جزیره هنگام قشم کجاست؟

جزیره-هنگام-قشم-کجاست؟

جزیره زیبا و تماشایی هنگام، یکی از مجموعه جزایر خلیج فارس است که به دلیل داشتن زیبایی‌های منحصربه‌فرد و دلفین‌هایش مشهور شده است. سفر به این جزیره زیبا و تماشایی می‌تواند تجربه یک سفر لذت بخش و رویایی برای شما باشد.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم سفری به جزیره هنگام قشم داشته باشیم و شما را با جذابیت‌های این جزیره زیبا آشنا کنیم.

نقشه جزیره هنگام

نقشه-جزیره-هنگام

جاهای دیدنی جزیره هنگام

در زمان گذشته‌های دور، بومیان ساکن جزیره، نام این جزیره را “هنجام” و “هنیام” می‌نامیدند و در فارسی باستان نیز نام آن “هنگاما” نامیده می‌شد. جزیره هنگام جزیره‌ای کوچک با جاذبه‌هایی بکر، منحصر به فرد و تماشایی است که از سه روستای هنگام قدیم، هنگام جدید و غیل تشکیل شده است. جالب است بدانید هم اکنون در روستای هنگام قدیم هیچ کس ساکن نیست و اهالی آن در روستای هنگام جدید ساکن هستند. این جزیره زیبا جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

اجاره روزانه خانه در قشم

· ساحل جزیره هنگام؛ ساحلی خاص با شن‌های نقره‌ای!

ساحل-جزیره-هنگام؛-ساحلی-خاص-با-شن‌های-نقره‌ای!

نشستن بر روی شن‌های نقره‌ای این ساحل و تماشای موج‌های دریا می‌تواند برای مدتی شما را از دغدغه‌های شهر دور کرده و حس آرامشی لذت‌بخش را در شما ایجاد کند. ماسه‌های نقره‌ای رنگ و براق این جزیره بسیار زیبا و تماشایی هستند و در کمتر جایی می‌توانید این زیبایی‌ها را پیدا کنید.

فیتوپلانگتون‌ها

علت پدیده نقزه ای شدن، فیتوپلانگتون ها هستند. فیتوپلانگتون‌هایی که در شب از آب دریا به سمت ساحل می‌آیند، بخش‌هایی از ساحل جزیره را به رنگ آبی نورانی می‌کند. فیتوپلانگتون‌ها با تاریک شدن هوا، نوری آبی رنگ از خود پراکنده می‌کنند و مانند این است که ساحل پر از ستاره‌های آبی و درخشان ریز شده و منظره‌ای بسیار زیبا و جالب را به وجود می‌آورد که می‌توانید از تماشای آن لذت ببرید.

· غواصی در جزیره هنگام؛ تجربه تماشای دنیای شگفت‌انگیز زیر آب

غواصی؛-تجربه-تماشای-دنیای-شگفت-انگیز-زیر-آب

یکی از تفریحات جذاب و هیجان‌انگیزی که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید، غواصی کردن است. تماشای ماهی‌ها و آبزیان زیر دریا از نزدیک و ورود به دنیای شگفت‌انگیز زیر دریا به قدری لذت‌بخش است که هر فردی دوست دارد آن را تجربه کند. برای داشتن یک روز به یادماندنی و خاطره‌انگیز، حتما غواصی در آب‌های جزیره زیبای هنگام را تجربه کنید.

· آکواریوم طبیعی؛ آکواریومی به بزرگی یک جزیره!

آکواریوم-طبیعی؛-آکواریومی-به-بزرگی-یک-جزیره!

اگر به هر دلیلی نتوانستید به غواصی بروید و طبیعت زیر آب را ببینید، نگران نباشید؛ زیرا در آب‌های اطراف جزیره هنگام نوعی مرجان وجود دارد که آب را تسویه می‌کند و همین امر باعث شده تا آب‌های جزیره زیبای هنگام به قدری شفاف باشد که بتوانید ماهی‌های زیبا، آبزیان دریا و دنیای بزرگ و جذاب زیر آب را تماشا کنید. تماشای مرجان‌های زیبا، ستاره‌های دریایی، لاک‌پشت‌های دریایی، خرچنگ‌ها و اکوسیستم منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز زیر آب بسیار لذت بخش و هیجان‌انگیز است و می‌تواند شما را لبریز از حال خوب کند.

· دهکده کوچک ماهیگیری؛ تجربه خوردن یک وعده غذایی در کنار ساحل

دهکده-کوچک-ماهیگیری؛-تجربه-خوردن-یک-وعده-غذایی-در-کنار-ساحل

دهکده ماهیگیری جزیره هنگام، مشرف به ساحل اصلی جزیره است. در این بخش از جزیره، میز و صندلی‌هایی ساده و صمیمی قرار دارد. تجربه خوردن یک وعده غذایی لذیذ در کنار ساحل و در این جزیره می‌تواند یک خاطره خوش برای شما باشد. سمبوسه‌های میگو، ماهی‌های لذیذ، دو پیازه میگو و بسیاری از غذاهای خوش طعم که با ادویه‌های مخصوص پخته می‌شوند، یک تجربه متفاوت و جذاب است.

برای رسیدن به دهکده ماهیگیری می‌توانید از روستای شیب دراز سوار قایق شوید و از مسیر دریایی به این دهکده بروید.

· حیات وحش جزیره؛ تماشای موجوداتی زیبا و خاص

حیات-وحش-جزیره-هنگام؛-تماشای-موجوداتی-زیبا-و-خاص

یکی دیگر از جذابیت‌های این جزیره زیبا، حیات وحش جذاب آن است. وجود گونه‌های خاص جانوری مانند جبیر و خار دم مصری، باعث جذابیت بیشتر این جزیره شده است. “جبیر” گونه خاص جانوری است که همانند آن در کشورهایی مانند هند، پاکستان و افغانستان دیده می‌شود و شباهت زیادی به آهو دارد. در واقع می‌توان گفت از خانواده آهوان است. “خار دم مصری” نیز یکی از گونه‌های کمیاب سوسمارها است که در معرض انقراض قرار دارد.

· سنگ مادر و دختر؛ مجسمه‌ای پر از رمز و راز!

سنگ-مادر-و-دختر؛-مجسمه‌ای-پر-از-رمز-و-راز!

یکی از جاهای دیدنی در این جزیره که در روستای غیل وجود دارد، سنگ مادر و دختر است. در این روستا سنگ‌هایی وجود دارد که شبیه انسان هستند، اهالی روستای غیل بر این باور هستند که در گذشته مادر و دختری در حال فرار بودند و در آن لحظه از خداوند درخواست کمک می‌کنند و خداوند برای نجاتشان آن‌ها را تبدیل به سنگ می‌کند.

این مجسمه سنگی پر رمز و راز و دیدنی مورد توجه گردشگران قرار گرفته و هموراه گردشگران بسیاری از آن بازدید می‌کنند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

· پارک کروکودیل نوپک؛ اولین و بزرگترین پارک کروکودیل خاورمیانه

پارک-کروکودیل-نوپک؛-اولین-و-بزرگترین-پارک-کروکودیل-خاورمیانه

این پارک اولین و بزرگ‌ترین مزرعه کروکودیل در خاورمیانه است. در این پارک می‌توانید تخم‌های کروکودیل و انواع کروکودیل‌ها را مشاهده کنید. در این پارک جذاب و تماشایی، خزندگان و پرندگان دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها هم بازدید کنید.

· تماشای دلفین‌ها؛ موجوداتی باهوش و زیبا

تماشای-دلفین‌ها؛-موجوداتی-باهوش-و-زیبا

دلفین‌های جزیره هنگام یکی از جاذبه‌های دیدنی و تماشایی به شمار می‌روند. دلفین‌های این جزیره با دیدن قایق بازدید کنندگان هیجان زده شده و شروع به بازی کردن و همراهی با آن‌ها می‌کنند. می‌توان گفت بهترین زمان برای دیدن دلفین‌ها در جزیره هنگام از ابتدای آبان تا آخر آذر ماه است. مردم محلی معتقدند دلفین‌ها برای زاد و ولد به سمت آب‌های جزیره هنگام حرکت می‌کنند. می‌توانید در این زمان‌ها به جزیره هنگام سفر کرده و از تماشای این موجودات زیبا و باهوش لذت ببرید.

هزینه رفتن به جزیره هنگام

هزینه-رفتن-به-جزیره-هنگام

هزینه رفتن به جزیره هنگام بسیار ارزان است. تقریبا بازدید از تمام جاذبه‌های دیدنی این جزیره رایگان است و در واقع شما تنها باید هزینه رفت‌وآمد به جزیره را پرداخت کرده و هزینه دیگری نخواهید داشت. هزینه رفتن به بندرعباس از طریق اتوبوس از تهران، متغیر و در حدود ۷۰ الی ۱۱۰ هزار تومان است. اگر قصد داشته باشید با قطار به این شهر سفر کنید، هزینه آن بین ۸۰ الی ۱۴۰ تومان خواهد بود، همچنین هزینه سفر با هواپیما چیزی در حدود ۲۵۰ الی ۵۹۰ هزار تومان است.

هزینه رفتن به جزیره هنگام از طریق قایق نیز بسیار ارزان و در حدود ۱۰ هزار تومان است. بنابراین به راحتی می‌توانید از طریق اسکله کندالو به جزیره هنگام برسید.

اقامت در جزیره هنگام

اقامت-در-جزیره-هنگام

معمولا بیشتر گردشگران برای یک روز و بدون اقامت شبانه، به جزیره هنگام سفر می‌کنند؛ اما اگر قصد اقامت شبانه در این جزیره را داشتید می‌توانید چادر بزنید و یا این که در خانه اهالی جزیره مهمان شوید.

پیشنهاد می‌کنیم با اجاره سوئیت در قشم یک اقامتگاه خوب و راحت را تجربه کرده و سپس به جزیره هنگام بروید. بعد از بازدید و گشت و گذار در جزیره زیبای هنگام، می‌توانید برگردید و در اقامتگاه خود استراحت کنید.

سوغاتی‌های جزیره هنگام

سوغاتی‌های-جزیره-قشم

برای این که یادگاری از این سفر جذاب داشته باشید، حتما به سراغ سوغاتی‌های جزیره خواهید رفت. دست سازه‌های محلی ساخته شده از صدف‌های زیبا، محصولات دریایی مانند روغن کوسه و انواع ادویه‌های محلی سوغاتی‌هایی هستند که می‌توانید از این جزیره زیبا به یادگار داشته باشید.

چگونه به جزیره هنگام برویم؟

راه‌ها و مسیر‌های فراوانی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان خود را به سواحل نقره‌ای هنگام رساند. شما می‌توانید قسمت عمده راه را با هواپیما، قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی طی کنید.

اگر با هواپیما به قشم بروید، باید بدانید فرودگاه اسکله کندالو نزدیک است و چیزی حدود ۱۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. همان‌طورکه گفته شد برای رسیدن به خود قشم هم، راه‌های زیادی وجود دارند که از آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

رفتن به جزیره هنگام از بندرعباس

می‌توانید قبل از اینکه به قشم بروید، مقصد اولیه را بندر‌عباس قرار دهید و بعد از آن‌جا به قشم بروید. بعد از رسیدن به قشم باید به یکی از دو اسکله کندالو یا شیب دراز بروید. ممکن است برای رسیدن به اسکله کندالو با توجه به موقعیت اولیه خود از اسکله شهید ذاکری بگذرید. از هر‌کدام از این ‌دو اسکله می‌توانید ‌به‌ آسانی قایقی را سوار شده و در جزیره با‌صفای هنگام پیاده شوید. درمورد ساعت رفتن به جزیره هنگام از طریق لندینگ کرافت به یاد داشته باشید که لندینگ کرافت‌ها برنامه زمانی مشخصی دارند و هر دو ساعت یک بار حرکت می‌کنند. برای این‌که معطل نشوید، بهتر است برنامه زمانی حرکت این شناورها را از قبل چک کنید و در زمان مشخص به بندر بروید.

شماره تلفن اسکله جزیره هنگام

اسکله شهید ذاکری: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

اسکله شهید حقانی: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

مسیر قشم تا جزیره هنگام

مسیر-قشم-تا-جزیره-هنگام

برای رسیدن به جزیره زیبای هنگام باید مسافتی در حدود ۴۵ دقیقه را از جزیره قشم طی کنید. برای رسیدن به این جزیره زیبا باید به اسکله کندالو که در ده کیلومتری فرودگاه قشم قرار دارد رفته و بعد از یک قایق سواری هیجان‌انگیز به جزیره هنگام برسید.

همچنین می‌توانید از بندرعباس به قشم رفته و بعد از آن با وسیله نقلیه از اسکله شهید ذاکری به اسکله کندالو بروید و سپس سوار قایق شوید تا به جزیره هنگام برسید. اگر صبح زود حرکت کنید، می‌توانید از هوای خنک و نسیم لذت‌بخشی که از طرف خلیج می‌وزد لذت ببرید و نیز وقت کافی برای گشتن در جزیره را هم داشته باشید.

فاصله جزیره هنگام تا قشم

جزیره هنگام در فاصله ۲۹ مایلی از جزیره قشم قرار دارد. شما تنها با پیمودن یک مسیر ۱۰ دقیقه‌ای با قایق می‌توانید از قشم به مقصد برسید. فاصله این جزیره تا بندرعباس نیز در حدود ۴۳ مایل دریایی است (هر مایل دریایی برابر ۱۸۵۲ متر است).

جزیره هنگام؛ جزیره‌ای زیبا برای یک سفر خاطره‌انگیز

جزیره-هنگام؛-جزیره‌ای-زیبا-برای-یک-سفر-خاطره‌انگیز

این جزیره، جزیره‌ای زیبا و دیدنی در خلیج فارس است که زیبایی‌های فوق‌العاده و بی‌نظیری دارد. زیبایی‌هایی منحصربه‌فرد که تماشای آن‌ها هوش از سرتان می‌پراند و شما را غرق در لذت می‌کند. وجود صخره‌های مرجانی حیرت‌انگیز و آب‌های مواج خلیج فارس این جزیره را دیدنی‌تر کرده و توجه گردشگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جلب کرده است.

۴/۵ - (۴ امتیاز)
یک نظر برای "جزیره هنگام قشم کجاست؟" ارسال شده.
  1. ناشناس گفت:

    ایول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *