تفریحات آبی رامسر، تجربه‌ای ناب در شمال کشور

تفریحات آبی رامسر

شهر زیبای رامسر به عنوان عروس شهرهای ایران، امکانات و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. تفریحات آبی رامسر، یکی از پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین سرگرمی‌هاست. اگر قصد سفر به رامسر را دارید، مکان‌هایی که تفریحات آبی دارند میتوانند بهترین گزینه برای تجربه هیجان و رقم زدن خاطره‌ای ناب برای شما و عزیزانتان باشد. در ادامه این مطلب از مجله لیدوما تریپ به معرفی بهترین مکان‌ها برای تجربه لذت تفریحات آبی رامسر خواهیم پرداخت.

 

تفریحات آبی رامسر، درکلوپ ورزش‌های دریایی تله کابین رامسر

این کلوپ جذاب از بهترین گزینه‌های تفریحات آبی رامسر است که در بخش ساحلی شهر سبز رامسر قرار دارد. این کلوپ از سه مجموعه تشکیل شده که فقط یک مجموعه آن به شهر سبز متعلق است و دو مجموعه دیگر جز بخش خصوصی است.

این کلوپ، جایی برای همه سلیقه‌هاست. اگر شما عاشق آرامش هستید، می‌توانید از قدم‌زدن در ساحل و مشاهده چشم‌انداز دریای زیبای کاسپین لذت ببرید و اگر عاشق هیجان و آدرنالین بالا هستید، اینجا همان جایی است که دنبالش می‌گردید!

جت اسکی، قایق‌های تندرو، اسکی روی آب، شاتل دریایی و بسیاری از امکانات دیگر برای شما فراهم شده است. البته هزینه این بازی‌ها کمی زیاد است اما برای تجربه چنین لذتی برای یک بار در زندگی، ارزش آن را دارد.

همچنین تله کابین رامسر در نزدیکی این مجموعه تفریحی ورزشی قرار دارد که اگر علاقه داشتید می‌توانید مقاله مربوط به آن را در مجله لیدوماتریپ مطالعه کنید.

قایق‌های تندرو؛ از تفریحات آبی رامسر

قایق سواری در دریای کاسپین، زمانی که قایق سرعت می‌گیرد و قطره‌های آب دریا به آرامی روی صورتتان می‌نشیند بسیار شیرین و لذت بخش است. این قایق‌ها به دلیل سرعت زیاد و برخورد با امواج پر قدرت آب، به صورت مکرر بالا و پایین می‌جهند اما اگر جلیقه نجات به تن داشته باشید، جای نگرانی وجود ندارد.

هنگامی‌ که قایق از ساحل فاصله می‌گیرد از مسئول آن بخواهید سرعت‌اش را کم کند و اگر ممکن است کمی بایستد تا لحظاتی را از سکوت و آرامش دریا و درخشش آب در زیر نور آفتاب لذت ببرید.

قایق‌های تندرو؛ از تفریحات آبی رامسر

 

شاتل سواری از تفریحات آبی رامسر

شاتل سواری یکی از تفریحات آبی رامسر بوده که بسیار پر هیجان است. این مجموعه شامل یک تیوب بادی است که به یک قایق تندرو متصل است و به وسیله قایق روی آب کشیده می‌شود و به دلیل برخورد قایق تندرو و تیوب با امواج آب، نوسان زیادی خواهد داشت و تجربه‌ای شاد و هیجان انگیزی برای شما رقم خواهد زد. ظرفیت این تیوب حداکثر ۴ نفر است که می‌توانید به راحتی با دوستان و خانواده‌تان از آن لذت ببرید.

شاتل-سواری

بنانا سواری، هیجان انگیز و کمی خطرناک

بنانا در واقع یک تیوب بزرگ به شکل موز است که همانند شاتل به یک قایق تندرو متصل می‌شود. حرکت سریع قایق و تکان‌هایی که موج آب به بنانا می‌دهد، ممکن است گاهی مسافران به داخل آب بیفتند. پس حتما جلیقه نجاتی که در ابتدای کار به شما می‌دهند را به تن کنید و خوب به تیوب بچسبید. اگر در آب افتادید، قایق برای شما خواهد ایستاد. پس نگران نباشید و از آب تنی کردن در دریای زیبای کاسپین، لذت ببرید.

بنانا سواری، هیجان انگیز و کمی خطرناک- تفریحات آبی رامسر

جت اسکی، موتوری بر روی آب

جت اسکی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین تفریحات آبی رامسر است. حداقل سن برای استفاده از این ورزش آبی، بیست سال است و برای جلوگیری از حوادث احتمالی ناگوار از سوار شدن کودکان جلوگیری می‌شود. البته نوجوانان به همراه یک بزرگسال می‌توانند از آن بهره ببرند ولی باید هدایت جت اسکی به عهده فرد بزرگسال باشد.

ظرفیت این موتور یک نفر یا دو نفر و در مواردی سه نفر است اما به هر خانواده فقط یک جت اسکی اجاره داده می‌شود تا از احتمال برخورد و بروز تصادفات تلخ جلوگیری شود. شما برای هدایت جت اسکی به بهترین نحو، باید به آموزش‌های مربی به خوبی توجه کنید.

سرعتی که طی می‌کنید و نحوه دور زدن و استفاده از این وسیله دارای قوانین خاصی است. مثلا عبور از مقابل شناورهای مختلف نظیر قایق‌ها و جت اسکی‌های دیگر ممنوع و خطرناک است و باید از پشت آنها عبور کنید یا دور بزنید. یا اگر جت اسکی شما واژگون شده باید دست خود را از فرمان رها کنید تا آب به داخل موتور نرود و اجازه بدهید این وسیله خود به حالت اولیه بازگردد و پس از آن از قسمت عقب جت اسکی سوار آن شوید. همانطور که می‌دانید، جلیقه نجات الزامی است.

جت اسکی، موتوری بر روی آب- تفریحات آبی رامسر

اسکی روی آب؛ مهیج ترین تفریح آبی

اسکی روی آب یکی دیگر از تفریحات آبی رامسر است که نوعی ورزش آبی نیز محسوب می‌شود. ورزشکاران در این ورزش، با به پا کردن اسکی‌ مخصوص و یک دسته که با کابلی به یک قایق موتوری پر سرعت یا یک کیبل متصل است، روی آب با سرعت زیادی(حدودا ۳۰ کیلومتر بر ساعت) کشیده می‌شوند. این ورزش نیازمند قدرت بدنی بالایی است و تعادل و استقامت زیادی را می‌طلبد.

این ورزش هیجان بسیار بالایی دارد و مخصوص افراد پرانرژی و ماجراجو است. اسکی روی آب نسبت به سایر تفریحات آبی رامسر هزینه کمتری دارد و محدودیت سنی برای استفاده از آن وجود ندارد زیرا از امنیت بالایی برخوردار است.

اگر برنامه اسکی روی آب دارید، فراموش نکنید که دو دست لباس با خود به ساحل ببرید زیرا حسابی خیس خواهید شد. در ضمن اگر برای اولین بار است که می‌خواهید این هیجان را تجربه کنید، به آموزش‌های مربی به خوبی توجه نمایید.

اسکی روی آب؛ مهیج ترین تفریح آبی- تفریحات آبی رامسر

تفریحات آبی رامسر، در پارک آبی رامسر

پارک آبی یکی دیگر از مکان‌ها برای لذت بردن از تفریحات آبی رامسر است. این پارک آبی، بین شهرستان چابکسر و رامسر قرار دارد و قبل از رفتن به تله کابین رامسر می‌توانید از آن دیدن کنید. این مکان زیبا امکاناتی شامل اسکله‌هایی با منظره دریای پاکیزه کاسپین، قایق‌های موتوری، جت اسکی، پاراسل، شاتل، بانانا و رستوران‌هایی با غذای باکیفیت است. هم‌چنین اتاق‌هایی برای استراحت با منظره‌ای رو به دریای آبی و فضای سبزی جذاب در کنار دریا، همگی منتظر شما و همراهان عزیزانتان هستند.

اگر قصد اقامت در رامسر و لذت بردن از تفریحات آبی رامسر را دارید، می‌توانید به راحتی از طریق سایت لیدوماتریپ اقامتگاه مناسب در رامسر رزرو کنید و نگران محل اقامت خود در این شهر زیبا نباشد.

 

پاراسل، هیجانی بر فراز دریا

یکی از تفریحات آبی در ساحل زیبای رامسر، پاراسل سواری است. در این ورزش شما احساس ترس و هیجان و آرامش را در کنار هم تجربه خواهید کرد. تماشای غروب آفتاب بر فراز دریای کاسپین در شهر زیبای رامسر، تجربه‌ای وصف ناپذیر و شیرین است. بسته به میزان ارتفاعی که می‌خواهید داشته باشید، قیمت بلیط شما متفاوت خواهد بود.

شما پس از مشخص کردن ارتفاعی که می‌خواهید بالا بروید، به قسمت مشخصی برای پوشیدن تجهیزات هدایت خواهید شد. ابتدا جلیقه نجات خود را می‌پوشید و پس از آن چتر بزرگی به وسیله طناب‌ها و قلاب‌های محکمی به شما وصل می‌شود. چتر شما به یک قایق تندرو  متصل می‌شود و بعد از حرکت قایق و سرعت گرفتن، طنابتان به آرامی شل می‌شود و شما بیش‌تر اوج می‌گیرید.لحظه‌ای که پاراسل بالا می‌رود شاید ترسناک باشد ولی منظره‌ای که از فراز دریای زیبا در مقابلتان نقش می‌بندد، بسیار دیدنی و آرامش بخش است. در ضمن ناخدایی که طناب پاراسل را شل می‌کند فردی با تجربه است و لازم نیست نگران اوضاع باشید.

پاراسل

پلاژهای رامسر

پلاژهای رامسر یکی دیگر از مراکز تفریحات آبی رامسر است. در ورودی پلاژها معمولا مبلغی را به عنوان هزینه حفظ پاکیزگی و نگه داری از ساحل از شما می‌گیرند. برخی از این پلاژها برای اقامت مسافران آماده شده و در آن فضاهایی مخصوص برای چادر زدن و اتاقک‌ها و آلاچیق‌هایی نیز برای راحتی حال شما تهیه شده است. همچنین گاهی امکاناتی نظیر پاراسل و جت اسکی و ورزش‌های آبی نیز به صورت گسترده در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

پلاژ لیدو رامسر

این پلاژ بیش‌تر به هدف اقامت و کمپ فراهم فراهم شده‌است و ساعت دسترسی به آن شامل محدودیت‌های خاصی است. برای استفاده از آلاچیق‌ها و برپایی چادر از شما هزینه‌ای دریافت خواهد شد که هزینه آن بستگی به فصل و زمان سفر شما دارد. این پلاژ امکانات تفریحی چون قایق‌های تفریحی و پاراسل و جت اسکی نیز دارد. اما بزرگ‌ترین مزیت آن وجود سرویس بهداشتی مناسب و دوش برای راحتی حال مسافران است.

پلاژ لیدو رامسر

پلاژ توسکاسرا یکی از پلاژهای رامسر

این پلاژ در انتهای بلوار کازینوی معروف رامسر قرار گرفته که اکنون نام آن بلوار معلم است. در این پلاژ یکی از جذاب‌ترین شهربازی‌های شهر قرار دارد که محلی بسیار مناسب برای تفریح و سرگرمی خانواده و کودکان است. بر فراز این ساحل مرغان دریایی در حال پرواز اند و محلی بسیار مناسب برای آرامش گرفتن با صدای دریا و مشاهده پرواز پرندگان است. همچنین کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هایی وجود دارد که با منظره رو به دریا غذاها و خوراکی‌های خوشمزه شمالی سرو می‌کنند. برای خرید سوغاتی و صنایع دستی شهر رامسر می‌توانید به غرفه‌ها و فروشگاه‌هایی که در کنار ساحل هستند نیز، سری بزنید.

پلاژ توسکاسرا یکی از پلاژهای رامسر

پلاژ شهرداری رامسر

این پلاژ بهترین گزینه برای قدم زدن در کنار دریا و نوشیدن یک چای یا قهوه گرم در کافی‌شاپ یا خوردن یک غذای خوب در رستوران مشرف به دریاست. بوفه‌های خوراکی فروشی، سفره ‌‌خانه‌های سنتی و چای‌ خانه‌های محبوب آن، به جذابیت‌های این پلاژ افزوده است. قدم زدن در ساحل سنگی و خرید کردن از بازارچه صنایع دستی و سوغاتی نیز به محبوبیت این پلاژ افزوده است. شما می‌توانید لیستی از منتخب‌ترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی شمال را در اینجا ببینید.

پلاژ شهرداری رامسر

کلام آخر

ساحل‌ها محل بسیار مناسبی برای تفریحات آبی رامسر هستند و شما بسته به اینکه می‌خواهید چه تفریحی داشته باشید و تعداد همراهانتان، می‌توانید یکی از این محل‌ها را برای تفریح و سرگرمی انتخاب کنید. امیدواریم این مقاله برای شما همراهان گرامی مفید و موردپسند بوده باشد.

Rate this post
4 نظر برای "تفریحات آبی رامسر، تجربه‌ای ناب در شمال کشور" ارسال شده.
  1. امیر علی گفت:

    ظرفیت تیوپ چند نفر است ؟

    ظرفیت تیوپ ۴ نفر است

  2. محسن گفت:

    ایا پلاژ لیدو رامسر امان اسکان دارد؟

    بله امکان کمپ زدن و چادر زدن را دارد ولی باید هزینه ان را پرداخت کنید و هزینه در فصل ها متفاوت است

  3. ثمین گفت:

    تفریحات آبی کیش بهتره رامسر هست

  4. مه لقا افشار گفت:

    حیف که یه سری محدودیتا هست برا خانوما و اونجور که باید از تفریحات ابی شمال و رامسر نمیتونیم لذت ببریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *