جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر

جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر

اگر برای سفرتان به شهرهای جنوبی دیگر از سفر به کیش و قشم خسته شده اید وقت آن است تا به دنبال مقاصدی بگردید که شاید با همه جذابیت هایش کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بندر کنگان یکی از بنادر قدیمی ایران می باشد که در جنوب غربی ایران قرار گرفته و جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر می تواند همان مقصد مطلوب شما برای سفر باشد.

بندری که با ساحل تمیز و زیبا و جاذبه های طبیعی و تاریخی آماده میزبانی از مسافران خود می باشد. اگر کنجکاو هستید تا بیشتر راجع به این بندر و جاهای دیدنی کنگان بدانید تا پایان مقاله با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

بندر کنگان کجاست؟

کنگان کجاست

بیایید قبل از اینکه به جاذبه های گردشگری بندر کنگان برسیم کمی بیشتر راجع به این بندر بدانیم. اینکه بندر کنگان دقیقا در کجا قرار گرفته و تاریخچه آن چیست؟ بندر کنگان با ساحل آرام و خلوت اش و آبی نیلگون خلیج فارس یکی از بنادر مهمی است که در استان بوشهر قرار گرفته و فاصله کم آن تا سیراف این امکان را به مسافرین داده تا از هر دوی این بنادر به صورت یکجا دیدن کنند.

این طور که از شواهد تاریخی به نظر می رسد نام این بندر از زمان صفویه به کنگان تغییر پیدا کرده که در لغت به معنای فرورفتگی خشکی در آب است که با توجه به اینکه بندر کنگان بین چند باریکه آب محصور است این اسم کاملاً برای این بندر مناسب می باشد. البته که جالب است بدانید که در زمان هخامنشیان از این بندر با نام کوگانا نام برده شده است.

معرفی و عکس از جاهای دیدنی کنگان بوشهر

حالا که قصد دارید تا به این بندر دیدنی سفر کنید بهتر است تا اطلاعات خود را راجع به جاذبه های گردشگری بندر کنگان کامل کنید تا بتوانید برای سفر به این بندر برنامه مناسبی داشته باشید.

  • ساحل آرام کنگان

جاذبه های گردشگری بندر کنگان

تا زمانی که به کنگان سفر نکنید نمی توانید زیبایی های ساحل بکر و آرام این بندر را بفهمید. قدم زدن با پای پیاده روی شن های داغ ساحل و تماشای موج هایی که آرام آرام خود را به ساحل می رسانند و صدای پرندگان مهاجری که به گوش می رسد بدون شک از جذاب ترین دیدنی های بندر کنگان است. از میان همه جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر همین ساحل تمیز، بکر و خلوت می تواند ساعت های لذت بخشی را برایتان در این سفر رقم بزند.

  • چشمه آبگرم میانلو کنگان

شاید کمی عجیب باشد اما استان بوشهر پر است از چشمه های آبگرم طبیعی که یکی از آن ها در کنگان واقع شده است. با وجود خاصیت های درمانی این آبگرم که بیشتر برای دردهای مفاصلی و بیماری روماتیسم مفید است توصیه می کنیم تا در سفر به کنگان بازدید از این جاذبه دیدنی را فراموش نکنید و حتماً در این چشمه آبگرم درمانی آب تنی کنید.

  • خلیج نایبند، از جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر

خلیج نایبند از دیدنی های اطراف کنگان

از دیگر جاذبه های دیدنی کنگان که فاصله کمی با کنگان دارد می توان به خلیج نایبند اشاره کرد. خلیجی که به عنوان اولین پارک دریایی ایران هم از آن یاد می شود. این خلیچ پر است از دیدنی های بکر و دست نخورده ای که حسابی شما را هیجان زده خواهند کرد.

از آبی خوش رنگ و شفاف دریایش و ساحل های ماسه ای و صخره ای بگیر تا قسمت هایی از جنگل حرا که تا این خلیج کشیده شده از جذابیت های این جاذبه گردشگری کنگان است. چمنزارهای علف های دریایی و مرجان ها هم از دیگر دیدنی های این خلیج بکر می باشد و اگر هم خیلی خوش شانس باشید می توانید شنای دلفین های بازیگوش را هم در این خلیج ببینید.

  • قلعه سنگی هخامنشیان

در فاصله ۶ کیلومتری بندر کنگان در بندر کنگ قلعه هخامنشیان قرار دارد که به آن قلعه لشتان هم گفته می شود. البته نمی توان به طور دقیق گفت که این قلعه واقعا متعلق به دوران هخامنشیان است و یا دست ساخته پرتغالی هایی است که زمانی بر جنوب ایران سلطه پیدا کرده بودند. این قلعه بر فراز شاهین کوه قرار گرفته است.

نکته جالبی که راجع به این قلعه گفته می شود این است از این قلعه تا قلعه پرتغالی ها که در جنوب کنگ واقع شده است راهی زیر زمینی وجود داشته که از آن برای آذوقه رسانی و کمک به سربازانی که در قلعه سنگر گرفته بودند استفاده می شده است. البته که در حال حاضر هیچ اثری از این راه زیرزمینی وجود ندارد و نمی توان صحت این اطلاعات را ثابت کرد.

  • گورستان صخره ای دره لیر از دیدنی های کنگان

جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر

گورستان صخره ای دره لیر یکی از دیگر جاهای دیدنی بندر کنگان است که در اطراف بندر قرار گرفته است. قدمت این گورستان به زمانی بر می گردد که تجارت و بازرگانی در این بندر بسیار رایج بوده و افراد زیادی به این بندر رفت و آمد می کردند.

در این گورستان که به آن “گورستان تمدن ها” هم گفته می شود افرادی از قوم های مختلف و از ادیان متنوعی دفن شده و بازدید از آن برای بسیاری از مسافران جذاب است. قدیمی ترین قبر کشف شده در این گورستان چیزی بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد.

  • قلعه نصوری از جاهای دیدنی بندر کنگان

جاهای دیدنی و گردشگری بندر کنگان

قلعه ای با قدمت بالای ۲۰۰ سال که هنوز هم پا برجا مانده و از مکان های دیدنی بندر کنگان است. البته که این قلعه در حوالی کنگان و در بندر طاهری قرار گرفته است اما دسترسی به آن از کنگان بسیار آسان است. قلعه ای که از گل و گچ ساخته شده و قدمت آن به دوران قاجاریه بر می گردد.

وقتی این قلعه را می بینید در بزرگ چوبی آن که با تزئینات زیبایی مزین شده اولین چیزی است که در بازدید از این قلعه به چشمتان می خورد. قسمت های مختلف این قلعه شامل حیاط اندرونی، حیاط بیرونی و ایوان غربی است. در ایوان این قلعه ۱۸ تابلو از مجالس شاهنامه فردوسی وجود دارد که از جذاب ترین بخش های بازدید از این قلعه دیدن همین تابلوهاست.

  • بیمارستان لنج ها

شاید شنیدن این اسم میان لیست جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر کمی برایتان عجیب باشد! اما سر زدن به این قسمت از کنگان می تواند تجربه متفاوتی را در سفر برایتان به وجود بیاورد. بیمارستان لنج ها به جایی گفته می شود که در آن انواع لنج ها و قایق های چوبی، فلزی و یا هر جنس دیگری که نیاز به تعمیر داشته باشد را به چشم می خورد.

حتی می توانید در این قسمت انواع لنج هایی که در حال ساخت هستند را نیز ببینید. دیدن آن همه لنج و قایق با اندازه های متفاوت که در یک جا جمع شده است تصویر بسیار تماشایی را به وجود آورده است.

  • بندر زیبای سیراف

بندر سیراف در اطراف کنگان

در فاصله نیم ساعته از بندر کنگان بندر سیراف واقع شده که فاصله کم آن و جذابیت های فوق العاده ای که در خودش جای داده فرصت خوبی را به وجود آورده تا در سفرمان به کنگان بعد از بازدید از جاهای دیدنی کنگان سری هم به سیراف بزنیم. سیراف هم درست مانند بندر کنگان بندری قدیمی است که دارای جاذبه های تاریخی متنوعی می باشد.

علاوه بر این اگر می خواهید تا سفرتان را تنها به بازدید از این بنادر محدود کنید و مقاصد بیشتری را در سفرتان ببینید بهتر است تا سری به مقاله روستاهای دیدنی و طبیعت بوشهر بزنید تا بتوانید بیشتر با جاذبه های بکر استان بوشهر و دیدنی های اطراف کنگان آشنا شوید.

مراکز خرید کنگان، روی دیگر جاذبه گردشگری بندر کنگان

درست است که جاهای طبیعی و تاریخی کنگان بسیار دیدنی هستند اما نمی توان از جذابیت مراکز خرید کنگان هم گذشت. پس بد نیست تا در سفر به بندر کنگان برنامه خرید از بازارهای کنگان را هم در ذهنتان داشته باشید. ابن بندر به دلیل مراودات تجاری که با کشورهای همسایه دارد دارای اجناس متنوعی است که با قیمتی بسیار مناسب تر نسبت به دیگر شهرها به فروش می رسد. اگر با اصطلاح “ته لنجی” آشنا باشید کاملاً دلیل قیمت مناسب اجناس بازارهای کنگان را خواهید فهمید.

هر کشتی و لنجی که به خارج از کشور می رود این اجازه را دارد تا به صورت محدود اجناسی را وارد ایران کند بدون اینکه نیاز به پرداخت گمرک باشد. بیشتر اجناسی که در بازارهای کنگان به چشم می خورد همین اجناس ته لنجی هستند که هیچ هزینه گمرکی برای واردات آن ها پرداخت نشده و همین باعث شده تا هزینه محصول به اندازه چشم گیری پایین بیاید. پس برنامه خرید از مراکز خرید کنگان را هم به لیست جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر اضافه کنید.

سفری فراموش نشدنی به کنگان و جاذبه های گردشگری آن

سفر به جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر

درست است که کنگان به عنوان یکی از بندرهای تاریخی در جنوب کشور دارای جاذبه های تاریخی زیادی است اما همین طبیعت بکر، تمیز و خلوت این بندر دلیل خوبی است تا چند روزی به کنگان سفر کنیم و از همه شلوغی های زندگی شهری دور شویم و در آرامش کنگان استراحت کنیم.

علاوه بر بازدید از مکان های گردشگری بندر کنگان، وجود سوئیت هایی با امکانات رفاهی مطلوب که با قیمت بسیار مناسبی در وبسایت لیدوماتریپ وجود دارد سفر کردن به بندر کنگان را بسیار راحت تر از قبل هم کرده است. کافیست تا چمدان خود را ببندید و با اجاره سوئیت در بندر کنگان  و یا رزرو بهترین هتل های بوشهر راهی سفری هیجان انگیز و جذاب شوید.

۴.۸/۵ - (۳۰۶ امتیاز)
15 نظر برای "جاهای دیدنی بندر کنگان بوشهر" ارسال شده.
  1. فرشته گفت:

    بسیار سپاسگزاریم مطالب مفید بود.

  2. روشنا گفت:

    اصلا فکر نمی کردم انقدر آدم های بی فرهنگ و ماقبل تاریخی داشته باشیم . یعنی الان با یه عکس معمولی تحریک میشید به نظر من از خونه نیا بیرون .

  3. ناسناس گفت:

    برا بار اول رفتیم یک مشت جوان داره که میت میکنند و تا صبح با صدای سیستم و گاز گاز موتور نمیزارند کسی بخوابه ،

  4. هاشمی گفت:

    لطفاً عکسهای مناسب فرهنگ ایرانی و بوشهری استفاده کنید

  5. میگم نه گفت:

    آدم بلکمم تا دلت بخوات فراووون

  6. علیرضا گفت:

    اینجا ایرانه هر جور دلشئن بخاد می گردند شما نمی تونی خودت کنترل کنی نگاه نکن بیچاره…

  7. Ghm گفت:

    سلام اگر ممکن است عکس و مطالبی که در سایت می گذارید از لحاظ انسانی و اسلامی رعایت شده باشد مثلاً حجاب و عفاف

    1. ناشناس گفت:

      خفه بابا

      1. افشار گفت:

        جالبه که مخالفین حرف های حق و درست همه مثل تو بی ادبن!

      2. هرزه نیستم غیرت دارم گفت:

        تو خفه بی دین بی غیرت

    2. افشار گفت:

      درسته موافقم

  8. فری گفت:

    سلام این مواردی که دکر کردید هیچکدوم متعلق به کنگان نیست همش دروبر هستن و جاذبه های اون شهر ها هستن

  9. حمید گفت:

    شما نگاه نکن

  10. قانعی گفت:

    سلام، خسته نباشید.
    لطفا عکس‌های کشف حجاب کرده رو نذارید.
    ایرانه!!

    1. افشار گفت:

      کاملا درسته موافقم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *