بهترین ساحل چالوس کجاست؟

بهترین ساحل چالوس کجاست

ساحل چالوس یکی از پرمخاطب‌ترین محل‌های گردشگری و تفریحی در این شهر محسوب می‌شود. تقریبا همه ما وقتی به شهرهای ساحلی شمال کشور سفر می‌کنیم، محال است که به کنار دریا نرویم و ساعاتی را به تماشای موج‌های آرامش بخش و باشکوه دریا ننشینیم. چالوس نیز یکی از شهرهای ساحلی زیبا در استان مازندران است.

رادیو دریا معروف‌ترین ساحل چالوس می‌باشد که در جوار خیابان رادیو دریا قرار گرفته است. از دیگر سواحل معروف چالوس می‌توان ساحل نمک آب رود و ساحل سیترا را نام برد. این ساحل امکانات بسیار مناسبی برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است و به همین دلیل در بین گردشگران بسیار محبوب و پرطرفدار است. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری لیدوماتریپ، به معرفی این سواحل و امکانات آن خواهیم پرداخت.

معروف‌‌ترین ساحل چالوس، رادیو دریا

معروف‌‌ترین-ساحل-چالوس،-رادیو-دریا

اگر سراغ ساحل چالوس را از مردم مهمان نواز این شهر بگیرید، رادیو دریا اولین نامی است که به گوش‌تان خواهد خورد. این ساحل محل مناسبی برای اسکان و تفریح مسافران است. آلاچیق‌ها و محل‌هایی برای چادر زدن و یا نشستن در کنار دریای نیلگون کاسپین برای شما ساخته شده است تا ساعاتی چشم‌هایتان را روی هم بگذارید و از دغدغه‌ها و استرس‌های روز رها شوید. نوای دلنشین موج‌های آب، در کنار صدای خنده و شادی کودکان در ساحل، حس زندگی و نشاط را در دل زنده می‌کند.

اگر در فصل‌های گرم سال هوس آب تنی کرده‌ باشید، در این ساحل می‌توانید به آرزویتان برسید. این ساحل پلاژهایی مخصوص بانوان دارد که می‌توان از شنا و تفریح در آب‌های خنک دریا نهایت لذت را برد. اگر شما هم عاشق خوردن غذا و یا یک قهوه با چشم‌انداز دریا باشید، می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌های ساحل چالوس، یک خاطره زیبا برای خود رقم بزنید. نزدیک‌ترین ساحل چالوس به شهر تهران و جاده چالوس، رادیو دریا است. همانطور که اشاره کردیم، این ساحل در شمال شهر چالوس و در خیابان رادیو دریا قرار دارد. علت نامگذاری این خیابان، وجود یک ایستگاه رادیویی در نزدیکی دریا است.

معروف‌‌ترین-ساحل-چالوس،-رادیو-دریا

همچنین در نزدیکی این ساحل، محلی برای بازی کودکان و شهربازی وجود دارد که می‌توانید در کنار عزیزان‌تان با خیال آسوده در آن جا لحظات خوشی را رقم بزنید. مراکز خرید و فروشگاه‌های مختلفی نیز در نزدیکی ساحل وجود دارد که می‌توانید برای خودتان از شهر چالوس چند یادگاری تهیه کنید و یا برای دوستانتان سوغاتی ببرید.

رادیو دریا، میزبان گردشگران

رادیو-دریا،-میزبان-گردشگران

رادیو دریا به عنوان معروف‌ترین ساحل چالوس، همه ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است. اما متاسفانه زیبایی و طراوت این ساحل در اثر بی‌توجهی عده‌ای در خطر جدی قرار گرفته است. طبیعتی که همه ساله با آغوش باز منتظر میهمانان خود بود، اکنون مورد بی مهری قرار گرفته است و متاسفانه در اکثر اوقات چهره خوبی ندارد.

اگر برای دیدن ساحل چالوس آماده‌اید، همین حالا بار و بندیل سفر ببندید و با اجاره ویلا در چالوس اولین گام سفر خود را بردارید.

بزرگ‌ترین ساحل چالوس، ساحل سیترا

بزرگ‌ترین-ساحل-چالوس،-ساحل-سیترا

ساحل سیترا از بزرگ‌ترین پلاژهای شمال کشور است که به پلاژ حسینی نیز معروف است. این پلاژ تحت نظر شهرداری نوشهر اداره می‌شود و یک منطقه توریستی تفریحی با امکانات گسترده است. نوشهر و چالوس بسیار به هم نزدیک هستند و می‌توانید بعد از تفریح در چالوس، به راحتی از مراکز تفریحی نوشهر نیز دیدن کنید. در این ساحل نیز امکانات اقامتی مناسبی برای اسکان مسافران فراهم است و محل‌های مخصوصی برای چادر زدن در محوطه ساحلی وجود دارد. شهربازی و رستوران‌ها و کافی شاپ‌های آن، محل مناسبی برای گذراندن اوقاتی خوش در کنار ساحل دریا هستند.

پیست کارتینگ موجود در این ساحل، محل مخصوصی برای ورزش‌های موتوری و مسابقات اتومبیل رانی و موتور سواری است. کلاب ورزشی این ساحل نیز امکانات هیجان انگیزی برای سرگرمی دارد و در آن می‌توانید با دوستان خود، تفریحاتی مثل پینت بال، بیلیارد، موتور چهار چرخ و دوچرخه سواری را انجام دهید.

بزرگ‌ترین-ساحل-چالوس،-ساحل-سیترا

همچنین برای اینکه با خیال آسوده تنی به آب بزنید و خستگی‌های سفر را به آب بسپارید، پلاژهای مخصوصی برای بانوان و آقایان وجود دارد. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این محل، نمایش‌های سنتی و خیابانی است که در ساحل برگزار می‌شود. می‌توانید برای لذت بردن از دیگر جاذبه‌های گردشگری نوشهر نظیر پارک‌ جنگلی سی سنگان، سد دریاچه آویدر، روستای کندلوس و تنگدار برای چند روز اقامتگاهی را رزور کنید. شما می‌توانید از طریق سایت لیدوماتریپ، با رزرو سوئیت و ویلا در نوشهر، محل‌های اقامتی در این شهر زیبا را با قیمت و جزئیات کامل مشاهده کرده و اقامتگاه مناسب خود را با ارزان‌ترین قیمت اجاره کنید.

ساحل نمک آبرود، هیجان‌انگیزترین ساحل چالوس

ساحل-نمک-آبرود،-هیجان‌انگیزترین-ساحل-چالوس

این مجموعه تفریحی در شهرک توریستی نمک آبرود احداث شده است و از طریق جاده چالوس تنکابن می‌توانید به آنجا دسترسی داشته باشید. این ساحل امکانات بسیار کاملی برای ورزش‌های آبی و موتوری دارد و برای عاشقان آدرنالین بالا محلی بسیار هیجان انگیز است. جت اسکی، هاور کرافت، شاتل برای تفریح در دریا و پیست موتورها و ماشین‌های مسابقه‌ای برای لذت بردن از سرعت در پیست فراهم شده است. همچنین پیست دوچرخه سواری و پیست اسب سواری برای افرادی که به دنبال هیجان‌های کم خطر در ساحل چالوس هستند، وجود دارد.

ساحل-نمک-آبرود،-هیجان‌انگیزترین-ساحل-چالوس

دو پلاژ مخصوص شنا برای بانوان و آقایان با سایبان‌ها و دوش‌ آب و سرویس‌های بهداشتی، همراه با اسکله‌ای برای قایق سواری و لذت بردن از سکوت و آرامش دریا وجود دارد. رستوران‌ها و چایخانه‌هایی با نمای دریا و جنگل‌های سرسبز نیز در اختیار شما است تا با غذا خوردن و نوشیدن چای با صدای آرامش بخش پرندگان، خاطره‌ای ناب در کنار همراهان و دوستانتان رقم بزنید.

نمک آبرود، تفرجگاهی توریستی و مهیج

از معروف‌ترین امکانات این تفرجگاه توریستی، تله کابین نمک آبرود است. بدون شک مشاهده منظره سرسبز و بکر جنگل از اتاقک تله کابین یک تجربه بسیار لذت بخش و به یادماندنی خواهد بود.

زمانی که در فراز قله دیوحمام از اتاقک تله کابین پیاده شدید، یک بهشت خوش آب و هوا در انتظار شما خواهد بود. قدم زدن در بین درختان جنگلی با تنه‌های قطور با ریشه‌های تنومند بیرون زده از خاک و پوشیده از خزه، صدای پرندگان آوازه خوان و بوی خاک نم خورده، گویی همه چیز شبیه به یک رویای زیبا است که ساعت‌ها می‌تواند انسان را غرق در لذت و شادی کند.

نمک-آبرود،-تفرجگاهی-توریستی-و-مهیج

با شروع شدن فصل تابستان و تعطیلات، در ساحل نمک آبرود جشنواره‌ها و جنگ‌های شادی برگزار می‌شود و فضای بسیار مفرحی را در ساحل برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کند. ساحل نمک آبرود با آلاچیق‌ها و کلبه‌های چوبی در کنار سوئیت‌های مبله و محل‌های کمپینگ و چادر زدن، طیف وسیعی از محل‌های اقامت را برای مسافران عرضه می‌کند. همچنین رستوران‌ها و کافی شاپ‌های آن در اکثر ساعات روز باز هستند تا شما ‌بتوانید از امکانات و غذاهای خوشمزه شمالی نیز استفاده کنید.

مجموعه ساحلی البرز، محلی برای تفریحات آبی

مجموعه-ساحلی-البرز،-محلی-برای-تفریحات-آبی

این مجموعه تفریحی در ساحل چالوس، امکانات بسیار مناسبی برای گردشگران علاقه‌مند به تفریحات آبی دارد. جت اسکی یکی از محبوب‌ترین وسیله‌های آبی است که در آن وسیله‌ای شبیه به موتور با سرعت زیاد روی آب حرکت‌ می‌کند و موج سواری با آن شور و هیجان بالایی دارد. در بنانا سواری و شاتل، شما سوار یک تویوب بادی می‌شوید و یک قایق موتوری شما را با سرعت روی آب می‌کشد و برخورد تویوب با موج‌های آب، باعث بالا و پایین پریدن و گاهی خیس شدن در آب‌‌های خنک دریا می‌شود. جت بوت و پاراسل سواری نیز فرصتی بسیار مناسب برای افزایش آدرنالین در خون را فراهم می‌کنند.

ساحل چالوس و سخن پایانی لیدوماتریپ

ساحل-چالوس-و-سخن-پایانی-لیدوماتریپ

به عنوان سخن پایانی باید گفت که نوشهر و چالوس، شهرهایی با تاریخ بسیار غنی هستند و بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این دو شهر می‌تواند روزها طول بکشد. این شهرها در اکثر روزهای سال بارانی هستند و اگر قصد اقامت در این شهر برای گشت و گذار بیش‌تر دارید، به یک محل مناسب نیاز دارید که از بارش باران در امان باشید.

همچنین به دلیل اینکه این منطقه بسیار مورد توجه گردشگران است، معمولا ویلاها و اقامتگاه‌ها سریع اجاره می‌شوند. برای اینکه این مشکل در برنامه سفر شما اختلالی ایجاد نکند، می‌توانید از طریق امکان سایت لیدوماتریپ با اجاره ویلا در چالوس یا اجاره ویلا در نوشهر با خیال راحت سفر کنید. شما متوانید در وبسایت لیدوماتریپ تمام اقامتگاه‌های موجود را مشاهده کنید و با مقایسه قیمت‌ها، بهترین محل را انتخاب کرده  و به راحتی به تفریح و استراحت بپردازید.

۴.۲/۵ - (۶ امتیاز)
یک نظر برای "بهترین ساحل چالوس کجاست؟" ارسال شده.
  1. محسن اخوان گفت:

    بهترین شهرها از نظر اب و هوا و موقعیت یه رو فرهنگشون‌کارکنن عالی کیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *