۵ مورد از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی ارتفاعات ماسال

5-مورد-از-جذاب‌ترین-مکان‌های-دیدنی-ارتفاعات-ماسال

یکی از مواردی که در ارتفاعات ماسال بسیار جلب توجه می‌‌کند، مناطق بکر و دست نخورده طبیعی است که همچون یک تابلوی هنری زیبا می‌درخشد. سفر به این منطقه، به دلیل بکر بودن و طبیعت زیبا، راهی مناسب برای فرار از درگیری‌ها و آلودگی شهری است. مسیر رسیدن به این دهکده‌ زیبا، بسیار جذاب و دیدنی است و از میان درختان جنگل عبور می‌کند.

بر روی ارتفاعات ماسال و همچنین در مسیر رسیدن به این شهر کلبه‌ها و خانه‌های چوبی کوچکی وجود دارد که تجربه اقامت در آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش و به یاد ماندنی باشد. برای یک اقامت لذتبخش در دل طبیعت میتوانید بصورت آنلاین برای اجاره کلبه جنگلی در ماسال، از طریق وبسایت لیدوماتریپ اقدام کنید. 

جغرافیای ارتفاعات ماسال

جغرافیای-ارتفاعات-ماسال

ماسال دومین شهر مرتفع استان گیلان است که در کنار کوه‌های تالش قرار گرفته است. مردم این شهر نیز به زبان تالشی سخن می‌گویند که به عقیده زبان شناسان زبان واسطه‌ای میان گیلکی و تاتی می‌باشد. شغل بیش‌تر مردم این شهر کشاورزی و دام پروری است. این شهر بالغ بر هفت هزار هکتار اراضی شالیزار و حدود پانصد هکتار اراضی باغی دارد.

ماسال منطقه‌ای کوهپایه‌ای است و به شهر آبشارها معروف است. از آبشارهای معروف ارتفاعات ماسال می‌توان آبشار خون، آبشار تولی نسا و آبشار رامینه را نام برد. پوشش دائمی سرسبز منطقه، غارهای کوهستانی و ییلاق‌های بکر در ارتفاعات ماسال، این منطقه را برای عاشقان طبیعت و طبیعت‌ گردان بسیار محبوب می‌کند.

جغرافیای-ارتفاعات-ماسال

از قله‌ مرتفع شاه معلم رودخانه‌ای سرچشمه می‌گیرد که رودخانه خالکایی نام دارد و با گذشتن از کنار ارتفاعات ماسال پس از طی ۴۰ کیلومتر، از درون شهر زیبای ماسال نیز عبور می‌کند. نام ماسال نیز از همین موقعیت مکانی گرفته شده است و به معنی کنار کوه یا دارای کوه است. پارک ساحلی ماسال در کنار رودخانه خالکایی بوده و مکانی بسیار دیدنی و فرح بخش است.

مناطق دیدنی ارتفاعات ماسال

ارتفاعات ماسال با طبیعت بهشتی و سرسبز خود، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای کوهنوردی و طبیعت ‌گردی است. این مناطق به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی، همیشه سرسبز هستند. نکته جالب دیگری که گردشگران زیادی را به خود جلب کرده، عبور انبوهی از ابرها از ارتفاعات و ییلاق‌های ماسال است. زمانی که بر فراز کوهپایه‌های سبز ماسال قدم می‌زنید و ابر‌های انبوه از زیر‌ پاهایتان عبور می‌کنند، تجربه‌ای بسیار شیرین و لذت بخش برایتان رقم خواهد خورد. این منطقه ییلاق‌های بسیار زیبایی دارد که در ادامه تعدادی از آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  1. ییلاق سوچاله در ارتفاعات ماسال

ییلاق-سوچاله-در-ارتفاعات-ماسال

معروف‌ترین منطقه‌ی دیدنی ارتفاعات ماسال، ییلاق سوچاله است که اکثر تورهای کوهنوردی و طبیعت گردی این مکان را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. این جذابیت به خاطر وجود خانه‌هایی با شیروانی‌های رنگی و دیوارهایی از جنس تخته و چوب است که مابین دامنه دو کوه قرار گرفته‌‌اند. این خانه‌ها جلوه رنگی و زیبایی را در طبیعت سوچاله به وجود آورده‌اند.

از سوی دیگر، در این منطقه به خاطر ارتفاع زیادی که از سطح دریا وجود دارد، معمولا منظره‌ی زیبایی از دریای ابر در دو طرف کوه دیده می‌شود. فصل پاییز، زمستان و اوایل بهار زمان خوبی برای دیدن این دریای زیبا است.

ییلاق سوچاله جلوه دلنشین طبیعت

این منطقه به دلیل رسیدن دو دریای ابر به یکدیگر، بسیار برای عکاسی و ثبت لحظات زیبا پر طرفدار است. البته فصل زمستان ممکن است کمی دسترسی به این مناطق سخت باشد و به دلیل کمبود امکانات رفاهی، کار برای شما کمی دشوار باشد. با این حال فصل بهار و تابستان، مادر طبیعت جلوه‌ای بسیار دلنشین داشته و به دلیل آب و هوای معتدل و خنک این منطقه، گردش و کوهنوردی لذنی دو چندان دارد. این ییلاق‌ها معمولا برق و گاز ندارند ولی در کلبه‌ها و اقامتگاه‌های آن موتورهای برق وجود دارد که می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

لیدوماتریپ یکی از وبسایت‌های برتر ایرانی است که در حوزه رزرو آنلاین اقامتگاه فعالیت دارد. شما میتوانید با هر سلیقه‌ای و در هر کجای ایران که هستید اقامتگاه موردپسند خود را انتخاب کنید. اگر مقصد شما برای مسافرت ماسال است ما در لیدوماتریپ انواع ویلا، سوئیت و کلبه را برای اقامت شما آماده خدمت رسانی کرده‌ایم. همین حالا میتوانید انواع اجاره ویلا در ماسال را ببینید و اقامتگاه خود را از میان آنها انتخاب کنید.

  1. ییلاق اولسبلانکاه، یک منطقه معروف در ارتفاعات ماسال

ییلاق-اولسبلانکاه،-یک-منطقه-معروف-در-ارتفاعات-ماسال

منطقه معروف دیگر در ارتفاعات ماسال ییلاق اولسبلنگاه است. این منطقه به دلیل ارتفاع زیاد، درختان کمی دارد. نام اولسبلنگاه خود به معنی جایی است که در آن درخت ممرز می‌روید. بیش‌تر جذابیت این منطقه به خاطر کلبه‌های رنگی و زیبا و همچنین طبیعت سرسبز این منطقه است.

اولسبلانکاه بالاتر از سطح تشکیل ابر قرار دارد و می‌توان در این ییلاق زیبا، منظره دریای ابر را به تماشا نشست. زمستان‌های برفی اولسبلنگاه زیبایی خاص خودش را دارد. قندیل‌های آویزون کنار خانه‌ها در فصل زمستان بسیار دیدنی است. این مسیرها جاده‌های آسفالت دارند و به همین دلیل عبور و مرور در آن‌ها آسان است. اما در فصل زمستان این مسیر به خاطر ارتفاع و برف گیر بودن خطرناک است. گروه‌های آفرود، این منطقه را برای تفریحات زمستانی و تویوپ سواری انتخاب می‌کنند که لحظات شادی را در این طبیعت زیبا رقم می‌زند.

بهترین فصل برای ییلاق اولسبلانگاه

بهترین-فصل-برای-ییلاق-اولسبلانگاه

بهترین فصل برای دیدن زیبایی‌های این دو مکان، ماه اردیبهشت یا اواخر فروردین ماه است. چون در هر دو ماه گیاهان به رشد خوبی می‌رسند و سرسبزی منطقه باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود. اواسط ماه آبان بهترین زمان برای ثبت عکس‌های رنگی و هنری زیبا از این منطقه است. در فصل تابستان می‌توان در این منطقه اسب‌های وحشی و رام نشده را مشاهده کرد که زیبایی و اصالت کاملا متفاوتی به این منطقه می‌دهند.

بوی دود، تنها بوی نوستالژیکی است که از بخاری‌های هیزمی خانه‌های آن جا بلند می‌شود و باعث تغییر روحیه‌ی انسان می‌گردد. در کنار جاده‌های این منطقه، رستوران‌ها و غذا خوری‌های محلی زیادی وجود دارد که می‌توان در آن لذت چشیدن از غذاهای محلی شمالی را تجربه کرد. همچنین وجود قصابی‌هایی در کنار جاده، که گوشت تازه گوسفندان پرورش یافته در همان منطقه را عرضه می‌کنند، همه چیز را برای یک دورهمی دوستانه و سنت کباب کردن ایرانیان فراهم می‌کند.

شب‌های این ییلاقات هم زیبایی خاص خود را دارد. در هوای خنک ارتفاعات ماسال و در جایی بالاتر از سطح ابرها می‌توان به تماشای آسمان پر ستاره و صاف نشست. در چنین مکانی است که رویا بال می‌گیرد و می‌توان فکر را از دغدغه‌ها آزاد کرد.

  1. بام سبز، در ارتفاعات ماسال

بام-سبز،-در-ارتفاعات-ماسال

بام سبز ماسال، منطقه‌ای کوهستانی است که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ماسال محسوب می‌شود که بر جلگه شهر ماسال و بخش‌هایی از صومعه‌ سرا و بندر انزلی نیز احاطه دارد. این بام که در یک کیلومتری شهر ماسال قرار دارد، چشم‌اندازی بسیار زیبا در برابر دیدگان شما می‌آفریند.

  1. دیوار سنگی اسبه ریسه، از جاذبه‌های ارتفاعات ماسال

دیوار سنگی اسبه ریسه ماسال یکی از صخره‌های بسیار بلند ماسال است که عاشقان سنگ نوردی و صخره نوردی می‌توانند از آن برای ورزش و سرگرمی استفاده کنند. همچنین رودخانه‌ی پرخروش پایین صخره، محلی بسیار مناسب برای کایاک سواری و قایق سواری و شنا کردن است.

  1. غار آویشلو، از غارهای دیدنی ماسال

غار-آویشلو،-از-غارهای-دیدنی-ماسال

این غار یکی از مناطق بی‌نظیر در ایران است. در این غار شما از مشاهده قندیل‌های زیبا، ستون‌های آهکی و آبشارهای بسیار جذاب و پر آب آن لذت خواهید برد. دهانه این غار بسیار بزرگ، ارتفاعی حدود ۱۹ متر و عرضی حدود ۱۴ متر دارد. این غار در واقع در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و بین مناطقی به نام تائی بنه، انده چو و خماسون و در بستر دره‌ای کم آب واقع شده است.

ارتفاعات ماسال، انتخابی جذاب برای مسافرت

ارتفاعات-ماسال،-انتخابی-جذاب-برای-مسافرت

ماسال از جمله شهرهای شمالی است که اغلب افرادی که به مسافرت و طبیعت‌گردی علاقمند هستند حتما آن را تجربه کرده‌اند. زیبایی ارتفاعات و ییلاق‌های ماسال بقدری مجذوب‌کننده است که نظر هر گردشگر و مسافری را جلب کرده و احساستش را برمی‌انگیزد.

اگر به ماسال سفر کردید حتما از مناطق دیدنی ارتفاعات ماسال: غار آویشلو، دیوار سنگی اسبه ریسه، اولسبلانگاه، بام سبز و ییلاق سوچاله دیدن کنید. پیشنهاد ما به شما یک سفر دو روزه به ماسال همراه با اقامت در یک کلبه جنگلی ماسال و یا اجاره ویلا در اولسبلانگاه است.

۳.۱/۵ - (۶۰ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *