بهترین زمان سفر به کرمان

بهترین-زمان-سفر-به-کرمان

کرمان یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران از دیرباز مورد توجه گردشگران و مسافران بسیاری بوده است. وجود مناطق زیبا و دیدنی، این استان را به یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری کشور تبدیل کرده است. همواره مسافران بسیاری از سرتاسر کشور به این شهر زیبا سفر می‌کنند و از گشت‌وگذار در این دیار لذت می‌برند. اگر قصد سفر به کرمان و تجربه یک سفر جذاب را دارید، در این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ با ما همراه باشید تا بهترین زمان سفر به کرمان را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر آب‌وهوا

بهترین-زمان-سفر-به-کرمان-از-نظر-آب‌وهوا

کرمان یکی از قطب‌های مهم کویرگردی در ایران است و هرساله تعداد بسیار بالایی از گردشگران داخلی و خارجی برای کویرنوردی به این شهر سفر می‌کنند. از همین رو کرمان دارای تابستان‌های گرمی است و متوسط دما در این فصل در حدود ۲/۲۷ درجه است. به طور معمول، گرم‌ترین روزهای کرمان از ۱۰ تیر تا ۱۰ مرداد ماه و سردترین روزهای آن نیز از ۱۰ دی تا ۱۰ بهمن ماه را در بر می‌گیرد.

بنابراین می‌توان گفت که بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و تجربه یک سفر لذت‌بخش، از اوایل اردیبهشت تا اواخر خرداد و از اوایل شهریور تا اوایل مهر ماه است. در این فصول از گرمای زیاد تابستان و سرمای زمستان خبری نیست و می‌توانید از هوای لذت‌بخش این فصول بهره ببرید. و به مکان‌های دیدنی این شهر زیبا رفته و خاطرات خوشی برای خود به ثبت برسانید.

بهترین-زمان-سفر-به-کرمان-از-نظر-آب‌وهوا

البته باید توجه کنید که بهترین زمان سفر برای کویرنوردی در استان کرمان، فصل بهار است. سفر به کویر در فصل بهار و مخصوصا در اردیبهشت ماه و تماشای آسمان کویر، بسیار لذت‌بخش است. می‌توانید آسمان را در صاف‌ترین حالت ممکن نگاه کنید و در سکوت صحرا مسحور درخشش ستارگان شوید.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر رویدادها

اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید در سفر چیزهای تجربیات جدیدی کسب کرده و سفری هیجان‌انگیز اشته باشید، پس رویدادهای کرمان را از دست ندهید. در ادامه به معرفی برخی از رویدادهای جذاب این شهر خواهیم پرداخت:

· جشنواره موسیقی؛ تجربه دنیای موسیقی زنده

جشنواره موسیقی؛ تجربه دنیای موسیقی زنده

یکی از رویدادهای بسیار مهم و جذاب که در این شهر برگزار می‌شود، جشنواره موسیقی است. برای برگزاری این رویداد مهم هنرمندان، اساتید موسیقی و نوازندگان موسیقی‌های محلی از سراسر کشور حضور یافته و مراسمی بسیار جذاب و زیبا برگزار می‌کنند.

علاوه بر کرمان، در شهرهای نزدیک کرمان مانند زرند، بردسیر، رفسنجان، بم، جیرفت، سیرجان، انار، بافت، نرماشیر، فهرج و ریگان نیز این جشواره موسیقی برگزار می‌شود.

در کنار این جشنواره، نمایشگاه‌ه‌های ساز و کارگاه‌های ساخت ساز نیز برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بازدید کرده و لذت ببرید. اگر به دنیای موسیقی و انواع ساز علاقه‌مند هستید، این جشنواره را از دست ندهید. این جشنواره از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در کرمان برگزار می‌شود.

· جشنواره سنتی و محلی؛ اجرای موسیقی به همراه نمایشگاه‌های جذاب

جشنواره سنتی و محلی؛ اجرای موسیقی به همراه نمایشگاه‌های جذاب

یکی دیگر از رویدادهای مهمی که به طور معمول در شهرهای بم و رفسنجان برگزار می‌شود، جشنواره سنتی و محلی است. در این جشنواره نیز با اجرای موسیقی‌های سنتی و محلی، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی، غذاهای محلی لذیذ و نمایش آداب‌ورسوم مناطق مختلف، فضایی جذاب و دوست داشتنی به وجود آمده است. برای بازدید از این جشنواره، باید در مرداد ماه به این مکان سفر کنید. برگزاری این جشنواره معمولا به مدت یک هفته به طول می‌انجامد؛ بنابراین می‌توانید با اجاره ویلا و سوئیت در کرمان اقامتی راحت را تجربه کرده و بعد از آن در فرصتی مناسب به بازدید از این نمایشگاه بروید.

· مراسم عَلَم گردانی؛ مراسمی مخصوص در ماه محرم

مراسم عَلَم گردانی؛ مراسمی مخصوص در ماه محرم

مراسم ماه محرم در شهر کرمان هر ساله بسیار باشکوه برگزار می‌شود. مردم کرمان در ایام محرم، مراسم خاص خود را دارند و یکی از مراسم‌های مردم کرمان‌ در محرم، مراسم علم گردانی است. این مراسم در شهر رابر کرمان برگزار می‌شود و در آن عده‌ای، علمی را که از پارچه و چوب ساخته شده به در خانه مردم می‌برند و نذورات آن‌ها را جمع‌آوری می‌کنند. اگر به درستی بهترین زمان سفر به کرمان را انتخاب کنید، این مراسم را از دست نخواهید داد!

· مراسم چهل منبرون؛ مراسمی خاص در شب عاشورا

مراسم-چهل-منبرون؛-مراسمی-خاص-در-شب-عاشورا

یکی دیگر از مهم‌ترین مراسم‌های ایام محرم در کرمان، مراسم چهل منبرون است. این مراسم در شب عاشورا برگزار می‌شود. برای برگزاری این مراسم، عزاداران امام حسین فاصله میان چهل مسجد، حسینیه و اماکن مذهبی را در حال عزاداری و با پای پیاده طی می‌کنند. عزاداران در هر مکان مذهبی، شمعی را برای برآورده شدن حاجاتشان روشن می‌کنند.

· مراسم امام پرسه؛ مراسمی نمادین از خاکسپاری شهدای کربلا

مراسم امام پرسه؛ مراسمی نمادین از خاکسپاری شهدای کربلا

یکی از مراسم‌هایی که در سیزدهمین روز ماه محرم برگزار می‌شود، مراسمی نمادین به نام امام پرسه است. در این مراسم، چند نفر که بنی اسد نام دارند، با صورت‌های پوشیده شده و با استفاده از بیل و کلنگ، مراسمی نمادین از خاکسپاری شهدای کربلا را انجام می‌دهند.

در کرمان، ماه محرم بسیار پرشور و جذاب برگزار می‌شود. یکی دیگر از مراسم‌های این ماه، مراسم جوش زنی است. این مراسم به جز شهر کرمان، در شهرهای دیگری نیز برگزار می‌شود. در این مراسم، عزاداران در اطراف فردی که در وسط ایستاده حلقه می‌زنند و با حرکات ریتمیک و منظم عزاداری می‌کنند.

وجود مراسم‌های مختلف ماه محرم باعث شده تا کرمان به یکی از مهم‌ترین قطب‌های عزاداری در ماه محرم تبدیل شود و افراد زیادی برای تماشای این مراسم‌ها به کرمان سفر ‌کنند.

· جشن سده؛ جشن بزرگ و باشکوه زرتشتیان

جشن-سده؛-جشن-بزرگ-و-باشکوه-زرتشتیان

از رویدادهای مهم دیگری که در این شهر برگزار می‌شود و همواره برای بسیاری از گردشگران و مسافران جالب توجه بوده، جشن سده است. این جشن، بزرگ‌ترین جشن زرتشتیان است و هر سال در غروب دهمین روز بهمن ماه در محلی به نام باغچه بداغی کرمان و با حضور جمعی از زرتشتیان و مردم کرمان برگزار می‌شود.

در این مراسم ابتدا بزرگترین موبد زرتشتیان با ادعیه خوانی و سرود خوانی مراسم را آغاز می‌کند. سپس زرتشتیان توده عظیمی از چوب را با مشعل‌هایی که لاله نام دارد، آتش می‌زنند و تا فروکش کردن آتش به اجرای موسیقی و جشن می‌پردازند. در قدیم معتقد بودند که با برپا کردن آتش در این جشن، سرمای زمستان به پایان خود نزدیک شده و بهار آغاز می‌شود.

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان برای سفر به کرمان

شلوغ‌ترین-و-خلوت‌ترین-زمان-برای-سفر-به-کرمان

بسیاری از گردشگران علاقه‌مندند تا در خلوت‌ترین ایام سال به کرمان سفر کنند. کرمان نیز مانند بسیاری از شهرهای دیگر کشور، در ایام نوروز مسافران زیادی را جذب می‌کند و از همین جهت می‌توان گفت این ایام شلوغ‌ترین زمان مسافرت در این شهر است. اما از آنجایی که در فصل تابستان دمای هوا زیاد و هوا عموما گرم است، تعداد مسافران در این فصل کمتر شده و این فصل خلوت‌ترین زمان برای سفر به کرمان می‌باشد. بنابراین اگر به دنبال خلوت‌ترین زمان سفر به کرمان هستید و کنجکاوید بدانید بهترین زمان سفر به کرمان چه ایامی از سال است، فصل تابستان را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به کرمان از نظر هزینه سفر

بهترین-زمان-سفر-به-کرمان-از-نظر-هزینه-سفر

اگر می‌خواهید در سفر به کرمان هزینه‌های زیادی متحمل نشوید، باید از سفر به این شهر در ایام شلوغ سال خودداری کنید. همان طور که در بالا اشاره کردیم، در ایام نوروز مسافران زیادی به این شهر سفر می‌کنند و همین امر موجب می‌شود تا قیمت‌ها در این زمان به بیشترین حد خود برسد. اما در فصول خلوت، قیمت‌ها در حد متوسطی هستند و می‌توانید یک سفر کم هزینه را تجربه کنید.

کرمان؛ دیدنی‌ترین شهر کویری کشور

کرمان؛ دیدنی‌ترین شهر کویری کشور

وجود جاذبه‌های دیدنی و جذاب، این شهر کویری را به شهری جذاب و تماشایی برای مسافران تبدیل کرده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که دوست دارید به سفری جذاب رفته و آب‌وهوای متنوع، جاذبه‌های تماشایی و تماشای مراسم‌های خاص را تجربه کنید، سفر به کرمان را فراموش نکنید.

در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین زمان سفر به کرمان از وجوه مختلف آشنا کنیم تا بتوانید براساس نیاز خود بهترین زمان سفر به کرمان را انتخاب کرده و یک سفر به‌یادماندنی برای خود رقم بزنید. می‎توانید قبل از سفر، با اجاره ویلا و سوئیت در کرمان، محل اقامت مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بعد از سفر به کرمان دغدغه محل اقامت نداشته باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *