفر می‌کنند، از آنجا به نوشهر می‌آیند و چند روزی هم میهمان این شهر می‌شوند.

در اطراف نوشهر روستاها و مناطق ییلاقی فوق‌العاده زیبایی وجود دارد که تکه‌ای از بهشت‌اند. روستاهای نوشهر بهترین مناطق برای روستاگردی و طبیعت گردی هستند.

جاذبه‌های گردشگری نوشهر به قدری زیاد و متنوع است که زبان ما از توصیف آن‌ها قاصر مانده است. تالاب‌ها و جنگل‌های انبوه و سرسبز با زیبایی هر چه تمام شوق سفر به این شهر را بیشتر می‌کند.

نوشهر کجاست؟

ممکن است  تا به حال به نوشهر سفر نکردید و برای اولین بار می خواهید به بندر نوشهر بروید و با دیدنی های نوشهر آشنا شوید. مسلما راه و مسیر دسترسی به نوشهر را بلد نیستید. در اینگونه مواقع می توانید با سرچ ساده در گوگل مسیر رفتن به بندر نوشهر را بررسی کنید.

سفر به نوشهر بندر سبز ایران

بندر نوشهر از سمت شمال به دریای خزر و ازسمت جنوب با بلده نور هم مرز است. این بندر در استان مازندران واقع شده که دارای سه بخش کجور ، پول ونوشهر است. نکته قابل توجه درمورد بندر نوشهر این است که به چالوس نزدیک است و به راحتی می توانید از چالوس به نوشهر بروید.

از جاذبه‌های گردشگری نوشهر دیدن کنید!

درست است که بندر نوشهر جز شهرهای گردشگرپذیر است و دیدنی های نوشهر بسیار است، اما طبیعت آن بکر باقی مانده و زیبایی‌اش را همچنان حفظ کرده است. جاذبه‌های گردشگری هر شهر، ثروت آن شهر محسوب می‌شود. به واسطه وجود جاذبه‌های گردشگری است که صنعت گردشگری رونق پیدا می‌کند.

بندر نوشهر هم از قاعده مستثنا نیست. جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی بندر نوشهر هم متنوع و هم زیاد است. پارک جنگلی سی‌سنگان، تالاب ارواح، سد آویدر، تنگ دارو … بخشی از جاذبه‌های گردشگری نوشهر به شمار می‌رود.

سفر به نوشهر بندر سبز ایران

همیشه علاوه بر طبیعت‌گردی، دیدن جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی جذاب در سفر به نوشهر، حس و حال متفاوتی را در شما ایجاد می‌کند. حتماً در سفر به نوشهر جاذبه‌های بازدیداز جاهای دیدنی و اماکن گردشگری را فراموش نکنید.

نکته جالب درمورد یکی از تالاب های نوشهر به نام تالاب ارواح که بسیار جذاب است و شاید ترسناک! در ادامه با ما همراه باشید تا ببینید آیا این تالاب واقعاً ترسناک است یا نه!

تالاب ارواح اما نه ترسناک!

جنگل‌های اطراف این تالاب یکی از زیباترین و بکرترین نقاط جنگلی در شمال ایران است. این تالاب شاید برای بعضی‌ها، به دلیل نامش ترس برانگیز باشد و تصور کنند که جایی ترسناک است. واقعاً در تالاب ارواح چه خبر است که ترسناک به نظر می‌رسد؟ اما در واقعیت این‌گونه نیست و برخلاف نامش منطقه دنج و آرامی است و طبیعت منحصربه‌فردی دارد.

برای رفتن به این تالاب کافیست ۱۲ کیلومتر از نوشهر دور شوید و به تالاب ارواح برسید. این تالاب در روستایی به نام چلندر است که گنجینه سبز خطه مازندران است. فضای اطراف این تالاب تماشایی‌ترین مناظر را دارد و اگر سکوت کنید صدای گنجشک و سوز طبیعت را حس خواهید کرد.

سفر به نوشهر، بندر سبز ایران

بهترین تفریح در تالاب ارواح قدم زدن و پیاده‌روی در پیرامون جنگل‌های این تالاب است. وقتی هوای این تالاب مه‌آلود می‌شود زیبایی تالاب ارواح به اوج خودش می‌رسد. تصور کنید در روبه‌روی دریاچه‌ای قرار گرفتید پشت هوای مه آلود پنهان شده است، همین قدر جالب و حیرت‌انگیز.

پارک جنگلی سیسنگان نگین سبز مازندران

شمال است و جنگل‌های معروفش، شاید دلیل اصلی بسیاری از شما در سفر به شمال گردش و تفریح در جنگل‌های شمال است.

پارک جنگلی سیسنگان یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های جنگلی مازندران و از دیدنی های نوشهر است. این جنگل به‌قدری جذاب و دلرباست که اگر فقط از جاده ساحلی و سرسبز آن عبور کنید به زیبایی آن پی می‌برید.

گشتن در جنگلی که رو به ساحل زیبای دریای خزر است بدون شک یکی از دلچسب‌ترین تفریحات در سفر به نوشهر است. تصور کنید وقتی در دل جنگل هستید صدای موج دریا به گوشتان می‌خورد و حس و حال متفاوتی را تجربه می‌کنید.

سفر به نوشهر، بندر سبز ایران

خوبی پارک سینگان در این است که در کناردریای خزر قرار گرفته. در سینگان می‌توانید هم از جنگل و هم از ساحل زیبای سیسنگان لذت برید. وقتی به پارک جنگلی سیسنگان بروید محو تماشای طبیعت خواهید شد که فراموش می‌کنید که اصلاً به کجا آمدید.

پارک جنگلی سینگان برای اثبات برتر بودنش، علاوه بر طبیعتش، امکانات رفاهی و تفریحی دیگری هم دارد که گردشگران و مسافران می‌توانند از سرگرمی‌های سیسنگان استفاده کنند.

در پارک جنگلی و ساحلی سیسنگان امکان تجربه تفریحات برای شما فراهم شده است. انواع رستوران، چایخانه سنتی، سفره‌خانه، کافی‌شاپ، پیست اسب‌سواری، پلاژ بانوان و آقایان، قایق‌سواری، شاتل سواری و… از جمله تفریحات و سرگرمی‌هایی است می وانید در سفر به پارک سیسنگان تجربه کنید و لحظات خاطره انگیزی را در کنار یکدیگر سپری کنید.

سد آبی آویدر

در این قسمت می‌خواهیم یکی از بکرترین دریاچه‌های نوشهر را به شما معرفی کنیم. آب‌وهوای این دریاچه برخلاف دریاچه‌های دیگر که هوای شرجی دارند، خنک است. طبیعت منحصر به فرد مازندران ما را وادار می‌کند تا بیش از پیش به توصیف طبیعت زیبای بندر نوشهر بپردازیم.

طبیعت گردی تفریحی است که تقریباً همه ما اهل آن هستیم و گردش در طبیعت را دوست داریم. دریاچه آویدر محل مناسبی برای گذراندن یک روز شاد و به یاد ماندنی در کنار خانواده و دوستانتان است.

سفر به نوشهر، بندر سبز ایران

اگر علاقه‌مند به تفریحات آبی هستید حتماً در سفر به نوشهر از رفتن به دریاچه آویدر غافل نشوید. سد آویدر در نزدیکی پارک جنگلی سی سگان قرار گرفته و برای رفتن به این دریاچه باید ۳۰ کیلومتر از نوشهر دور شوید و به این دریاچه بکر دسترس پیدا کنید.

طبیعت بی نظیر پیرامون دریاچه آویدر برای پیک‌نیک و کمپ زدن مکان مناسبی می‌باشد و شما می‌توانید در آلاچیق‌ها و اتاقک‌های استراحت برای مسافران فراهم شده است، اتراق کنید و یا حتی می‌توانید در فضای سرسبز کنار دریاچه کمپ بزنید و از تفریحتان لذت ببرید.

اوج هیجان در تنگه دار

یکی از عجیبترین دیدنی های نوشهر نوشهر تنگه دار است. دیوارهای بلند و صخره‌ای با اشکال عجیب و غریب، این مکان را تبدیل به یک تنگه شگفت‌انگیز و افسانه‌ای کرده است. بعضی اوقات جدای از سکوت و آرامش در جنگل‌های شمال، دلمان کمی هیجان می‌خواهد این تنگه از انواع پوشش گیاهی خز و سرخس پوشیده شده که بر روی دیوارهای صخره‌ای روییده‌اند، منظره خاصی به این منطقه بخشیده‌اند.

اگر قصد سفر به این تنگه جذاب را دارید اواخر بهار و فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به تنگ دار است زیرا عمق آب در فصل تابستان به کم‌ترین حد خود می‌رسد.

سفر به نوشهر، بندر سبز ایران

در همین ابتدای کار یک نکته مهم درباره سفر به تنگ دار، توصیه می‌کنیم که افراد مسن، کودکان و یا کسانی توانایی جسمانی ندارند، از رفتن به این تنگه خودداری کنند چراکه برای عبور از تنگ دار باید، مهارت شناکردن داشته باشید و بتوانید از صخره بالا بروید.

اما نگران نباشید در تنگه برای کسانی که شنا کردن بلد نیستند این امکان فراهم شده که بتوانند به کمک طناب و تیوب به‌صورت گروهی از تنگه عبور کنند و هیجان و شگفتی عبور از این تنگه دار را در سفر به نوشهر تجربه کنند.

سفر به نوشهر، بندر سبز ایران

در قسمت‌هایی از پیمایش مسیر تنگ دار حوضچه‌ها و استخرهای طبیعی وجود دارد که می‌توانید تجربه یک شیرجه پرهیجان را در دل طبیعت داشته باشید.

در پلاژ حسینی نوشهر چه خبر است؟

تفریحتان در نوشهر تمام نشدنی است و دیدنی های نوشهر فراوان. همه گشت و گذارها در پارک جنگلی و تنگ دار و… به کنار، تفریح در پلاژ حسینی هم طرف دیگر قضیه که فکر برگشت به خانه خودتان از سرتان بیرون می‌رود.

پلاژ حسینی نوشهر یکی از معروف‌ترین پلاژهای مازندران به شمار می‌رود. در پلاژ ساحلی مطمئناً هیجان‌انگیزترین خاطره‌ها را برای یکدیگر رقم خواهید زد.

پلاژ حسینی برای آن دسته از گردشگران و مسافرانی عاشق هیجان و تفریحات آبی هستند، بهترین مکان برای عشق و حال است.

پیست کارتینگ از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین امکانات تفریحی این پلاژ به حساب می‌آید. آقایان و بانوان می‌توانند در محل اختصاص یافته برای شنا کردن استفاده کنند و از ساحل زیبای این پلاژ لذت ببرند.

علاوه بر این‌ها در ساحل پلاژ حسینی چادر هایی برای گذراندان اوقات فراغت و استراحت نصب شده و وجود انواع کافی شاپ ها و رستوران های سنتی طرفداران زیادی در بین خانواده‌های ایرانی پیدا کرده.

سفر به نوشهر بندر سبز ایران

در این پلاژتفریحی یک مجمتع رفاهی گردشگری به نام سیترا وجود دارد که  تمایل گردگران را برای رفتن به پلاژ ساحلی بیشتر می کند. شما میتوانید در کنار تفریحات خود در پلاژ،  سری هم به این مجتمع تجاری گردشگری بزنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

در فصل تابستان که تعداد مسافران در پلاژ حسینی به اوج خودش می‌رسد، بساط تفریحات هیجانی برپا می‌شود. اجراهای زنده موسیقی در کنار ساحل، سیرک و شعبده بازی و… از برنامه‌هایی است که برای مسافران تدارک دیده شه است.

احتمالاً تا الان با نوشهر و جاهای دیدنی و معروف آن آشنا شده‌اید. نوشهر آن‌قدر جاهای دیدنی و گردشگری جالب و زیادی دارد که در یک یا دو روز باز هم وقت کم می‌آورید.

اقامت در نوشهر

برای اینکه با خیالی آسوده و بدون استرس از جاذبه‌های گردشگری نوشهر حسابی دیدن کنید و لذت ببرید، با انتخاب اقامتگاه دلخواهتان در نوشهر سفری توأم با آرامش را تجربه کنید.

برای اجاره ویلا و سوئیت در نوشهر می‌توانید به وب سایت «لیدوماتریپ» بروید و در آنجا با یک جستجوی نام شهر، انواع اقامتگاه‌های ویلایی و سوئیت‌های نوشهر را همراه با تصاویر و قیمت مشاهده یا رزرو کنید.

همچنین از تیم پشتیبان وب سایت «لیدوماتریپ» که به صورت شبانه روز در خدمت شما هستند می‌توانید تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *