۱۶ جاهای دیدنی از نوشهر که هر مسافری باید بشناسد!

جاهای دیدنی نوشهر

نوشهر از آن شهرهایی است که با هر سلیقه‌ای که به آن سفر کنید محو زیبایی‌های آن خواهید شد. فرقی ندارد از سفرتان به نوشهر چه قصدی دارید، جاهای دیدنی نوشهر به قدری متنوع است که هر کسی را راضی نگه خواهد داشت. در نوشهر تا چشم کار می‌کند پر است از جاذبه‌های دیدنی که از نوشهر یک مقصد تمام‌عیار و ایده‌آل به وجود آورده است.

نوشهر آن قدر جذاب است که سفر به آن و بازدید از جاهای دیدنی نوشهر سفرتان را به یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین سفرهایتان تبدیل خواهد کرد. برای اینکه بتوانید برنامه دقیق و منظمی از سفرتان به نوشهر داشته باشید لیست کاملی از جاهای دیدنی نوشهر برایتان به وجود آورده‌ایم تا در سفرتان بدون هیچ نگرانی تنها به خوش گذرانی بپردازید. حالا که مقصد سفر بعدی‌تان را مشخص کرده‌اید می‌توانید با اجاره آنلاین ویلا و سوئیت در نوشهر از طریق همین وب‌سایت اقدام کنید تا در سفر تنها دغدغه‌تان خوش‌گذرانی باشد. تا پایان مطلب با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا هرچه بیشتر با نوشهر و دیدنی‌های آن آشنا شوید.

۱-تالاب ارواح

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

بیایید از همین ابتدا کمی هیجان را چاشنی سفرمان کنیم. تالاب ارواح یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که افراد زیادی با شنیدن اسم آن بسیار متعجب می‌شوند. اما برخلاف نام این تالاب خبری از ارواح و اجنه در این جا نیست. بلکه هنگام بازدید از این منطقه با تالاب زیبایی مواجه خواهید شد که دورتادور آن انبوه درختان قرار گرفته و مه هم که به جزئی جدانشدنی از این تالاب تبدیل شده است.

اما شاید تنها چیزی که کمی فضای این تالاب را خوفناک کرده است درختان خشکیده‌ای است که از میان تالاب سر درآورده‌اند که این درختان به دلیل تماس زیاد با آب پوسیده شده‌اند. پس هنگام برنامه‌ریزی برای سفر به نوشهر بازدید از تالاب ارواح را فراموش نکنید و اسم این تالاب را در صدر لیست جاهای دیدنی نوشهر قرار دهید.

۲-پارک جنگلی سی‌سنگان

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

سفر کردن به شمال با سر زدن به جنگل معنا پیدا می‌کند. اگر به شمال سفر کنید و سری به جنگل‌های سبز و انبوهش نزنید درست مانند این است که اصلاً سفر نکرده‌اید! آن هم در نوشهر که یکی از بکرترین و زیباترین پارک‌های جنگلی را در لیست جاهای دیدنی نوشهر قرار داده است جنگل نوردی از اوجب واجبات است. پارک جنگلی سی‌سنگان جنگلی با پوشش گیاهی متنوع بوده و جانوران مختلفی مانند روباه، خرس و پلنگ در آن زندگی می‌کنند. این جنگل با چشم‌انداز زیبا و منحصر به فردی که دارد به یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های نوشهر تبدیل شده است که مسافران زیادی همه ساله به قصد بازدید از این پارک جنگلی راهی سفر به نوشهر می‌شوند.

۳-سد خاکی آویدر

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

حالا که تا پارک جنگل سی‌سنگان رفته‌اید بهتر است سری هم به سد خاکی آویدر که در نزدیکی این پارک جنگلی قرار گرفته است نیز بزنید. این سد که به دلیل دور بودن از دریا خبری از رطوبت هوای آزاردهنده در آن نیست یکی دیگر از مواردی است که می‌بایست در لیست جاهای دیدنی نوشهر قرار گیرد. دور تا دور این سد امکانات رفاهی مناسبی برای کمپ کردن وجود دارد و می‌توانید به راحتی شب را در سد آویدر گذرانده و تجربه جذاب و بی‌نظیری را برای خود و خانواده‌تان رقم بزنید. امکانات رفاهی مانند رستوران محلی و سرویس بهداشتی در این سد قرار دارد که کمپ کردن را ممکن کرده است. در بازدید از این سد می‌توانید اسب‌سواری، قایق پدالی و دوچرخه‌سواری را نیز تجربه کرده و سفرتان را جذاب‌تر از قبل کنید.

۴-روستای کندلوس

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

احتمالاً خیلی از ما اسم کندلوس را از فیلم “باغ‌های کندلوس” شنیده‌ایم و حتی اگر به تماشای این فیلم نشسته باشید با زیبایی‌های این روستا آشنا هستید. حتی اگر این با این روستا آشنایی چندانی ندارید توصیه ما به شما در سفرتان به نوشهر این است که به هیچ عنوان بازدید از روستای کندلوس را از لیست جاهای دیدنی نوشهر از قلم نیندازید. قدم زدن در میان کوچه‌های سنگ‌فرش شده این روستا و تماشای نماهای دست‌نخورده و کاهگلی خانه‌های قدیمی و پنجره‌های چوبی که با گلدان‌های شمعدانی تزیین شده، کندلوس را به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های نوشهر تبدیل کرده است.

۵-تالاب فراخین

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

تالاب فراخین نیز تالاب زیبایی است که در نزدیکی روستای کندلوس قرار گرفته است. شاید پیدا کردن این تالاب برای مسافرین و افراد نا آشنا کمی سخت به نظر برسد اما تماشای منظره دل‌انگیز و زیبای این تالاب مسافران زیادی را برخلاف همه سختی‌هایش به سمت خود می‌کشد. کافیست تا با پرس‌وجو از افراد محلی و کمی پیاده‌روی خود را به تالاب فراخین برسانید آن وقت خواهید دید که رسیدن به این تالاب به همه سختی‌هایش می‌ارزید. تالاب فراخین و سکوتی که در اطراف آن حاکم است شما را غرق در زیبایی خود خواهد کرد پس حتماً تالاب فراخین را نیز در لیست جاهای دیدنی نوشهر قرار دهید و به هیچ عنوان بازدید از آن را فراموش نکنید.

۶-دیو چشمه

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

دیو چشمه به آب خنک و گوارایش معروف است. حتی اگر در گرم‌ترین فصل سال نیز به دیو چشمه سفر کنید آب خنک آن حسابی به مزاجتان خوش خواهد آمد. وجود پله‌های سنگ‌فرش‌شده که در همه فصول سال آب چشمه از آن سرازیر می‌شود زیبایی این چشمه را چند برابر کرده است. کافیست تا از آب خنک و گوارای این چشمه بنوشید تا به اعتقاد محلی‌ها دوباره به آن بازگردید. چشمه گردو نیز یکی دیگر از چشمه های نوشهر است که می توانید از آن بازدید کنید.

۷-روستای لرگان

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

همه در تابستان به دنبال مکانی هستیم تا از گرمای هوا به آن پناه ببریم و به جایی برویم که خبری از هوای گرم و آزاردهنده تابستان نباشد. روستای لردگان دقیقاً همان جایی است که می‌توانید برای فرار از گرمای هوا به آن پناه ببرید. روستای ییلاقی لردگان که به دلیل وجود درختان لرگ که نوعی درخت گردو می‌باشد به لردگان معروف شده است که همه ساله با طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوعش میزبان مسافران زیادی می‌باشد که از سراسر ایران راهی سفر به این روستای ییلاقی و زیبا هستند.

۸-روستای حیرت

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

روستای حیرت یکی دیگر از ییلاقاتی است که برای سفرهای تابستانی گزینه مناسبی هستند. این روستا که در ۵۰ کیلومتری نوشهر قرار گرفته است با وجود طبیعت بکر و دشت‌های وسیع و زیبایی که در خود جای داده در کنار آب‌وهوای مطبوعش تبدیل به مقصد محبوب مسافرین در تابستان شده است. به دلیل سرما و بارش زیاد برف در این منطقه بهار و تابستان تنها فرصتی است که می‌توانید به روستای حیرت سفر کنید و از زیبایی‌های آن حیرت شده شوید.

۹-دریاچه خضر نبی

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

تا این جای کار در لیست جاهای دیدنی نوشهر جای خالی یک دریاچه بسیار به چشم می‌آید. اما دریاچه خضر نبی با زیبایی خود به خوبی این جای خالی را پر کرده است. این دریاچه که در شمال نوشهر قرار گرفته است و مساحت بیش از نیم هکتار را به خود اختصاص داده است. بسیاری از روستاییان اعتقاد دارند که از روی این دریاچه خضر پیامبر عبور کرده است و دلیل نام‌گذاری این دریاچه به این نام نیز دلیل وجود چنین اعتقادی است. در هر صورت وجود چنین دریاچه زیبایی که در میان طبیعت سرسبز اطرافش پنهان شده است منظره تماشایی را به وجود آورده است و پر بیراه هم نیست که این دریاچه به بهشت گمشده نوشهر معروف شده است.

۱۰- ساحل سیترا

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

خوبی نوشهر به این است که زیبایی‌های آن فقط به جنگل آن خلاصه نشده و سفر به نوشهر تیری است با دو نشان. سفر به نوشهر هم سفری است به دلیل طبیعت جنگلی و هم دریا و ساحل زیبای دریای خزر. ساحل سیترا نیز یکی از بهترین سواحلی است که در مازندران وجود دارد. ساحل ماسه‌ای سیترا که از تمیزترین سواحل شمالی است با فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی بیشتر از قبل محبوب شده است. اگر اهل هیجان هستید تفریحات آبی ساحل سیترا را از دست ندهید.

۱۱- آبشار زانوس

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

آبشار زانوس نیز یکی از جاذبه‌های دیدنی نوشهر است که بازدید از آن خالی از لطف نیست. آبشار زانوس یا اوپاچ که در منطقه کجور قرار گرفته است منظره دیدنی برای مسافرین به وجود آورده است. تماشای آبی که از ارتفاع زیادی همیشه جاری است بی شک بسیار دیدنی خواهد بود. بسیاری علاقه‌مند هستند تا در تابستان به این آبشار سفر کنند تا با آب‌تنی در آب خنک و همیشه جاری این آبشار گرمای هوای تابستان را کمی قابل‌تحمل‌تر کنند.

۱۲- تنگ دار نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

در ۸ کیلومتری نوشهر دره‌ای عمیق و تنگ قرار دارد که از میان رودخانه‌ای در جریان است. برای رسیدن به این تنگه تنها کافیست به روستای کشک سرا بروید و خود را مهمان یک سفر هیجان‌انگیز کنید. در هر فصلی که به این منطقه سفر کنید شاهد طبیعت زیبا و رودخانه‌ای همیشه در جریان خواهید بود البته در فصل بهار شاهد رودخانه‌ای عمیق‌تر و آب‌وهوای خنکی خواهید بود و بهترین زمان برای بازدید از تنگ دار نوشهر همین فصل است. بسیاری از پایتخت‌نشین‌ها حتی برای تجربه یک سفر هیجان‌انگیز در تعطیلت آخر هفته راهی این منطقه می‌شنود که تنها ۴ ساعت با تهران فاصله داشته و به راحتی می‌توانند سفری کوتاه اما خاطره‌انگیز را در تنگ دار تجربه کنند.

۱۳- بندرگاه نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

بندرگاه نوشهر یکی از جاهای دیدنی نوشهر است که تا همین چند سال پیش بازدید از آن برای عموم ممکن نبود اما حالا که بازدید از این بندرگاه برای عموم ممکن شده است بد نیست تا چنین تجربه‌ای را نیز در سفر به نوشهر تجربه کنیم. این بندرگاه که از مهم‌ترین بندرهای استان مازندران است در سال ۱۳۰۹ شروع به کارکرده و جالب است بدانید که پروژه ساخت این بندرگاه ۹ سال به طول انجامیده است. تماشای کشتی‌های بزرگی که بروی آب در حال رفت و آمد هستند می‌تواند تجربه متفاوتی را در سفر برایتان رقم بزند.

۱۴- آبشار چلندر

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی هستید آبشار چلندر می‌تواند یکی از گزینه‌های باشد که در سفر به نوشهر می‌بایست از آن بازدید کنید. این آبشار که در میان جنگل‌های چلندر قرار گرفته است و برای رسیدن به این آبشار دیدنی می‌بایست مسافت کوتاهی را در جنگل پیاده طی کنید. سکوت و آرامشی که در میان درختان و اطراف این آبشار وجود دارد به پیاده‌روی در جنگل می‌ارزد پس تنبلی را کنار بگذارید و خود را برای یک جنگل نوردی هیجان‌انگیز برای رسیدن به این آبشار حاضر کنید.

۱۵- باغ گیاه‌شناسی نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

باغ گیاه‌شناسی نوشهر از جمله جاهای دیدنی نوشهر است که شاید در سفرهای قبلی‌مان به نوشهر قید بازدید از آن را زده باشید. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید به شما توصیه می‌کنیم که این بار به هیچ وجه خود را از چنین تجربه جالب و جذابی محروم نکنید. در این باغ گیاه‌شناسی انواع گیاهان مختلف و در حال انقراض نگه‌داری می‌شود. گیاهان متفاوتی و جذابی که در شاید نمونه آن را بتوانید در کمتر جایی مشاهده کنید در این باغ گیاه‌شناسی به نمایش گذاشته شده است.

۱۶- بازار روز نوشهر

جاهای دیدنی نوشهر، هرآنچه که درباره نوشهر باید بدانید!

بازار روز نوشهر دنیای رنگارنگی از خوراکی‌هایی است که توسط بومیان به فروش می‌رسد و مکان خوبی برای تهیه سوغاتی و انواع خوراکی‌های متنوع بومی است. بازارهای روز شمالی به قدری جذاب و پر جنب و جوش هستند که اگر در سفرتان از آن بازدید نکنید بی شک بعداً از تصمیمتان پشیمان خواهید شد. پس در برنامه سفرتان به نوشهر برنامه بازدیدی دو ساعته از بازار روز نوشهر را قرار دهید تا یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین کارتان در سفر به نوشهر را تجربه کنید.

کلام آخر

حالا که به خوبی با جاهای دیدنی نوشهر آشنا شده‌اید بهتر است در اولین فرصت چمدان خود را ببندید و خود را مهمان یک سفر جذاب و هیجان‌انگیز کنید. یک سفر دل‌انگیز به نوشهر تنها یک برنامه‌ریزی خوب می‌خواهد تا بتوانید از مدت زمان سفر خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و بتوانید هر چه بیشتر جاذبه‌های نوشهر را از نزدیک ببینید.

۴.۴/۵ - (۱۸ امتیاز)
4 نظر برای "۱۶ جاهای دیدنی از نوشهر که هر مسافری باید بشناسد!" ارسال شده.
  1. فریجون گفت:

    تنگه دار واقعا زیباست ما دیروز رفتیم عالی بود

  2. ابوالقاسم زارع گفت:

    هیچ جای دنیا شیراز نمیشه
    والسلام

  3. فربردخان گفت:

    سلام ممنون از مطلب خوبتون ، فقط میخواستم بگم لرگان صحیح است و لردگان اسم منطقه دیگری در چهارمحال بختیاری هست و ارتباطی با استان مازندران نداره

  4. قیصری گفت:

    لطفا الکی جایی را بزرگ نکنید این روستای حیرت به چه درد میخوره ملت و با این تعاریف الکی می کشونید اونجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *