۱۰ مورد از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر که باید بشناسید!

جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

رامسر شهری در غرب مازندران و به بهشت ایران معروف است. شهری سرسبز که هر سمت آن دارای زیبایی بکر و خارق العاده است، با مردمانی مهمان نواز و گشاده رو. نام قدیمی شهر سخت سر بوده و دارای تاریخ و فرهنگی غنی است. جنوب رامسر به رشته کوه‌های البرز متکی است و از شمال به دریای خزر می‌رسد. وجود این تناقض زیبایی و جاذبه خاصی به شهر بخشیده است. وجود مناطق ییلاقی و جنگل‌های سرسبز و همچنین آب و هوای خوش، این شهر را به یکی از مکان‌های عالی برای سفر تبدیل کرده است. اگر اهل سفر باشید حتما در رابطه با جاهای دیدنی و تفریحات رامسر بسیار شنیده‌اید.

ما درتیم لیدوما تریپ قصد داریم تا شما را با ۱۰ مورد از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر آشنا کنیم که موقع سفر به این شهر زیبا، حتما به آنها سر بزنید. با ما در یک چشم به هم زدن برنامه سفرشمال بریزید.

محبوب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

دراین قسمت سعی می‌کنیم اطلاعات مورد نیاز برای داشتن یک سفر عالی در رامسر زیبا را در اختیارتان قرار دهیم.

  • روستای جواهرده رامسر

این روستای افسانه‌ای مانند جواهری سبز در دل طبیعت بکر مازندران می‌درخشد و همه ساله گردشگران و بازدیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط جهان را به خود جذب می‌کند به همین سبب است که جز محبوب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحات رامسر به شمار می‌رود. راه باریک آسفالتی با درختان انبوه که در اکثر مواقع مه آلود است رامسر را به این روستای محسور کننده اتصال می‌دهد.

جواهرده در فاصله ۲۷ کیلومتری و در جنوب غربی شهر رامسر واقع شده است و به واسطه میهمان نوازی و مهربانی مردم این خطه، زیبایی‌های چشم نواز و همچنین آثار تاریخی همواره زبانزد مسافران وگردشگران بوده است. وجود مسجد آدینه با قدمتی حدود ۷ قرن و همچنین گورهای گبری به همراه شاهکارهایی از خلقت این روستا را تبدیل به یکی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحات رامسرکرده ‌است. همچنین برای آشنایی با روستاهای اطراف رامسر که بسیار پرطرفدارند می‌توانید به این مقاله از مجله لیدوماتریپ مراجعه کنید.

روستای جواهرده رامسر- جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

  • تله کابین رامسر

یک مسیر هوایی روح نوازکه ساحل را به جنگل وصل میکند. از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر میتوان به تله کابین رامسر اشاره کرد، که از ساحل خزر شروع شده و به جنگل ایلمیلی می‌رسد. این تله کابین با طول ۲ کیلومتر و دارا بودن ۴۰ کابین بزرگترین تله کابین کشور محسوب می‌شود. نام رسمی این مجموعه (مجتمع رفاهی تفریحی شهرسبز) می‌باشد که دارای دوبخش ساحلی و جنگلی است. دربخش ساحلی امکانات رفاهی و تفریحی مانند پینت بال، قایق سواری، رستوران و… وجود دارد و در بخش جنگلی دارای کلبه‌ها و سوییت جهت اقامت می‌‌باشد. اگر شما هم جز افرادی هستید که میخواهند سوار تنها تله کابینی در خاورمیانه شوند که ساحل را به جنگل وصل می‌کند، سفر به رامسر را از دست ندهید. این مجموعه گردشگری از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر است که در ۵ کیلومتری غرب این شهر بنا شده است.

تله کابین رامسر- جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

  • غار یاغی لوکا، یکی از غارهای رامسر

در منطقه‌ای از شمال غربی شهرستان رامسر یک پدیده طبیعی و چشم نواز به نام غار یاغی لوکا قرار دارد، که به معنای سوراخ راهزنان است. این غار یادآور دوران گذشته و بسیار دیدنی است. دهانه‌ای به عرض ۳ متر دارد و در گذشته به عنوان پناهگاهی برای یاغیان یا افرادی که فراری بوده‌اند استفاده میشده است.

این غار برروی کوه ایلمیلی قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر برای علاقه مندان به طبیعت و همچنین علاقه مندان به کوهنوردی است. در مسیر سفر خود به رامسر از این غار اسرا آمیز دیدن کنید.

غار یاغی لوکا، یکی از غارهای رامسر- جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

  • جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی با وسعتی بالغ بر ۶۰۰ هزار مترمربع در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق رامسر قرار دارد. این جنگل به علت مناظر بی بدیل و طبیعت بکر خود به دالان بهشت شهرت دارد. جاده آن از میان درختان سر به فلک کشیده و زیبایی بی‌مرز عبور میکند. با سفر در این جاده می‌توانید از مه و هوای فوق‌العاده جنگل دالخانی لذت ببرید. همچنین شما می‌توانید از تپه‌ها مناظر حیرت انگیز را تماشا کنید.

با ارتفاع ۸۰۰ متر این جنگل نیمه مرتفع به حساب می‌آید و برای کوهنوردان گزینه بسیار خوبی است، همچنین برای کسانی که به عکاسی طبیعت علاقه دارند تعداد زیادی سوژه عکاسی در این جنگل رویایی وجود دارد. بنابراین این دالان بهشت از جمله جاهای دیدنی و تفریحات رامسر است که همه افراد می‌توانند از آن لذت ببرند. مقاله بهترین زمان سفر به رامسر؛ عروس مازندران چه زمانی است؟ شما را در سفر به این جنگل و بهره‌مندی بیشتر از طبیعت روح نواز آن راهنمایی می‌کند.

جنگل دالخانی رامسر- جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

  • آبگرم سادات محله

از دیگر جاهای دیدنی و تفریحات رامسر آبگرم سادات محله است، که از جاذبه‌های طبیعی و بکر این شهر به شمار می‌آید. وجود کوه‌های اطراف منظره‌ای دیدنی و زیبا در اطراف آب گرم بوجود آورده است. این چشمه خدادادی به علت دارا بودن املاح معدنی، که ویژگی‌های دارویی و درمانی فراوانی دارند، وهمچنین فضایی روح بخش، هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است. آبگرم سادات محله در۵ کیلومتری رامسر واقع شده است و از دل کوه‌های البرز جوشیده و در پایین کوه در منطقه ییلاقی اربکله از زمین بیرون می‌زند

با سفر به این آبگرم میتوانید علاوه بر این مناظر طبیعی، از خاصیت درمانی آب این چشمه برای سلامتی خود نیز بهره ببرید و با یک تیر دو نشان بزنید.

آبگرم-سادات-محله

  • مرکز خرید آرامش، از مراکز تجاری رامسر

این مرکز خرید بزرگترین و مجهزترین مرکز خرید رامسر است و با دارا بودن امکانات رفاهی، مانند شهربازی، پله برقی، رستوران و… همچنین وجود بیش از ۱۵۰ واحد تجاری یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی و تفریحات رامسر به شمار می‌آید. از نظر مکانی درحدود ۱ کیلومتر با هتل بزرگ رامسر فاصله دارد و شما میتوانید هر نوعی از اقلام را در این مرکز خرید، برای خرید پیدا کنید. اگر می‌خواهید خریدی آسوده و با کیفیت داشته باشید این مجموعه را فراموش نکنید.

مرکز خرید آرامش، از مراکز تجاری رامسر

  • منطقه ییلاقی گرسماسر

یک روستا با قدمتی بالغ بر ۱۰ قرن، آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی شگفت انگیز را در منطقه ییلاقی گرسماسر می‌توانید ببینید. این روستا با معماری قدیمی و کوچه‌های پیچ در پیچ بر دامنه کوه البرز همواره میزبان گردشگران و دوستداران طبیعت بوده است. در میان جاهای دیدنی و تفریحات رامسر این منطقه شهرت و محبوبیت بالایی دارد. طبیعت زیبای این ییلاق، وجود چشمه‌ها، آب وهوای خنک در تابستان و همچنین وجود کوه‌های اطراف باعث شهرت این روستا شده است. این ییلاق زیبا دارای کوهی بلند به نام دزکول است که مشرف بر تمامی نقاط رامسر و تنکابن می‌باشد، و از ویژگی‌های منحصر به فرد ییلاق محسوب می‌شود.

تا اینجا در رابطه با ۷ مورد از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر صحبت کردیم. با توجه به توضیحات و توصیف‌ها اولین مکانی که در برنامه مسافرت خود قرار می‌دهید کدام است؟

منطقه ییلاقی گرسماسر

  • سد میجران از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

در بررسی جاهای دیدنی و تفریحات رامسر به سد میجران می‌رسیم. این سد بر روی رودخانه نسارود و در میان کوه‌های سرسبز مارکوه بنا شده است. این سد زیبا در فاصله ۲۰ کیلومتری از رامسر و نزدیک جنگل‌های دالخانی است. پس می‌تواند در یک روز به تماشای دالان بهشت و سد میجران بروید.

زمانی که این سد را از بالای جاده تماشا کنید زیبایی محصور کننده‌ای را خواهید دید. اطراف سد محافظت شده است اما در کناره‌های سد مکان مخصوصی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. اگر به رامسر سفر کردید این سد و منظره چشم نواز آن را ازدست ندهید.

سد میجران از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

  • کاخ مرمر رامسر؛ یکی از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

این عمارت قدیمی که به آن کاخ سلطنتی رامسر هم گفته می‌شود متعلق به دوران پهلوی اول بوده و معماری آن کار هنرمندان ایرانی است. در حال حاضر این کاخ به عنوان موزه استفاده می‌شود و آثار هنرمندان ایران و جهان در آن به نمایش درآمده است. وجود معماری ماهرانه، سنگهای مرمر، باغ زیبا با گیاهان زینتی نادر و درخت کاج ۲۳ متری که به آن چهار شاخ گفته می‌شود این کاخ را برای گردشگران و بازدیدکنندگان محبوب کرده است. در لیستی که قبل از سفر، از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر می‌نویسید این کاخ با شکوه را جا بدهید.

کاخ مرمر رامسر؛ یکی از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر

  • بازارماهی فروشان

بدون خرید ماهی سفر شما به رامسر تکمیل نخواهد شد. برای این کار میتوانید به بازار ماهی فروشان رامسر مراجعه کنید. این بازار مدرن و جدید جز جاهای دیدنی و تفریحات رامسر به حساب می‌آید و از نظر بهداشتی وضعیت بسیارخوبی دارد. این بازار دارای ۲۲ غرفه است و بهترین مکان برای خرید ماهی در شهر زیبای رامسر می‌باشد. میتوانید برای دیدن و خرید ماهی تازه به این بازار سر بزنید. همچنین در این بازار یک رستوران دریایی قرار دارد که برای چشیدن غذاهای دریایی خوش طعم انتخاب مناسبی است.

بازارماهی فروشان

از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر کدام جاذبه را بیشتر دوست داشتید؟

در این مقاله سعی شد تا ۱۰ مورد از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین جاذبه‌های گردشگری از عروس ایران (رامسر)، به شما معرفی شود. امیدواریم به رامسر زیبا سفر کنید و از طبیعت بکر و ناب این شهر دل انگیز لذت ببرید. برای اقامت آسوده وبا اطمینان میتوانید از وبسایت لیدوما تریپ کمک بگیرید. بهترین مکان‌های اقامتی با تنوع بالا و هزینه به صرفه در خدمت شما عزیزان است، تا با فراغ بال انتخاب کنید و از سفر خود لذت ببرید. برای این کار می‌توانید به سایت لیدوماتریپ مراجعه و محل اقامت خود را بدون دردسر انتخاب و رزرو کنید.

۴/۵ - (۲۹ امتیاز)
2 نظر برای "۱۰ مورد از جاهای دیدنی و تفریحات رامسر که باید بشناسید!" ارسال شده.
  1. مهرزاد گفت:

    اردس این غار کجاست؟

    استان مازندران، شهر رامسر، شمال غربی رامسر، خیابان شهید عباس منفرد

  2. شیوا گفت:

    اسم غاری که در رامسر هست چیست؟

    غار یاغی لوکا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *