۶ کاری که در سفر به قشم باید انجام دهید

دره ستارگان

۶ کاری که در سفر به قشم باید انجام دهید

قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایرانی، سر از آب های نیلگون خلیج فارس بیرون آورده و هم اکنون یکی از بهترین تفرجگاه های ایران برای یک تعطیلات بی نظیر به حساب می آید. مردم قشم به زبان فارسی اما با گویش شیرین بندری سخن می گویند، اما جالب تر اینکه نوع لهجه بندری مردمان قشم خاص است. چراکه در طول تاریخ بارها مورد استعمار قرار گرفته و با زبان های عربی، انگلیسی و فارسی ترکیب شده است. به هر روی اگر قصد سفر به این جزیره زیبا را داشتید حتما این ۶ گزینه را به عنوان چک لیست به همراه داشته باشید تا سفرتان به این جزیره پربار و پر از خاطرات خوش باشد.

 ۱-به دره ستارگان بروید

در شمال روستای برکه خلف در قشم، منطقه ای وسیع به نام دره ستارگان وجود دارد. دره ستارگان پر است از کوه های بلند و تودرتو که طی میلیون ها سال بوجود آمده اند. جالب این است که این دره ها که انسان در مقابل ارتفاع و عظمت آن بسیار کوچک است دالان مانند است و راه عبور از آن شاید کمی ترسناک به نظر برسد اما بسیار هیجان انگیز است. محلی ها طبق افسانه ای می گویند در گذشته ای بسیار دور ستاره ای از آسمان به زمین افتاد و خاک و ماسه های این منطقه را به صورت اشکال عجیبی در آورد.

اجاره روزانه خانه در قشم

دالان های دره ستارگان در بعضی جاها تنگ و بعضا عریض تر می شوند و هوایی خنک در این دالان ها جریان دارد. هنگام وزش باد، ارتفاع بلند کوه های رسوبی باعث پیچش صدای باد در فضا می شود و حس و حالی عجیب و گاها وهم انگیز را بوجود می آورد.

۲-در جنگل های حرا قایق سواری کنید

جنگل حرا قشم

جنگل های حرا در لیست عجایب ۷ گانه قشم قرار می گیرد و درختان آن با تمام درختان دنیا متفاوتند. جنگل های حرا در امتداد ساحل کشیده شده اند و بیش از ۷ هزار هکتار را در برگرفته اند. همزمان که مد اتفاق می افتد و آب دریا به سمت ساحل پیشروی می کند این درختان به زیر آب فرو می روند و به هنگام جزر دوباره سر از آب بیرون می آورند. هنگام فروکش کردن آب دریا، این درختان تا۷ ساعت قابل مشاهده اند و باعث شگفتی بسیاری هستند.

ریشه های این درختان اشکال عجیبی دارند و هنگام که سر از آب بیرون می آورند قابل مشاهده اند. جالب اینکه درختان حرا، از آب شور تغذیه می کنند و همچنان سرزنده هستند. این درختان به نوعی تصویه کننده آب نیز هستند و آب شور را به آب شیرین تبدیل می کنند.

تحقیقات کارشناسان نشان می دهد که قدمت جنگل های حر به ۴۰ الی ۵۰ میلیون سال پیش باز می گردد.

۳-جت اسکی در جزیره ناز

جزیره ناز، یکی دیگر از عجایب هفت گانه قشم است. شاید برایتان عجیب باشد ؟ که بدانید در این جزیره می توانید در درون خلیج راه بروید. اما چگونه؟ همزمان با پدیده جزر آب دریا تا ۱ کیلومتر فروکش میکند، در این حال می توانید بدون اینکه زیادی خیس شوید در دریا پیش بروید و خود را به بلندی های جزیره ناز برسانید. در این پیاده روی نهایتا تا مچ پای شما در آب فرو رود ولی توصیه میکنیم این لذت را از دست ندهید. با حرکت در این مسیر بدون کفش و با پای حساس آرامش لذتبخشی را تجربه خواهید کرد.

به هنگام جزراتفاق عجیب دیگری در جزیره ناز می افتد و صخره هایی سر از آب بیرون می آورند. این صخره های جزیره ناز را به قشم وصل می کند و شما می توانید در این مسیر پیشروی کنید. اما اگر از زمان پیشروی آب اطلاعاتی نداشته باشید، این کار خطرناکی محسوب می شود و ممکن است گرفتار امواج دریا شوید.

گردشگرانی که به جزیره ناز می روند، شب دوباره به قشم باز می گردند چراکه هیچ مرکز خدماتی به جز مغازه های ماهی فروشی در آن وجود ندارد. بنابراین بهتر هست سوئیت و ویلا را در قشم رزرو کنید.

جزیره ناز دارای تفریحات آبی متعددی مانند جت اسکی و قایق سواری کرده و انواع خودروهای لوکس را کرایه کرده و آفرود سواری کنید. حتی اگر نخواهید هیچ تفریحی هم بکنید می توانید در ساحل جزیره به صدای گوش نواز امواج دل بسپارید و از تماشای تلالو خورشید بر خلیج بلند آوازه فارس لذت ببرید که یک تفریح رایگان و بی نظیر به شمار می آید .

۴-تماشای دلفین ها در جزیره هنگام 

جزیره هنگام

جزیره هنگام به علت وجود موجوداتی دوست داشتنی و باهوشی به اسم دلفین، تبدیل به یک جزیره پرگردشگر شده است. در آب های این منطقه می توانید دلفین کوچک و بزرگ بازیگوشی را ببینید که مشغول بازی در آب هستند و با پرش های کوتاه برای لحظاتی روی آب دیده می شوند.برای اینکه بتوانید دلفین ها را ببینید باید به جزیره شیب دراز بروید. امکان دیدن دلفین ها در ساعت ۱۰ صبح بیشتر از همیشه است پس سعی کنید تا آن زمان خود را به جزیره برسانید.

جزیره هنگام تنها ۷ کیلومتر مساحت و حدود ۶۱۹ نفر جمعیت دارد اما خاکش از طلا و دریایش از فیروزه است. چرا که معادن طبیعی و ثروت های فراوانی دارد که معادن نمک  و سرب از جمله آنهاست. همچنین موجودات زنده ای مانند آفتاب پرست، دلفین و آهو در آن زندگی می کنند.

رزرو هتل و هتل آپارتمان در قشم

۵-قدم زدن دره تندیس، جایی که قبلا دریا بوده!

دره تندیس شباهت زیادی به دره ستارگان در قشم دارد. این دره نزدیکی های بام قشم قرار دارد و دارای کوه های عجیب غریبیست که به تندیس مانند است.

این تندیس ها در طول سالیان درازی تشکیل شده اند اما زیبایی آن به قدری زیاد است که گویی هنرمندی با دقت و طبع بالا، با دستان خودش  این تندیس ها را از خاک و سنگ ساخته  اما تمام آنها حاصل هنرمندی طبیعت و همکاری باد و باران است . دره تندیس در نزدیکی جنگل های حرا قرار گرفته و می توانید برنامه خود را جوری زمانبندی کنید  که بتوانید از هر دو آنها بازدید کنید.

این دره در گذشته دارای پوشش آبی وسیعی بوده و ماهی ها و جانوران دریایی زیادی در آن زندگی می کردند. اما هم اکنون تبدیل به نمایشگاهی از تندیس ها و فسیلی از ماهی ها شده به طوری که باورش سخت است زمانی اینجا زندگی و حیات به شکل دریایی جریان داشته است.

۶-در جزیره قشم کجا اقامت کنیم؟

جزیره قشم و جزیره کیش یکی از پرگردشگرترین مناطق جنوب ایران هستند و در زمینه گردشگری و توریسم پیشرفت های زیادی کرده اند. به همین علت هتل ها و اقامتگاه های متعددی در این جزایر ساخته شده اند.

در سفر به قشم شما می توانید در هتل و یا اقامتگاه های مردمی نظیر خانه روزانه ،سوئیت، آپارتمان مبله و یا اقامتگاه های بوم گردی اسکان یابید. اقامتگاه های مردمی به دلیل اینکه قیمت مناسب و فضای بزرگتری دارند بسیار به صرفه اند و هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش می دهند. همچنین این اقامتگاه ها محدودیت های کمتری دارند و تمام فضای یک منزل را در اختیار شما قرار می دهند.

برای اجاره و رزرو اقامتگاه در قشم می توانید به سایت لیدوماتریپ مراجعه کرده و در آنجا انواع متنوعی از اقامتگاه ها را با قیمت های متفاوات، از لوکس تا ارزان مشاهده کرده و رزرو نمایید. اگر آماده سفر به قشم هستید و کوله بارتان را بسته اید، به شما تبریک می گوییم، چراکه یک ماجراجویی بی نظیر و به یاد ماندنی در انتظار شماست و بهترین انتخاب را کرده اید.

لیدوماتریپ نیز در این سفر و ماجراجویی همراه مسافرین و سقفی امن برای آنهاست.

۲.۸/۵ - (۵ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *