بهترین زمان سفر به تبریز چه فصلی است؟

بهترین زمان سفر به تبریز چه فصلی است؟

شهر تبریز در مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد و با داشتن مساحت ۲۴۴.۵۱ کیلومترمربع سومین شهر بزرگ ایران محسوب می‌شود. این شهر از سه سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به دشت‌های هموار منتهی می‌گردد و به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، دارای آب و هوای سرد و کوهستانی در زمستان و هوای گرم و معتدل در تابستان است.

جاذبه‌های گردشگری و غذاهای متنوع و آب و هوای مناسب در هر فصلی، انتخاب گردشگران بسیاری است؛ بنابراین اگر قصد سفر به تبریز را دارید ما در این مطلب از مجله گردشگری لیدوماتریپ قصد داریم بهترین زمان سفر به تبریز را از ابعاد مختلف بررسی و اطلاعات کاملی در این زمینه به شما ارائه دهیم تا از سفر خود لذت ببرید.

چه زمانی بهترین زمان سفر به تبریز است؟

چه زمانی بهترین زمان سفر به تبریز است؟

به طور کلی مشخص کردن زمانی خاص برای سفر به تبریز بسیار دشوار است. در تبریز هر فصلی با توجه به طبیعت خاصی که دارد جاذبه‌ها و مکان‌هایی زیبا و شگفت‌انگیزی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید در هوای خنک بهاری و یا گرم تابستانی به تبریز سفر کنید و علاقه به سرما ندارید بهترین زمان سفر به تبریز نیمه اول سال است.

آشنایی با جاهای دیدنی تبریز در فصول مختلف

شهر تبریز به عنوان شهر چهار فصل شناخته شده و نمی‌توان گفت بهترین فصل برای سفر به تبریز کدام فصل است. هر فصل در این شهر زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در فصل بهار و تابستان هوا بسیار خنک و دلپذیر است و کسانی که دوست دارند در هوای زیبا به تماشای دیار ستارخان و باقر خان بیایند، بهترین زمان سفر به تبریز این زمان است؛ اما پاییز و زمستان‌های تبریز سرد، پربارش و برفی است و در ماه‌های آخر نزدیک به سال به اوج خود می‌رسد و کسانی که به قدم زدن در زیر باران یا به ورزش‌های زمستانی علاقه دارند، فصل پاییز و زمستان نیز بهترین زمان سفر به تبریز برای آن‌ها است.

اگر تاکنون به تبریز سفر نکرده‌اید توصیه می‌کنیم تا آخر این مقاله با لیدوماتریپ همراه باشید تا ما مهم‌ترین جاهای دیدنی تبریز در فصول مختلف سال را به شما معرفی کنیم.

جاهای دیدنی تبریز در فصل بهار

جاهای دیدنی تبریز در فصل بهار

فصل بهار و شور و شوق آغاز فصل جدید و تعطیلات نوروزی بهترین زمان برای سفر به تبریز است. هوا در این فصل بسیار خنک بوده و دیدن شکوفه‌های بهاری تبریز در این فصل شور و حال دل‌انگیزی دارد. شهر تبریز در فصل بهار دارای طبیعتی زیبا و پرگل و درختان سرسبزی است. سفر بهاری به تبریز را با دیدار از منظر دیدنی و جنگل‌های اطراف شهر، موزه‌ها و مشهورترین بازار جهان آغاز کنید. سپس در صورتی‌ که به تفریح‌ کوهنوردی علاقه دارید، به تنها کویر موجود در شمال غرب کشور بروید که در بهار گزینه بسیار مناسبی برای گردش و تفریح است. در ادامه به معرفی چند مورد از جاهای دیدنی تبریز در فصل باشکوه بهار پرداخته شده است.

۱. ائل‌گلی؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی تبریز

ائل‌گلی؛ یکی از زیباترین جاهای دیدنی تبریز

ائل گلی یا شاه گلی از معروف‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌های دیدنی تبریز و جزو آثار ملی ایران می­باشد که از دوره قاجار به یادگار مانده است. این تفرجگاه زیبا و دیدنی دارای یک ساختمان دو طبقه معروف به کلاه فرنگی در میان استخر ائل گلی است. وجود استخر به مساحت ۵.۵ هکتار و عمق ۱۲ متر، کاخ ائل گلی، درختان و گل‌های زیبا در اطراف این استخر و همچنین شهربازی و فضایی برای اسکیت و انجام بازی‌های گلف را می‌توان از دیدنی‌های جذاب و باشکوه این نگین تبریز نام برد.

این گردشگاه فاصله کمی با مرکز شهر دارد و در اطراف آن هتل بین‌المللی و پنج ستاره، پارکینگ، مراکز خرید و باغچه‌های زیبا، سنتی و دل‌نشین قرار دارد و امکان دسترسی به مترو و حمل و نقل عمومی نیز فراهم است و می‌توانید با خیال راحت به این مکان رویایی رفته و اوقات خوشی را برای خود ثبت کنید.

۲. موزه‌ی آذربایجان؛ یادگاران نسل گذشته در یک نگاه

موزه‌ی آذربایجان؛ یادگاران نسل گذشته در یک نگاه

فصل بهار به‌خصوص در ایام نوروز بهترین زمان برای بازدید از موزه‌ها که جزو ماندگارترین پدیده‌های فرهنگی هستند می‌باشد. موزه آذربایجان نیز که به عنوان دومین موزه باستان‌شناسی ایران شناخته شده، کهن‌ترین آثار تاریخی و یادگاران نسل‌های گذشته مربوط به دوران اسلام و پیش از اسلام را به نمایش گذاشته و شما را شگفت‌زده می‌کند. همچنین در این موزه مجسمه‌های سنگی، سنگ‌نوشته‌ها و پیکره‌های انسانی نگهداری می‌شود که در نوع خود منحصر به فرد هستند.

آدرس: شهر تبریز، خیابان امام خمینی، جنب مسجد کبود

ساعات بازدید: در شش ماه اول سال از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و در شش ماه دوم سال از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

۳. بازار تبریز؛ شاهکار تاریخی در دل شهر

بازار تبریز؛ شاهکار تاریخی در دل شهر

بازار سرپوشیده تبریز که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده، جزو معروف‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است. این بازار با مساحتی به طول یک کیلومترمربع، در تبریز قرار دارد.

طاق‌های آجری گنبدی شکل با نمای تاریخی خاص، سبک طراحی حجره‌ها و دروازه‌ها و مغازه‌ها، کثرت دالان‌ها، کاروانسراها، تیمچه‌ها و وجود تعداد زیادی مدرسه، مسجد و حمام، این بازار را به یک شاهکار معماری عالی از محیط کسب‌وکار در کنار زندگی اسلامی تبدیل کرده است. مجموعه بازار تبریز دارای تعداد زیادی بازار و سرا، تیمچه، صنف و حدود ۵۰۰ هزار مغازه است. از جمله بازارهای معروفی که در این بازار سرپوشیده قرار دارند می‌توان به بازار کفاشان، طلافروشان، بلورفروشان، بازار صادقیه، بازار امیر و غیره اشاره کرد. بازار  سرپوشیده تبریز با دالان‌های اصلی و فرعی نشان‌دهنده سال‌ها خاطره و تاریخ است؛ بنابراین اگر به دیدن این بازار سرپوشیده آمدید در کنار تماشای این نمای تاریخی، می‌توانید از کالاهای منحصر به فرد از جمله فرش دستباف، صنایع‌دستی، لوازم‌خانگی، محصولات چرمی، کیف و کفش و غیره با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کرده و استفاده کنید.

جاهای دیدنی تبریز در تابستان

جاهای دیدنی تبریز در تابستان

شهر تبریز با توجه به اینکه در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد، به قطب گردشگری شمال غرب کشور تبدیل شده است. این شهر جاهای دیدنی فراوانی در فصل‌های مختلف دارد که هرکدام زیبایی‌های خاص خودشان را دارند؛ اما فصل تابستان که آب‌وهوا خنک و دلپذیر است بازدید از جاذبه‌های گردشگری در سفر به تبریز را لذت‌بخش‌­تر می‌کند. در فصل تابستان متوسط دما در تبریز ۲۴ درجه سانتی‌گراد است و هوا گرم، دلپذیر و مطبوع بوده و کسانی که علاقه دارند به این دیار تاریخی سفر کنند و در زیر آسمان آبی و درختان سرسبز و باشکوه قدم بزنند و از سفر خود لذت ببرند، اوایل تیر تا اوایل شهریور بهترین زمان سفر به تبریز برای آن‌ها است.در ادامه به معرفی چند مورد از این جاهای دیدنی می‌پردازیم.

۱. کلیسای سنت استپانوس؛ شاهکار معماری

کلیسای سنت استپانوس؛ شاهکار معماری

کلیسای سنت استپانوس دومین کلیسای ارامنه در ایران است. این کلیسای تاریخی و قدیمی که به کلیسا خرابه مشهور است در نزدیکی رودخانه ارس و ۱۷ کیلومتری غرب جلفا در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. نام این کلیسا برگرفته از نام استپانوس اولین شهید در راه مسیحیت است. کلیسا استپانوس در قلب کوه‌ها و در محوطه‌ای محصور از دره‌های سرسبز و درختان باشکوه قرار گرفته و شیوه معماری بنا، طاق‌نماها، حجاری ظریف به‌کاررفته در پایه‌ها و تزئینات طاق‌ها به قدری ناب است که از جمله شاهکارهای هنر حجاری محسوب می‌شود.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، ۱۷ کیلومتری غرب شهر مرزی جلفا

ساعات بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹

۲. آبشار آسیاب خرابه؛ آبشاری در دل کوه

آبشار آسیاب خرابه؛ آبشاری در دل کوه

یکی از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی استان آذربایجان شرقی آبشار آسیاب خرابه است. این آبشار که حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد در داخل یک دره و مابین صخره‌ها قرار گرفته است. سرازیر شدن آب از لابه‌لای گیاهان و خزه‌ها و متصل شدن به جویباری که ته دره قرار دارد، منظره‌ای زیبا و بدیع را در نوع خود به نمایش می‌گذارد.

آبشار آسیاب خرابه در فصل بهار و تابستان که هوا گرم و مطبوع است برای ثبت یک خاطره خوش مقصدی بسیار مناسب است. با این‌ حال در فصل زمستان نیز با سرد شدن هوا و پوشانده شدن جامه یخی بر تن آبشار، منظره‌ای فوق‌العاده چشم‌نواز و رویایی را پدید می‌آورد.

آدرس: ۲۷ کیلومتری هادی شهر، نوار مرزی ایران و جمهوری آذربایجان، ۵ کیلومتری روستای مینجان آباد، حاشیه رود ارس

۳. جنگل‌های ارسباران؛ پدیده‌های ناب از طبیعت

جنگل‌های ارسباران؛ پدیده‌های ناب از طبیعت

جنگل‌های ارسباران با چشم‌انداز طبیعی و بی‌نظیری که دارد به یکی از مناطق محبوب و پرتردد استان آذربایجان شرقی تبدیل شده است. این جنگل ۱۳۰ هزار هکتار وسعت دارد و درکنار رود ارس قرار گرفته است.

ارسباران صرف نظر از جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی دارای انواع گونه‌های گیاهی و جانوری کمیاب و زیبا همچون درختان بلوط، سرو، افرا و انواع جانوران شامل پستانداران، دوزیستان، خزندگان و تعداد بی‌شماری پرندگان آبزی و خشکی و انواع مختلف ماهی می‌باشد. با توجه به اینکه این منطقه کوهستانی و سرد است، بنابراین نیمه دوم سال برای سفر پیشنهاد نمی‌شود و در فصل بهار نیز با وجود سرسبز شدن درختان و چمنزارها، وزش باد شدید در مناطق مرتفع نیز مانع از تفریح و گردش می‌شود؛ پس توصیه می‌شود برای بازدید از این شاهکار طبیعت، فصل تابستان را برای سفر خودتان انتخاب کنید.

۴. قلعه بابک؛ قلعه‌ای تاریخی بر فراز کوه

قلعه بابک؛ قلعه‌ای تاریخی بر فراز کوه

قلعه بابک تبریز یکی از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی و باستانی کشور است که دارای چشم‌اندازی خیره کننده و جنبه تاریخی منحصربه‌فرد برای همه افراد مخصوصاً علاقه‌مندان به تاریخ است. این قلعه در شهر زیبا و دیدنی کلیبر واقع در استان آذربایجان شرقی و حدود ۲۰۰ کیلومتری تبریز قرار گرفته است. برای دیدن این قلعه باشکوه و به‌جا مانده از دوره ساسانیان باید از مسیر پیاده‌روی نسبتاً سخت و صعب‌العبور اما لذت‌بخشی عبور کنید. قلعه بابک همان ‌طور که از اسمش پیداست، مربوط به بابک خرمدین سردار بزرگ ایرانی است که از جمله جاهای دیدنی و گردشگری استان محسوب می‌شود و توصیه می‌شود حتماً از این قلعه که نماد شکوه تمدن ایران است و مناطق زیبا و حیرت‌انگیز اطراف آن دیدن کنید و لذت ببرید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، شهرستان کلیبر، قلعه بابک

ساعات بازدید: ۲۴ ساعته

هزینه بازدید: رایگان

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

در فصل پاییز سفر کردن دارای مزیت‌های خاصی است. با توجه به اینکه این فصل، فصل مسافرت نیست، در نتیجه هزینه‌های سفر نسبت به فصول دیگر سال به ‌مراتب کمتر است. همچنین تعداد گردشگران در این فصل کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید بدون داشتن دغدغه ترافیک و شلوغی به سفر رفته و از مکان‌های زیبا و گردشگری دیدن کنید. در فصل پاییز هوا خنک، دلپذیر و پر بارش است؛ پس برای کسانی که علاقه به قدم زدن در زیر باران دارند، بهترین زمان برای سفر در پاییز به شهرهای پربارش ایران مثل تبریز است. همان‌ طور که ذکر شد، قرار گرفتن تبریز در موقعیت جغرافیایی کوهستانی باعث شده که در نیمه دوم سال هوا سرد و پربارش باشد؛ اما تجربه آب و هوای تبریز در مهر ماه، یکی از بهترین تجربیات شما از سفر به دیار اولین‌ها خواهد بود. بازدید از جاهای دیدنی تبریز در فصل پاییز که در زیر چند نمونه معرفی شده، لطف خاصی دارد و برای گردشگران بسیار جذاب و لذت بخش است. در ادامه همراه ما باشید.

۱. پارک جنگلی یادگار امام تبریز

پارک جنگلی یادگار امام تبریز

پارک جنگلی یادگار امام از مکان‌های گردشگری و دیدنی شهر تبریز می‌باشد که به تازگی به بهره‌برداری رسیده و در جنوب شهر تبریز، جنب باشگاه یادگار امام قرار گرفته است.

این پارک دارای درختان متنوع و زیبایی است که در فصل پاییز با رنگ‌های زرد و نارنجی مانند نقاشی زیبا، جلوه دلنشین و چشم نوازی دارند. این جاذبه فضای بسیار بزرگ و محوطه‌ای برای بازی کودکان دارد و مجهز به پارکینگ نمازخانه است. همچنین با داشتن استراحتگاه‌ها، آلاچیق‌ها و فضایی برای برپایی چادر تبدیل به محیطی بسیار مناسب هم برای گذراندن شب‌های گرم تابستانی محلی‌ها شده است. این مکان گردشگری در تبریز در تمام فصول سال تبدیل به فضایی برای استراحت مسافرانی که می‌خواهند اقامت کوتاه مدت داشته باشند، شده است.

آدرس: تبریز، آزادراه شهید کسایی، جنب یادگار امام تبریز

هزینه: رایگان

ساعات مراجعه: شبانه روزی

۲. خانه استاد شهریار؛ استاد شعر آذری

خانه استاد شهریار؛ استاد شعر آذری

استاد شهریار شاعر پرآوازه و مشهور ایرانی، اشعار زیبایی را از خود به جای گذاشته است. پس از درگذشت این استاد بزرگ در سال۱۳۶۷، منزل وی توسط شهرداری خریداری و با موافقت خانواده ایشان و با اهدای وسایل منزل و لوازم شخصی که از استاد به‌جا مانده‌اند؛ تبدیل به موزه شده و در معرض بازدید و دسترسی عمومی قرار گرفت.

این خانه تاریخی کوچک و قدیمی که قدمت آن به سال‌های ۱۳۳۰ برمی‌گردد در دو طبقه فوقانی و زیرزمین با زیربنایی در حدود ۲۵۰ مترمربع ساخته شده و جزو آثار ملی ایران محسوب می‌شود. بخش فوقانی این موزه ادبی دارای وسایل شخصی استاد شامل کیف، عصا و دفتر اشعار و آثاری دست‌نویس با دست‌‌خط شهریار به همراه هدایایی که به وی اهدا شده می‌باشد. در قسمت زیرزمین عکس‌هایی از این شاعر پرآوازه به همراه فضایی برای استراحت بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است و همچنین واحد سمعی و بصری نیز در این قسمت قرار دارد. این خانه باشکوه به یادگار مانده از استاد شهریار دارای حیاطی زیبا و باشکوه است. در وسط حیاط حوضی زیبا همراه با باغچه و گل‌های زیبایی که در اطراف حوض قرار گرفته‌اند، زیبایی این خانه تاریخی را دوچندان کرده است. کسانی که به خانه‌های قدیمی و تاریخی و این شاعر بزرگ و پرآوازه علاقه دارند همچنین در فصل پاییز نیز با توجه به سرد بودن هوا می‌خواهند از مکان‌های بسته بازدید کنند، پیشنهاد می‌شود حتماً از این خانه و موزه ادبی دیدن کنند.

آدرس: تبریز، خیابان ارتش، محله مقصودیه، خانه استاد شهریار

ساعت بازدید: ساعات بازدید از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و از ۱۵ تا ۱۹ است.

۳. مقبره‌ الشعرا؛ سرای شعرای ایرانی

مقبره‌ الشعرا؛ سرای شعرای ایرانی

محال است به تبریز سفر کرده باشید و نام مقبره الشعرا را که یکی از مکان‌های دیدنی تبریز، محسوب می‌شود را نشنیده باشید. این بنا دارای ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است و با طاق‌های در هم تنیده و باشکوهی که دارد چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

این مقبره باشکوه آرامگاه بیش از چهارصد تن از عارفان و شاعران به­نام از جمله اسدی طوسی، فارابی، نیشابوری خاقانی و شهریار است که در زمان‌های مختلف در این مکان دفن شده‌اند. فضای اصلی این مقبره دارای یک اتاق بسیار جذاب و بزرگی است که بر دیواره‌های آن آثار و اشعار شاعرانی که در این مکان آرمیده‌اند به چشم می‌خورد همچنین در اطراف این اتاق چندین اتاق کوچک به همراه بخش اداری و صنایع دستی قرار گرفته است.

آدرس: تبریز- خیابان ثقه الاسلام- مقبره الشعرا

بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۸

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

آغاز فصل زمستان و بارش برف برای همه افراد یادآور لحظات سرد اما شیرین است. تماشای شهر تبریز در این فصل خالی از لطف نیست؛ بنابراین اگر فصل سفید پوش سال را برای مسافرت به تبریز انتخاب کرده‌اید، می‌توانید با رفتن به‌ جاهای دیدنی تبریز و انجام تفریحات برف بازی و اسکی لحظات خوش و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید. علت سردی هوای تبریز در زمستان، قرارگیری این شهر در مناطق کوهستانی است و به همین دلیل در اکثر روزها، چهره شهر سفیدپوش دیده می‌شود؛ اما علی‌رغم هوای سرد و خشک تبریز، نمی‌توان از دیدن نمای برفی شهر غافل شد. از مکان‌های دیدنی که نباید در تبریز از دست بدهید را در ادامه به شما معرفی می‌کنیم.

۱. پیست اسکی پیام (یام) تبریز

پیست اسکی پیام (یام) تبریز

پیست اسکی پیام یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی است که در شهر مرند واقع در شمال تبریز قرار دارد. این پیست که در زمان پهلوی دوم افتتاح شده و تا به امروز نیز به فعالیت خود ادامه داده، یکی از منحصربه فردترین تفرجگاه‌های‌ مردم آذربایجان شرقی محسوب می‌شود. این پیست با ۸۰۰ متر طول و دارا بودن امکاناتی از جمله کلاس‌های آموزشی برای کودکان و افراد مبتدی، دستگاه‌های تلکس، اسنوبرد، مارپیچ و همچنین مجهز بودن به رستوران و پارکینگ توانسته توجه گردشگران و ورزشکاران زیادی را به خود جلب کند.

پیست اسکی پیام، علاوه بر اینکه در فصل سرد سال مکانی برای برف‌بازی و ثبت لحظات خوش در یک روز برفی است، اما گذراندن اوقات خوش در این مکان در دیگر فصول سال نیز خالی از لطف نیست. این منطقه در بهار و تابستان دارای طبیعتی بی‌نظیر، چمنزارهای سرسبز و آب‌وهوای خنک و مطبوع می‌باشد و توصیه می‌شود در هر فصلی از سال که به تبریز سفر کردید، بازدید از منطقه زیبا و دیدنی پیام را حتماً در برنامه‌ سفر خود قرار دهید.

آدرس: استان آذربایجان شرقی، کیلومتر ۱۵ جاده مرند-تبریز، بین صوفیان و مرند، خروجی بعد از هتل یام

ساعت بازدید: هر هفته روزهای پنجشنبه و جمعه (به شرط مساعد بودن شرایط آب و هوایی)

۲. پیست اسکی سهند تبریز

پیست اسکی سهند تبریز

پیست اسکی سهند تبریز بزرگ‌ترین پیست‌های اسکی شمال غرب ایران و از جاهای تفریحی و دیدنی تبریز به حساب می‌آید. این پیست با داشتن مساحتی به طول ۱۲۰۰ متر و امکانات گسترده از جمله تله اسکی، دستگاه بالابر و هتل ویلایی توانسته ورزشکاران و گردشگران زیادی را برای انجام تمرینات، مسابقات و تفریحات سرگرم‌کننده به خود جتب کند. حتماً برای لذت بردن از این سفر تجهیزان لازم مانند کلاه ایمنی، لباس، پوتین، باتوم و عینک مخصوص اسکی را با خود ببرید؛ اما اگر فراموش کرده‌اید که این وسایل را همراه خود داشته باشید می‌توانید از کمپ اسکی اجاره کنید. از دیگر امکاناتی که این پیست در اختیار شما قرار می‌دهد این است که برای کسانی که مبتدی هستند کلاس اسکی برگزار می‌کند.

آدرس: تبریز، اتوبان تبریز- تهران، بعد از پلیس راه به سوی ایرانق

ساعات بازدید: در فصول سرد سال از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت دارد

بهترین زمان سفر به تبریز؛ سفری خاطره‌انگیز به دیار اولین‌ها

بهترین زمان سفر به تبریز؛ سفری خاطره‌انگیز به دیار اولین‌ها

تبریز یکی از شهرهای شمال غربی ایران است که با آب‌وهوای کوهستانی و مطبوع، مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم و جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فراوانی که در دل خود جای ‌داده، به یکی از مقاصد گردشگری ایران تبدیل شده است. تماشای شهر تبریز در زیر آسمان آبی و درختان سر به فلک کشیده و روزهای طولانی و گرم و مطبوع تابستان، دیدن مناظر زیبا و شگفت‌انگیز تبریز در پاییز هزار رنگ و زمستان سفیدپوش خالی از لطف نیست و در هر فصلی چیزی برای هیجان‌زده کردن شما دارد تا بهترین زمان سفر به تبریز شما را بسازد. پس قبل از سفر، مکان‌های دیدنی تبریز را که در این مقاله به شما معرفی‌شده بشناسید و برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی این شهر مطابق با سلیقه و طبع خودتان برنامه‌ریزی کنید

اگر قصد سفر دارید و شهر تبریز را برای تجربه یک سفر عالی انتخاب کرده‌اید، این شهر مهمان‌نواز برای استقبال از مسافرین و گردشگران آمادگی کامل دارد. برای اقامت در تبریز گزینه‌های زیادی وجود دارد؛ اما اگر می‌خواهید بدون دغدغه اقامتگاه به تبریز سفر کنید و یک تجربه خاطره‌انگیز داشته باشید، می‌توانید قبل از سفر به این شهر با اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان مبله در تبریز از طریق سایت لیدوماتریپ با خیالی آسوده سفر خود را آغاز کنید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *