راهنمای سفر به رامسر، عروس شهرهای شمالی

راهنمای سفر به رامسر

یکی از محبوب ترین سفرها در بین سفر دوستان و حتی کسانی که کمتر اهل سفر هستند، سفر به شهرهای شمالی است. اما تعدد شهرهای شمالی به قدری زیاد است که انتخاب مقصد را سخت می‌کند. یکی از زیباترین و پر مسافرترین این شهرها رامسر است. رامسر چنان زیباست که لقب عروس شهرهای شمالی را به خود اختصاص داده است. محال است شما عزم سفر به شمال را داشته باشید و فکر سفر به رامسر از سرتان عبور نکند. ما در این راهنمای سفر به رامسر از مجله گردشگری لیدوماتریپ شما را با جاذبه های رامسر، بهترین زمان سفر، هزینه های سفر، مراکز خرید، رستوران ها، تفریحات، سوغات و هر آنچه که به رامسر مربوط است آشنا می‌کنیم تا در سفر به رامسر با مشکلی مواجه نشوید و همه چیز را از قبل بدانید و بتوانید برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

رامسر کجاست؟

رامسر شهری زیبا واقع در غرب استان مازندران و شرق استان گیلان است که جزو مهم ‌ترین شهرهای توریستی ایران، با شهرتی جهانی به حساب می‌آید. این شهر یکی از سرسبزترین شهرهای شمال کشور است که به دلیل قرارگرفتن در میان کوه‌های جنگلی البرز و دریای خزر چشم ‌اندازهایی بی‌نظیر از طبیعت خطه شمال ایران را دارد. زیبایی های بی نظیر رامسر باعث شده تا آن را عروس شهرهای شمالی بدانند.

آب و هوای رامسر

آب و هوای رامسر

بر خلاف بسیاری از شهرهای استان مازندران که دارای آب و هوایی گرم و مرطوب هستند، رامسر دارای هوایی ییلاقی و خنک است و این هوای خنک را مدیون جنگل‌های کوهستانی وسیعی، همانند جنگل دالخانی است.

بهترین زمان سفر به رامسر و راهنمای سفر به رامسر

بهترین زمان سفر به رامسر

سفر به رامسر فصل نمی‌شناسد. تمام فصول رامسر، زیبایی‌های خاص خود را دارد. در بهار و تابستان می‌توانید به سراغ پلاژها و ورزش‌های آبی بروید و از هوای مطبوع لذت ببرید. همچنین می‌توانید یکی از زیباترین پاییزهای عمرتان را در رامسر ثبت کنید. در پاییز، رامسر به رنگ نارنجی و زرد در می‌آید و بارش باران زیبایی شهر را صدچندان می‌کند. زمستان برای افرادی که برف علاقه دارند، بهترین زمان سفر به رامسر به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

شهر زیبای رامسر به دلیل آب و هوای معتدل و تمیز، طبیعت بکر و ییلاق‌های باصفا به یکی از مقصدهای ایده ‌آل میافران و گردشگران برای سفر مبدل شده است. در این راهنمای سفر به رامسر توصیه می‌شود که تنها تعدادی از جاهای دیدنی رامسر را بر اساس مدت زمان اقامت خود انتخاب کرده و برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ ریزی کنید. یکی از مهم ‌ترین و محبوب ‌ترین جاهای دیدنی رامسر ساحل دریای خزر است. در ادامه با دیگر دیدنی‌های رامسر آشنا می‌شویم.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

در جنوب شرقی شهر زیبای رامسر و در مسیری که شما را به تنکابن می‌رساند، جنگلی با نام جنگل دالخانی وجود دارد. برای دسترسی به این جنگل، شما باید یک مسیر نسبتا طولانی و پر پیچ و خم روستایی را پشت سر بگذارید. پیش از هر چیز بهتر است باک بنزین خودروی خود را پر کنید زیرا در مسیر خبری از پمپ بنزین نیست! حتی مردم محلی منطقه، به صورت آزاد بنزین را در سوپرمارکت‌ها و موتورسازی‌ها می‌فروشند! مسیر را از بخش روستایی ادامه می‌دهید و به تدریج وارد جنگل می‌شوید. یک جاده پر پیچ و خم بسیار بکر و زیبا انتظار شما را می‌کشد.

در چله تابستان و اوج گرما، باز هم این جنگل خنک است و نسیمی مطبوع صورت شما را نوازش می‌دهد. شاید در جاده تنکابن به رامسر، دست چپ خود را بارها نگاه کرده و با خودتان گفته باشید که چه جنگل زیبا و انبوهی در این منطقه وجود دارد! اما همانطور که جاده‌های پر پیچ و خم جنگل دالخانی را پشت سر می‌گذارید، به نوک همان ارتفاعات می‌رسید که پیش از آن در جاده از دور می‌دیدید! بعد از حدود یک ساعت رانندگی مداوم، به روستای گرسماسر می‌رسید که یکی از مناطق ییلاقی منطقه به حساب می‌آید و در شش ماه دوم سال سرمای شدیدی را تجربه می‌کند. اگر به طبیعت گردی علاقه مند باشید، می‌توانید مسیر را ادامه دهید و خودتان را به روستای جنت رودبار نیز برسانید، بر فراز یک دره بایستید و از مناظر خیره کننده‌ای که مثال آن را ندیده‌اید، لذت ببرید. در طول مسیر چندین و چند آبشار و رودخانه مختلف حضور دارند که شیرینی مسیر را برای شما دو چندان می‌کنند.

کاخ مرمر

کاخ مرمر

بدون شک یکی از بهترین و زیباترین جاذبه هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد کاخ زیبای مرمر است. ساخت آن به سال ۱۳۱۶هجری شمسی بازمی‌گردد، در یک باغ بسیار باشکوه و سرسبز بنا شده، گفته شده در دوران پهلوی از این کاخ برای جلسات مهم کشور ایران استفاده می‌شده، در این مکان مجموعه ای از موزه وجود دارد که اطلاعات فراوانی از ایران باستان را به شما می‌دهد و می‌توانید نصف روز را در آنجا بگذرانید.

قلعه مارکوه

قلعه مارکوه

این قلعه نیز از دیگر جاهای دیدنی رامسر است. در واقع در دوران حکومت صفویان در کشور ایران، تمدن و اقوام بسیار غنی و با ارزشی در شهر بزرگ رامسرمی‌زیستند، دور از انتظار نیست که از آنها قلعه ها و دژهای محکم و مقاومی برجای بماند. مارکوه یکی از آن قلعه های استوار مردمان تاریخ باستان است که تاکنون سالم مانده.

قدمت آن به قرن ۳ تا ۸ هجری بازمی‌گردد، جنس بدنه آن از ساروج، سنگ و گچ است، در واقع این قلعه‌ در گذشته ها به عنوان یک دژ نظامی از آن استفاده می‌شده که بسیار هم پرکاربرد و مقاوم بوده است.

رفتن به این مکان برای افراد مسن کمی دشوار است، اما هنگام رسیدن به آنجا می‌توانید علاوه بر بافت زیبای قلعه از طبیعت و مناظر زیبای اطراف آن نیز لذت ببرید.

راهنمای سفر به رامسر و تفریحات رامسر

تفاوت اصلی شهر رامسر نسبت به دیگر شهرهای شمالی برخورداری از تفریحات آبی و غیر آبی متنوعی است. به طور قطع می‌توان گفته که هر فرد با هر سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند بهترین تفریحات رامسر را تجربه کند. از بهترین تفریحات رامسر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تفریحات دریایی

تفریحات دریایی رامسر

یکی از پر طرفدارترین، مهیج ترین و بهترین تفریحات رامسر، تفریحات دریایی است که در ادامه شامل قایق، بنانا، پاراگلایدر، شاتل، جت اسکی، اتوبوس دریایی، اسکی روی آب و… می‌شود. برای تجربه بازی‌ها و تفریحات دریایی با بهترین کیفیت و بالاترین امکانات می‌توانید به یکی از مراکز زیر رجوع کنید:

پلاژ شهرداری (آدرس: رامسر، انتهای بلوار طالقانی)

پلاژ توسکاسرا (آدرس: رامسر، انتهای بلوار معلم)

پلاژ لیدو (آدرس: رامسر، بلوار هنر)

کلوپ ورزش های دریایی رامسر (آدرس: کیلومتر ۵ جاده رامسر به رودسر)

مجموعه تفریحی تله کابین رامسر

تله کابین رامسر

اگر به دنبال تفریحات جدید و متفاوتی در شهر رامسر هستید، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر، انتخاب بسیار مناسبی برای شماست. بهترین و محبوب‌ترین تفریح این مجموعه تله کابین آن است. از دیگر تفریحات رامسر در مجموعه تله کابین رامسر می‌توان به پل معلق، باشگاه پینت بال، زیپ لاین، شهر بازی و کارتینگ اشاره کرد.

بازارها و مراکز خرید رامسر

بازار رامسر

رامسر یکی از شهرهای لوکس استان مازندران به حساب می‌آید و می‌توانید خرید بسیار عالی را در پاساژهای لوکسی همانند پاساژ آرامش تجربه کنید. البته اگر از راهنمای سفر به رامسر بشنوید، اصلا نباید انتظار خریدی ارزان را در این شهر داشته باشید. اکثر اقلام داخل پاساژهای لوکس رامسر گران قیمت و باکیفیت هستند. به همین خاطر است که می‌توان گفت پاساژ گردی نیز یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیز در سفر به رامسر محسوب می‌شود. همچنین بهتر است سری به مجتمع بین المللی مروارید، اولین مرکز خرید بزرگ رامسر نیز بزنید و با چند کیسه خرید پر از سوغاتی برگردید!

سوغات رامسر

سوغات رامسر

رامسر دارای سوغات بسیار خوشمزه و متنوعی است و بسیاری از سوغاتی های مشهور مازندران نیز در این شهر قابل دسترسی می باشد. کوکی یکی از محبوب ترین سوغاتی های شمال کشور کلوچه و کوکی است که تقریبا در تمام شهرهای شمالی پیدا می شود. کلوچه درواقع نوعی شیرینی است که در تهیه آن از آرد، شکر و روغن استفاده می شود و در سال های اخیر متداول است که در مغزی هر یک از کلوچه ها از طعم خاصی مثل گردو یا پرتغال استفاده می شود. از دیگر سوغاتی های خوشمزه رامسر می توان به زیتون، آغوز نون، پشت زیک، رشته به رشته، قمامق و… اشاره کرد.

شکم گردی در رامسر

غذاهای رامسر

هنگام سفر باید همواره مراقب رژیم غذایی خودتان باشید. زیرا عدم رعایت بهداشت غذایی در سفر، می‌تواند خاطره بسیار ناخوشایندی را در ذهن شما باقی بگذارد. اما در سفر به رامسر در مورد تغذیه اصلا لازم به نگرانی نیست. خوشبختانه برندهای معروف زنجیره‌ای همانند عطاویچ در این شهر شعبه دارند و می‌توانید با خیال آسوده در این رستوران‌ها غذایی خوشمزه میل کنید. البته لازم به ذکر است که اصلا نباید تجربه چشیدن طعم غذای محلی خاور خانوم، در منطقه سرولات را از دست دهید. این رستوران سنتی در منطقه‌ای بسیار دیدنی بنا شده و ویویی ابدی و بی‌نظیر را به شما ارائه می‌دهد.

بهترین رستوران های رامسر در راهنمای سفر به رامسر

رستوران های رامسر

اگر تمایل دارید به جای تهیه غذا برای خودتان، از رستوران‌های رامسر استفاده کنید تا بهترین غذاهای شمالی را بخورید، در این راهنمای سفر به رامسر به شما پیشنهاد می‌کنیم نام و آدرس رستوران‌های زیر را در خاطر داشته باشید:

رستوران اکبر جوجه (آدرس: رامسر، میدان امام خمینی)

رستوران خاور خانم (آدرس: ۳ کیلومتری چابکسر، روستای سرولات)

رستوران براداران (آدرس: میدان بسیج روبروی بانک صادرات)

دیدنی های اطراف رامسر

رامسر در میان روستاها و ییلاقات زیبایی قرار دارد که تنها یک تا ۲ ساعت با آنها فاصله دارید. به همین دلیل در راهنمای سفر به رامسر به پیشنهاد می‌شود که در روزهای اقامت خود در رامسر یک روز از آن را به سفر به دیدنی‌های اطراف رامسر اختصاص دهید.

روستای جواهرده

جواهرده

این روستای زیبا که به دالان بهشتی در شهر رامسر معروف است، تنها ۲۹ کیلومتر از رامسر فاصله دارد. به دلیل قرارگرفتن روستا در ارتفاعات کوه و نزدیکی به دریا، جواهرده در بامداد و غروب آفتاب غرق در ابرهاست و قدم زدن در کوچه‌های آن به شما احساس بودن در آسمان را می‌دهد. برای رسیدن به این روستا باید به سه راه فلسطین شهر رامسر رفته و جاده جواهرده را در پیش بگیرید.

روستای جنت

جنت رودبار

روستای زیبای جنت تنها ۶۰ کیلومتر با شهر رامسر فاصله دارد و در دره‌ای سرسبز و زیبا میان دو کوه قرار گرفته است. چشمه‌ها و رودخانه‌های زیادی از این دو کوه به پایین دره سرازیر می‌شوند و به همین دلیل موقعیت مناسبی برای رشد بهترین گیاهان دارویی فراهم آمده است.

آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت

آبشار سیاسرت آبشاری خروشان است که در ۳۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامسر و در دل جنگل‌های باستانی هیرکانی قرار دارد. طبیعت شمال کشور همواره از جذابیت‌های خاصی برای گردشگران برخوردار بوده است، از آبشارهای کوچک و بزرگ گرفته تا جنگل‌های سبز و انبوه.

برای دیدن آبشار سیاسرت راهی جنگلی انبوه می‌شوید. از میان درختان سر به فلک کشیده جنگل عبور می‌کنید، درختانی که برای رسیدن به خورشید دستان کوچک و بزرگ خود را به سوی آسمان بالا برده‌اند، به آبشار سیاسرت می رسید.

فضای آبشار سیاسرت بسیار روح نواز است و برای دوری از شهر و شلوغی بسیار مناسب خواهد بود. به آبشار زیبای سیاسرت سری بزنید و جانی تازه کنید. فصل بهار زمان مناسبی برای بازدید از آبشار سیاسرت خواهد بود.

راهنمای سفر به رامسر و هزینه های سفر به رامسر

سفر یکی از تفریحات پر هزینه است که نمی‌توان از آن گذشت. اما با یک برنامه ریزی درست و شناختن جاهای دیدنی، تفریحات، مراکز خرید، رستوران ها، وسایل حمل و نقل و بسیاری موارد دیگر می توان هزینه های سفر به رامسر را تا حدودی کنترل کرد.

دسترسی به رامسر

دسترسی به رامسر

شهر رامسر از نظر گردشگری بسیار حائز اهمیت است، به همین خاطر جزء معدود شهرهای شمالی به حساب می‌آید که با وجود آنکه مرکز استان نیست، اما فرودگاهی بزرگ را به خود اختصاص داده است. به همین خاطر شما می‌توانید از طریق هواپیما یا وسیله نقلیه شخصی، خودتان را به رامسر برسانید. البته بیشتر مسافران، سفر با وسیله نقلیه شخصی را ترجیح می‌دهند. برای دسترسی به عروس شهرها، باید از عروس جاده‌ها یعنی چالوس عبور کنید. مسیر را تا خود شهر چالوس ادامه می‌دهید و از آنجا به بعد، با کمک تابلوهای راهنمایی، به سمت غرب رفته و خودتان را به شهرهای نمک آبرود، متل قو، عباس آباد، تنکابن و نهایتا رامسر می‌رسانید.

اطلاعات ضروری رامسر

کد رامسر: ۰۱۱

فاصله رامسر تا تهران: ۲۷۷ کیلومتر

مدت سفر زمینی از تهران: ۵ساعت و ۱۱ دقیقه

مدت سفر هوایی از تهران: ۴۱ دقیقه

اقامت در رامسر

اقامت در رامسر

یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که برای سفر باید در نظر داشته باشید، یافتن مکانی مناسب برای اقامت است. اما یافتن اقامتگاه مناسب در شهرهای شمالی، با سایر شهرهای توریستی دیگر ایران بسیار متفاوت است. معمولا بر اساس روال همیشگی، مردمی که به شمال کشور سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند که در خانه‌ یا ویلاهای اجاره ای در رامسر اقامت داشته باشند. خوشبختانه در رامسر، بر خلاف سایر شهرهای شمالی، هتل‌های زیادی وجود دارند. این هتل‌ها دارای کیفیت خدمات متفاوتی هستند و بر همین اساس قیمت گذاری می‌شوند. از نظر ایمنی و پاکیزگی، این نوع اقامت توصیه می‌شود، اما همانطور که انتظار می‌رود، باید هزینه بیشتری را بابت آن بپردازید. همچنین باید اشاره کنیم که می‌توانید در روستاهای معروفی همچون جواهرده، داخل اقامتگاه‌های بومگردی ساکن شوید.

 

Rate this post
5 نظر برای "راهنمای سفر به رامسر، عروس شهرهای شمالی" ارسال شده.
  1. امیر گفت:

    واقعآ زیباست رامسر مخصوصآ روستای جواهرده

  2. شیوا گفت:

    اسم مکان های گردشگردی رامسر ؟

    1. رعنا گفت:

      این موارد لیست وار هستن با این حال میتونین مقالات دیگه رامسر رو تو سایت ما سرچ کنین
      روستای جواهرده
      تله کابین رامسر
      جنگل دالخانی
      روستای جنت رودبار
      کاخ مرمر رامسر
      بلوار معلم رامسر
      هتل قدیم رامسر
      مرکز خرید آرامش
      آبشار سیاسرت رامسر
      سد میجران
      دریاچه قو
      آب گرم سادات محله
      بازارهای هفتگی رامسر
      آبشار صفارود
      پارک آبی رامسر
      آبشار ایج رامسر
      آبشار ازارک
      غار یاغی لوکا
      بازار جدید ماهی‌ فروشان
      بوستان جنگلی صفارود

  3. امیر گفت:

    زیباترین فصل رامسر چه فصلی ست؟

    1. رعنا گفت:

      بهترین فصل از نظر اب و هوایی برای سفر به رامسر فصل پاییز و اواسط فصل پاییز هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *