کوهپایه کرمان کجاست؟

کوهپایه-کرمان-کجاست؟

اگر اهل سفر باشید، قطعا می‌دانید که بخش مهمی از مسافرت‌ها را طبیعت‌گردی شکل می‌دهد. یا به‌عبارتی دیگر، طبیعت گردی و بازدید از اطراف یک شهر، خاطرات فراموش‌نشدنی از سفر شما خواهد بود.

هنگام سفر به برخی از شهر‌ها، علاوه بر اینکه لازم است از تمامی اماکن گردشگری آن بازدید کنیم، باید ساعاتی را به طبیعت‌گردی و بازدید از اطراف شهر اختصاص دهیم.

کرمان از جمله شهر‌هایی است که نباید از حومه و طبیعت اطراف آن غافل شد. در واقع، دیدنی‌های کرمان تنها به بنا‌های تاریخی و موزه‌ها خلاصه نمی‌شود. منطقه کوهپایه کرمان، در جذب گردشگر، همانند شهر کرمان موفق عمل کرده و به نوعی رقیب کرمان به شمار می‌آید.

اکنون ممکن است سوالاتی از قبیل «کوهپایه کرمان کجاست؟» در ذهن شما شکل گرفته باشد. با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره کوهپایه‌های فوق‌العاده جذاب کرمان کسب کرده و سفری به این مناطق داشته باشیم.

جاهای دیدنی کوهپایه کرمان کجاست و فاصله کرمان تا این منطقه چقدر است؟

جاهای-دیدنی-کوهپایه-کرمان-کجاست-و-فاصله-کرمان-تا-این-منطقه-چقدر-است؟

اگر با این سوال که «کوهپایه کرمان کجاست؟» مواجه هستید، باید گفت که در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر کرمان، کوهپایه‌های شهر کاملا مشهود هستند. این کوهپایه‌ها جذابیت بسیار زیادی برای گردشگران دارند و سالانه بسیاری از افراد به این منطقه سفر کرده و ساعاتی از سفر خود را در آن می‌گذرانند.

سفر به این کوهپایه‌ها با ماشین شخصی حدود ۷ ساعت و با هواپیما حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. با نگاه اول به نقشه هوایی این منطقه زیبا، ممکن است آبشار‌های این منطقه به‌سختی دیده شوند؛ ولی متوجه زیبایی‌هایی خواهیم شد که تاکنون نظیر آن‌ها را ندیده‌ایم.

در طول مسیر سفر از کرمان به کوهپایه، کوهستان‌ها و آبشارهایی را خواهید دید که شما را غرق در لذت کرده و مجذوبتان خواهند کرد. در کوهپایه‌های شهر باصفا کرمان، فروشگاه‌هایی فعالیت می‌کنند و می‌توانید سوغاتی‌های این منطقه را تهیه کنید. از سوغاتی‌های معروف این شهر می‌توان به گردو، عسل، مرکبات و صیفی‌جات اشاره کرد.

پس از اینکه با کوهپایه‌های کرمان آشنا شدیم و به پرسش «کوهپایه کرمان کجاست؟» پاسخ دادیم، نوبت به سوال اساسی این بخش که «جاهای دیدنی کوهپایه کرمان کجاست؟» می‌رسد. درب انارستان و دره سیمک از جمله جاذبه‌های گردشگری این کوهپایه‌ها به‌شمار می‌آیند که در ادامه به وصف زیبایی آن‌ها خواهیم پرداخت.

· درب انارستان؛ تابع بخش مرکزی شهرستان کرمان

درب انارستان؛ تابع بخش مرکزی شهرستان کرمان

درب انارستان در ۳۰ کیلومتری شهر کرمان واقع شده و در مسیر گذر از آن، جاده سعیدی و باباکمال دیده می‌شود. درب انارستان به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری، شامل رودخانه‌های فصلی و چشمه‌ها یا قنات‌هایی است که توجه هر مسافر و شهروندی را جلب می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این روستا، کوه هرمی می‌باشد که به رویش گیاهان دارویی مشهور شده است. بر روی این کوه که همچون دیوار مقابل روستا قرار گرفته است، زیره، آلاله و کلپوره می‌روید و پرندگانی از جمله کبک و تیهو از آن به عنوان آشیانه‌ استفاده می‌کنند.

· آبشار سیمک؛ منطقه مخصوص کوهنوردی کرمانی‌ها

آبشار سیمک؛ منطقه مخصوص کوهنوردی کرمانی‌ها

به نظر شما وقتی در میان شهری کویری، آبشاری زیبا در جریان باشد چه حس و حالی دارد؟ در آبشار سیمک، امکانات بسیار زیادی برای صخره‌نوردان و کوهنوردان در نظر گرفته شده است.

همچنین، زیرساخت‌های این منطقه باعث شده که سالانه بسیاری از افراد، به گشت‌وگذار در این منطقه بپردازند. این آبشار شامل ۱۳ آبشار بزرگ و کوچک است و به همین دلیل به آن آبشار‌های سیمک می‌گویند.

دیدنی‌ترین روستاهای کرمان که از رودخانه کوهپایه کرمان می‌گذرند، کدام‌اند؟

دیدنی‌ترین-روستاهای-کرمان-که-از-رودخانه-کوهپایه-کرمان-می‌گذرند،-کدام‌اند؟

اگر شما نیز درباره روستاهای کوهپایه‌های کرمان کنجکاو هستید، باید گفت که روستای وامق‌آباد و شنگستان از جمله روستا‌هایی می‌باشند که در امتداد رودخانه درختنگان و در منتهی‌الیه شمال‌غربی منطقه کوهپایه، قرار گرفته‌اند. صدای آب در برخورد با صخره‌ها و سنگ‌های بزرگ و کوچکی که در مسیر رودخانه قرار گرفته‌اند، با صدای پرندگان ترکیب شده و سکوت روستا را در هم می‌شکند.

آبشار واقع در روستای وامق آباد، به آبشار گوهر کوهپایه یا آبشار دره شنگستان مشهور است. عبور از این دره با خودرو غیرممکن است؛ چراکه ساکنین این منطقه، ورودی روستا را با فنس‌هایی مسدود کرده‌اند تا تردد خودرو‌ انجام نگیرد.

آب‌وهوای کوهپایه کرمان

آب‌وهوای-کوهپایه-کرمان

اگر شما هم قصد سفر به این منطقه را دارید، پیشنهاد لیدوماتریپ سفر در فصل‌های بهار و تابستان است. کوهپایه‌های کرمان، مناطق ییلاقی هستند و خودِ کرمان، برخلاف کویری بودن، آب‌وهوایی سرد و مطبوع دارد.

منطقه ییلاقی کرمان، چشمه‌های متعدد جوشان و رودخانه‌های دائمی و فصلی بسیار زیادی دارد که گردشگران را به بازدید از آن‌ها ترغیب می‌کند.

همچنین به دلیل آب‌وهوای سردسیر این منطقه، گیاهان متنوعی در آن رشد می‌کنند. در فصل تابستان، آفتاب به‌شدت به این ناحیه می‌تابد و هوایی دلچسب ایجاد می‌کند. در بهار نیز با رشد گیاهان و جاری شدن آبشارها، مناطق ییلاقی با هوایی خنک پذیرای مسافران هستند.

ممکن است تا جایی غرق زیبایی‌های این کوهپایه‌ها شوید که حتی تصمیم بگیرید، شب را در این طبیعت زیبا سپری کنید. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم شما را با بهترین ویلا‌ها و سوئیت‌های این منطقه آشنا کنیم و تمامی مشخصات این اماکن را به شما ارائه دهیم.

اجاره ویلا در کوهپایه کرمان

اجاره-ویلا-در-کوهپایه-کرمان

اگر در طول سفر خود نگران اجاره ویلایی مطمئن و ایمن هستید تا بتوانید بدون دلهره، اوقات خود را سپری کنید، می‌توانید با مراجعه به سایت لیدوماتریپ و کلیک بر قسمت اجاره ویلا در کوهپایه کرمان، در هر زمان و مکانی که می‌خواهید، ویلا اجاره کنید.

ویلا روزانه لیدوماتریپ، واقع در انارستان می‌باشد و از امکانات آن می‌توان به مبلمان، تلویزیون، میز غذاخوری، حیاط باصفا با انواع درختان، حوض آب، آشپزخانه، حمام و سرویس ایرانی و فرنگی، پارکینگ و غیره اشاره کرد. این ویلا‌ها در محیطی روستایی، مناسب اقامت ۷ تا ۱۲ مسافر می‌باشند.

لذت اقامت در باغ ویلا کوهپایه کرمان

لذت اقامت در باغ ویلا کوهپایه کرمان

ترکیب طبیعت با معماری‌ نوین، تا حد بسیار زیادی به شکوه فضای طراحی شده می‌افزاید. مخصوصا در شرایطی که این باغ ویلا‌ها در دل طبیعت خدادادی و کوهپایه‌های کرمان باشد.

اگر شما هم باغ ویلا‌ها را به انواع دیگر ویلا‌ها و سوئیت‌ها ترجیح می‌دهید، می‌توانید در سایت لیدوماتریپ به بخش اجاره ویلا و سوئیت در کوهپایه کرمان مراجعه کرده و نسبت به اجاره این باغ ویلاها اقدام نمایید.

باغ ویلاهای لیدوماتریپ، واقع در کوهپایه کرمان، از امکانات رفاهی همچون تراس بزرگ با منظره‌ای فوق‌العاده زیبا، مبلمان، سیستم صوتی و تصویری، وسایل گرمایشی و سرمایشی(شومینه هیزمی، بخاری، کولر آبی، آبگرمکن)، حمام، سرویس بهداشتی(ایرانی و فرنگی)، رخت‌خواب و غیره برخوردار هستند.

این باغ ویلا‌ها در مناطقی بنا شده‌اند که دارای آب‌وهوایی سالم و طیبعی هستند. همچنین در نزدیکی این اماکن کشتزارها، باغ‌ها، آبشار‌ها و دیگر جاذبه‌هایی وجود دارند که زیبایی این محیط را چندین برابر می‌کنند. در این اقامتگاه‌ها ۶ تا ۸ نفر مسافر‌ به‌راحتی می‌توانند ساکن شوند و شبی به یادماندنی را تجربه کنند.

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
15 نظر برای "کوهپایه کرمان کجاست؟" ارسال شده.
  1. ژاله بنایی گفت:

    اگر سنگسار ثریا در این جا اتفاق افتاده رفتن رو تحریم کنید و بشدت این تحریم رو تبلیغ کنید و اگر دستتون به شوهر ثریا کدخدای زمان سنگسار و یا ملای وقت رسید هم دستاشون هم پاهاشون رو قطع کنید وهم کورشون کنید ولی بگذارید زنده بمونند

  2. ناشناس گفت:

    سنگسار ثریا در روستای کوهپایه توابع استان کرمان در سال ۶۵ اتفاق افتاده است .

  3. زنده باد کوروش گفت:

    لعنت برپدر ومادر باعث وبانیش شرم برکسانی که به قتلگاه زنان وطنم به عنوان تفریحگاه نگاه میکنن

    1. ناشناس گفت:

      معلوم نیست سنگسار ثریا مثل بقیه دروغهای دشمنان ایران واقعیت داره یا نه!
      بعلاوه چه ربطی به گردشگری کوهپایه کرمان داره؟!!

  4. محمد گفت:

    سنگسار ثریا منوچهری در کوهپایه اصفهان
    اتفاق افتاده لطفاً آنرا به کوهپایه کرمان
    نسبت ندهید

  5. رضا گفت:

    با عرض سلام و احترام

    سنگسار ثریا منوچهری در کوهپایه اصفهان
    اتفاق افتاده لطفاً به کوهپایه کرمان
    ربط ندهید.

  6. ناشناس گفت:

    بله کاملا واقعیه در سال ۶۵ اتفاق افتاده

  7. ناشناس گفت:

    اهالی این روستا چطور از خجالت تا الان نمرده اند ؟

  8. ناشناس گفت:

    آره متاسفانه واقعیت داره.لعنت به مردم اون وقت که چنین کاروحشیانه ای روکردن.ثریاروحت شاد

  9. محمد گفت:

    بله متاسفانه حقیقت داره

  10. عباس گفت:

    درجای که سنگسار صورت گرفته تبلیغ برای گردشگری چه معنی دارد؟مگر بخواهیم به دنیا بگویم ماچه جانورانی هستیم

  11. ناشناس گفت:

    درجای که سنگسار صورت گرفته تبلیغ برای گردشگری چه معنی دارد؟مگر بخواهیم به دنیا بگویم ماچه جانورانی هستیم

  12. Zeinab گفت:

    سلام سنگسار ثریا واقعیه یانه؟؟

  13. ناشناس گفت:

    کوهپایه کرمان باخون ثریا سرخه بنظر من هیچ کس نباید براتفریح بره اونجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *