ساحل و بندر بریس چابهار کجاست؟

ساحل بریس چابهار

خیلی از کسانی که به چابهار سفر کرده اند و از نزدیک سری به جاذبه های آن زده اند ساحل بریس چابهار را زیباترین و خاص ترین دیدنی بندر چابهار می دانند. اگر عکس های جذاب اسکله بندر بریس که در شبکه های اجتماعی مختلف بین مردم دست به دست می شود به دست شما هم رسیده باشد شاید شما هم موافق باشید که اسکله بریس یکی از جذاب ترین دیدنی های چابهار است.

اما شنیدن کی بود مانند دیدن! اگر می خواهید عمیقا با زیبایی های ساحل بریس چابهار آشنا شوید تنها باید به آن سفر کنید تا از نزدیک شاهد زیبایی های این اسکله باشید.

قبل از هر چیز بهتر است تا اطلاعات کاملی درباره بندر بریس و ساحل و اسکله معروفش بدانید پس تا پایان مطلب با مجله گردشگری لیدوماتریپ همراه باشید.

اسکله بریس کجاست؟

اسکله بندر بریس

از چابهار که شروع به حرکت کنید و امتداد جاده را ۶۴ کیلومتر یپش بروید بعد از عبور از منظار کوه ها و دریا به روستای بریس خواهید رسید. اگر اهل فضایی مجازی باشید احتمالا عکس ها زیادی را دیده اید از اسکله ای پر از قایق و لنج که وقتی از ارتفاع بالا به آن نگاه می کنید تصویر فوق العاده جذابی را به وجود آورده است. درست است تمامی آن عکس ها از ساحل بریس چابهار و اسکله همیشه پر رونقش گرفته شده است.

روستایی که روز به روز در حال گسترش و بزرگ شدن است و لقب یکی از بزرگ ترین روستاهای ایران را نیز دارد. اگر به این روستا سفر کنید شاید باورش برایتان سخت باشد که بریس روستاست و نه یک شهر! همانطوری که گفتیم فاصله چابهار تا بندر بریس چیزی حدود ۶۰ کیلومتر است که با توجه به اینکه جاده آن وضعیت چندان مناسبی ندارد شاید بیشتر از ۱ ساعت رسیدن شما به ساحل بریس چابهار طول بکشد. اما مطمئن باشید که هر چند ساعت هم در راه باشید کاملا ارزشش را دارد!

عکس ساحل بریس چابهار

عکس ساحل بریس

ساحل و بندر بریس چابهار

روستای بریس در چابهار

دیدنی های بریس

شاید بریس دارای دیدنی های خیلی متنوعی نباشد و همه جذابیت هایش در ساحل و اسکله اش ختم شود اما همین ها کافیست تا مسافران را از صدها کیلومتر دورتر به سمت خود بکشد. ساحل بریس چابهار به قدری زیباست که به تنهایی دلیل محکمی است تا چمدان خود را جمع کنیم و راهی چابهار شویم و خود را به بندر بریس برسانیم.

  • ساحل تراس چابهار

ساحل بندر بریس چابهار

نه تننها ساحل تراسی چابهار یکی از زیباترین سواحل چابهار است بلکه به آن خطرناک ترین ساحل چابهار هم می گویند. صخره ای بسیار بلند که در سواحل دریای زیبای مکران کشیده شده و اصلی ترین جاذبه این روستاست. دلیل اینکه به این صخره ساحل تراسی گفته می شود ارتفاع زیاد آن است که حالتی تراس گونه دارد. ارتفاع صخره بریس به ۱۰ متر هم می رسد و همین ارتفاع زیاد منظره اسکله را بسیار دیدنی تر کرده است.

به بالای این صخره که بروید زیباترین و فراموش نشدنی تصویر این سفرتان را خواهید دید. اسکله ای پر از لنج ها و قایق های ماهیگیری که مدام در اسکله در حال حرکت هستند و دنیای از رنگ را به وجود آورده اند. اسکله بریس چابهار یکی از فعال ترین اسکله های صیادی ایران است و حالا به یکی از خاص ترین جاذبه های دیدنی چابهار هم تبدیل شده است.

اگر اهل عکاسی هستید مطمئن باشید که فراموش نشدنی ترین عکس های سفرتان را می توانید از ساحل تراسی بندر بریس چابهار بگیرید.

  • ساحل بندر بریس چابهار

ساحل روستای بریس در چابهار

درست است که ساحل صخره ای بریس چیزی است که شاید نتوان منظره ای شبیه به آن را در جای دیگری پیدا کرد اما قدم زدن روی شن های داغ ساحل هم مزه دیگری دارد. بریس هر دوی این ساحل ها را با هم دارد.  بعد از گشت و گذار در ساحل صخره ای می توانید نزدیک دریا بیایید و منتظر غروب آفتاب باشید. ساحل همیشه آرام بندر بریس چابهار که تنها صدایی که در آن شنیده می شود صدای موج های دریا و مرغ هایی دریایی است بهترین مکان است تا در کمال آرامش بنشینیم و برای لحظاتی به هیچ چیز فکر نکنیم.

چگونه به بندر بریس چابهار برویم؟

برای رسیدن به بریس باید ابتدا از مبداتان خود را به بندر چابهار برسانید. برای رسیدن به چابهار هواپیما و یا سفر زمینی از گزینه هایی هستند که می توانید به صورت مستقیم خود را به چابهار برسانید.

چابهار فاقد ایستگاه راه آهن است و سفر مستقیم با قطار به چابهار ممکن نیست. با این حال می توانید بلیط مقصدتان را به بندرعباس بگیرید و از آنجا به صورت زمینی به چابهار بروید. حالا که به چابهار رسیده اید تنها ۶۰ کیلومتر با بندر دیدنی بریس فاصله دارید.

جاده ساحلی بریس چابهار

جاده ساحلی بریس چابهار

هر کسی که بخواهد تا به بریس دسترسی داشته باشد باید از چابهار به سمت بریس حرکت کند. مسیری ۶۰ کیلومتری که آنقدر دیدنی و جذاب است که طولانی بودن مسیر به چشمنان نخواهد آمد. جاده ساحلی بریس چابهار را جزو ۱۰ جاده زیبای ایران می دانند. جاده ای که از یک طرف دریاست و از طرف دیگر کوه هایی که در امتداد جاده به چشم می خورند.

فاصله چابهار تا ساحل بریس ۶۴ کیلومتر است که در کمتر از ۱ ساعت می توان این مسیر را طی کرد. اما این جاده به دلیل شرایط نامناسبی که دارد شاید کمی بیشتر این مسیر برایتان طولانی شود اما رانندگی در جاده ساحلی بریس چابهار و مناظر دیدنی که به چشم می خورد به قدری لذت بخش است که در چشم برهم زدنی به مقصد خواهید رسید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *