جزیره شیف در استان بوشهر

جزیره شیف، یکی از زیبایی‌های بوشهر

استان بوشهر یکی از مقاصد مهم گردشگری و پایتخت انرژی ایران است. وجود سواحل جذاب و بی‌نظیر در این شهر و نیز آثار دیدنی و تاریخی باعث شده تا هر ساله تعداد بسیار زیادی از مسافران به این شهر زیبا سفر کرده و از دیدن آثار آن لذت ببرند. در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم سفری به جزیره شیف در استان بوشهر داشته باشیم و این جاذبه زیبا را بهتر بشناسیم.

جزیره شیف؛ یکی از زیبایی‌های بوشهر

جزیره شیف؛ یکی از زیبایی‌های بوشهر

جزیره شیف؛ جزیره‌ای ماسه‌ای، زیبا و شگفت‌انگیز در شمال بوشهر است که در انتهای تالاب حله و از به هم پیوستن آب رودخانه‌های شاپور و دالکی به وجود آمده است. براساس سرشماری که در سال ۱۳۹۵ انجام شده است، جمعیت روستای شیف در حدود ۳۷۰۰ نفر بود. مردم این روستا به زبان عربی صحبت می‌کنند و لهجه خاص خود را دارند.

جزیره شیف از دو محله به نام‌های حیاره (در شرق) و عواسی (در غرب)، تشکیل شده است. این دو محله توسط آبراهه کوچکی از هم جدا می‌شود. شغل مرم این روستا ماهیگیری است و اغلب افراد به این شغل مشغول هستند.

تاریخچه جزیره شیف در استان بوشهر

تاریخچه-جزیره-شیف-در-استان-بوشهر

از آنجایی که مزار شیخ سعد در این جزیره قرار دارد، این جزیره در گذشته شیخ سعد نام داشت. به گفته اهالی روستا، شیخ سعد یکی از جنگجویان ایرانی بوده که برای مدتی در این جزیره فرمانروایی کرده است. بعد از آن و تا سال ۱۳۲۷ خورشیدی، این جزیره زیر سلطه احمدخان انگالی بود. در آن زمان و به فرمان احمدخان، نام این جزیره از شیخ سعد به شیف تغییر پیدا کرد.

در سال ۱۳۲۷، مردم برعلیه احمدخان قیام کردند و احمدخان به همراه خانواده خود از این جزیره به بوشهر مهاجرت کرد. در حال حاضر از محل حکومت احمدخان تنها یک خرابه باقی مانده است. جزیره شیف در گذشته یکی از بندرگاه‌های مهم به حساب می‌آمد. در آن زمان تمام کالاهای تجاری و صادراتی از تهران، اصفهان و شیراز به جزیره شیف آورده شده و بعد از آن با لنج به کشورهای دیگر حمل می‌شد.

جاهای دیدنی جزیره شیف در استان بوشهر

در ادامه به معرفی جاهای دیدنی و زیبای جزیره شیف در استان بوشهر خواهیم پرداخت و شما را با این جزیره زیبا بیشتر آشنا خواهیم کرد:

· اسکله ماهی؛ جلوه زحمات بی‌دریغ ناخدایان

اسکله ماهی؛ جلوه زحمات بی‌دریغ ناخدایان

اگر به این جزیره زیبا سفر کردید، حتما سری به اسکله جذاب آن بزنید و از نزدیک تلاش ناخداهای زحمتکش را ببینید. نشستن در کنار ساحل و تماشای ماهیگیری ناخداها در این مکان، آرامشی ژرف را به شما هدیه می‌دهد. می‌توانید با دوربین عکاسی خود، عکس‌های جذابی از این ساحل تماشایی و ماهیگیری ناخداها را به ثبت برسانید.

· بازار ماهی فروشان؛ تجربه طعم لذت‌بخش ماهی تازه

بازار ماهی فروشان؛ تجربه طعم لذت‌بخش ماهی تازه

می‌توانید به بازار ماهی فروشان رفته، از آنجا ماهی تازه خریداری کرده و یک وعده غذایی دریایی تازه و لذیذ را نوش جان کنید. این بازار مانند تمام بازارهای دیگر نیست؛ بلکه ماهیگیران بعد از صید روزانه به اسکله معروف جزیره در قسمت شمالی رفته و صید روزانه خود را به فروش می‌رسانند.

· لنج‌های فرورفته در ساحل ماسه‌ای؛ مکانی برای ثبت تصاویر جذاب

لنج‌های فرورفته در ساحل ماسه‌ای؛ مکانی برای ثبت تصاویر جذاب

تماشای لنج‌هایی که زمانی بر روی آب شناور بوده‌اند، اما اکنون در اثر جزر و مد در ماسه‌های جزیره فرو رفته‌اند، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت و جذاب برای شما باشد. این منطقه برای گرفتن عکس‌های جذاب بسیار مناسب است. تلفیقی از لنج‌های به گل نشسته در کنار کودکانی که پرجنب و جوش بر روی ساحل به بازی می‌پردازند، منظره‌ای زیبا و به‌یادماندنی ایجاد می‌کند.

آدرس جزیره شیف در استان بوشهر

آدرس-جزیره-شیف-در-استان-بوشهر

این جزیره ماسه‌ای جذاب، در ۱۲ کیلومتری شمال غرب شهرستان بوشهر و ۶ کیلومتری بندر بوشهر قرار گرفته و یکی از روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر است. می‌توانید از طریق بوشهر به این جزیره رفته و سفر خود را خاطره‌انگیزتر و جذاب‌تر کنید.

اقامت در جزیره شیف بوشهر؛ اقامتی خاطره‌انگیز

اقامت در جزیره شیف بوشهر؛ اقامتی خاطره‌انگیز

پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب در سفر، یکی از دغدغه‌های اصلی تمام مسافران است. برای اینکه بتوانید بهترین اقامتگاه را پیدا کنید و یک سفر به یادماندنی و خوب را تجربه کنید، می‌توانید قبل از سفر، با اجاره ویلا و سوئیت در بوشهر، اقامتگاه و یا بهترین هتل های بوشهر را انتخاب کرده و در طول سفر، اقامتی آسوده را تجربه کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *