جزیره لارک قشم کجاست؟

جزیره-لارک-قشم-کجاست؟

جزایر جنوبی کشور همواره یکی از مکان‌های دیدنی و جذاب گردشگری به شمار می‌روند و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کنند. این جزایر به قدری زیبا و شگفت‌انگیز هستند که شما را مجذوب کرده و هوش از سرتان خواهد پراند!

یکی از این جزایر زیبا و جذاب، جزیره لارک قشم است. هر گوشه از این جزیره، پر از شگفتی و زیبایی است و شما می‌توانید ساعت‌ها به تماشای آن بپردازید و از دیدن این همه زیبایی شگفت‌زده شوید. برای آشنایی بیشتر با این جزیره و دانستن اینکه جزیره لارک قشم کجاست، در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید.

جزیره لارک در قشم

جزیره-لارک-در-قشم

خلیج فارس دارای جزایر بسیار زیاد و زیبایی است که همواره پذیرای گردشگران از راه‌های دور و نزدیک بوده است. اگر می‌خواهید بدانید جزیره لارک در کجاست، باید بگوییم که جزیره لارک، جزیره‌ای با مساحتی بالغ بر ۷۷ کیلومتر مربع، در کنار جزایر قشم و هرمز قرار گرفته است. وجود کوه‌های آتشفشانی مخروطی، فضای خلوت، محیط پاکیزه و طبیعت بکر باعث شده تا این جزیره به یکی از مقاصد مهم گردشگری در خلیج فارس تبدیل شود.

اجاره روزانه خانه در قشم

جزیره لارک روی نقشه

در نقشه زیر می‌توانید موقعیت جزیره لارک را مشاهده کرده و بدانید جزیره لارک قشم کجاست.

جزیره-لارک-روی-نقشه

تاریخچه جزیره لارک قشم

تاریخچه-جزیره-لارک

این جزیره با وجود ساکنان کم، تاریخچه‌ای طولانی و پرفراز و نشیب داشته است. پرتغالی‌ها در زمان حضور در خلیج فارس، در جزیره لارک ساکن بودند. در طی درگیری‌های جنگ بین ایران و عراق نیز اتفاقات زیادی در این جزیره رخ داد و درگیری‌های زیادی در آن به وقوع پیوست.

وقوع جنگ‌های متعدد دریایی در پیرامون این جزیره، از جمله مهم‌ترین درگیری‌های این جزیره است. این جزیره دارای دو منطقه مسکونی است که این مناطق به نام‌های لارک کوهی و لارک شهری مشهور هستند.

جمعیت جزیره لارک

جمعیت-جزیره-لارک

جمعیت جزیره لارک با ۷۷ کیلومتر مربع مساحت، در حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ خانوار برآورد شده است. گویش مردم این جزیره یکی از گویش‌های زبان لری به نام کمزاری است. طبق شواهد به نظر می‌رسد که فرهنگ بومی این منطقه، از لرستان و مردمی که در چندین سده قبل به آن کوچ کرده‌اند، گرفته شده است.

زندگی در جزیره لارک

زندگی-در-جزیره-لارک

جالب است بدانید که جزیره لارک در اثر فعالیت‌های آتشفشانی به وجود آمده و به همین دلیل خاک آن مناسب کشاورزی نمی‌باشد. از همین رو فعالیت اصلی مردم این جزیره، ماهیگیری و غواصی است. همچنین این جزیره دارای برخی از معادن معدنی است که برخی از مواد معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود. البته عده‌ای از افراد نیز به دامپروری به صورت سنتی مشغول هستند.

جزیره لارک قشم در نزدیکی کشور عمان قرار گرفته است و همین امر باعث می‌شود تا برخی از ماهیگیران این جزیره برای فروش ماهی‌های خود به بندرهای عمان بروند.

آب آشامیدنی مردم این جزیره، از طریق بندرعباس به این منطقه حمل می‌شود. آب مصرفی جزیره نیز به وسیله کشتی و هفته‌ای دو بار از بندرعباس تامین می‌شود. برق جزیره لارک نیز به وسیله دو موتور برق با میزان قدرت ۱/۵ وات تولید می‌شود.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

دیدنی‌های جزیره لارک قشم

این جزیره زیبا پر از مناطق دیدنی و جذاب است. شما می‌توانید به گشت‌وگذار در این جزیره پرداخته و از جاهای دیدنی و جذاب آن لذت ببرید. در ادامه به معرفی برخی از جاهای دیدنی و جذاب این جزیره خواهیم پرداخت.

· قلعه پرتغالی‌ها

قلعه-پرتغالی‌ها

همان طور که اشاره شد، در گذشته این جزیره تحت سلطه پرتغالی‌ها بوده است. به همین دلیل در این جزیره استحکامات نظامی پرتغالی‌ها که با سنگ‌های مرجانی و چوب و ملات ساخته شده‌اند باقی مانده و امروزه تبدیل به یکی از جاهای دیدنی این جزیره شده است. در زمان شاه عباس و صفویان، این جزیره از دست پرتغالی‌ها باز پس گرفته شده بود.

· قبرستان تاریخی لارک

قبرستان-تاریخی-لارک

شاید در ابتدا عجیب به نظرتان برسد؛ اما قبرستان تاریخی لارک یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره لارک قشم به حساب می‌آید. دفن کردن اجساد در جزیره لارک با روش بومی خاصی صورت می‌گیرد. سنگ قبرها در این جزیره از جنس سنگ‌های مرجانی است. اهالی جزیره آتشدان‌هایی سنتی تهیه کرده و بر روی مزارها قرار می‌دهند و بر روی آن اسپند و کندر روشن می‌کنند.

· برج فانوس دریایی

برج فانوس دریایی یکی از جاهای دیدنی این جزیره است که در فاصله ۴ کیلومتری بخش مسکونی جزیره قرار گرفته است. ظاهر قدیمی و خاص این بنا باعث شده تا گردشگران بسیاری برای بازدید از این بنا ترغیب شوند. شما می‌توانید در کنار این بنا عکس‌های زیبا و جذابی گرفته و به عنوان یادگاری از سفر خود به همراه داشته باشید.

· سواحل مرجانی لارک

سواحل-مرجانی-لارک

سواحل مرجانی جزیره لارک قشم، یکی از جذاب‌ترین و زیباترین دیدنی‌های این جزیره است. اگر به دنبال یک تفریح آرام هستید و دوست دارید از آرامش جزیره و صدای موج‌های دریا لذت ببرید، حتما به ساحل این جزیره رفته و از تماشای سواحل مرجانی و زیبای آن غرق در لذت شوید.

همچنین آب این جزیره به قدری شفاف و صاف است که به راحتی می‌توانید زندگی آبزیان زیر دریا را مشاهده کرده و از این همه عظمت و زیبایی شگفت‌زده شوید.

· ساحل پلانکتون و نقره‌ای در جزیره لارک قشم

ساحل-پلانکتون-و-نقره‌ای-در-جزیره-لارک-قشم

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های دیدنی این جزیره، ساحل پلانکتون است. اگر به این جزیره سفر کردید، حتما یک شب را در آن بگذرانید. در سال ۲۰۱۵، عکسی از جزیره لارک در شب در مجله معتبر نشنال جئوگرافی منتشر شد که باعث مشهور شدن این جزیره و افزایش محبوبیت آن شد.

در شب‌هایی که آرام است و دریا مواج نیست، می‌توانید نور آبی رنگی که در کنار ساحل می‌درخشد را مشاهده کنید. این پدیده نادر و جذاب به دلیل وجود فیتوپلانگتون‌هاست. تماشای آسمان صاف و پرستاره به همراه دریایی که به رنگ آبی درخشان است، می‌تواند یک تصویر رویایی و بسیار شگفت‌انگیز را برای شما به ارمغان آورد. تماشای ساحل نقره‌ای این جزیره در هنگام شب نیز خالی از لطف نیست و لذتی وصف‌ناپذیر را در شما به وجود خواهد آورد.

غواصی در جزیره لارک

غواصی-در-جزیره-لارک

یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریحات جزیره لارک قشم، غواصی کردن است. غواصی در آب‌های خلیج فارس و تماشای دنیای شگفت‌انگیز زیر آب، بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. غواصی در زیر آب می‌تواند تجربه‌ای به یادماندنی برای شما باشد و خاطرات خوشی از سفر برای شما رقم بزند.

چگونه به جزیره لارک برویم؟

چگونه-به-جزیره-لارک-برویم؟

حال که فهمیدیم جزیره لارک قشم کجاست، باید به این نکته بپردازیم که چگونه می‌توانیم به این جزیره زیبا برویم؟ جزیره لارک یکی از جزایر جنوبی ایران است که در شرق جزیره قشم و قسمت جنوبی جزیره هرمز قرار گرفته است. این جزیره در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان بندرعباس و ۶ مایل دریایی از شهر قشم واقع شده است. رسیدن به این جزیره، از طریق دو اسکله امکان‌پذیر است.

راه اول و مطمئن‌تر این است که از طریق اسکله ذاکری و با استفاده از اتوبوس‌های دریایی به جزیره لارک برسید. راه دوم برای رسیدن به این جزیره این است که به اسکه دوحه قشم رفته و از آنجا با استفاده از قایق‌های موتوری به جزیره لارک برسید.

بهترین زمان سفر به جزیره لارک

بهترین-زمان-سفر-به-جزیره-لارک

از آنجایی که این جزیره در قسمت جنوبی کشور واقع شده، دارای آب‌وهوای گرم و مرطوبی است. بهترین زمان سفر به این جزیره، نیمه دوم سال و در فصل‌های پاییز و زمستان است. به عبارتی می‌توان گفت که بهترین زمان سفر به این جزیره از اویل آبان ماه تا اوایل فروردین ماه است. در این فصل‌ها، آب‌وهوای جزیره بسیار مناسب و خوب بوده و می‌توانید یک سفر لذت‌بخش را تجربه کنید.

اقامت در جزیره لارک

اقامت-در-جزیره-لارک

جزیره لارک در جنوبی‌ترین نقطه کشور و در نزدیکی جزیره قشم قرار گرفته است. از آنجایی که این جزیره امکانات رفاهی مناسبی برای اقامت ندارد، اکثر گردشگران برای سفری یک روزه به این جزیره سفر می‌کنند. برای اینکه اقامتی آسوده و راحت را تجربه کنید و دغدغه اقامتگاه را نداشته باشید، بهتر است قبل از سفر به این جزیره، با اجاره ویلا و سوئیت در قشم، یک اقامتگاه مناسب برای خود رزرو کنید.

بعد از آن می‌توانید با خیال راحت به جزیره لارک سفر کرده و بعد از اتمام گردش خود در لارک، به اقامتگاه خود در قشم برگشته و با خیال آسوده به استراحت بپردازید.

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *