بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای شنا و اقامت کجاست؟

سواحل زیبای شمال برای شنا و اقامت

بخش شمالی کشور را با جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آن می‌شناسیم. شمال ایران علاوه بر داشتن آب‌وهوای معتدل و دلپذیر، دارای سواحلی بسیار زیباست که اقامت در شمال را دل‌چسب‌تر می‌کند. در سفر به سواحلی که به پلاژهای شنا مجهز شده‌اند، همه‌چیز برای داشتن یک سفر دل‌چسب و به‌یادماندنی فراهم‌شده است. دوستان خوش سفر لیدوماتریپ برای اینکه بدانید بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای شنا و اقامت کجاست، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اگر قصد سفر به شمال می‌توانید از امکانات اجاره ویلا در شمال لیدوماتریپ استفاده کنید، هر کجای شمال که بروید امکانات رزرو آنلاین اقامتگاه لیدوماتریپ در خدمت شماست.

بهترین سواحل شمال ایران برای اقامت

دریا زیباترین و جذاب‌ترین جاذبه طبیعی در شمال کشور است. اقامت در یک منطقه ساحلی و در مجاورت دریای بیکران خزر، آرزوی هر مسافری است. بسیاری از سواحل شمال کشور به جهت داشتن امکانات رفاهی، اقامت پذیرند. ازاین‌رو می‌توانید زمان بیشتری را برای حضور در آنجا سپری کنید. ما در ادامه به بهترین و زیباترین سواحل اقامت پذیر اشاره می‌کنیم.

سواحل زیبای ایران

ساحل سی‌سنگان از زیباترین سواحل شمال ایران

بدون شک سفر به نوشهر بدون بازدید از ساحل سی‌سنگان لطفی ندارد. این ساحل که به جهت داشتن منظره بکر و درختان توسکا، بلوط، انار و ازگیل معروف شده، یکی از زیباترین و درعین‌حال تمیزترین سواحل شهر نوشهر به شمار می‌آید. زلالی آب دریا و تمیزی ساحل سی‌سنگان موجب شده تا این ساحل به مقصد گردشگری بسیاری از مسافران تبدیل شود.

برای اقامت در این ساحل هیچ دغدغه‌ای نخواهید داشت. چراکه مجموعه بی‌نظیری از امکانات رفاهی و تفریحی، برای رفاه حال گردشگران تدارک دیده‌شده است. پارکینگ، سرویس بهداشتی، آلاچیق برای اسکان مسافران در کنار امکاناتی همچون اسب‌سواری، کارتینگ، والیبال ساحلی و جت اسکی، سی‌سنگان را به یکی از محبوب‌ترین سواحل شمال کشور تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید:

لیست کامل آدرس تفریحات آبی در شمال

ساحل سی سنگان از سواحل شمالی ایران

ساحل گیسوم از زیباترین سواحل در شمال ایران

در سفر به گیلان، بازدید از ساحل گیسوم را فراموش نکنید. این مکان بهترین و دنج‌ترین منطقه در گیلان است که می‌تواند برای مدتی شمارا از هیاهوی شهر و دغدغه‌های آن دور کند. در ساحل گیسوم می‌توانید ورزش‌های آبی نظیر جت اسکی را نیز تجربه کنید. جنگل گیسوم که در مجاورت ساحل گیسوم قرارگرفته نیز کاملاً بکر و طبیعی است. آنچه از یک سفر رؤیایی و هیجان‌انگیز انتظار دارید، در کنار ساحل گیسوم محقق می‌شود.

ساحل چشم نواز گیسوم

ساحل صدف زیباترین سواحل ذر شمال ایران

۷ کیلومتر مانده به شهر آستارا، می‌توانید در ساحل صدف اقامت کنید. مجموعه بی‌نظیری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و خدمات رفاهی در این ساحل زیبا در انتظار شماست. ساحل صدف همان‌طور که از نامش پیداست، پوشیده شده از صدف‌های دریایی. منظره زیبا و دل‌انگیز این ساحل می‌تواند لذت سفر را دوچندان کند. ساحل صدف با نام‌های داداش آباد، سیبلی و لوندویل نیز شناخته می‌شود.

ساحل دلنشین صدف در شمال ایران

از دست ندهید:

انواع غذاهای شمالی با عکس

ساحل چپکرود از زیباترین سواحل شمال ایران

برای سفر به این ساحل می‌توانید از ایمن‌ترین جاده‌های استان مازندران استفاده کنید. این ساحل زیبا سالیانه به‌عنوان مقصد گردشگری هزاران توریست انتخاب می‌شود. تجهیزات ویژه‌ای که این ساحل برای گردشگران در نظر گرفته، محبوبیت آن را بیشتر ساخته است. امکاناتی نظیر تجهیزات ورزشی، زمین والیبال، زمین فوتبال شنی و فضای سبز برای بازی کودکان ازجمله امکاناتی است که اقامت شمارا در ساحل چپکرود لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

ساحل دیدنی چپکرود در شمال ایران

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود از سواحل زیبای شمال ایران

در شمال جاده چلوس-تنکابن، منطقه گردشگری نمک‌آبرود واقع‌شده است. ساحل تفریحی نمک‌آبرود به لطف بهره‌مندی از امکانات رفاهی پیشرفته، به یکی از محبوب‌ترین سواحل شمال کشور برای اقامت شبانه‌روز تبدیل‌شده است. قایقرانی پدالی و موتوری، آلاچیق برای اقامت مسافران، رستوران ساحلی با نمای دریا، امکان شنا برای آقایان و بانوان به همراه بوفه، دوش آب و سرویس‌های بهداشتی اسکله، تنها بخشی از امکانات این تفرجگاه ساحلی است.

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود برای استراحت

هشدار: از شنا کردن در سواحلی که بدون نجات غریق هستند و دارای علامت هشدار هستند بپرهیزید.

بهترین سواحل شمال ایران برای شنا

شنا در دریای خزر، یکی دیگر از تفریحات گردشگران در سفر به شهرهای شمالی کشور است. اما امکان شنا در تمام سواحل فراهم نشده است. به‌عنوان گردشگر تنها مجازید در برخی سواحل شنا کنید. برای شناسایی این سواحل، در ادامه مقاله نیز همراه ما باشید.

بهترین سواحل برای شنا

ساحل بندر انزلی از زیباترین سواحل در شمال

ساحل انزلی یک تفرجگاه عمومی است که امکان شنا را برای بانوان و آقایان فراهم کرده است. این ساحل با بهره‌مندی از امکاناتی همچون شهربازی، زمین والیبال، فوتبال ساحلی، آلاچیق‌های سنتی به یکی از بهترین اقامتگاه‌های شمال ایران تبدیل‌شده است. اگر به شنا در دریای آزاد علاقه دارید، به بندر انزلی سفر کنید و از پلاژ شنا آقایان و خانم‌ها در کنار جت اسکی و قایق‌سواری روی آب لذت ببرید.

ساحل بندر انزلی برای شنا

ساحل سیترا نوشهر از زیباترین سواحل در شمال ایران

مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا نوشهر علاوه بر ایجاد یک اقامت دل‌نشین و خاطر انگیز، امکان شنا در پلاژهای بانوان و آقایان را نیز فراهم کرده است. این پلاژها یکی از مجهزترین و بزرگ‌ترین پلاژهای مازندران به‌حساب می‌آیند. لذت سفر به سیترا نوشهر به دلیل بهره‌مندی این منطقه از امکاناتی نظیر پیست دوچرخه‌سواری، سوارکاری، اسکله تفریحی، شهربازی و کارتینگ دوچندان می‌شود.

ساحل سیترا نوشهر در شمال ایران برای شنا

ساحل بندر کیانشهر در سواحل شمال ایران

این ساحل زیبا و افسونگر درست در ۱۷ کیلومتری شهرستان آستانه اشرفیه واقع‌شده است. ساحل ماسه‌ای این منطقه، امکان شنا را برای گردشگران به‌خوبی فراهم کرده است. اما این تنها مشخصه ساحل کیانشهر نیست. پل چوبی ساخته‌شده بر روی بلوار ساحلی، آن را بالای تالاب‌ها نیزارها به محل دریا متصل می‌کند. قدم زدن بر روی این پل طویل و تماشای غروب آفتاب تجربه ایست که بدون شک در صفر به هیچ‌یک از سواحل شمال کشور به دست نمی‌آورید.

ساحل بندر کیانشهر برای شنا

ساحل نور از زیباترین سواحل شمالی ایران

امن‌ترین منطقه برای شنا در دریای خزر را شهر نور برای گردشگران فراهم کرده است. این ساحل زیبایی‌های مخصوص به خود را دارد و از امکانات مختلفی برای تفریحات آبی بهره برده است. خط ساحلی این شهر تقریباً ۲۳ کیلومتر است که باوجود امکانات پیشرفته و چشم‌اندازهای زیبا، مقصدی خوبی برای مسافرت به سواحل شمال تهران است.

ساحل زیبای نور در شمال برای شنا

سخن پایانی

در پاسخ به سوال بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای شنا و اقامت کجاست، می‌توان گفت هر یک از سواحل شمال کشور جاذبه‌های مخصوص به خود را دارد. چشم‌اندازهای طبیعی این سواحل در کنار امکانات پیشرفته رفاهی و تفریحی موجب شده تا شمال ایران به یکی از بهترین قطب های گردشگری کشور تبدیل شود.

۲.۹/۵ - (۴۵ امتیاز)
14 نظر برای "بهترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای شنا و اقامت کجاست؟" ارسال شده.
  1. علی گفت:

    ساحل بابلسر رفتم یه پریز برق پیدا نمیشد گوشیمو بزنم به شارژ حتی پارکی که کنار پلاژ بود و کسانی هم که اونجا مغازه داشتن تا واسه شارژ گوشی بهشون میگفتی جوری رفتار میکردن معلوم بود داره بی احترامی میکنه اصلا از مردمش راضی نیستم امکانات رفاهی صفر

  2. مهدی گفت:

    ققط کیانشهر

  3. بابک گفت:

    سلام با تشکر از مقاله شما زیباترین و تمییزترین ساحل شمال و ایران چابکسر است با ویو بی نظیر از کوه که در هیچجای شمال مصداق ندارد

  4. فاطمه گفت:

    .بهترین جا برای خوشگذرونی بابلسره

    1. ناشناس گفت:

      جون دوست داری

    2. مسافر گفت:

      ۱۸ و۱۹ سال ۱۴۰۲ خرداد بابلسر بودم، ساحل دریا یه شیر آب واسه یه لیوان آب خوردن نبود، سرویس بهداشتی هزینه زیادی میگرفتن، حتی آلاچیق برای نشستن نداشت، به هیچ عنوان ساحل بابلسر ( و همچین فردیونکنار و سرخه رود) رو اصلا توصیه نمیکنم چون هیچ گونه امکاناتی نداره، حتما اگه رفتید آب با خودتون ببرید…….

  5. رسول گفت:

    بهترین ساحل بابلسر از لحاظ تفریحی و ساحل ماسه ای با متل و هتل رو به دریا وبهترین جنگل ها رود خانه و تپه های سبز چمنی گیلان حتما

    1. فاطمه گفت:

      کاملا موافقم.فوق العاذه برای خوش گذرونی عالیه

      1. مسافر گفت:

        به هیچ عنوان تایید نمیکنم، واسه یه لیوان آب خوردن باید ۵ هزار تومن بدید، حتی یک شیر آب هم نداره، اصلا توصیه نمیکنم، سواحلی رو برید که امکانات برای گردشگران داره نه ساحل بابلسر که اشخاص شخصی دارن از نبود امکانات مردم رو اذیت میکنن.

  6. حیسن گفت:

    زیباترین نقطه شمال ایران شهرنوشهرهست زیباوخوشکل لطفلادیدن کنید

  7. نمینویسم گفت:

    آره خوشگل به نظر من رامسر و محمود اباد بهترین ساحل ایران هستند

    1. نیلوفر سلطانی گفت:

      به نظر من ن:
      به نظر من رامسر

  8. طیبه پایا گفت:

    اگه لاهیجان ساحل داشت میشد بهترین و زیباترین و تمیزترین ساحل شمال 🙂

    1. رعنا گفت:

      اگه دنبال ساحل تمیز هستید می تونید سواحل محمودآباد و رامسر رو مدنظر داشته باشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *