جزیره ناز در قشم

جزیره-ناز-در-قشم

قشم؛ جزیره‌ای زیبا و جذاب با سواحلی رویایی و نیلگون است. این جزیره شگفت‌انگیز همچون نگینی در دل خلیج فارس می‌درخشد و باعث جذابیت هرچه بیشتر این دریای زیبا شده است. در این منطقه از جنوب ایران و در حاشیه خلیج فارس، عجایبی هفتگانه قرار گرفته که چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و هر گردشگری دوست دارد از این عجایب هفتگانه جذاب دیدن کند.

در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، قصد داریم شما را به یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم ببریم و با این جاذبه تماشایی آشنا شویم.

جزایر ناز؛ یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم

جزایر-ناز؛-یکی-از-عجایب-هفتگانه-جزیره-قشم

جزایز ناز یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم است. قدم زدن بر پهنه دریا، رویایی شیرین و محال است که در جزایر ناز به واقعیت می‌پیوندد. در جزیره ناز و در هنگام جزر آب دریا، می‌توانید به اندازه یک کیلومتر در دریا پیاده روی کنید و تا بلندای جزایر ناز را بپیمایید. این تجربه بسیار شگفت‌انگیز و این احساس باشکوه، تنها در جزایر بی‌نظیر ناز امکان‌پذیر است و تجربه‌ای ناب برایتان رقم خواهد زد.

این جزایر زیبا در نزدیکی ساحل قرار دارند و هر روز در هنگام جزر، به خشکی متصل شده و در هنگام مد دوباره به زیر آب می‌روند. شاید به همین دلیل اسم این جزایر را ناز گذاشته‌اند؛ چرا که هر روز برای ملحق شدن به ساحل ناز می‌کنند!

اجاره روزانه خانه در قشم

به جرات می‌توان گفت جزایر ناز با تمام سواحلی که تاکنون دیده‌اید، متفاوت است. تا حدود ۵۰ سال پیش، این جزایر مسکونی بودند و انبار ماهیگیران نیز در آن جا قرار داشت، اما از مدت‌ها قبل تاکنون، تنها برای صیادی استفاده می‌شود. محلی‌ها این جزایر را «دو کَردَه» می‌نامند و گردشگران آن را به نام «جزایر ناز» می‌شناسند.

شگفتی‌های جزیره ناز در قشم

شگفتی‌های-جزیره-ناز-در-قشم

در هنگام جزر، راه باریکی از شن‌های درخشان از زیر آب بیرون آمده و جزایر ناز را به قشم متصل می‌کنند و در زمان مد این راه زیبا به زیر آب رفته و تا جزر بعدی منتظر می‌ماند. درست است که مدت زمان جزر آب اندک به نظر می‌رسد، اما این زمان کوتاه به قدری زیبا و جذاب است که مسافران و گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا برای تماشای این زمان جذاب و قدم زدم بر روی شن‌های دریا، به جزایر ناز سفر می‌کنند.

جزایر ناز جزو ژئوپارک جهانی قشم است و از آنجایی که این جزایر تنها در هنگام جزر بیرون از آب هستند، تنها چند دست‌فروش در آن وجود داشته و هیچ مغازه‌ای در این جزایر وجود ندارد.

تفریحات جزایر ناز در قشم

· پیاده‌روی در آب دریا

پیاده-روی-در-آب-دریا

پیاده‌روی یکی از تفریحات بسیار آرامش‌بخش و لذت‌بخش است، مخصوصا اگر بر روی ساحل و شن‌های زیر آب دریا باشد، لذت و آرامش و هیجانی وصف‌ناپذیر خواهد داشت. قدم گذاشتن بر روی شن‌های خیس و نرم و لمس این شن‌ها احساسی متفاوت برای شما خواهد بود.

· اسب و شتر سواری

اسب-و-شتر-سواری

یکی دیگر از کارهای جذابی که می‌توانید در جزایر ناز انجام دهید، سواری با اسب و شتر است. سواری با شتر یا اسب، آن هم در کنار دریای نیلگون خلیج فارس و مناظر زیبایش، تجربه‌ای بی‌نظیر است که در کمتر جایی می‌توانید نظیرش را بیابید.

· تفریحات هوایی

تفریحات-هوایی

تفریحات هوایی این جزیره زیبا آن قدر لذت‌بخش و جذاب است که هیچ‌کسی نمی‌تواند از آن دست بکشد. سواری با پاراگلایدر، کایت بورد، پاراموتور، چتربازی و بادسواری، همگی از تفریحات ناب و هیجان‌انگیز این جزیره زیبا هستند. اگر شما هم به دنبال یک سفر پرهیجان و پر از شادی هستید، تفریحات هوایی این جزیره را از دست ندهید.

· تفریحات آبی در جزایر ناز

تفریحات-آبی-در-جزایر-ناز

مگر می‌شود تا کنار آب‌های نیلگون خلیج رفت و تفریحات آبی آن را تجربه نکرد. تفریحاتی پر از هیجان، لذت و خوشی که در خاطر همه می‌ماند و روزی پر از خوشی را برایتان به ثبت می‌رساند. سواری بر روی موج‌های دریا با جت اسکی، قایق سواری و حتی غواصی، از جمله تفریحات مهم و زیبای این جزیره هستند.

جزایر ناز در قشم، پر از تفریحات مختلف است و پاسخگوی نیازهای تفریحی همه شما با هر نوع سلیقه‌ای است، کافیست به این جزیره سفر کنید و از تنوع تفریحات موجود در آن لذت ببرید. می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در قشم، اقامتی راحت و بی‌نظیر را تجربه کرده و سپس با خیال راحت به تفریحات خود بپردازید.

ساحل ناز جزیره قشم

ساحل-ناز-جزیره-قشم

جزیره ناز در قشم، یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس است که سواحلی بی‌نظیر و پر از شگفتی دارد. قدم زدن در این سواحل، تماشای غروب خورشید و گوش کردن به صدای موج‌های آب دریا، آرامشی وصف‌ناپذیر را به شما هدیه خواهد کرد.

زمان جزر و مد جزیره ناز

زمان-جزر-و-مد-جزیره-ناز

برای این که بدانید در چه ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید برای قدم زدن بر روی شن‌های ساحل جزیره ناز در قشم آماده باشید، باید زمان دقیق جزر و مد را بدانید. به طور معمول بین جزر و مد ۶ ساعت فاصله است و باید قبل از سفر به جزایر ناز، از ساعات دقیق آن مطلع باشید. چراکه این پدیده در ساعات خاصی اتفاق می‌افتد و این ساعات به فصل و وضعیت ماه در آسمان بستگی دارد. برای این که زمان دقیق این پدیده را بدانید، می‌توانید از مردم محلی جزیره سوال کنید.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

فاصله جزیره ناز تا قشم

فاصله-جزیره-ناز-تا-قشم

جزایر ناز در فاصله ۳۲ کیلومتری قشم واقع شده است. زمانی که به قشم رسیدید، می‌توانید از طریق بلوار آزادگان به سمت جنوب رفته و در انتهای بلوار وارد جاده زیبای ساحلی جنوب جزیره که به جاده دریا معروف است، شوید. سپس بعد از عبور از سازه اسکله نفتی و گذشتن از ساحل طلایی در در سمت راست خود پارکینگ بزرگ جزیره ناز را خواهید دید.

برای رسیدن به جزیره ناز در قشم، می‌توانید از طریق راه‌های دیگری مانند؛ شهر درگهان، و از سمت مسیر روستای رمچاه، به جزیره ناز در قشم برسید و یا از سمت حاشیه روستاهای گیاهدان، رمکان و زیرانگ است که شما را به جزیره ناز در قشم می‌رساند.

جزیره ناز روی نقشه

می‌توانید با استفاده از نقشه زیر، از موقعیت جغرافیایی این جزیره نسبت به جزیره قشم و سایر جزایر اطراف مطلع شوید.

آدرس جزیره ناز قشم

جزایر ناز ۳ جزیره با مساحتی در حدود ۳ هکتار هستند که با موازات خط ساحلی جنوبی در ۲۲ کیلومتری قشم از اسکله صیادی شهر سوزا در غرب تا صخره لاک‌پشت‌ها و روستای ریگو در شرق کشیده شده است.

عکس‌های جزیره ناز قشم

در ادامه چند مورد از تصاویری بسیار زیبا، شگفت انگیز و بی‌بدیل از جزایر ناز را مشاهده خواهید کرد که هر کدامشان باعث می‌شود حسی زیبا در انسان به وجود بیاید و با دیدن این عکس‌ها غرق در زیبایی‌ها شود.

عکس‌های-جزیره-ناز-قشم-1

عکس‌های-جزیره-ناز-قشم-2

عکس‌های-جزیره-ناز-قشم-3

عکس‌های-جزیره-ناز-قشم-4

جزیره ناز در قشم؛ جزیره‌ای برای داشتن یک سفر متفاوت

جزیره-ناز-در-قشم؛-جزیره‌ای-برای-داشتن-یک-سفر-متفاوت

همان طور که اشاره کردیم جزیره ناز یکی از جاهای دیدنی جزیره قشم است که در نزدیکی سواحل شرقی جزیره قشم قرار گرفته و در حدود یک کیلومتر از ساحل فاصله دارد. دیواره‌های صخره‌ای به طول ۵ تا ۱۰ متر، ساحل شنی نقره‌ای و بسیاری از تفریحات و جذابیت‌ها باعث شده تا جزایر ناز در قشم جزو محبوب‌ترین مقاصد گردشگران باشد.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *