اقلیم چالوس مازندران چگونه است؟

این شهر سرسبز در استان مازندران، در بخش جنوبی سواحل دریای خزر واقع شده و آب و هوای آن در حالت کلی مرطوب و معتدل است. وجود پوشش گیاهی غنی و فتوسنتز بالا به همراه بخار فراوان، اقلیم چالوس را تحت تاثیر قرار داده و هوای این شهر را به خصوص در ماه‌های گرم سال بشدت شرجی می‌کند و رطوبت مطلق و نسبی آن، در بهار و تابستان، بالاست.

وجود رشته کوه‌های البرز در اطراف استان مازندران نیز موجب حبس بخار حاصل از آب دریا گشته و هوای شهر را پر از ابر و بخار نگه می‌دارد و موجب بارندگی زیاد و طبیعتی سرسبز گشته است. از طرفی موقعیت کوهستانی و قرار گیری در میان حصاری از کوه‌های بلند، هوای چالوس را در نیمه دوم سال سرد و در اکثر مواقع بارانی و برفی کرده است. دمای این شهر زیبا و دیدنی در تابستان، در حدود ۲۸ درجه و گرم‌ترین حالت آن، ۳۶ درجه می‌باشد و در فصل زمستان، محدوده دمایی آن، ۵ تا ۱۲ درجه است.

اقلیم و معماری شهر چالوس

اقلیم-و-معماری-شهر چالوس-اقلیم-چالوس

همانطور که پیش‌تر گفتیم، اقلیم چالوس معتدل و مرطوب است. این شهر به سبب نزدیکی به دریای خزر، آب و هوای معتدل و مرطوبی داشته و در اکثر روزهای سال شرجی است. همچنین چالوس نیز همانند تمام شهرهای شمال کشور، پرباران است و همین مورد سبب شده تا در همه جای این شهر، شاهد واحدهای مسکونی با سقف شیبدار باشیم.

همچنین اگر توجه کرده باشید خانه‌های شمال کشور اغلب، بصورت پراکنده و جدا از هم ساخته شده‌اند که چالوس نیز، از این قضیه مستثنی نیست. این پراکندگی ناشی از همان رطوبت شهر است. این فاصله‌گذاری موجب می‌شود تا رطوبت هوا تاثیر منفی بر عملکرد مردم شهر نداشته باشد.

بنابراین میتوان گفت مردم برای اینکه بتوانند براحتی در اقلیم چالوس و شمال کشور زندگی کرده و دچار مشکل نشوند از قدیم، به سبک معماری خاصی روی آورده‌اند که به نوعی این معماری به شناسنامه شهرهای شمالی بدل گشته است. در این بخش از مجله گردشگری لیدوماتریپ سعی داریم تا شما را با اقلیم چالوس آشنا کنیم تا بتوانید هنگام سفر به این شهر زیبا، تجهیزات لازم و لباس مناسب به همراه خود ببرید.

اقلیم و گردشگرپذیری شهر چالوس

اقلیم-و-گردشگرپذیری-شهر-چالوس-اقلیم-چالوس

شاید شنیدن اینکه اقلیم چالوس معتدل و مرطوب و البته شرجی است، این تصور را در ذهن برخی از افراد به وجود آورد که، مسافران و گردشگران به سبب این آب و هوا به چالوس سفر نمی‌کنند. اما واقعیت چیز دیگری است! واقعیت این است که، این شهر به قدری زیبا، بکر و سرشار از طیبعت منحصربفرد است که بسیاری از گردشگران را در آرامش خود محو می‌کند. بطوری که کمتر مسافری از مسافرت به چالوس، هوای شرجی و مرطوب آن را به یاد می‌آورد.

ما در تیم لیدوماتریپ به شما پیشنهاد میکنیم تا همین حالا، با اجاره سوئیت در چالوس، اقامتگاه خود را به صورت آنلاین رزرو کرده و به این شهر به یادماندنی و زیبا مسافرت کنید.

اقلیم شهر زیبای چالوس را قبل از سفر بشناسید!

اقلیم-شهر-زیبای-چالوس-را-قبل-از-سفر-بشناسید!

با وصفی که از اقلیم چالوس و آب و هوای آن شد، متوجه می‌شویم که این شهر در اکثر مواقع، به خصوص فصل بهار و پاییز، بارانی و ابری است. در ما‌های آخر تابستان و اوایل پاییز، اقلیم چالوس بسیار خنک و مناسب سفر است. با این وجود افراد سرمایی اواسط فصل تابستان را برای سفر انتخاب کرده و از جاهای دیدنی چالوس، در این ماه گرم دیدن می‌کنند. افرادی هم وجود دارند که سرما دوست هستند و برای تماشا و ثبت مناظر برفی و دشت‌های سفید آن، در زمستان به چالوس می‌روند.

در هر فصل و زمانی که این شهر دیدنی را برای گردش انتخاب می‌کنید، اجاره سوئیت و ویلا در چالوس، و انتخاب اقامتگاهی مناسب از قبل، امکان سفری آسوده و پر از آسایش و خوشی را به شما هدیه خواهد داد. برای گردشگری آنلاین و لذت بخش، تیم لیدوماتریپ همراه شماست.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *