جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

شیراز شهر زیبایی هاست و وقتی وارد شیراز می شود، عطر بهارنارنج ها همه جای شهر را فرا گرفته است. همه شیراز را با بهارنارنج های معروفش می شناسند، به همین دلیل شیراز لقب شهر بهارنارنج گرفته است.

اگر بخواهیم شیراز را از نظر فرهنگ و تمدن بررسی کنیم باید بگوییم که جای جای این شهر، حال و هوای تاریخی و دارد و با تماشا آثار تاریخی این شهر، به قدمت چندین ساله شیراز پی می برید.

ممکن است در فصل بهارف اکثرا شهر های شمالی را برای مسافرت ایام تعطیلات خود انتخاب کنید، اما شیراز در بهار چیز دیگریست که نباید از رفتن به این شهر درفصل بهار به خصوص اردیبهشت ماه غافل شوید. سفر به شیراز در بهار، تجربه ای متفاوت از سفر به جنوب شرقی ایران را برایتان رقم می زند.

شیراز جز شهر هایی است که می توان برنامه یک سفر تاریخی را روی آن حساب کرد. شاید خیلی ها به قصد گردش و تفریح به این شهر سفر می کنند اما با وجود این همه  جاذبه تاریخی در شیراز ، سفری به تاریخ و سرگذشت ایران هم دارند. این طور می توان گفت که با سفر به شیراز سیری هم در تاریخ می زنید و حس و حال متفاوتی از سفر به شیراز به دست می آورید.

شهر شیراز، جاذبه های گردشگری زیادی دارد، از باغ های بهشتی گرفته تا جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز که در ادامه می خواهیم از جاهای دیدنی و شهرک گلستان شیراز بیشتر صحبت کنیم.

شهرک گلستان شیراز کجاست؟

این شهرک جز شهرک های خوب شیراز به شمار می رود. از نظر موقعیت جغرافیایی هم نزدیک کوهستان است و آب و هوای معتدلی دارد. این شهرک به دور از آلودگی و هوای پر دود و دم شهر است.

درست است که شیراز در جنوب شرقی ایران قرار دارد و هوای آن در اکثر فصول سال گرم است اما شهرک گلستان به دلیل قرارگرفتن در نزدیک کوه ها، هوای خنکی دارد و در فصل زمستان برفی است.

شهرک گلستان جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

گرمای تابستان در شیراز کمی کلافه کننده است، اگر ساکن شیراز هستید، شهرک گلستان مکان مناسبی برای تعویض حال و هوا می باشد و می توانید در آنجا تاستان های خنکی را سپری کنید.

شهرک گلستان شیراز در مسیر جاده سپیدان_شیراز واقع شده است که در مجاورت سایر شهرک های شیراز است. این شهرک از نظر دسترسی به مکان های مختلف شیراز در موقعیت مکانی خوبی واقع شده است و جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی زیبایی دارد که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

مجتمع گردشگری خلیج فارس شهرک گلستان شیراز

اگر به شیراز سفر کرده اید و می خواهید در مجتمع های  تجاری تفریحی آن سیر سیاحت کنید، باید بگوییم که مجتمع گردشگری خلیج فارس یکی از بزرگترین مجتمع های تجاری تفریحی ایران به حساب می آید که مراکز خرید مناسبی دارد و شما میتوانید خرید های خود را از انجا انجام دهید.

مجتمع گردشگری شیراز هر آنچه که برای تفریح و گردش لازم است را دارد، از مراکز خرید گرفته تا شهربازی برای کودکان و بخش های تفریحی بزرگ که با امکانات مناسبی مجهز شده اند.

هم چنین این مجتمع بزرگترین سالن بیلیارد کشور را دارد و دارای چندین سالن سینماست که می توانید به همراه دوستان و خانوادتان با تماشای یک فیلم خوب، لحظات شاد وهیجان انگیزی را سپری کنید.

مجتمع گردشگری تفریحی خلیج فارس شیراز جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

این ها فقط بخشی از امکانات رفاهی این مجمتمع بزرگ بود که بیان کردیم. در فضای بیرونی مجتمع خلیج فارس، آب نماهای موزیکال و حوض اب بسیار زیبا وجود دارد که جذابیت این مجتمع تفریحی را بیشتر کرده است.

نکته جالب درمورد این مجمتع گردشگری این است که در قسمت ورودی مجتمع، ستون هایی به شکل ستون های تخت جمشید دارد که معماری و نمای بیرونی آن را زیبا کرده است.

خلاصه کلام این که شما در مجتمع  گردشگری خلیج فارس علاوه بر تفریح و بازدید از مراکز خرید، می توانید از سرگرمی های مهیج و هیجان انگیز این مجموعه استفاده کنید و لذت ببرید.

چشمه شهرک گلستان شیراز 

می توانید برای آخر هفته های خود طبیعت اطراف شیراز را برای گردش انتخاب کنید که گشت و گذار در دل طبیعت یکی از لذت بخش ترین کارهاست. طبیعت شیراز بسیار زیبا و دیدنی است که طرفداران زیادی میان گردشگران و مسافران پیدا کرده است.

در اطراف شیراز چشمه ها و آبشار های خیره کننده ای وجود دارد که دل هر بیننده ای را می برد. حدودا ۳۰ چشمه در روستاهای اطراف شهرک گلستان وجود دارد که بسیار زییا و دیدنی هستند.

شما می توانید یک طبیعت گردی حسابی در چشمه های شیراز داشته باشید. ناگفته نماند که در خود شهرک گلستان، چشمه وجود ندارد اما در روستاها و اطراف شیراز چشمه هایی با آب و زلال است که می توانید در کنار این چشمه ها کمپ بزنید و استراحت کنید.

چشمه جوشک جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

چشمه جوشک شیراز یکی از همین چشمه های زیبای شیراز است که در کنار روستای قصر قمش قرار گرفته است. این چشمه پرآب است و از رودخانه اعظم سرچشمه می گیرد و در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است.

مسافران به ویژه بومیان شهر شیراز می توانند در روز های تعطیل و آخر هفته ها به این منطقه خوش آب و هوا در اطراف شهرک گلستان شیراز، سفر کنند و در کنار چشمه جوشک خستگی سفر را از تن به در کنند و از طبیعت اطراف و صدای شرشر آب چشمه لذت ببرید.

ما در این مقاله فقط یک چشمه از چشمه های اراف شهرک گلستان شیراز را به شما معرفی کردیم که جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز فقط در چشمه های  آن خلاصه نمی شود پارک جنگلی جذاب و دیدنی دارد که در ادامه بیشتر به معرفی این جاذبه گردشگری می پردازیم.

پارک جنگلی شهرک گلستان جایی برای تفریح و گردش در شیراز 

از دیگر جاهای تفریحی و گردشگری شهرک گلستان شیراز که می توانید در آنجا سیر و سیاحت کنید، پارک کوهستان شهرک گلستان است. این پارک مسیر قدم زنی خوبی دارد و می توانید در مسیر مخصوص پیاده روی، در هوای تمیز ودور از آلودگی شهر  قدکم بزنید و نفسی تازه کنید.

شما می توانید بعد از سیر و سیاحت در مجتمع گردشگری خلیج فارس، برای استراحت و رفع خستگی خود به پارگ کوهستانی شهرک گلستان بروید و حسابی استراحت کنید.

پارک کوهستانی شهرک گلستان شیراز، مکان دنج و آرامی است که می توانید برای ورزش و نرمش به این پارک بیایید و اوقات فراغت خود را در فضایی خوش آب و هوا سپری کنید.

پارک کوهستان جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

پارک کوهستانی گلستان شیراز در دامنه کوه سرخ قرار گرفته که برای کوهنوردی هم بسیار مناسب است. اگر به شیراز سفر کردید و به کوهنوردی علاقه مندید، پارک کوهستان بهترین گزینه برای کوهنوردی می باشد.

تفریحتان نه تنها در شیراز بلکه در اطراف شیراز هم تمام نشدنی است. جاهای دیدنی شهرک گلستان آنقدر جذاب و دیدنی است که به همین راحتی نمی توانید بی تفاوت از کنار آن رد شوید.

شهرک گلستان شیراز ناحیه چند است؟

ممکن است کنجکاو باشید که شهرک گلستان دقیقا در کدام قسمت شیراز قرار گرفته و منطقه چند است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که شهرک گلستان در شمال غربی شیراز قرار گرفته است.

این شهرک همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، در نزدیکی بزرگراه شیراز-سپیدان قرار گرفته است و منطقه ۱۰ شهرداری شیراز به شمار می رود. این منطقه جز مناطق گردشگری و پرطرفدار شیراز است که مسافران و گردشگران زیادی برای گردش و تفریح به این منطقه می آیند و از جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز  دیدن می کنند.

جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

شاید یکی از مزیت های اصلی این شهرک داشتن اماکن و جاهای دیدنی متنوع است که این شهرک به یکی از معروف ترین مناطق شیراز تبدیل کرده است. رفتن به جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز و اماکن گردشگری این منطقه را حتما در برنامه سفری خود قرار دهید و از تنفس هوای تمیز و پاکیزه این شهرک را فراموش نکند.

شاید برای بعضی از مسافرانی که می خواهند برای اولین به شهرک گلستان شیراز سفر کنند، دیدن چند نمونه عکس از شهرک گلستان شیرازبرایشان جالب باشد و با مناطق مختلف آن آشنا شوند.

در شهرک گلستان شیراز به رسم یادبود از ایثار و فداکاری شهدا، در مرکز این شهرک یادمان شهدای شهرک گلستان شیراز احداث شده است که می توانید در سفر به این شهرک از یادمان شهدای گمنام شیراز دیدن کنید.

یادمان شهدای شهرک گلستان شیراز جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

چگونه در شهرک گلستان شیراز اقامتگاه رزرو کنیم؟

اقامت در یک منطقه آرام و بی سر وصدا، می تواند لذت سفر را چد برار کند. شهرک گلستان شیراز یکی از مناطق آرام و دور از شلوغی شهر و الودگی هواست. پس اگر می خواهید در جایی اقامت داشته باشید که صدای ماشین و شلوغی شهر اذیتتان نکند، می توانید در این شهرک اقامتگاه دلخواهتان رزرو کنید.

 جاهای دیدنی شهرک گلستان شیراز

برای اجاره ویلا درشیراز می توانید رزرو خود را از وبسایت لیدوماتریپ که انواع اقامتگاه های ویلایی، سوئیت و اپارتمان مبله در تمام شهر های ایران را پوشش می دهد، انجام دهید.

برای این کار کافیست به وبسایت لیدوماتریپ بروید و در آنجا با سرچ ساده نام شهر، انواع اقامتگاه ها را با عکس و قیمت مشاهده کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۴/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *