هزینه سفر به تبریز چقدر است؟

هزینه سفر به تبریز چقدر است؟

هزینه سفر به تبریز از آن دسته مواردی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از تبریز به عنوان یکی از شهر‌های گردشگرپذیر یاد می‌شود که به داشتن آب‌وهوای خوش کوهستانی و شهر حماسه‌ها معروف است. کلانشهر تاریخی تبریز به قدری جاهای دیدنی دارد که توریست‌ها و افراد بسیار زیادی، از سرتاسر دنیا با آگاهی از هزینه سفر به تبریز، مسافرت بعدی خود را به این مقصد برنامه‌ریزی می‌کنند.

همان طور که می‌دانید یکی از بخش‌های مهم هر سفری، کنترل هزینه‌‌های پرداختی است. پس چمدانتان را کم‌کم حاضر کنید تا در این مقاله از لیدوماتریپ، به هزینه سفر به تبریز بپردازیم تا بر اساس بودجه‌ای که در نظر دارید، برنامه‌ریزی یک سفر خاطره‌انگیز و ثبت لحظات خوب بپردازید. پس با تیم ما همراه باشید.

هزینه سفر به تبریز با انواع وسایل نقلیه چقدر است؟

اولین مسئله مهمی که هنگام تعیین هزینه سفر به تبریز باید مد نظر قرار داد، نوع وسیله نقلیه است؛ چراکه قیمت بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس، تور و حتی استفاده از خودرو شخصی برای سفر متفاوت است. خوشبختانه تبریز به بیشتر شهر‌های ایران راه‌های هوایی، خطوط ریلی و جاده زمینی دارد. بنابراین می‌توانید طبق نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود نوع وسیله حمل و نقل خود را برای تعیین هزینه سفر به تبریز مشخص کنید.

· هزینه سفر به تبریز با تور 

هزینه سفر به تبریز با تور 

شهر کوهستانی تبریز، تور‌های نسبتا متنوعی دارد. این تور‌ها با توجه به نوع سفر، نوع خدمات، محل اقامت، و روز حرکت متفاوت هستند. انواع تور‌ تبریزگردی اغلب ۲ شب و ۳ روزه هستند که هزینه‌ آن‌ها با توجه به آژانس هواپیمایی و کلاس هتلی که رزرو می‌‌کنید متفاوت خواهد بود. هزینه سفر به تبریز از تهران با تور مسافرتی از ۶۵۰ هزار تومان تا ۱۶۵۰ هزار تومان متفاوت است که برخی از این تور‌ها برای گشت‌وگذار و آشنایی با مناطق دیدنی بسیار مناسب هستند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که زمان و حوصله کافی برای به عهده گرفتن مسئولیت‌ها و برنامه‌ریزی سفر خود از قبیل رزرو و خرید بلیط، رزرو محل اقامت و غیره را ندارید، سفر با تور‌های مسافرتی به شما پیشنهاد می‌شود که هم آسان است و هم دردسر کمتری دارد.

· هزینه سفر به تبریز با هواپیما

هزینه سفر به تبریز با هواپیما

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه و حوصله چندان زیادی برای رانندگی در مسیر‌های طولانی ندارید و یا برای رسیدن به این شهر عجله می‌کنید، سفر هوایی مناسب‌ترین نوع سفر به شهر تبریز است. سرعت بالا، راحتی در سفر، عدم وجود ترافیک‌های کلافه‌کننده، امکانات رفاهی فراوان، امنیت بالا و پرداخت هزینه بلیط کمتر برای کودکان، سفر با هوایپما را به یکی از هیجان انگیز‌ترین نوع سفر تبدیل می‌کند.

حتما اطلاع دارید که هزینه بلیط در این روش از سفر به شهر تبریز، نسبت به راه‌های دیگر از هزینه بیشتری برخوردار است. اما جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه می‌توانید با خرید بلیط‌های چارتر و لحظه آخری یا با خرید در روزهای آخر سال یا ایام تعطیل که بلیط‌ها نسبتا ارزان‌تر هستند، هزینه سفر به تبریز کمتری بپردازید. قیمت‌ این بلیط‌ها به طور معمول از ۵۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود که با توجه به مسافت شهر مبدا تا مقصد، نوع شرکت هواپیمایی و ایرلاین پروازی و خدمات ارائه دهنده، تعداد نفرات تشکیل دهنده پرواز، روز و تایم پرواز، هزینه سفر به تبریز را متفاوت خواهد کرد.

برای مثال متوسط هزینه سفر با هواپیمای اقتصادی از تهران به تبریز حدود ۶۵۰ هزار تومان تا ۸۱۵ هزار تومن است. فراموش نکنید که اگر قصد سفر به تبریز را دارید، بهتر است چند روز قبل از سفر به سایت‌های فروش بلیط هوایی یا شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کرده و با توجه به شرایط خودتان نسبت به رزرو و تهیه بلیط هواپیما اقدام نمایید.

· هزینه سفر به تبریز با قطار

هزینه سفر به تبریز با قطار

بسیاری از گردشگران برای تجربه یک سفر خاطره‌انگیز و پرماجرا، قطار را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در سفر با قطار می‌توانید با تماشای مناطق دیدنی و جذاب، مدت زمان سفر خود را با آرامش طی بکنید. قابلیت حمل بار زیاد، راحتی و آرامش فراوان و دردسر کم سفر با قطار باعث شده تا این وسیله نقلیه جذاب، انتخاب بسیاری از گردشگران خوش ذوق باشد. هزینه سفر به تبریز با قطار بستگی به فاصله شهر اقامت شما نسبت به تبریز، شرکت فروش بلیط و خدمات ارائه دهنده و ایام و زمان پرواز دارد. البته این نکته را باید خاطر نشان کرد که هزینه بلیط قطار نسبت به هواپیما به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است.

هزینه سفر به تبریز با قطار بستگی به مسافت شهر مبدا با این شهر دارد. اما متوسط هزینه برای هر فرد از ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان متغیر است. اگر می‌خواهید هزینه سفر به تبریز را کاهش دهید و یا از پرواز می‌ترسید؛ سفر با قطار یک گزینه مطمئن و امن برای شما به حساب می‌آید. با این وسیله هم هزینه‌های سفر خود را کاهش می‌دهید و هم از زیبایی‌های مسیر استفاده بیشتری می‌کنید.

· هزینه سفر به تبریز با اتوبوس

هزینه سفر به تبریز با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی دیگر از روش‌های مسافرت به شهر تبریز است که گزینه مناسبی برای تجربه یک مسافرت خوب به حساب می‌آید. شاید سفر با اتوبوس برای بسیاری از گردشگران جالب و خوشایند نباشد، اما نکته جالب ماجرا اینجاست که طبق آمار سال‌های اخیر، سفر با اتوبوس بیشترین قسمت حمل‌ونقل کشور را به خود اختصاص داده ‌است؛ زیرا سفر با اتوبوس گزینه‌ای ارزان و مناسب برای افرادی است که بودجه کمتری برای سفر خود در نظر گرفته‌اند.

سفر با این وسیله نقلیه نسبت به هواپیما و قطار از راحتی و آرامش کمتری برخوردار است، اما در مقایسه با این وسایل نقلیه، قیمت بلیط ارزان‌تری هم دارد. هزینه سفر به تبریز برای هر مسافر از تهران به تبریز، حدود ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۳۰ هزار تومان بر اساس شرکت مسافربری متغییر است.

· هزینه سفر به تبریز با ماشین شخصی

هزینه سفر به تبریز با ماشین شخصی

سفر با اتومبیل شخصی می‌تواند یک سفر متفاوت، دلپذیر و بسیار خاطره‌انگیزی را در خاطر شما به ثبت برساند. گوش دادن به انواع آهنگ‌ها و پادکست‌های مورد علاقه خود برای لذت بردن از مسیر و توقف کنار مناطق دنج برای نفسی تازه کردن، از جذابیت‌های سفر با ماشین به حساب می‌آید.

این نکته را حتما به یاد داشته باشید که قبل از شروع سفر، خودرو خود را حتما از نظر سلامت موتور و لاستیک‌ها و کارکرد کلی ماشین بررسی کنید تا سفر شما با مشکلی مواجه نشود. درست است که هزینه قطعات خودرو و بنزین افزایش یافته، اما هنوز هم سفر با ماشین شخصی، از ارزان‌ترین نوع حمل‌ونقل جاده‌ای است. در واقع سفر هزینه سفر به تبریز با خودرو شخصی، فقط شامل پرداخت هزینه سوخت را می‌شود. با وجود اتومبیل شخصی دیگر نیازی به صرف هزینه‌های اضافی مانند کرایه تاکسی نخواهید داشت. با این حال اگر با خودرو خود به تبریز سفر کردید حتما مقررات رانندگی و قوانین مخصوصی همانند داشتن معاینه فنی، بستن کمربند، رانندگی با سرعت مطمئنه و بوق نزدن در مکان‌های حساس را رعایت کنید.

هزینه عوارض راه و آزادراه‌ها یکی از مواردی‌ست که باید در هزینه سفر به تبریز با ماشین شخصی در نظر گرفت. هزینه‌ای که در ازای عبور از آزاد راه‌ها و حرکت ماشین پرداخت می‌شود و با توجه به نوع خودرو و مسافت راه‌ها نرخ‌های متفاوتی دارد. این عوارض به دلیل فراهم کردن امکانات رفاهی در میان مسافت‌های شهری، استهلاک جاده و هزینه تعمیر و تازه کردن آسفالت و تابلو‌ها طلب می‌شود. این هزینه بین بازه ۴۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰ تومان در زمستان ۱۴۰۰ برآورد شده است.

هزینه سفر به تبریز با لوازم نقلیه درون شهری

هزینه سفر به تبریز با لوازم نقلیه درون شهری

بعد از رسیدن به شهر زیبای تبریز، می‌توانید با وسایل حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مترو و تاکسی سفر پرماجرای خود را بهتر آغاز کرده و هزینه سفر به تبریز را کمتر کنید. شهر تبریز، سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار خوبی دارد. اتوبوس‌های خط واحد و اتوبوس‌های تندرو بی آرتی، بیشتر مکان‌های شهر را پوشش داده‌اند. قیمت اتوبوس خط واحد ۱۰۰۰ تومان و بقیه ۱۲۰۰ هزار تومان است. لازم به ذکر است که با وسایل حمل و نقل عمومی، می‌توان از بیشتر جاهای دیدنی تبریز دیدن کرد. کرایه تاکسی‌ها بر حسب مسیر متفاوت است که از ۱۵۰۰ تومان آغاز و هرچه مسیر طولانی‌تر باشد، به این قیمت اضافه می‌شود.

رزرو اقامتگاهی دنج و ارزان؛ از هزینه سفر به تبریز

رزرو اقامتگاهی دنج و ارزان؛ از هزینه سفر به تبریز

برای اینکه سفری راحت و به‌یادماندنی داشته باشید، باید مکانی مناسب برای اقامت خود در شهر تبریز انتخاب کنید. طیف مراکز اقامتی این شهر گستردگی زیادی دارد. شما می‌توانید برای اقامت در این شهر اقدام به رزرو هتل، مسافرخانه، ویلا، سوئیت و خانه‌های روزانه کنید. هزینه سفر به تبریز و اقامت شما بسته به محل اقامت و امکاناتی که در اختیارتان قرار خواهند داد، متفاوت خواهد بود. اقامت در هتل‌هایی لوکس و ۵ ستاره، هزینه زیاد‌تری برای مسافر و گردشگر به همراه خواهد داشت. بیشتر هتل‌ها آشپزخانه ندارند و این باعث می‌شود تا شما غذای خود را از بیرون تهیه کرده و هزینه اضافه‌تری پرداخت کنید.

مسافرخانه‌ها از دیگر گزینه‌های اقامتی هستند که می‌توانید در سفر به تبریز در نظر داشته باشید؛ اما اگر امکانات بهداشتی و تمیزی محیط برایتان خیلی مهم است یا قرار بر اقامت طولانی مدت در این شهر دارید، اغلب مسافر خانه‌ها به دلیل عمومی بودن سرویس‌های بهداشتی در اولویت آخر انتخاب مسافران قرار می‌گیرند.

ویلا‌ها و سوئیت‌ها یا خانه‌های روزانه به دلیل هزینه کمتری که نسبت به هتل‌ها دارند، به عنوان یکی از مناسب‌ترین اقامتگاه‌‌های تبریز شناخته می‌شوند. وبسایت لیدوماتریپ، پلتفرمی است که شما را در رزرو آنلاین ویلا، سوئیت، هتل و خانه همراهی می‌کند. همین الان می‌توانید با اجاره سوئیت و ویلا در تبریز و سفر به این شهر زیبای کوهستانی، لذت یک سفر هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

خرید غذا‌های مشهور و لذیذ از هزینه سفر به تبریز

خرید غذا‌های مشهور و لذیذ از هزینه سفر به تبریز

خورد و خوراک یکی دیگر از هزینه‌ سفر به تبریز است. اگر اهل خوردن غذا‌های آماده و رستورانی نیستید، باید قبل از سفر به فکر تهیه برخی وسایل پخت غذا بوده و با اجاره ویلا و سوئیت خودتان آشپزی کنید و هزینه‌هایتان را کاهش دهید. اگر راجع به رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های خوب تبریز بخواهیم سخن بگوییم، این مراکز به قدری زیاد هستند که اگر تمام وقتتان را هم صرف غذا خوردن کنید باز فرصت به امتحان همه رستوران‌ها نمی‌رسد.

در واقع سفر و گشت‌وگذار، اشتهای انسان را باز می‌کند. بنابراین شناخت رستوران‌های معروف با قیمت مناسب از واجبات یک سفر لذت بخش است. در ادامه به معرفی برخی از این رستوران‌های مشهور شهر تبریز می‌پردازیم.

· قیمت غذا‌های رستوران جلالی؛ برای تعیین هزینه سفر به تبریز

قیمت غذا‌های رستوران جلالی؛ برای تعیین هزینه سفر به تبریز

یکی از بهترین رستوران‌های تبریز که غذا‌های خوشمزه و لذیذی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد، رستوران جلالی است که در میان مردم تبریز و حتی گردشگران شهر‌های دیگر از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. این اطمینان خاطر را به شما می‌دهیم که ارزش دارد بخشی از هزینه سفر به تبریز را در این محل خرج کنید. کیفیت غذا‌ها و خدمات در این رستوران به اندازه‌ای خوب بوده که توانسته شعبه‌های مختلفی در جای جای تبریز تاسیس کند. در این رستوران انواع غذا‌های دریایی، ایرانی و حتی بین‌المللی سرو می‌شود.

در رستوران جلالی، چلو کباب شیشلیک نیم پرسی و چلو ماهیچه نیم پرسی با قیمت ۱۳۰ هزار تومان، چلو کباب برگ ممتاز نیم پرسی با قیمت ۱۲۰ هزار تومان، زرشک پلو با مرغ (سینه یا ران) ۸۰ هزار تومان، چلوکوبیده مخصوص نیم پرسی ۶۰ هزار تومان، چلو جوجه کباب نیم پرسی به قیمت ۵۰ هزارتومان، خورشت هویج نیم پرسی به قیمت ۵۰ هزار تومان، چلو ماهی قزل‌آلا نیم پرسی ۵۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

این رستوران ۳ شعبه دارد که شعبه اول در دروازه تهران، واقع در میدان بسیج و پشت ایستگاه اتوبوس است. شعبه دوم در خیابان ارتش جنوبی، مابین پاستور و باغشمال، جنب سینما واقع شده‌ و شعبه سوم، در میدان فهمیده طبقه فوقانی مرکز خرید رشدیه مستقر است.

· قیمت غذاها در رستوران سنتی دلستان

قیمت غذاها در رستوران سنتی دلستان

این رستوران که به سرو غذا‌های سنتی و لذیذ معروف است در بلوار ۲۹ بهمن، روبه‌روی جام‌جم قرار دارد. رستوران سنتی دلستان غذای معروف این شهر یعنی کوفته تبریزی را با قیمت ۷۵ هزار تومان ارائه می‌دهد که بسیار خوشمزه است. قیمت دلمه برگ موی لذیذ این رستوران ۵۰ هزار تومان و کشک بادمجان با کشک و گردو ۵۰ هزار تومان می‌باشد. به غیر از غذا‍‌های سنتی، در رستوران سنتی دلستان چلو کباب کوبیده مخصوص به قیمت ۸۵ هزار تومان، چلو فیله مرغ کبابی به قیمت ۹۵ هزار تومان و چلو جوجه کباب بدون استخوان به قیمت ۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

· قیمت غذا‌های رستوران شهریار؛ برای تعیین هزینه سفر به تبریز

این رستوران که به سرو غذا‌های ایرانی مشغول بوده، در قطران شمالی، خیابان شهریار و روبه‌روی مسجد واقع شده ‌است. در این رستوران یک پرس چلو کباب برگ مخصوص ۱۲۰ هزار تومان، کباب کوبیده مخصوص به قیمت ۴۷ هزار تومان و چلو کباب کوبیده معمولی به قیمت ۴۲ هزار تومان، چلو جوجه کباب مخصوص ۴۷ هزار تومان به فروش می‌رسد.

· قیمت فست فود‌های رستوران پیانو

قیمت فست فود‌های رستوران پیانو

این فست فود معروف تبریز در بلوار منجم، از سمت منجم به طرف ملل متحد واقع شده‌ است. در این فست فودی پیتزا گوشت و قارچ آمریکایی یک نفره به قیمت ۶۹ هزار تومان، پیتزا چیکن دو نفره آمریکایی به قیمت ۱۱۹ هزار تومان، پیتزا پپرونی آمریکایی یک نفره ۶۹ هزار تومان، پیتزا چانو ایتالیایی به قیمت ۹۹ هزار تومان و پیتزا پپرونی ایتالیایی به قیمت ۷۹ هزار تومان به فروش می‌رسد.

سوغاتی‌های بی نظیر تبریز و صنایع دستی مشهور

یکی از هیجان‌انگیز‌ترین قسمت هر سفری، خرید سوغاتی مخصوص آن شهر است. اینکه از طرف خود برای عزیزانمان یادگاری از سفر طی شده ببریم، حس خوبی در قلب و ذهن هر دو طرف ایجاد می‌کند. سوغاتی‌های شهر تبریز بسیار زیبا و متنوع‌اند. اگر گشتی در مراکز خرید تبریز و بازار سرپوشیده تبریز بزنید، می‌توانید بر اساس سلیقه خود، سوغاتی مورد علاقه خود را تهیه کنید. از معروف‌ترین سوغاتی‌ها و صنایع دستی تبریز می‌توان به شیرین نوقا، شیرینی قرابیه تبریز، شیرینی اریس، کفش دست دوز تبریز، قالی بافی، سفالگری و نقره‌کاری اشاره کرد.

· خرید شیرینی نوقا؛ شیرینی لذیذ تبریزی

خرید شیرینی نوقا؛ شیرینی لذیذ تبریزی

شیرینی نوقا را که مردم تبریز آن را با نام لوکا هم یاد می‌کنند، طعم بسیار خوشمزه‌ای دارد و به عنوان پرطرفدار‌ترین سوغاتی تبریز شناخته می‌شود. این شیرینی معمولا در سفره عید نوروز و دیگر جشن‌های تبریز از جایگاه فوق العاده‌ای برخوردار است. شیرینی لذیذ نوقا که بخشی از فرهنگ شهر تبریز به حساب می‌آید، از سفیده تخم مرغ، گردو، شکر و وانیل و افزودنی‌های دیگر تشکیل شده‌ و گاهی از نان میکادو هم در پخت شیرینی نوقا یا لوکا استفاده می‌شود. این شیرینی معروف خوشمزه در بسته بندی ۸۰۰ گرمی به قیمت ۱۳۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

· خرید شیرینی قرابیه گرد؛ از هزینه سفر به تبریز

خرید شیرینی قرابیه گرد؛ از هزینه سفر به تبریز

یکی از معروف‌ترین و در عین حال گران قیمت‌ترین سوغات تبریز، شیرینی قرابیه است که شکلی کلوچه‌ای دارد. مردم تبریز در اعیاد مذهبی و مخصوصا عید نوروز برای پذیرایی از میهمانان خود از این شیرینی لذیذ استفاده می‌کنند. این شیرینی از جایگاه ویژه و باارزشی در میان مردم تبریز برخوردار است. شیرینی قرابیه از ترکیب آرد، تخم مرغ، شکر، وانیل و دیگر افزودنی‌ها تهیه می‌شود و  مغز پسته و بادام، طرح روی این شیرینی را زیباتر می‌سازد. این شیرینی خوش طعم هم از نوع پسته‌ای و هم از نوع گردویی در بازار و شیرینی فروشی‌ها موجود است. می‌توان بخشی از هزینه سفر به تبریز را برای خرید این شیرینی معروف کنار گذاشت. شیرینی قرابیه بادامی به قیمت ۲۰۵ هزار تومان، قرابیه گردویی به قیمت ۲۱۵ هزار تومان و قرابیه نارگیلی به قیمت ۱۶۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که یک سوغاتی خوشمزه و لذیذ برای عزیزانتان به شمار می‌آید.

· خرید شیرینی اریس؛ یادگاری خوش‌طعم تبریزی

خرید شیرینی اریس؛ یادگاری خوش‌طعم تبریزی

شیرینی خوش‌طمع اریس، یکی از خوشمزه‌ترین و قدیمی‌ترین سوغات تبریز است که قدمت آن به زمان‌های گذشته بازمی‌گردد. این شیرینی مشهور از کاکائو، شیر، شکر، پسته، وانیل و دیگر افزودنی‌های خوش طعم پدید می‌آید. شیرینی اریس با طعم‌های پرتقالی و کاکائویی در بازار شهر تبریز و قنادی‌های سنتی مخصوص فروش سوغاتی یافت می‌شود.

نکته قابل توجهی که می‌توان درباره شیرینی اریس ذکر کرد، طرفداران این شیرینی است که با یکبار امتحان مشتری پروپا قرص این سوغاتی لذیذ می‌شوند. پس برای خرید این شیرینی به عنوان سوغاتی برای عزیزان خود درنگ نکنید!

· خرید کفش دست دوز از هزینه سفر به تبریز

خرید کفش دست دوز از هزینه سفر به تبریز

کفش‌های دست‌دوز شهر تبریز به عنوان یکی از معروف‌ترین صنایع دستی این شهر برشمرده می‌شوند و در میان گردشگران خوش ذوق و اهالی شهر تبریز از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. با اینکه کفش‌های چرم در مدل‌های بهتر و متنوع‌تری در بازار وجود دارند، اما باز هم این صنایع دستی طرفداران خود را حفظ می‌‌کند. هنگامی که به بازار کفش فروشان شهر تبریز قدم می‌گذارید، صدای ابزار بازاریانی که در حال خلق این کفش‌های باارزش هستند به گوش می‌رسد.

این کفش‌‌ها چون کار دست‌‌ هستند و از دوام و طول عمر خیلی زیادی برخوردار‌‌ند، طرفداران زیادی داشته و برخوردار‌ند خخطرفداران طبیعتا گران هم هستند. کفش‌های دست دوز تبریز به عنوان یکی از باارزش‌ترین سوغاتی‌های این شهر، در مدل‌های متنوع و زیبا در رنج قیمتی ۶۵۰۰۰۰ تومان تا ۱۳۹۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رسند. البته اگر این هزینه برایتان زیاد است، می‌توانید از خرید آن‌ها صرفنظر کنید.

هزینه سفر به تبریز؛ سه روزه و بسیار هیجان‌انگیز

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به تبریز، استفاده از تفریحات شورانگیز این شهر تفریحی تاریخی است. پس هنگام برنامه‌ریزی و تخصیص بودجه هزینه سفر به تبریز، باید بخش نسبتا زیادی را به این بخش اختصاص دهیم. البته باید خاطر نشان کرد که تبریز جاهای تفریحی زیادی دارد، اما خوشبختانه تمام این تفریحات گران قیمت نیستند. جاهای دیدنی تبریز، خیلی زیاد بوده و هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. ما در ادامه طبق برنامه‌ای سه روزه جاهای دیدنی این شهر را معرفی و پیشنهاد می‌دهیم تا بر اساس سلیقه خود به این مکان‌ها سری زده و تفریح کنید. از جاهای دیدنی و بی‌نظیر این شهر می‌توان به پارک وسیع ائل گلی، کوه استوار عون بن علی، بازار سنتی زیبای تبریز، خانه تاریخی و موزه مشروطه تبریز، مسجد کبود تبریز و دیگر جاهای دیدنی اشاره کرد.

· روز اول؛ دیدن ائل گلی بی‌نظیر

روز اول؛ دیدن ائل گلی بی‌نظیر

احتمال دارد روز اول که تازه از راه رسیده‌اید خسته بوده و مشغول چیدن لباس‌هایتان و استراحت باشید. بنابراین می‌توانید با کمی استراحت و سپس یک گردش، حس خوشایندی را تجربه کنید تا خستگی راه از تنتان دررفته و انرژی لازم برای گردش روز‌های بعدی را به دست آورید.

بازدید از عمارت ائل گلی یکی از آن مکان‌هایی‌است که انرژی از دست رفته شما را برمی‌گرداند. ساخت عمارت ائل گلی که مانند الماسی درخشان در شهر تبریز در حال درخشش است، به دوران آق قویونلوها برمی‌گردد. اما در دوره قاجار، ساختمان دو طبقه‌ای در میان استخر که شهرتی جهانی دارد به دست قهرمان میرزا انجام شده ‌است.

یکی از قسمت‌های اصلی و تماشایی ائل گلی که توجه گرشگران زیادی را جلب خود می‌کند، استخر یا دریاچه این پارک خاص است که زیبایی چشم نوازی در این محوطه ایجاد کرده ‌است. امکان قایقرانی در استخر این پارک زیبا، یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد. بازدید از این عمارت بی‌نظیر رایگان است و هزینه ورودی ندارد. پیشنهاد می‌شود اگر قصد سفر به تبریز را دارید حتما از این پارک زیبا دیدن کنید تا خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان رقم بخورد.

· روز دوم؛ بازدید و کوه‌پیمایی در کوه عون بن علی 

روز دوم؛ بازدید و کوه‌پیمایی در کوه عون بن علی 

روز دوم، در حالی که انرژی‌تان را با بازدید از پارک بی‌نظیر ائل گلی فراهم کرده‌اید، می‌توانید دومین روز هیجان‌انگیز خود را آغاز کنید. تفرجگاه عینالی دومین مقصد گرشگری ما برای تجربه یک تفریح خاطره‌انگیز می‌باشد. عینالی، تفرجگاه و کوه مشهور شهر تبریز است که علاوه بر گردشگران فراوان، زائران زیادی هم دارد. امکانات فراوان تفرجگاه، این کوه را به یکی از مقاصد مهم توریستی و دیدنی تبدیل کرده ‌است.

در طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی در جهت گسترش امکانات و چشم انداز‌های این پارک انجام شده که می‌توان به تاسیس تندیس استاد شهریار، ساخت محلی سنگی برای تمرین صخره نوردان و یادواره شهدای گمنام اشاره کرد. علاوه بر این موارد، تجربه حرکت با تله کابین کوه عون بن علی که به عنوان طولانی‌ترین تله کابین کشور شناخته می‌شود، احساسی پر از آرامش برای این مناطق زیبای کوهستانی را فراهم کرده و خاطره‌ای لذت بخش را برایمان رقم می‌زند. به علت سرد و خشک بودن هوا، بهترین زمان بازدید از این کوه معنوی تفریحی، اردیبهشت ماه تا مهر ماه است. بازدید از این جاذبه گردشگری زیبا رایگان بوده و در هزینه سفر به تبریز شما صرفه‌جویی می‌شود.

· روز سوم؛ گردش در بازار تبریز

روز سوم؛ گردش در بازار تبریز

برای روز پایانی و همچنین تهیه سوغاتی برای خود و عزیزانتان بازار سرپوشیده تبریز یکی از جذاب‌ترین پیشنهاد هاست. این بازار سرپوشیده  به عنوان زنده‌ترین و بزرگ‌ترین بازار تاریخی دنیا برشمرده می‌شود که از دالان‌ها، راسته‌ها و کاروانسرا‌های مشهور زیادی تشکیل یافته‌است.

اولین موردی که هنگام گردش در این بازار سنتی توجه هر مسافر خوش ذوقی را جذب می‌کند، معماری این بازار می‌باشد و به قدری زیبا بوده که چشم برداشتن از بافت‌های تاریخی آن مشکل است. در این بازار هر چه که مورد نیازتان باشد از جمله سوغاتی‌های خاطره انگیز و زیبا با قیمت خیلی مناسبی وجود دارد. در واقع با بازدید از این بازار با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم تفریح می‌کنید هم اقلام مورد نیاز خود را با هزینه مناسب خریداری می‌کنید.

هزینه سفر ارزان به تبریز

هزینه سفر به تبریز با توجه به امکاناتی که شما در در نظر خواهید گرفت متفاوت خواهد بود. در نظر گرفتن امکاناتی نظیر اقامت در کدام هتل یا سوئیت، صرف غذا در کدام رستوران، بازدید از کدام مکان‌های تفریحی و دیدنی و همچنین خرید سوغات و صنایع دستی تبریز برای خود یا دوستان و عزیزان به مدیریت هزینه سفر شما و اختصاص بودجه مورد نیاز کمک می‌کند.

در این مقاله از لیدوماتریپ، هر آنچه که برای مدیریت و صرف هزینه سفر به تبریز لازم بود را خدمتتان شرح دادیم. اگر بودجه متوسطی در نظر دارید با رزرو محل اقامتی و تامین خورد و خوراک و تجربه تفریحات متنوع، هزینه یک روز اقامت در این شهر حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر نفر برآورد می‌شود. همچنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر با چشم انداز‌های طبیعی، مناطق تاریخی دیدنی تبریز و سایر نقاط مختلف ایران از مجله گردشگری لیدوماتریپ، سفری هیجان انگیز و پر از احساس آرامشی را به خود و اطرافیانتان هدیه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *