راهنمای سفر به کلاردشت

کلاردشت

راهنمای سفر به کلاردشت 

برایتان سوال است که بهترین جای شمال برای سفر کجاست؟ کلاردشت این شهر فوق العاده زیبا دارای جاذبه فراوانی می باشد که شما را مجذوب خود خواهد کرد و یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به شمال است. خاطره سفر به کلاردشت با در دست داشتن راهنمای سفر به کلاردشت به یکی از بهترین خاطرات سفرتان تبدیل خواهد شد.

برای تجربه یک سفر خوب داشتن برنامه ریزی منظم و مشخص کردن مکان هایی که قصد بازدید از آن را دارید می تواند بسیار مفید باشد. لازمه یک برنامه ریزی دقیق و منظم شناخت جاذبه ها و دیدنی های شهر است تا بتوانیم از آن به عنوان راهنمای سفر به کلاردشت استفاده کنیم.

در ادامه با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید تا بیشتر با کلاردشت این زیبای بهشتی آشنا شویم.

کلاردشت کجاست ؟

این شهر زیبای ییلاقی یکی از شهرهای غربی استان مازندارن می باشد. فاصله کم آن با پایتخت این شهر را به یکی از مقاصد محبوب تهرانی ها تبدیل کرده است. فاصله ۴۸ کیلومتری کلاردشت از چالوس بهترین فرصت است تا از هر دو شهر زیبای این منطقه دیدن کنید.

دور بودن این شهر از دریا و شرجی نبودن هوایش، این منطقه را به یکی از بهترین مکان ها برای سفرهای تابستانه تبدیل کرده است. این شهر به قدری زیباست که فرقی نمی کند از کجای ایران قصد سفر به کلاردشت را داشته باشید و چقد مسافت را باید طی کنید، مطمئنا از سفر به کلاردشت پشیمان نخواهید شد.

طبیعت کلاردشت و بهترین جاهای دیدنی کلاردشت

 

دریاچه ولشت، نگین آبی کلاردشت

راهنمای سفر به کلاردشت

دریاچه ولشت یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی این منطقه است. در این راهنمای سفر به کلاردشت بازدید از این دریاچه به عنوان اوجب واجبات در سفر به کلاردشت است. منظره زیبای این دریاچه در میان طبیعت سبز اطرافش همچون نگینی زیبا خودنمایی می کند.

آب شیرین دریاچه اکوسیستم مناسبی برای زندگی انواع آبزیان به وجود آورده و دور تا دور دریاچه افراد زیادی به ماهیگیری مشغول هستند. همچنین در گرمای هوای تابستان بد نیست تنی به آب بزنید و از شنا کردن در این دریاچه لذت ببرید.

مازیچال، ییلاقی پنهان در میان مه

راهنمای سفر به کلاردشت

شاید برایتان جالب باشد بدانید مازیچال به چه معنی است؟

در زبان مازندرانی مازی به معنی درخت بلوط بوده و چال نیز به معنی چاله است. همانطور که از نام آن پیداست مازیچال دره ای پوشیده از درختان بلوط است که وجود مه غلیظ چشم انداز خیره کننده ای به وجود آورده است. این منظره فوق العاده را فقط و فقط در مازیچال کلاردشت می توانید بیابید.

اقامت در این ییلاق بهشتی بهترین فضا برای یک تعطیلات به دور از شلوغی زندگی شهریست تا در سکوت و آرامش به استراحت بپردازید.  برای اقامت در این منطقه بکر و مناطق اطراف آن می توانید از خدماتی که وبسایت لیدوماتریپ در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه ارائه داده استفاده نمایید. با اجاره ویلا و یا حتی کلبه های چوبی اقامتی فراموش نشدنی را تجربه نمایید.

جاده رویایی کلاردشت به عباس آباد

راهنمای سفر به کلاردشت

راهنمای سفر به کلاردشت

سفر تنها رفتن و رسیدن به مقصد نیست بلکه باید از مسیر هم لذت برد. اگر شما هم از رانندگی در میان جاده ای که راه خود را از میان انبوه درختان و جنگل ها باز کرده است لذت می برید حتما در مسیر سفر خود عبور از جاده کلاردشت به عباس آباد را قرار دهید.

عبور از این جاده ۲۵ کیلومتری در دل جنگل های شمالی شما را سرشار از حس خوب خواهد کرد. حتی شاید به لذت بخش ترین قسمت سفرتان تبدیل شود. عبور از این جاده در هر فصلی شاهکار زیبایی از طبیعت را پیش چشمانمان به نمایش خواهد گذاشت. اما اگر شما هم مانند من از علاقه مندان به فصل پاییز هستید سفر به این منطقه را در پاییز فراموش نکنید.

جاده خیس باران خورده و درختان غرق در هزار رنگ همچون نقاشی است که ما را محو خود خواهد کرد و از این همه زیبایی به حیرت خواهیم آمد. در مسیر این جاده استراحتگاه های زیادی وجود دارد که می توانید برای صرف ناهار و استراحتی کوتاه در آن توقف کنید.

اقامتی رویـایی در دل جنگل مِجِـل

بی تردید جنگل مجل یکی از زیباترین مناطق کلاردشت است. بدون سفر و دیدن این جنگل رویایی سفرتان به کلاردشت تکمیل نخواهد شد و یکی از زیباترین مکان های کلاردشت معرفی شده در راهنمای سفر به کلاردشت را از دست خواهید داد.

اگر اهل هیجان هستید کمپ کردن در این جنگل می تواند بسیار جذاب باشد. گپ و گفت با دوستان و نوشیدن چای در کنار آتش یکی از لذت بخش ترین قسمت های اقامت در جنگل است. با اینحال اگر از کمپ کردن و اقامت در چادر چندان مورد پسندتان نیست می توانید از خدمات لیدوماتریپ استفاده کنید. با اجاره ویلای جنگلی با امکانات کامل و در مکانی امن می توانید در این جنگل زیبا اقامت به یادماندنی داشته باشید.

بهترین زمان برای سفر به کلاردشت

اغراق نیست اگر که بگوییم کلاردشت یکی از بهترین مکان ها برای سفر در هر چهار فصل است. کلاردشت در هر فصل زیبایی های خاص خود را داشته و ما را مجذوب زیبایی های خود خواهد کرد. درختان پر از شکوفه در فصل بهار، هوای خنک آن در تابستان، درختان غرق در هزار رنگ پاییزی و جنگل سفید پوش شده در زمستان منظره های بی نظیری است که با سفر به این شهر رویایی نصیبمان خواهد شد.

اغراق نیست اگر که بگوییم کلاردشت یکی از بهترین مکان ها برای سفر در هر چهار فصل است. کلاردشت در هر فصل زیبایی های خاص خود را داشته و ما را مجذوب زیبایی های خود خواهد کرد.

درختان پر از شکوفه در فصل بهار، هوای خنک آن در تابستان، درختان غرق در هزار رنگ پاییزی و جنگل سفید پوش شده در زمستان منظره های بی نظیری است که با سفر به این شهر رویایی نصیبمان خواهد شد.

با این حال افراد زیادی نیمه اول سال را برای سفر به کلاردشت انتخاب می کنند. به خصوص در تابستان سفر به این شهر خنک و ییلاقی شاید یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای فرار از گرمای کلافه کننده تابستان است تا در هوای مطبوع کلاردشت به گشت و گذار بپردازیم.

تجربه یک زندگی کوتاه مدت در کلاردشت

راهنمای سفر به کلاردشت

راهنمای سفر به کلاردشت

زندگی در شهری شلوغ و رسیدگی به روزمرگی های زندگی برای همه ما خسته کننده بوده و زمانی می رسد که برای بدست آوردن حس آرامش؛ نیاز داریم که کمی از این فضا دور شویم. برای رسیدن به این حس آرامش چه جایی بهتر از سفر به شمال کشور. زندگی در میان طبیعت جنگلی و تماشای منظره زیبای اطراف از پشت پنجره خانه و نوشیدن چای داغ شاید تجربه ای باشد که برای خیلی از ما دست نیافتنی به نظر برسد.

طبیعت همیشه برای ما با آرامش و حس خوب همراه بوده و هیچ چیز لذت بخش تر از زندگی در میان این طبیعت نیست. برای تجربه این احساس بی نظیر کافیست قبل از سفرتان در مقصد خود به دنبال یک خانه برای اقامت کوتاه مدت باشید. با چرخی در اینترنت با انواع اقامتگاه ها از جمله سوئیت، ویلا، کلبه های جنگلی، هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی مواجه خواهید شد. می توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود اقامتگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

در این زمینه وبسایت لیدوماتریپ در کلاردشت و دیگر شهرهای ایران با مسافران همراه می بادشد. لیدوما در صدد است هر کسی با هر بودجه ای بتواند یک اقامت خاطره انگیز در این شهر شگفت انگیز تجربه کند.

کافیست وارد وبسایت ما یعنی lidomatrip.com شده و پس از سرچ اسم شهر مقصد با مطالعه عکس و اطلاعات اقامتگاه های موجود؛ خود را مهمان یک اقامت خاطره انگیز در یک شهر رویایی کنید. در این وبسایت مجموعه بی نظیری برای اجاره ویلا در کلاردشت، سوئیت ، اقامتگاه بوم گردی، هتل و هتل آپارتمان موجود می باشد.

شکم گردی در کلاردشت

راهنمای سفر به کلاردشت

از همه این حرف ها که بگذریم صحبت غذا خوش تر است. بخش جدانشدنی از هر سفر و البته یکی از جذاب ترین بخش ها خوردن و چشیدن از غذاهای محلی است. سفره ی غذایی شهرهای شمالی کشور پر از رنگ و مزه های جدید و متنوعی هست و برای هر کس و با هر مزاجی پیشنهاد ویژه ای دارد.

یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر به شمال خوردن از غذاهای محلی است. از معروف ترین غذاهای این منطقه مالابیج است که نوعی ماهی شکم پر بوده اما طعم آن با ماهی شکم پرهایی که قبلا خورده اید زمین تا آسمان فرق دارد.

استفاده از ادویه های محلی و پخت آن روی آتش طعم فوق العاده عالی به آن می دهد که آن را از مابقی ماهی ها متفاوت می کند.

باقلا وابیج از دیگر غذاهای معروف این منطقه است. این غذا از ترکیب باقلا، شوید، سیر و دیگر ادویه و چاشنی ها تهیه می گیرد و با نان یا برنج سرو می گردد. اسپناساک، آغوز مسما، ناز خاتون، آش کدو، بیج بیج، بشته واش و کدو بره ی مازندرانی نمونه ای از سفره ی رنگین مازندرانی هاست.

سوغات کلاردشت، از خوشمزه جات تا صنایع دستی

تهیه سوغات به عنوان تحفه کوچکی برای کسانی که در این سفر همراه ما نبوده اند به یکی از فرهنگ های جدا نشدنی ما تبدیل شده است. اما در سفرمان به کلاردشتِ مازندران بهترین موارد برای تهیه سوغاتی چیست؟

شیرینی های خوشمزه مازندران یکی از خوشمزه  ترین مواردیست که می توانیم به عنوان سوغات برای دوستان و خانواده ببریم. پشت زیک، آغوزنون، رشته به رشته، قماق و برنجک گزینه های خوبی برای سوغاتی هستند.

حصیربافی و ظروف سفالی نیز گزینه مناسبی نه فقط برای سوغاتی بلکه بهترین چیز به عنوان یادگاری از این سفر است. تا هر گاه که چشمتان به آن می خورد یاد خاطره خوش سفرتان به این شهر دیدنی بیافتید.

۴.۹/۵ - (۱۲۳ امتیاز)
4 نظر برای "راهنمای سفر به کلاردشت" ارسال شده.
  1. سعید گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت همه ی دوستان محترم لطفا بمن راهنمایی کنید چگونه هوایی از اصفهان برم کلاردشت خواهش مسکنم کمک کنید خیلی مهمه

  2. ارغوان گفت:

    بنظرم تابستون اخر شهریور عالیه

  3. ماندانا گفت:

    بهترین زمان کی میتونیم انتخاب کنیم برا سفر به کلاردشت؟ در فصل تابستان چه ماهی؟

  4. سجاد گفت:

    ممنون از مطالب خوبتون🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *